Real Madrid rystede Camp Nou
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Nok er Copa del Rey ikke den mest vigtige af forårets pokaler, men ingen kan fornægte, at et El Clásico altid rummer noget noget særligt. Således også i aften, hvor både Real Madrid og Barcelona med meget få undtagelser stillede med dee bedst mulige opstillinger. Så meget desto større bliver den præstation som Mourinhos Madrid leverede i Catalonien.1-3 vandt et skræmmende stærkt Madrid hold, og det var i en kamp, hvor der aldrig var skyggen af tvivl om sejrsherren.
Med gevinsten i den moralske finale er Real Madrid altså klar til den egentlige af slagsen, når man senere på foråret skal op med enten Sevilla eller Atlético Madrid.
Snakken havde forud for kampen, som så mange gange før, handlet om Messi versus Cristiano Ronaldo. Denne aften var der ingen tvivl om, at Cristiano Ronaldo overgik den lille argentiner, som måske havde været bedst tjent med overhovedet ikke at klæde om til kampen. Cristiano gjorde nemlig det, han måske gør bedst af alle i verden: score mod Barcelona på Camp Nou. Portugiseren har nu scoret de seneste seks gange, Real Madrid har besøgt det store stadion i Catalonien.
I dag på straffespark og sidenhen som følge af et fornemt kontraangreb.
Straffesparket – korrekt dømt – om end synderen Pique flæbede mere over den kendelse end en udstemt Paradise Hotel-deltager, blev sikkert sparket i nettet. Barcelona appellerede i flere omgange om en lignende kendelse i den modsatte ende, og selvom Pedro kom en anelse tættere af to omgange, så skal man være ualmindeligt blåøjet catalansk sportsavis skribent for med alvor at mene, at hjemmeholdet blev snydt for noget i de situationer.
Og alt i mens der blev skrevet lange, vrede artikler om dommerfejl, snyd, grove frispark og fejlkendelser, så gjorde Cristiano det til 2-0. Nu efter et veludført kontraangreb, hvor dí María gjorde en efterhånden mere end halvtung Puyol til grin og via en fin Pinto-parade fandt Cristiano Ronaldo, som med største selvfølgelig trillede bolden i nettet til uoverstigelige 2-0.
Ydmygelsen blev komplet, da purunge Raphaël Varane fornemt headede bolden i nettet bag en sagesløs Pinto. Den unge franskmand trak som bekendt store overskrifter i den omvendte kamp, og også i aften var den purunge franskmand en sand nydelse. Alligevel må Varane dog alligevel se sig overgået af en vis herre født på en portugisisk ferie-ø. For Cristiano Ronaldo havde det denne onsdag aften som en blomme i Madeira, og stort set hver eneste gang, han modtog bolden, skabte den hvideblusede syver farlige situationer.
Ret skal dog være ret – det er usandsynligt svært at udpege enkelte højdepunkter på et Real Madrid hold, som overordnet set leverede en sand jætte-indsats, hvor alle arbejdede klogt, struktureret og med kollektivet for øje. En sand fornøjelse, og uden tvivl den oprejsning vi madridistas har sukket efter.
Kampen vil desuden blive husket for Jordi Albas nærdødsoplevelse ved sidelinjen, hvor han efter et fuldstændigt vanvittigt overfald fra Álvaro Arbeloa blev kastet til jorden og snart ikke vidste, hvilken kropsdel han skulle ømme sig over. Havde det da heller ikke været for et par sprøjt mirakelvand og nogle opmuntrede bemærkninger fra de nærmeste tilskuere, så er det ikke sikkert, at backen havde været i stand til at score sit trøstemål mod kampens slutning.
Med den overlegne sejr er Real Madrid altså klar til den spanske pokalfinale, som afvikles den 18. maj, mens Barcelona trods alt har revanchemulighed allerede lørdag klokken 16.00. Her afvikles endnu en gang et El Clásico, der med aftenens kamp in mente formentlig vil være spækket med masser af drama.
FC Barcelona – Real Madrid 1-3 (0-1)
0-1 Cristiano Ronaldo (13. min, str.), 0-2 Cristiano Ronaldo (57. min.), 0-3 Varane (69. min.), 1-3 Alba (89. min.)
Advarsler
FC Barcelona: Pique, Puyol
Real Madrid: Álvaro Arbeloa
Tilskuere: 89.000
Dommer: Undiano Mallenco
FC Barcelona: Pinto – Alba, Pique, Puyol, Alves – Xavi (73. min., Thiago), Busquets, Cesc (59.min., Villa) – Pedro (71. min., Tello), Messi, Iniesta
Real Madrid: Lopéz – Coentrão, Sergio Ramos, Varane, Arbeloa – Khedira, Xabi Alonso (84. min., Essien) – Cristiano Ronaldo, Özil (78. min, Pepe), dí María – Higuaín (71. min., Callejón)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Morientes2012
- Gæst
-
Pepe er dog fuldstændig til grin.
- Storken
- Gæst
-
I det mindste kan vi få revanche på lørdag.
- kongmadrid
- Gæst
-
synes özil så lidt sløv ud idag, det må han vende på lørdag,
VARANE, den knægt kan stadig overraske mig, hvilket er utroligt:)) fremtiden i sig selv:))
føj hvor pepe er et svin, enten skal han væk i en fart eller på bænken, !!!
HALA MADRID:)))))))
- madrid01
- Gæst
-
det var som en ORGASME
Man of the match fortjener flere, Cristiano Ronaldo for at kæmpe rigtig hårdt, både offensivt men også defensivt, scorede på straffe, og scorede igen efter et godt mål. Varane var fejlfri, og ja så scorede han så et flot mål for 2. clasico i træk, elsker den knægt.
Coentrao spillede godt, det gjorde Ramos, Higuain Di Maria også. Den må dog gå til Prinsen af Madrid, Cristiano Ronaldo.
Mourinho spillede med den helt rigtige taktik, vi skal ikke stoppe med at forsøge at score efter det første mål, vi fortsætter.
Pedro er godt nok ulækker at se på. Den måde han ligger sig ned inden tacklingen kommer hvor han så kan falde så det ligner der straffe er pinlig. Det er ikke noget man bare gør sådan der, der skal øvelser og instruktioner til før man kan udføre det.
Ros til Barcelona's publikum for at synge og støtte holdet selvom de bagud med 3-0. Et par idioter valgte at lege med laser lys, ikke acceptabelt. Hold kæft nogen idioter vores fans var, dem som kastede med romerlys ned mod Barcelona fanse, det gør næsten ondt at se på, hvorfor gøre sådan noget?
Håber denne kamp giver spillerne selvtillid før den vitale kamp på Old trafford. Den første kamp endte 1-1 på Bernabeu akkurat samme udgangspunkt som vi havde idag, kan vi mon gentage dette..
Finale klar, HALA MADRID!
kongmadrid skrev: det var så smukt,, khedira gjorte virkelig figur på midtbanen sammen alonso fantastisk!!
synes özil så lidt sløv ud idag, det må han vende på lørdag,
VARANE, den knægt kan stadig overraske mig, hvilket er utroligt:)) fremtiden i sig selv:))
føj hvor pepe er et svin, enten skal han væk i en fart eller på bænken, !!!
HALA MADRID:)))))))
Ozil var da fantastisk i dag?
Men enig omkring Pepe og Varane...
Det var godt nok flot, det vi så i dag... Stolt over drengene. Og også ros til Mourinho, som trods alt forsøger at få nogle titler ud af denne sæson.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Storken skrev: Tillykke med sejren. Det var fuldt fortjent.
Den må i gerne få :-) havde på forhånd solgt den kamp, for idag ;)
Selvom jeg har hatet på Mourinho i noget tid, så var taktikken i dag god. Ynkeligt at se Barca uden plan B. De skulle måske stoppe med at være så stolte over deres hold og købe spillere ind?.. Det gælder generelt ALLE kæder. Puyol den gamle dreng.. :-D
Nogle som vil uddybe hvad der skete i 1. Halvleg, nåede ikke at se den. Var der straffe til Pedro eller ævler Erik Rasmussen igen igen?
Realmadrid94 skrev:
Storken skrev: Tillykke med sejren. Det var fuldt fortjent.
Den må i gerne få :-) havde på forhånd solgt den kamp, for idag ;)
Selvom jeg har hatet på Mourinho i noget tid, så var taktikken i dag god. Ynkeligt at se Barca uden plan B. De skulle måske stoppe med at være så stolte over deres hold og købe spillere ind?.. Det gælder generelt ALLE kæder. Puyol den gamle dreng.. :-D
Nogle som vil uddybe hvad der skete i 1. Halvleg, nåede ikke at se den. Var der straffe til Pedro eller ævler Erik Rasmussen igen igen?
Der var på INGEN måde straffe til Pedro. En helt normal duel, som Pedro får til at se dramatisk ud, ved at lad sig falde, i stedet for at tage skulder-mod-skulder-kampen... Dommeren gjorde det godt.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Haha har altid syntes han lignede en mexicansk tyv..