Lodtrækning til kvartfinaler i morgen

8 år 3 måneder siden #37 af JesperA
Det kan godt være jeg er en kylling, men jeg sidder hver gang der er lodtrækning og håber på at undgå Barca. Men måske når jeg tænker nærmere over det, ville det egentlig være bedst at få dem over to kampe i denne turnering, man ved hvor ondt de kan gøre på Real, men med to kampe inden for kort tid er tilgangen måske en anden, og i denne turnering er det Real der har rutinen og marginalerne. Omvendt er det selvfølgelig lettere at få nogle andre til at gøre det beskidte arbejde, tvivler dog på det bliver Roma.

I forhold til de andre hold har Real jo også den "fordel" at de er spillet helt væk i alle andre turneringer, den "luksus" er der ingen andre hold der har, men Bayern og City kan selvfølgelig have lukket deres respektive ligaer ned inden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 3 måneder siden #38 af BBB

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: Juve over 2 kampe bliver grim. Lad os håbe de fortsætter med deres 3 nede bag ved, for så kan den flade 4-4-2 gøre rigtig ondt på dem. Hjemme eller ude først er jeg egentlig lidt ligeglad med imod Juve. De kender begge gamet, og er så rutineret, så jeg tror ikke det gør nogen forskel.
Juve har de seneste 3 sæsoner slået Real Madrid, Barcelona og Tottenham ud hvor de starter hjemme.

3-5-2 står rigtig godt til en 4-4-2. Hvis vi skal ødelægge deres 3-5-2, så skal vi spille 4-3-3, hvor kanterne kridter støvler. Enten vil det sende deres to yderste midterforsvarer langt ud i siderne, eller det vil trække deres WB's tilbage, så de kun har 3 på midten.

I gamle dage havde jeg givet dig ret, men hvad er forskellen på 2 kanter i de 2 formationer? :D Hvis både Ronaldo og Benzema er centralt, så skal de enten ofre 2 af deres cb'er, hvor deres wb'er så bliver markant mere defensive. Ellers skal de ofre en midtbanespiller, hvor vi så vil komme til at spille 2 vs. 2 inde centralt.
Derudover, så spiller Ronaldo aldrig på kanten længere, og dermed vil hele ideen med 2 fløje være ligegyldigt :) Og skal vi vinde, så skal Ronaldo's kompetencer udnyttes, hvor på vi selvfølgelig ikke skal omstille os på Juve, men gøre hvad der er bedst for holdet, som allerede er indøvet :)

Så hellere man har Ronaldo og Benzema centralt med 2 fløje. Konceptet er jo præcis det samme, men tankesættet er stadig fra 90'erne haha :D

Målet for defensiven er, at de har én spiller i overtal til at støtte op. Hvis vi har to på toppen og to kanter, så spiller vi ind i styrkerne på en 3-5-2.
Hvis vi spille 4-3-3 med fløje, så kommer der to midterforsvarere i overtal (dvs. vi skaber mere overbalance for os selv på midten), fordi WB's skal ned og dække af. Det vil give ekstremt meget plads til vores backs (og skabe overfald situationer mod WB's på begge sider). Deres resterende tre midtbanespiller vil blive strukket ekstremt meget.

Det var jo årsagen til at 3-5-2 forsvandt tidligere.

Jeg er ligeglad med hvad Ronaldo spiller. Så må han på toppen, så Asensio og Lucas kan starte inde.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

8 år 3 måneder siden #39 af Dios
BBB skrev:

Målet for defensiven er, at de har én spiller i overtal til at støtte op. Hvis vi har to på toppen og to kanter, så spiller vi ind i styrkerne på en 3-5-2.
Hvis vi spille 4-3-3 med fløje, så kommer der to midterforsvarere i overtal (dvs. vi skaber mere overbalance for os selv på midten), fordi WB's skal ned og dække af. Det vil give ekstremt meget plads til vores backs (og skabe overfald situationer mod WB's på begge sider). Deres resterende tre midtbanespiller vil blive strukket ekstremt meget.

Jeg er ligeglad med hvad Ronaldo spiller. Så må han på toppen, så Asensio og Lucas kan starte inde.

Hvis vi spiller med 2 angribere og 2 kanter, så vil vil angribe med 4 mand. Hvis vi spiller 4-3-3, så vil vi angribe med 3 mand. Hvad er sværest for et forsvar, at spille 5 mod 3, eller 5 mod 4? Vi taler jo ikke om en flad midtbane, hvor kanterne ikke er offensive. Vi kommer til at have bolden mest imod Juve, så vi kan skubbe fløjene højt op på banen. Det vil få deres wings til at blive defensive, og med 2 centralt vil vi kunne beskæftige 2/3 dele af deres forsvar. Her kommer vores angreb, og det er vores ekstrem offensive backs, og vi vil dermed komme i overtal i stort set alle situationer og postioner på banen. Enten kommer vi 2 mod 1 på kanten, ellers trækker de en cb eller en midtbane ned for at dække, og så vil vi igen være i kontrol centralt på banen.

Jeg er helt med på, at man i gamle dage sagde, at 4-4-2 stod utrolig godt til en 3-5-2, og da vi mødte Juve for nogle år siden der spillede vi også 4-3-3, hvor de i det omvendte opgør ændrede formation, fordi der var så meget plads i frimærkerne. Forskellen fra dengang og nu er Ronaldo. Han operere ikke længere på kanten, og når han gør, så ender bolden hos forsvarspilleren.
Spiller vi med en 4-3-3 med BBC, så får deres højre wing utrolig meget plads, da Ronaldo altid søger ind centralt, og dermed vil vi alligevel spille med 2 centralt, men uden en venstre kant, hvor Marcelo altid vil være mandsopdækket, og aldrig kommer i de overlap, som gør vores angreb farlige. Fair nok, hvis man sidder fladt på skolebænken, og vil analysere diverse holdopstillinger, men vi bliver jo nødt til at se på hvordan spillerne bevæger sig, og hvad vi har størst succes med.

Spiller vi derimod med Ronaldo på toppen, så vil han blive mandsopdækket hele kampen igennem, og kan ikke søge de 2. positionsløb han er så fremragende til. Så vil det blive på stikninger med lange bolde fra forsvaret. Asensio og Lucas vil slå uendelige mange indlæg, og vores midtbane vil være fuldstændig fantasiløs igen, da hverken Kroos eller Modric tager dybdeløb, eller spiller i mellemrummet.
I Realiteten kunne deres 2 wingbacks dække Asensio og Lucas. Ronaldo vil blive mandsopdækket af 2 forsvarspillere, da den ene af de 3 altid vil søge backup på kanten, og vores centrale midtbane vil måske kunne kontrollere bolden, men der vil intet farligt komme ud af Modric og Kroos side om side, og de vil i øvrigt også spille 3 mod 3 inde centralt.
Intet sted på banen vil der være overtalssituationer, og det vil kun opstå, hvis alle ramte dagen, og afleveringerne sidder lige i skabet og man spiller videre på meget få berøringer, så der vil komme noget bevægelse.
Nu er det Real Madrid, og det er immervæk sjældent det sker med de opstillinger :D

Jeg kan meget vel ligeså godt tage fejl som dig, for i sidste ende handler det ikke om formationer, men indstillingen og viljen. Jeg vil helt klart mene, at vi skal spille en 4-4-2 om den så er flad med 2 decideret fløje eller med en diamant. Vi skal udnytte den 3-5-2, for der har godt nok mange huller.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 3 måneder siden #40 af BBB

Dios skrev: BBB skrev:

Hvis vi spiller med 2 angribere og 2 kanter, så vil vil angribe med 4 mand. Hvis vi spiller 4-3-3, så vil vi angribe med 3 mand. Hvad er sværest for et forsvar, at spille 5 mod 3, eller 5 mod 4? Vi taler jo ikke om en flad midtbane, hvor kanterne ikke er offensive. Vi kommer til at have bolden mest imod Juve, så vi kan skubbe fløjene højt op på banen. Det vil få deres wings til at blive defensive, og med 2 centralt vil vi kunne beskæftige 2/3 dele af deres forsvar.

Jeg vil mene, at jeg altid har været god til at svare dig i en god tone, men hvis du går ind og læser en taktisk analyse af, hvorfor 4-3-3 med brede wings slog 3-5-2 ihjel, så behøver vi ikke have den her diskussion.
Selvfølgelig er det lettere at forsvare 5 mod 3, men pointe er jo netop, at du flytter deres WB's tilbage på back positionerne, og skaber ekstremt meget plads til dine andre spillere. Resten må du simpelthen læse dig til andetsteds, og så kan vi have en diskussion efterfølgende, men der tror jeg Ikke, at du vil have den ;-)

8 år 3 måneder siden #41 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: BBB skrev:

Hvis vi spiller med 2 angribere og 2 kanter, så vil vil angribe med 4 mand. Hvis vi spiller 4-3-3, så vil vi angribe med 3 mand. Hvad er sværest for et forsvar, at spille 5 mod 3, eller 5 mod 4? Vi taler jo ikke om en flad midtbane, hvor kanterne ikke er offensive. Vi kommer til at have bolden mest imod Juve, så vi kan skubbe fløjene højt op på banen. Det vil få deres wings til at blive defensive, og med 2 centralt vil vi kunne beskæftige 2/3 dele af deres forsvar.

Jeg vil mene, at jeg altid har været god til at svare dig i en god tone, men hvis du går ind og læser en taktisk analyse af, hvorfor 4-3-3 med brede wings slog 3-5-2 ihjel, så behøver vi ikke have den her diskussion.
Selvfølgelig er det lettere at forsvare 5 mod 3, men pointe er jo netop, at du flytter deres WB's tilbage på back positionerne, og skaber ekstremt meget plads til dine andre spillere. Resten må du simpelthen læse dig til andetsteds, og så kan vi have en diskussion efterfølgende, men der tror jeg Ikke, at du vil have den ;-)

Jeg håber godt nok du ser kampen idag, for her har du mit skriv udført i praksis! Nuvel, så er det ikke den sværeste modstander, men offensivt så flyder spillet mere. Du har overtallet centralt på banen, og frimærkerne er åbne som aldrig før. Vi er fantastiske til at udnytte 3-5-2 med en flad 4-4-2 formation.

Ja selvfølgelig svarer du mig altid i en god tone, og synes også selv jeg svarer dig i en god tone :) Er ved at uddanne mig som træner, og der er sat en hel dag af til og analysere taktikker og formationer. Vi bliver hele tiden klogere, og midtbane spillere betyder langt mere i moderne fodbold i offensiven end for 10-20 år siden. Derfor er man ihvertfald også gået væk fra, at 3-5-2 neutralisere en 4-4-2. Jeg siger ikke at du ikke har ret, men jeg siger heller ikke at jeg har ret. Alt handler som jeg skrev i mit første indlæg mener jeg det var om taktik og spillernes form.
Lige idag kommer 3-5-2 immervæk til kort defensivt, selvom de lige har scoret i skrivende stund haha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 3 måneder siden #42 af BBB
Spillede Girona ikke 3-4-3?

Vi skal nok også kigge på spillernes individuelle kvaliteter. Juventus kommer ikke til at have to meter i forskel på den bagerste og næstbagerste forsvarsspiller, så jeg ved ikke, hvor meget vi kan bruge dagens resultat til..

8 år 3 måneder siden #43 af Fondo_Sur

BBB skrev: Spillede Girona ikke 3-4-3?

Vi skal nok også kigge på spillernes individuelle kvaliteter. Juventus kommer ikke til at have to meter i forskel på den bagerste og næstbagerste forsvarsspiller, så jeg ved ikke, hvor meget vi kan bruge dagens resultat til..

I den første kamp kommer de vel frisk ud på banen? Det er dér vi kan ramme dem.

Synes i øvrigt at Girona spillede en fremragende kamp. Deres taktik lykkedes til dels, men det var umuligt for dem at lukke ned for Real Madrid dynamik. Lad os håbe at det bliver ligeså umuligt for Juventus. Zidane må dog få gang i diamanten igen som et taktisk alternativ i svære udfordringer i Europa.
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.

8 år 2 måneder siden #44 af Don M.
Juventus er ikke det store problem,det store ? er så hvem skal de møde i semifinalen.? Jeg vil foretrække City fremfor Bayern,med tyskerne VED man at de ALDRIG ALDRIG giver op,jeg tror der er bedre chancer mod City end Bayern,og så måske en finale i mod Barcelona,det ville ikke være så ringe endda. :-)

8 år 2 måneder siden #45 af Vinícius
Det kan vel praktisk talt ikke være muligt at have en sværere tur i CHL, såfremt vi skulle gå hele vejen og vi møder 2 hold af enten Bayern, City eller Barcelona i de 2 næste 2 runder. Vi startede endda i en "dræber-pulje". Det kunne være smukt at tage 3. titel i træk på denne måde. Det bliver svært, men vi er de eneste, der kan gøre det. Så har vores modstandere lydt: Apoel, Tottenham, Dortmund, PSG, Juventus, City/Barca/Bayern og City/Barca/Bayern.. Man vil i så fald se tilbage på denne turnering og sige, at for at vinde, skal man slå de største - og ingen kunne slå Real Madrid, som er de største(bortset fra Tottenham :P). Årh det kunne være smukt! Det bliver ekstra spændende at følge CHL i år alene pga. alle de store hold, der endnu er tilbage!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Leveret af Kunena Forum