Optakt: Real Madrid - Juventus
Fondo_Sur skrev:
Sebberg skrev:
Fondo_Sur skrev:
Dragam skrev:
Fondo_Sur skrev: Asensio er altså en ret hurtig spiller. Vildt at påstå andet.
Han er ikke en skildpadde, men han er ikke en ung Ronaldo, messi, robben, Bale, Mbappe etc etc etc hurtig.
Hvorfor skal disse spillere med ind i argumentet? Asensio er en hurtig spiller. Bevis: hans mål mod Bayern i år og i sidste år.
Han har jo fuldstændig ret? Asensio er ikke det, man forbinder med 'en hurtig spiller'. Han er ikke god i en klassisk sprint.
Til gengæld er han rigtig hurtig med bolden, men det er i højere grad en cocktail af hurtighed, boldkontrol og dribleegenskaber. Tag Kaka som eksempel. Du har aldrig hørt nogle tale om Kaka som en klassisk hurtig spiller, der pludselig løb dybt eller to en spæner ned af kanten. Til gengæld var han måske verdens hurtigste med bolden.
Og så du ikke misforstår mig med vilje: Selvfølgelig har Asensio en ganske fin fart, men det er hans absurde evne til at løbe MED bold, der får ham til at ligne en afsindig hurtig spiller i nogle situationer.
Så må du spørge hvorfor Dragam bringer Messi ind i billedet, da han heller ikke ville kunne sprinte fra Varane.
I så fald er Messi ikke en hurtig spiller... Giver ikke mening at betragte en fodboldspiller sådan.
Du har ret, i den sammenligning hører Messi faktisk heller ikke med, for han er heller ikke en klassisk sprinter - han har ikke en særlig høj top fart, men han havde som ung tilgengæld den vildeste acceleration, der sammen med hans teknik gjorde, at han kunne komme forbi alle i korte ryk - han var virkelig mester i temposkifte. Men nej, han kunne ikke som en klassisk kant spurte forbi alle ned til baglinien.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Zyconith skrev: Nå, men tilbage til kampen. Hvad med alle jer der har været kritiske, er I ikke blevet lidt beroliget efter de fine takter fra kampen?
Det bliver dejligt med et fast defineret koncept, noget som vi ikke så under Zidane. Jeg synes der var mange gode takter i kampen mod Juve. Men omvendt vil jeg spørge dig, hvor tryg du er ved, at vi skal sætte vores lid til Asensio og Vinicius? Benzema og Bale viste jo endnu engang ikke en døjt. Bale kan sparke til en bold det ved vi, men derudover er han et sort hul hver gang han får bolden - alt godt spil dør når han modtager kuglen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Synes det er svært at danne et overblik før vi ser nogle kampe i stærkeste opstilling.
Dragam skrev:
REAL skrev:
Dragam skrev: Var ikke synderligt imponeret af vinicius junior, synes han havde mange dårlige touches, som gjorde at han mistede bolden.
dit postulat omkring Asensios manglede evner/klasse, og at han aldrig bliver verdensklasse (med den vage begrundelse, at han mangler fart).
Første del af dit indlæg gider jeg ikke svare på, da det netop er DYBT USERIØST.
Det sidste her, hvis du går ind og læser mit oprindelige indlæg igen, så vil du se at jeg skrev, at jeg ikke mener Asensio har evnerne til at være en verdensklasse KANTspiller, da han som jeg ser det, ikke har den fornødne hurtighed, men at samme hurtighed ikke er påkrævet på hans naturlige centrale position, hvor hans teknik og afslutninger mere kommer til sin ret... som i eksempelvis igår, hvor han lå i det centrale angreb.
Jeg synes du skal gå tilbage i tråden "Ancelotti har været i Madrid for at forhandle om Benzema". Jeg glemte helt Asensios manglende overblik, kommer aldrig forbi direkte oppasser, ok pasninger... og ENESTE direkte force hans afslutninger.
Dragam skrev: Jeg ser ikke det store lys i Asensio... han er kun middelmådigt hurtig, og er ikke fantastisk til at dribble (imodsætning til eksempelvis isco, eller hazard), og kommer derfor sjældent forbi sin direkte oppasser, medmindre det er i en 1-2 med en holdkammerat, eller en bold i dybden, hvor han får timet sit løb perfekt, og derfor har et forspring i forhold til sin modstander. Hans pasnings spil er ok, men det er heller ikke fordi han har det helt store overblik, og konstant slår gyldne afleveringer. Som jeg ser det, er hans eneste direkte force, hans afslutninger... de er også gode, men jeg ser ham virkelig ikke som et af de største talenter i verden.
Ramos4 skrev: Men omvendt vil jeg spørge dig, hvor tryg du er ved, at vi skal sætte vores lid til Asensio og Vinicius? Benzema og Bale viste jo endnu engang ikke en døjt. Bale kan sparke til en bold det ved vi, men derudover er han et sort hul hver gang han får bolden - alt godt spil dør når han modtager kuglen.
Elendig kamp fra Bales side, den eneste gode aktion han har er målet.
Hvem er det vi har nu, ca.:
Gareth Bale
Benzema
Isco
Asensio
Lucas Vazquez
Borja Mayoral
Ødegaard
Vinicius
Send Vinicius på en udlånsaftale til et spansk hold i La Liga, og så tror jeg faktisk godt at vi kan nøjes med de overnævnte. Jeg tror ikke man skal undervurdere Ronaldos afgangs betydning for den forandring der finder sted i øjeblikket blandt vores offensive spillere, og den udvikling der vil ske henover sæsonen. Jeg tror at selvtillid bliver nøgleordet her, og hvis Bale fortsætter stilen fra igår, vil han højst sandsynligt trække det korteste strå mod spillere som Vazquez og Asensio, som vi jo sidste sæson bevidnede havde evnerne til at bære holdet og gøre en forskel i topopgørene.
Jeg ville sgu' ikke frygte en rotation mellem spillere som Benz, Isco, Asensio og Vazquez til pladserne i angrebet. Men synes også at de foreløbende udmeldinger fra klubben om, at man vil indregistrere Vinicius på Juvenil A og lade ham spille kampe for de forskellige hold, lyder meget fornuftig. Han kunne give os lidt bredde som vi kunne anvende i mindre betydningsfulde kampe. Jeg glæder mig til de næste venskabskampe, og jeg håber at vi får Ødegaard lidt mere at se, jeg synes han har set overbevisende ud i de få minutter han har fået so far.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
REAL skrev:
Dragam skrev:
REAL skrev:
Dragam skrev: Var ikke synderligt imponeret af vinicius junior, synes han havde mange dårlige touches, som gjorde at han mistede bolden.
dit postulat omkring Asensios manglede evner/klasse, og at han aldrig bliver verdensklasse (med den vage begrundelse, at han mangler fart).
Første del af dit indlæg gider jeg ikke svare på, da det netop er DYBT USERIØST.
Det sidste her, hvis du går ind og læser mit oprindelige indlæg igen, så vil du se at jeg skrev, at jeg ikke mener Asensio har evnerne til at være en verdensklasse KANTspiller, da han som jeg ser det, ikke har den fornødne hurtighed, men at samme hurtighed ikke er påkrævet på hans naturlige centrale position, hvor hans teknik og afslutninger mere kommer til sin ret... som i eksempelvis igår, hvor han lå i det centrale angreb.
Jeg synes du skal gå tilbage i tråden "Ancelotti har været i Madrid for at forhandle om Benzema". Jeg glemte helt Asensios manglende overblik, kommer aldrig forbi direkte oppasser, ok pasninger... og ENESTE direkte force hans afslutninger.
Dragam skrev: Jeg ser ikke det store lys i Asensio... han er kun middelmådigt hurtig, og er ikke fantastisk til at dribble (imodsætning til eksempelvis isco, eller hazard), og kommer derfor sjældent forbi sin direkte oppasser, medmindre det er i en 1-2 med en holdkammerat, eller en bold i dybden, hvor han får timet sit løb perfekt, og derfor har et forspring i forhold til sin modstander. Hans pasnings spil er ok, men det er heller ikke fordi han har det helt store overblik, og konstant slår gyldne afleveringer. Som jeg ser det, er hans eneste direkte force, hans afslutninger... de er også gode, men jeg ser ham virkelig ikke som et af de største talenter i verden.
Ok, det var mit nr2 indlæg hvad asensio angår i samme tråd...
"Angående asensio, så synes jeg ærligt talt, at hans fifa 18 stats er spot on - fantastiske langskud 87, ok dribler 83, ok god i pasningsspillet 83, og middelmådig hurtighed 78. Fifa stats er jo naturligvis langt fra den endegyldige sandhed, men i det her tilfælde er jeg helt og aldeles enig med EA i deres rating af ham. I min bog bliver en kantspiller uden nævneværdig hurtighed (om det så er acceleration ala messi, eller top hastighed ala bale) aldrig verdensklasse - så må han ind centralt, hvor hurtighed betyder mindre."
Jeg står ved hvad jeg skrev dengang. Inde centralt hvor han i højere grad kan bruge sin spidskompetence, og hvor hurtighed ikke er ligeså afgørende, der kunne han blive verdensklasse. Det ser jeg ham ikke blive på kanten.
Dragam skrev:
REAL skrev:
Dragam skrev:
REAL skrev:
"Angående asensio, så synes jeg ærligt talt, at hans fifa 18 stats er spot on - fantastiske langskud 87, ok dribler 83, ok god i pasningsspillet 83, og middelmådig hurtighed 78. Fifa stats er jo naturligvis langt fra den endegyldige sandhed, men i det her tilfælde er jeg helt og aldeles enig med EA i deres rating af ham. I min bog bliver en kantspiller uden nævneværdig hurtighed (om det så er acceleration ala messi, eller top hastighed ala bale) aldrig verdensklasse - så må han ind centralt, hvor hurtighed betyder mindre."
Jeg står ved hvad jeg skrev dengang. Inde centralt hvor han i højere grad kan bruge sin spidskompetence, og hvor hurtighed ikke er ligeså afgørende, der kunne han blive verdensklasse. Det ser jeg ham ikke blive på kanten.
Nu var det vel ret beset også kun sidste sæson han spillede kant (hvor vi gik over til 4-4-2 for at redde sæsonen). Jeg har aldrig før, eller nu, sagt han er kant. Han er jo netop stærk med udgangspunkt på fløjen (forrest i en 4-3-3), hvor han så søger centralt. Det har vi både set for os og ikke mindst landsholdet. Han kan så åbenbart også være falsk 9er, som vi så igår. Så ja, de tre forreste pladser mestrer han.
Jeg er bare stor tilhænger af ham.. så lidt svært ved at håndtere de kritiske røster :)
REAL skrev:
Dragam skrev:
REAL skrev:
Dragam skrev:
REAL skrev:
Nu var det vel ret beset også kun sidste sæson han spillede kant (hvor vi gik over til 4-4-2 for at redde sæsonen). Jeg har aldrig før, eller nu, sagt han er kant. Han er jo netop stærk med udgangspunkt på fløjen (forrest i en 4-3-3), hvor han så søger centralt. Det har vi både set for os og ikke mindst landsholdet. Han kan så åbenbart også være falsk 9er, som vi så igår. Så ja, de tre forreste pladser mestrer han.
Jeg er bare stor tilhænger af ham.. så lidt svært ved at håndtere de kritiske røster :)
Ja, han var god til at finde rummene igår, og lave gode træk omkring feltet. Jeg tror han kunne være rigtig god som hængende angriber, sammen med en klasse angriber.
Til den type bold den nye træner øjensyneligt gerne vil spille, og hvis vi tager udgangspunkt i at der ikke kommer yderligere forstærkninger (hvilket det desværre ligner), så kunne det imo være frækt med Benz på toppen, med Asensio lige bagved, og så Bale på venstre, og Isco på højre. Isco er så teknisk dygtig, at han sagtens kan trække ind og lave ravage, selvom han ligger i højre side, og med Asensio tættere på mål, og en Bale der ikke er totalt handikappet af at ligge i højre side, og derved være tvunget til at bruge højre fod, så burde der komme en del flere mål :)