Optakt: Real Madrid - Juventus

7 år 11 måneder siden #25 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Optakt: Real Madrid - Juventus
Var ikke synderligt imponeret af vinicius junior, synes han havde mange dårlige touches, som gjorde at han mistede bolden.

Tilgengæld synes jeg ødegaard var glimrende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #26 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Optakt: Real Madrid - Juventus

Dragam skrev: Var ikke synderligt imponeret af vinicius junior, synes han havde mange dårlige touches, som gjorde at han mistede bolden.

Men i det mindste var der et formål med de dårlige touches, han mister vel bolden fordi han prøver at gøre noget smart, ikke fordi han tæmmer den med skinnebenet. Jeg tror det er rigtig vigtigt at have den slags gåpåmod for at forbedre sig. Jeg ser det som en stor styrke at han bliver ved med at prøve selvom det måske fejlede første og anden gang.

Synes også Ødegaard gjorde det fint, han virkede meget moden. Glæder mig til at følge ham i næste sæson, forhåbentligt udlejet så han ikke rådner op på bænken.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Real HWL, Vildfaren, andreashn, Fondo_Sur, REAL

7 år 11 måneder siden #27 af Vinícius

Dragam skrev: Var ikke synderligt imponeret af vinicius junior, synes han havde mange dårlige touches, som gjorde at han mistede bolden.

Man er nødt til at satse bolden for at få chancen for at vinde. Alle spillere, der forsøger at skabe en kamp, mister bolden mere end gennemsnitligt(undtagen måske Messi). Vi kan jo ikke have 11 boldflyttere ala Kroos rendende rundt på banen. Dermed ikke sagt, at Kroos er unødvendig. Et hold skal have balance, og Kroos er vigtig. Men holdet mangler spillere, der tør udfordre. Her er Vinicius' driblinger velkomne.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, REAL

7 år 11 måneder siden #28 af REAL
Besvaret af REAL på emne Optakt: Real Madrid - Juventus

Det overrasker mig jo ikke, at en sådan kommentar kommer fra dig, @Dragam. Alligevel, så er det imponerende.

Knægten er lige fyldt 18, og netop ankommet til verdens største klub. Jeg tør slet ikke forestille mig, hvad det kræver mentalt med sådan et ryk. Han er kampafgørende i går med en flot assist til 2-1, og alligevel så er dit fokus på, at hans mistede bolden for mange gange (i forsøget på at skabe noget). Havde han været anonym, og ikke mistet bolden, så havde det blot været en klagesang om, at han ikke skaber nok.

Det grænser næsten til at være lige så useriøst, som dit postulat omkring Asensios manglede evner/klasse, og at han aldrig bliver verdensklasse (med den vage begrundelse, at han mangler fart).
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Kialpe

7 år 11 måneder siden #29 af Vildfaren
I forhold til kampen så glæder det mig, at se et hold der har en plan både offensivt og defensivt. Noget der maglede under Zidane
Det bedste ved kampen for mig var, at se Julens taktik har gjort en ændring, der er til at se.
Spillet flød i store dele af kampen, som om de havde spillet sammen længe. Og jeg glæder mig mere og mere til, at konceptet med vores kommende start-11'er
Som truppen ser ud nu, tror jeg ikke vi skal være bange for næste sæson, kun i forhold til hvem der skal score målene. Jeg tror dog med den nye spillestil, at der vil score væsentlig færre mål imod os og der ligger mange af vores point..

Tanker om nogle af spillerne.
Navas/Lunin- Rigtig fin kamp af Navas og kan ikke gøre noget ved målet. Lunin ser lovende ud omend han så lidt skidt ud med fødderne i dag. Det blir fedt at se lidt mere til ham.(alt efter hvordan en eventuelt transferkabal kommer til at se ud)
Nacho - Vel nok en af de mest værdifulde spiller på bænk, på tværs af hold og positioner.Han er sgu en knag selvom dette ikke var en af hans bedste kampe.
Carvajal/Odriozola - Begge spillere fra øverste hylde. Vi med den konstellation verdens ubestridt bedste dækning på højrebakken. Begge på verdensklasse niveau og begge med potentiale til videre udvikling.
Reguilón - Hvor kom han fra? kampens overaskelse og forhåbentlig har han spillet sig til en backup plads for Marcelo. Energisk, god i boldomgang og sammenspil med de andre.
Kroos/Valverde/LLorente - Midtbanen fungerede bare. Kroos kan der ikke sættes en finger på, heller ikke selvom en kamp som denne sikkert er kedelig for en verdensstjerns som Kroos. Valvarde med en absolut godkendt kamp. Dog tror jeg han skal skal have en sæson mere inden han træder ind på 1. holdet. Llorente er jeg ved at blive stor fan af. Godt overblik, god boldomgang. Ikke den typiske defensive midt, men vinder meget på hans fart og overblik. Jeg er ikke nervøs ved ham, som backup for Casemiro.
Cabellos - Spillede en rigtig god kamp syntes. Hans arbejdsiver giver virkelig holdet en fordel og netop hans iver tvang tit Juve til at spille langt eller lave fejl. Det er nemt for mig, at hvorfor Julen er fan af ham. Jeg tror Cabellos gør præcis som Julen siger han skal. Han var ikke direkte kampafgørende idag, men hans presspil var fantastisk og det smittede af på holdkammeraterne.
Asensio - Absolut godkendt. Om han skal være start-11'er eller ej, det afhænger af mostanderen. Niveauet er der og potentialet endnu mere.
Mayoral- Så ikke godt ud i dag. Han kommer dog ind på et tidspunkt hvor kampen stort set er slut for Real. Alle spillere er skiftet, kampen er vundet og spillet flyder ikke. Lad os se hvad der sker på onsdag.
Vinicius - Bedre spilforståelse end første kamp, ser dog ud til at skulle vende sig til højere tempo. Dog er det dejligt at se, at han blev ved med at prøve og havde øje for sine medspillere. Han bliver guld værd.

Endnu en gang vil jeg pointere, at med spilkonceptet alene, vil vi være et stærkede hold end under Zidane. Jeg mener dog stadig der mangler en garant for mål.
Så vi ikke hænger på Bale, Benzema og Mayoral.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Vildfaren. Begrundelse: Gramatisk utilstrækkelighed
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 11 måneder siden #30 af Fondo_Sur
Vinicius er det sidste led i Asensio - Lucas turboen. Det var F1 mens det i første halvleg lignede et hestevæddeløb.

Mange gode spillere og træner indtil videre. Værd at bemærke at Asensio med stor succes i nat blev brugt som frontangriber.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

7 år 11 måneder siden #31 af Sebberg

REAL skrev:

Det overrasker mig jo ikke, at en sådan kommentar kommer fra dig, @Dragam. Alligevel, så er det imponerende.

Knægten er lige fyldt 18, og netop ankommet til verdens største klub. Jeg tør slet ikke forestille mig, hvad det kræver mentalt med sådan et ryk. Han er kampafgørende i går med en flot assist til 2-1, og alligevel så er dit fokus på, at hans mistede bolden for mange gange (i forsøget på at skabe noget). Havde han været anonym, og ikke mistet bolden, så havde det blot været en klagesang om, at han ikke skaber nok.

Det grænser næsten til at være lige så useriøst, som dit postulat omkring Asensios manglede evner/klasse, og at han aldrig bliver verdensklasse (med den vage begrundelse, at han mangler fart).

Rolig nu. Det kan godt være, at vi alle sidder og krydser fingre for, at vi har fået os en ny Neymar i vores brasilianer, men derfor er det tilladt at bringe lidt objektivitet til vurderingen.

Vinicius laver en flot assist og sætter efterfølgende De Sciglio i en flot aktion, men derfra har Dragam jo ret. Vinicius har vel en 7-8 aktioner efterfølgende, og en del af dem ender i hurtige boldtab. Et par af dem er endda unødige, selvom flere af jer nu bruger argumentet om, at man ikke skaber noget, hvis man ikke prøver.

Potentialet er der ingen tvivl om, men derfor skal han have samme vurdering som de andre. Hvis Lucas havde prøvet at drible fem gange i streg, hvor modstanderen tog bolden, så ville vi have kunne observere en virtuel korsfæstelse herinde efterfølgende.
Følgende bruger(e) sagde tak: mat_hattrick

7 år 11 måneder siden #32 af Sebberg

Dragam skrev:

Ramos4 skrev: Enig ift. Carvajal. Jeg synes godt nok han har haft svært ved at finde niveauet efter sine skader i de seneste sæsoner.

Bale fungerer nogenlunde i et to-mands angreb synes jeg. Der har han en del mere frihed end som højrekant hvor han er forfærdelig.

Enig, jeg kan ikke forstå, hvorfor alle trænere altid har placeret Bale på højrekanten... det fungerer ikke ! Alle gode ting fra ham kommer i venstre side, eller midten, ligesom hans mål idag.

Nu har jeg hørt den flere gange. Hvad er det med Bale og den venstrekant, som folk bliver ved med at henvise til? Er det de tre mål mod Inter, der har indprintet sig på dig og de andres hukommelse?

For ti år siden fandt man ud af, at de bedste kantspillere var dem, der også kunne afslutte på mål, og i den forbindelse får man naturligvis mest ud af dem, hvis man placerer dem i den side, hvor de så kan trække ind i banen og afslutte med det gode ben. Tag de bedste ti kantspillere de sidste ti år, og så har du ti af de eksempler. Messi, Ronaldo, Hazard, Neymar, Alexis, Robben, Ribery - you name it.

De 'gamle' kantspillere ser man stadig. Det er som udgangpunkt dem, der er vildt hurtige, men som hverken har flairen eller sparket til at trække ind og være målfarlig. Cuadrado, Sterling (sommetider), Walcott osv.

Bale tilhører jo den første gruppe. Han har et gudsbenådet venstreben, som han kan bruge til at trække ind i banen og afslutte. Præcis som du ser det i målet mod Deportivo, der er en del af afstemningen om sæsonens mål.

Det er så rigtigt nok, at han ikke skal være isoleret på kanten, men også trække ind i midten (ligesom de fleste andre dygtige kanter), men hvorfor han skulle have udgangspunkt i venstre side mangler jeg sgu et godt argument for. Har du et? Du vil få en waliser, der gang på gang vil trække til baglinjen og sende et indlæg ind i feltet til....... hvem?

7 år 11 måneder siden #33 af REAL

Sebberg skrev:

REAL skrev:

Rolig nu. Det kan godt være, at vi alle sidder og krydser fingre for, at vi har fået os en ny Neymar i vores brasilianer, men derfor er det tilladt at bringe lidt objektivitet til vurderingen.

Vinicius laver en flot assist og sætter efterfølgende De Sciglio i en flot aktion, men derfra har Dragam jo ret. Vinicius har vel en 7-8 aktioner efterfølgende, og en del af dem ender i hurtige boldtab. Et par af dem er endda unødige, selvom flere af jer nu bruger argumentet om, at man ikke skaber noget, hvis man ikke prøver.

Potentialet er der ingen tvivl om, men derfor skal han have samme vurdering som de andre. Hvis Lucas havde prøvet at drible fem gange i streg, hvor modstanderen tog bolden, så ville vi have kunne observere en virtuel korsfæstelse herinde efterfølgende.

Så du synes man skal vurdere Lucas, på samme vilkår som en brasilianer der lige er fyldt 18, som netop er flyttet til landet og som spiller sin træningskamp nr 2?
Jamen så ser vi jo bare forskelligt på det.

Det med en "ny Neymar" er noget der foregår i dit hoved. Jeg ser ingen (herinde) henvise til ham eller forvente noget i den retning i fremtiden. Blot nævnt, at han leverede en (flot) assist og forsøgte med en del aktioner, i en træningskamp.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved REAL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Gribben, andreashn

7 år 11 måneder siden #34 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Real Madrid - Juventus

REAL skrev: Så du synes man skal vurdere Lucas, på samme vilkår som en brasilianer der lige er fyldt 18, som netop er flyttet til landet og som spiller sin træningskamp nr 2?

Ja. Du får ingen point i ligaen for at spille med unge eller tilflyttere. Vurder dem ens.

REAL skrev: Det med en "ny Neymar" er noget der foregår i dit hoved. Jeg ser ingen (herinde) henvise til ham eller forvente noget i den retning i fremtiden. Blot nævnt, at han leverede en (flot) assist og forsøgte med en del aktioner, i en træningskamp.

Der var vist én eller to, som specifikt nævnte Neymar.

7 år 11 måneder siden #35 af REAL

BBB skrev:

REAL skrev: Så du synes man skal vurdere Lucas, på samme vilkår som en brasilianer der lige er fyldt 18, som netop er flyttet til landet og som spiller sin træningskamp nr 2?

Ja. Du får ingen point i ligaen for at spille med unge eller tilflyttere. Vurder dem ens.

REAL skrev: Det med en "ny Neymar" er noget der foregår i dit hoved. Jeg ser ingen (herinde) henvise til ham eller forvente noget i den retning i fremtiden. Blot nævnt, at han leverede en (flot) assist og forsøgte med en del aktioner, i en træningskamp.

Lad den bare ligge. Det er så hyklerisk hele vejen igennem. Han har spillet 2 træningskampe, og bliver allerede slagtet herinde. Min pointe går på, at måske er knægten en smule overvældet og dertil forsøger at imponere. Det er godt nok mange ting at skulle forholde sig til i så ung en alder.

Der bliver også skreget op om Asensios manglende niveau (pt. ikke i samme omfang - efter i går). De samme personer, som vil brokke sig i et væk, hvis han forlader klubben pga. manglende spilletid (pga. en erstatning ankommer) og får kæmpesucces.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, andreashn

7 år 11 måneder siden #36 af Sebberg

REAL skrev:

BBB skrev:

Lad den bare ligge. Det er så hyklerisk hele vejen igennem. Han har spillet 2 træningskampe, og bliver allerede slagtet herinde. Min pointe går på, at måske er knægten en smule overvældet og dertil forsøger at imponere. Det er godt nok mange ting at skulle forholde sig til i så ung en alder.

Der bliver også skreget op om Asensios manglende niveau (pt. ikke i samme omfang - efter i går). De samme personer, som vil brokke sig i et væk, hvis han forlader klubben pga. manglende spilletid (pga. en erstatning ankommer) og får kæmpesucces.

Måske du lige skulle trække vejret én gang eller to til. Han bliver da ingenlunde slagtet herinde. Én bruger nævner, at han ikke var synderligt imponeret over hans kamp, og det får dig og flere andre til at fare op, som om han allerede har afskrevet ham som potentiel verdensstjerne.

Men for at svare på dit andet spørgsmål... så ja. Naturligvis skal han have længere snor på den lange bane, men det kan aldrig være et argument, at en spiller er ung og uprøvet, hvis han spiller dårligt. Man kan bruge argumentet om, at han forhåbentligt lærer af det og bliver bedre, men i vurderingen af præstationen - aktion for aktion - er det helt blæst at begynde på at bringe alder ind og rose ham for at 'forsøge en masse aktioner'.

Dragam skrev ikke, at han ikke ser et lys i Vinicius, men at han ikke var imponeret over ham i kampen i går. Det er vist dér, at du har misforstået noget.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Leveret af Kunena Forum