Real Madrid rystede Camp Nou

13 år 5 måneder siden #25 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Real Madrid rystede Camp Nou

LosMerengues30 skrev:

Storken skrev: Tillykke med sejren. Det var fuldt fortjent.

I det mindste kan vi få revanche på lørdag.

I en trods alt noget mindre vigtig kamp end aftenens semifinale opgør. Selvom det er blasfemisk at skrive det, så ville et nederlag ikke røre mig det store ovenpå aftenens præstation, da ligaen forlængst er tabt.

Stod det til mig, så måtte Mourinho gerne spare de fleste stjerne, da Man U venter 3 dage senere, som er en LANGT vigtigere kamp.

Men ja, en overlegen sejr af os. Jeg sagde jo til dig Storken, at RM avancement og endda sejren var meget sandsynlig og at oddsene var en gave.

FCB har simpelthen ikke den mentale styrke, som historisk set har kendetegnet RM. Har man først fået et dårligt resultat med sig eller skal man hente et forspring mod et tophold, jamen så ender det som oftest galt. Spillet er ligeledes ufattelig begrænset og endimensionelt, når undskyld udtrykket "boldflytteriet" ikke skaber nogen som helst chancer. For mange af de samme typer, ingen variation i spillet og for let at læse rent taktisk. Desuden kan Barcelona ikke spille på et resultat ej heller er de taktisk intelligente nok. Det var mig en gåde, at RM's risikable genpres ikke blev straffet mere, da der var plads nok det meste af kampen.

Som Barcelona fan ville jeg hvert fald være betænkelig for den kommende tid. Xavi, Puyol (mere eller mindre rygraden) synger på sidste vers og ligeså Valdés, som er på vej ud.

Modsat RM, som har et langt yngre hold over HELE linjen og udelukkende skal tænke på at afløse Casillas og Alonso på sigt.

Du nævner xavi, puyol, valdes. Så kan du lige lægge alves, mascherano til, jeg har sagt det før, Barcelona har ikke afløserne klar som kan holde niveauet, de har deres mini talenter som kan fylde pladserne ud på holdet, men niveauet holdes bestemt ikke.

Og deres økonomi tillader ikke ligefrem de vilde indkøb.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #26 af asp3200
Barcelonas assistenttræner, Jordi Roura, erkender, at Madrid spillede godt i angrebet, mens Barcelona lavede fejl i forsvaret. Han mener dog, at holdet blev snydt for to straffespark i løbet af kampen

Hollywood straffespark tæller ikke med i den normale verden Jordi. Har hørt rygter om Pedro, Busquets og Alba skal medvirke i ny action film med steven seagal:)

13 år 5 måneder siden #27 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid rystede Camp Nou
Mourinho skal have kæmpe ros, for endelig og vise sin taktiske forståelse, og droppe Pepé og erstatte ham med Varane. Desværre mistede jeg hurtigt respekten for Mourinho igen. Jeg er måske romantisk, og payback er måske ikke hvad andre vil have, men havde da dannet 100 vis af billeder i hovedet, hvor resultatet ikke blev beskedne 1-3, men 0-5/6/7 stykker :). Jeg er bare ikke fan af man pakker sig, og det gælder altså også selvom man er fuldstændig dominerende og overlegende imod ærkerivalerne.
1-3 er klart et fantastisk resultat, og på mange måder kan man ikke tillade sig og være "utilfreds", men så man kampen igår, så synes jeg det er plat vi overlader al spil til Barca, når vi kunne begrave Barca for evigt!.

Varane og Ronaldo. Det er sku svært og kåre verdens bedste fodboldspiller af de 2 :D. Varane skal miste begge sine ben, for ikke og blive betegnet som verdens bedste midterforsvar allerede om 2 år. Får helt kuldegysninger af og tænke på den knægt. Han er om nogen højt elsket, og den eneste "kritik" man kunne give ham, var hans alder, men det er ellers langtid siden snakken har gået på det.

Ronaldo viser igen hvorfor han burde blive kåret til verdens bedste, eller hvorfor han er verdens bedste. Det er alligevel en del år siden Messi har overstrålet Ronaldo i den direkte duel. Men igen Fuentes er jo arresteret, så svaret er tydeligt :D Og ja det var et cheap shot, men fandens sandt :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 5 måneder siden #28 af asp3200
Hvad gav vi for Varane og kan vi så få forlænget den kontrakt til 2025:)

13 år 5 måneder siden #29 af rezamadridista
asp3200, han blev købt for omkring de 10 mil euro

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 5 måneder siden #30 af asp3200
Satme en god handel så. Nu skal den kontrakt bare forlænges.

13 år 5 måneder siden #31 af Raul7777
Besvaret af Raul7777 på emne Real Madrid rystede Camp Nou
Gu skal Mourinho ej have ros. Det selvfølgelig dejligt at vi vinder over rivalerne, men det er stadig en trøste pokal, hvis vi vinder. Vi er 16 point bagud i ligaen. Netop ligaen er som regel en prioritet for alle store hold. Vi er nr. 3 i ligaen, som overhovedet ikke er en plads for RM! Det eneste der kan redde sæsonen er, at vi både vinder Champions league og pokalen, alt andet er en fiasko i mine øjne.

13 år 5 måneder siden #32 af Mathiaska

Dios skrev: Mourinho skal have kæmpe ros, for endelig og vise sin taktiske forståelse, og droppe Pepé og erstatte ham med Varane. Desværre mistede jeg hurtigt respekten for Mourinho igen. Jeg er måske romantisk, og payback er måske ikke hvad andre vil have, men havde da dannet 100 vis af billeder i hovedet, hvor resultatet ikke blev beskedne 1-3, men 0-5/6/7 stykker :). Jeg er bare ikke fan af man pakker sig, og det gælder altså også selvom man er fuldstændig dominerende og overlegende imod ærkerivalerne.
1-3 er klart et fantastisk resultat, og på mange måder kan man ikke tillade sig og være "utilfreds", men så man kampen igår, så synes jeg det er plat vi overlader al spil til Barca, når vi kunne begrave Barca for evigt!.

Øhm, what?

Jeg mener at Real Madrid spillede den ultimative kamp på Camp Nou igår. Kan ikke komme i tanke om andre måder at spille den på?

De udførte jobbet til UG, sparede kræfter til lørdag, ved at spille de sidste 20 minutter ubegribeligt taktisk klogt. De skiftede mellem at presse højt og lavt hele kampen, alt efter hvor på banen Barca stod. Nøjagtig som Milan gjorde det.

Lod især mærke til, at når Barca stod nær vores eget felt, trak Di Maria ned som højreback, så Arbeloa kunne støtte op inde centralt. På den måde var der 3 centerbacks, hvilket gjorde, at én af de 3 kunne skyde frem og satse i tacklingerne og/eller lukke helt af for Messi, uden at tænke så meget tilbage, som hvis Arbeloa ikke støttet op.
Jeg var meget imponeret. Måske bare mig?

Jeg bliver så pavestolt af at være Madridista hver gang jeg ser Alonso. Manden er eminent i det defensive. Han står klar, tripper og har hele tiden øje for organisationen og omstillingerne. Han ligner en mand der læser hver eneste bold, omend den kommer forbi ham.

Når man ser en kamp som denne, hvor vi fører bolden rundt med allerhøjeste klasse når vi har den, er uhyggelig effektive på kontrastød og dødbolde og har nogen af verdens bedste spillere, giver det mig troen på at alt kan lade sig gøre. Jeg frygter ikke kampen på lørdag. Jeg føler mig sikker på endnu en sejr over rivalerne. Og ren bonus er, at når drengene kan spille sådan en kamp på Camp Nou, kan de også gøre det på Old Trafford, hvor vi nok kommer til at dominere større dele af kampen.

Må i alle nyde denne dag og resten ugen op til endnu et brag, som jeg gør det!
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Mathiaska.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• JanSI
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #33 af JanSI
Besvaret af JanSI på emne Real Madrid rystede Camp Nou
Sjovt eksempel på, hvor forskelligt Real- og Barca-fans ser begivenhederne i samme kamp på :)

Pro Real Madrid:
"Kampen vil desuden blive husket for Jordi Albas nærdødsoplevelse ved sidelinjen, hvor han efter et fuldstændigt vanvittigt overfald fra Álvaro Arbeloa blev kastet til jorden og snart ikke vidste, hvilken kropsdel han skulle ømme sig over. Havde det da heller ikke været for et par sprøjt mirakelvand og nogle opmuntrede bemærkninger fra de nærmeste tilskuere, så er det ikke sikkert, at backen havde været i stand til at score sit trøstemål mod kampens slutning."

Pro Barca (fra barcelonafc.dk)
"Mallenco kom dog i fokus igen før halvlegen sluttede. I et minut lod han Alba ligge såret på banen og da bolden endelig blev sparket ud af spil, med 40 sekunder inde i det ene tillægsminut, så valgte Mallenco at fløjte af."

13 år 5 måneder siden #34 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid rystede Camp Nou
Mathiaska.

Efter Pepé blev skiftet ind stod vi 10 mand i eget felt. Det finder jeg stadig uacceptabelt. Uanset om man fører 0-3 imod ærkerivalerne. De fik et fandens dumt mål, og vi kunne have spillet bolden rundt i stedet for dem. Det er det samme altid. Vi føre, og overlader al initiativ til modstanderne. De første 70 min. Spillede vi en helt igennem perfekt kamp

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

13 år 5 måneder siden #35 af M_linding

Dios skrev: Mathiaska.

Efter Pepé blev skiftet ind stod vi 10 mand i eget felt. Det finder jeg stadig uacceptabelt. Uanset om man fører 0-3 imod ærkerivalerne. De fik et fandens dumt mål, og vi kunne have spillet bolden rundt i stedet for dem. Det er det samme altid. Vi føre, og overlader al initiativ til modstanderne. De første 70 min. Spillede vi en helt igennem perfekt kamp

Jeg er enig i, at vi ikke skulle have pakket os. Det kunne have blevet RIGTIGT sjovt, hvis vi havde angrebet Barcelona, da de stod på skælvende ben efter 0-3 målet.

Men det er da en klar fremgang, at vi havde flere lange angreb, hvor bolden blev spillet hurtigt rundt... Faktisk synes jeg, at vi bliver bedre og bedre mod Barcelona, som i den grad savner nytænkning.

Er der nogle gamle rotter som kan fortælle mig, hvad Barcelona gjorde med deres spillestil, i perioden efter deres Dream-team? Kan historien lære Tito noget, i den nuværende situation?:)

13 år 5 måneder siden #36 af asp3200

JanSI skrev: Sjovt eksempel på, hvor forskelligt Real- og Barca-fans ser begivenhederne i samme kamp på :)

Pro Real Madrid:
"Kampen vil desuden blive husket for Jordi Albas nærdødsoplevelse ved sidelinjen, hvor han efter et fuldstændigt vanvittigt overfald fra Álvaro Arbeloa blev kastet til jorden og snart ikke vidste, hvilken kropsdel han skulle ømme sig over. Havde det da heller ikke været for et par sprøjt mirakelvand og nogle opmuntrede bemærkninger fra de nærmeste tilskuere, så er det ikke sikkert, at backen havde været i stand til at score sit trøstemål mod kampens slutning."

Pro Barca (fra barcelonafc.dk)
"Mallenco kom dog i fokus igen før halvlegen sluttede. I et minut lod han Alba ligge såret på banen og da bolden endelig blev sparket ud af spil, med 40 sekunder inde i det ene tillægsminut, så valgte Mallenco at fløjte af."

Er vel bare normalt at Barca fans kun kan se indad. Umiddelbart kender jeg kun 1 ven som er barca fan + storken herinde der kan se det med andre briller. Ved ikke om det kun er mig som har det syn på tingene.

Leveret af Kunena Forum