Efter møde: Real Madrid vil købe i januar
- FanOfMagicalTeams
-
- Offline
- Ekspert bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lønforhandlingen døde jo netop, da han valgte PSG frem for os grundet en højere løn. Han er garanteret sympatisk som person, men det ændrer bare ikke mit billeder af ham, når lønnen - som i forvejen er helt vanvittig og ude af proportioner - overskygger hans drøm om at spille for Real.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FanOfMagicalTeams
-
- Offline
- Ekspert bruger
-
Nord skrev: Selvfølgelig må han det. Men i min verden har han ikke opnået noget som helst endnu, det kan man ikke sige om Neymar.
Lønforhandlingen døde jo netop, da han valgte PSG frem for os grundet en højere løn. Han er garanteret sympatisk som person, men det ændrer bare ikke mit billeder af ham, når lønnen - som i forvejen er helt vanvittig og ude af proportioner - overskygger hans drøm om at spille for Real.
Men overvej lige hvis ledelsen kunne få det til at lykkedes?! Det kunne være en 10årig æra der begyndte allerede til sommer :-O!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Offline
- Platin bruger
-
Og så er jeg personligt slet ik berøringsangst ift de her lønninger vi snakker om - self ska det gi nogenlunde mening økonomisk, men Mbappe er lønmæssigt det værd som markedet dikterer, færdig bum! Og så ka det være fuldstændig ligegyldigt om Bale eller Benzema eller Benny Bomstærk synes det er snyd. For det første forstår jeg satme godt at Mbappe ska ha mere i løn end de to. Hvis de ik ka lide det, så ka de enten 1) præstere bedre, så det ku retfærdiggøre en stigning (de har end ik været deres nuværende løn værd i flere sæsoner), 2) finde sig en anden klub der vil betale dem det de i så fald sku mene de er mere værd (hvilket er totalt umuligt med mindre en klub har arabermillioner at lege med eller er totalt desperat efter et kendt navn, da ingen jo ellers er dumme nok til at betale så meget for spillere der ik præsterer) - hvilket de i øvrigt ska være så hjerteligt velkomne til, eller 3) lukke kæften og erkende at de bare er blevet overhalet af yngre og bedre spillere som ganske naturligt blir betalt efter deres bedre evner.
Og ift Neymar til Madrid, så giver jeg INTET for de her rygter om Neymar til sommer (selv om det da ville være fantastisk) eller i 2020 eller 2021 eller hva der har været tale om. Hvis Neymar ville ha været til Madrid og Madrid ville ha betalt for Neymar, så ku man jo bare ha betalt hva manden kostede her i sommers - det gjorde man ikke, så der var af en eller flere grunde ik gensidig interesse. Og jeg ka ik gennemskue hvorfor Neymar sku ta til PSG som led i en eller anden plan om at komme til Madrid. Barca ku jo ik ha stoppet ham fra at ta turen direkte vestpå hvis Neymar og Florentino ville ha villet det.
Lidt det samme med Mbappe - her var interessen fra begge sider dog tydelig (hvis man ska tro samtlige skriverier både før og efter hans skifte til PSG). Men Madrid slog ik hurtigt nok til til at starte med. Man ku jo ha slået til da PSG var heftigt optaget af at købe Neymar. Men da de efterfølgende vendte blikket mod Mbappe, så steg prisen og til sidst virkede det til at også lønnen var et problem. Nuvel - det var bestemt lidt af en chance, da han jo er ung og derfor relativt uprøvet. Men han så VILD ud og har jo siden vist at det bare fortsætter. Man tøvede ik med at fyre 45 mio af efter Vinicius og i dét lys fatter jeg ikke en dyt af at man ik slog til og hentede en til sammenligning meget erfaren og udviklet spiller som allerede havde flashet sit gigatalent på den allerstørste scene. Men det lader til at status quo er det nye sort og så blir det jo bare som er nu. At vi har vores elskede BBC, formentlig flere år frem, mens PSG har den mest underholdende, eksplosiv og talentfulde offensiv på kontinentet og Barca, med Messi, Suarez og Dembele virker meget tæt på at tilføje Coutinho og/eller Griezmann.
Der er et par andre spændende navne rundt omkring, men det tynder ud i mulige emner på det niveau - imo er det kun Dybala og Hazard der sådan nogenlunde matcher det fuldstændigt ekstraordinære som Mbappe og Neymar har.
Men til gengæld vil Ronaldo ha mere i løn - og så er alt jo godt - så får vi konsolideret det lønhieraki som åbenbart er det mest dyrebare i verden :-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ifht Neymar så jeg er helt sikker på han kommer hertil om et par år. Man vinder ikke meget hæder ved at spille for PSG og det er ikke særlig ambitiøst for en spiller der har potentialet til at vinde adskillige Ballon d'Ors. Når man har spillet for Barcelona er der kun eet sted man herefter tager hen, og som passer til ham, og det er RM. Ved at smutte forbi PSG først, undgår han at lave det forbudte Figo-skifte der vil gøre ham forhadt i Barcelona.
Men noget skal der ske for status quo er sgu ikke holdbart, det er jeg enig i.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Offline
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Mbappe var sikker på fast spilletid og en højere løn i PSG, hvor han i Real Madrid ville have fået betydeligt mindre og skulle have konkurreret med Asensio og BBC. Han er sikker på at fortsætte sin udvikling ved at spille for et bedre hold (Dog stadig i Frankring) hver uge og er nok tålmodig omkring et skifte til RM, som nok skal ske i fremtiden. Jeg forstår det egentlig godt fra hans synspunkt og jeg forstår godt vores ledelse, der bevarer et lønhierarki og fastholder harmonien i truppen. Selvfølgelig skal en 18/19-årig ikke ind og tjene mere end spillere der har vundet utallige titler de seneste år, det er jo direkte grotesk.
Ifht Neymar så jeg er helt sikker på han kommer hertil om et par år. Man vinder ikke meget hæder ved at spille for PSG og det er ikke særlig ambitiøst for en spiller der har potentialet til at vinde adskillige Ballon d'Ors. Når man har spillet for Barcelona er der kun eet sted man herefter tager hen, og som passer til ham, og det er RM. Ved at smutte forbi PSG først, undgår han at lave det forbudte Figo-skifte der vil gøre ham forhadt i Barcelona.
Men noget skal der ske for status quo er sgu ikke holdbart, det er jeg enig i.
Jeg er sådan set ikke uenig. Det var jo ik uden konsekvenser at lave et Mbappe-købi sommers. Det var en ret ny stjerne (som dog glimtede med det nok mest tydelige potentiale længe set), han ville koste kassen og man ville naturligvis risikere at gøre et par af egoerne sure i fjæset ved at give en yngre version en høj løn. MEN, min holdning er bare, at risikerer man intet, så vinder man intet. Nu har man fred og fordragelighed og er 11 point efter Barca (og nej, det er på ingen måde sikkert at Mbappe for Bale/Benz ville ha ændret på det, men jeg tror det ville ha set, om ikke andet, så bedre ud dog). Så igen, i Madrid (i hvert fald ledelsen og Zizou) elsker elsker ELSKER man sin BBC - der ska forlænges i det uendelige og de ska holdes glade og lykkelige til vores allesammens dages ende. Det er naturligvis én måde at gøre det på - og man har bestemt gjort det flot med flere titler på det seneste. Men som vi alle har trådt rundt i mange gange, så er det bygget på et skrøbeligt grundlag med nogle store, urørlige stjerner som funkler alt for sjældent og alle er over the hill eller på vej til at være det - og titlerne er næsten vundet på trods af dette faktum.
Og værst af alt - man har bestemt ik fornemmelsen af at dette hold er begyndelsen på en æra - snarere tværtimod. Mens fremtidens store stjerner allerede imponerer og underholder i andre klubber. Af unge stjerner (og stjerner på vej) har vi Isco (ik helt så ung, men dog yngre end vores gamle garde af Ramos, Cristiano, Bale, Benz, Modric og marcelo) som har umådeligt svært ved at holde et stabilt niveau, Asensio (som har stort potentiale, men får meget lidt spilletid) og Kovacic (som imo har stort potentiale, men som spiller meget lidt og ofte rygtes væk). Der er naturligvis et par andre lovende unge spillere, men disse 3 er de 3 jeg tænker man med sikkerhed ville ku bygge holdet op omkring.
Nå men mht Neymar - jamen det er da muligt han kommer til Madrid på et tidspunkt - og meget gerne snart - men hvis han virkelig ville Madrid i sommers og Madrid ville ham, så forstår jeg stadig ik PSG-skiftet. For at undgå at blive hadet i Barca - tja, det er han allerede, men havde naturligvis været værre med et direkte skifte. Og det had kommer jo bare i samme grad sku han lave skiftet i 18, 19 eller 20, så forstår ik rigtigt idéen - og hvordan vil han lige kringle den ift PSG? Altså hva sku afholde dem fra at kræve 350 eller 500 mio for ham nu? Hmm, som jeg ser det er det en plan næsten af Mission Impossible-agtige dimensioner. Det ka være det lykkedes, men det forekommer mig enormt krumspringsagtigt og lyder ik som noget der ka blive andet end astronomisk dyrt for Real Madrid
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Offline
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Mbappe var sikker på fast spilletid og en højere løn i PSG, hvor han i Real Madrid ville have fået betydeligt mindre og skulle have konkurreret med Asensio og BBC.
Glemte lige at sige at lige præcis det omkring fast spilletid var imo dér hvor klubben fejlede BIG TIME! Helt ærligt, vi har/havde 2 spillere som havde underpræsteret voldsomt igennem længere tid og det havde ik kun været nemt, men tilmed oplagt at smide en af dem ud (endnu bedre med begge) og gjort plads til Mbappe - på dén led ku man måske ha lokket ham og fået ham til Madrid på trods af at man ikke ville matche lønnen. Det er naturligvis ikke til at vide, men hvis jeg var Mbappe ville jeg være taget til PSG om de så havde tilbudt halvt så meget i løn som Madrid - alene fordi det var åbenlyst for enhver at INGEN ku få bare et minimum af spilletid med den totale forblændelse Flo og ZZ har for BBC. Så Mbappe valgte faktisk det sportslige helt korrekte og var så bare dygtig nok til at få forhandlet en stor løn hjem oveni. Men alle der siger han jagtede pengene ka så forklare mig hvordan et skifte til en mindre klub som PSG netop ikke var det sportsligt fornuftige at gøre sådan at hans karriere ikke sku gå i stå på bænken i Real Madrid
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er med på at man ikke bare skal gå på kompromis med klubbens hierarkier for enhver spiller, men NOGLE gange er man nødt til at strække sig, og det burde man have gjort i dette tilfælde! Man burde havde forhandlet en fornuftig kontrakt med Mbappé, givet ham lovning på masser af spilletid, og så gjort alt man kunne for at afhænde en af de to kræftceller der render rundt med nummer 9 og 11.
Mbappé bliver utvivlsomt kun dyrere fra nu af, vi kunne have haft ham i folden allerede nu, hvis ikke man i klubben satte personlige relationer over hvad der åbenlyst ville være bedst for holdet. Som andre brugere siger, så knuselsker både ledelsen og Zidane BBC, de skal holdes lykkelige for enhver pris, der skal forlænges kontrakter og lønnen skal stige, for vi skal have dem i klubben og i startopstillingen indtil de går på pension. Det er til at brække sig i lårtykke stråler over.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev:
El Siete skrev: Mbappe var sikker på fast spilletid og en højere løn i PSG, hvor han i Real Madrid ville have fået betydeligt mindre og skulle have konkurreret med Asensio og BBC.
Glemte lige at sige at lige præcis det omkring fast spilletid var imo dér hvor klubben fejlede BIG TIME! Helt ærligt, vi har/havde 2 spillere som havde underpræsteret voldsomt igennem længere tid og det havde ik kun været nemt, men tilmed oplagt at smide en af dem ud (endnu bedre med begge) og gjort plads til Mbappe - på dén led ku man måske ha lokket ham og fået ham til Madrid på trods af at man ikke ville matche lønnen. Det er naturligvis ikke til at vide, men hvis jeg var Mbappe ville jeg være taget til PSG om de så havde tilbudt halvt så meget i løn som Madrid - alene fordi det var åbenlyst for enhver at INGEN ku få bare et minimum af spilletid med den totale forblændelse Flo og ZZ har for BBC. Så Mbappe valgte faktisk det sportslige helt korrekte og var så bare dygtig nok til at få forhandlet en stor løn hjem oveni. Men alle der siger han jagtede pengene ka så forklare mig hvordan et skifte til en mindre klub som PSG netop ikke var det sportsligt fornuftige at gøre sådan at hans karriere ikke sku gå i stå på bænken i Real Madrid
Enig, jeg advokerede også for et køb af Mbappe i sommers, også selvom man beholdte BBC, da der burde være nok spilletid. Burde, fordi man vidste at Bale ville være skadet og Benzema ville svinge i form, men ak. Når det så er sagt så kniber det alligevel med at give spilletid til mange af vores talenter, så set i det lys så synes jeg også, ligesom dig, at Mbappe's valg var det korrekte. Det positive ved dette kan så måske være at ledelsen indser fejlen og endelig beslutter sig for at gøre op med BBC - utopisk måske.
Jeg er dog sikker på han ender i Madrid før eller siden, han er jo stadig stor RM- og Ronaldo-fan og på et tidspunkt bliver PSG for lille.
Mht. Neymar så tror jeg ikke hverken ham ellers hans far har noget problem med at tvinge et skifte til Madrid igennem :) De skal nok finde en vej.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har set Icardi nogle gange siden han blev rygtet til Real Madrid, og han vil umiddelbart ikke være et så godt køb. Alt for stationær og tung.
Har altid ønsket mig at se Lewan i en Real Madrid-trøje. Mon ikke der er chance for et sådan klasse-køb til sommer? Januar indkøb er for unge talenter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har pt. svært ved at se, hvad der kunne være en fornuftig handel offensivt til januar. Med Ronaldo i form og en lovende Bale er jeg ikke overbevist om, at man går ud og laver et halv-panikkøb.
Jeg har set Icardi nogle gange siden han blev rygtet til Real Madrid, og han vil umiddelbart ikke være et så godt køb. Alt for stationær og tung.
Har altid ønsket mig at se Lewan i en Real Madrid-trøje. Mon ikke der er chance for et sådan klasse-køb til sommer? Januar indkøb er for unge talenter.
Januar er også et elendigt vindue at handle i, klubben har alvorligt brug for en verdensklasse angriber, eller i det mindste bare en markant offensiv forstærkning, og det er noget nær umuligt i januar. Det var åbenlyst for alle at vi skulle have handlet i sommers, men vores bovlamme ledelse stoler alt for blindt på de spillere vi har i offensiven lige pt.
Ronaldo ser ud til at blive skarpere som sæsonen skrider frem, hvilket jeg heller ikke tvivlede på. Han kommer altid tilbage, uanset hvor meget folk dømmer ham ude. Hans spil lader efterhånden noget tilbage at ønske, men han skal nok finde målformen uanset hvad. Bale bør vi ikke have med i overvejelserne, han har spillet nogle gode kampe efter han er kommet tilbage, men vi ved alle at det er en stakket frist, og at han vil rende ind i mange skader i løbet af sæsonen.
Icardi har gang i en stor sæson og får ros af rigtigt mange, men jeg har hverken set ham eller Inter spille sådan rigtigt, så ham kan jeg ikke udtale mig om. Men han virker som en skarp angriber, og det er et plus at han kan spille Champions League i den her sæson. Problemet er dog som sagt at han bliver svinedyr at hente, og han bliver højest sandsynligt alligevel placeret på bænken, da hans direkte konkurrent ville være Karim Benzema, en spiller der for evigt er garanteret en startplads i klubben. Lewandowski ville være en drømmesigning, men ligesom Icardi ville han ende på bænken.
Vi ender højest sandsynligt med et eller andet ligegyldigt fyld til offensiven, alá Chicarito eller Adebayor. Vi kommer ikke til at hente en dyr spiller, der bringer Benzemas startplads i fare, og selvom at Zidane ikke nærer den samme syge kærlighed til Bale, så er han alligevel klubbens dyreste spiller, indkøbt af Pérez, og Zidane kan ikke bare smide ham på bænken permanent, og Bale vil heller ikke væk fra klubben selv. Vi er låst i den her elendige situation.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
