Marca: Kovacic er gået i strejke

7 år 11 måneder siden #37 af Dios

Siempre fiel skrev:

Dios skrev: Brylle skrev:

Men hvad er løsningen så, hvis Kovacic nægter at træne, mens potentielle købere ikke vil betale hans pris? Skal man endnu engang fortælle de andre klubber at man altid kan købe til spotpris her? Vi snakker om en spiller der har rykket sig helt enormt siden sin ankomst og bliver betalt godt for at udføre et job. Selvfølgelig skal begge parter stå bedst muligt, men man skal jo ikke bøje sig hver gang en spiller tuder og slet ikke hvis han nægter at træne! Der er grænser for hvad man skal finde sig i og han skal selvfølgelig ikke have lov at ødelægge opstarten.

Det er klart, at hvis Kovacic for alvor bliver væk fra træning, så presser det prisen ned på ham. Det er sådan vi selv vil have spillere der skal til Real Madrid agere, så i mine øjne er det ren klynk. At Kovacic vil væk er jo ikke en nyhed, og lad os antage rygtet er korrekt, så har Real Madrid jo kendt til problemet længe. Så må vi have løst problemet langt tidligere, og taget kontakten langt tidligere. Vi gjorde det med Ramos for et par år siden, og vi havde jo nærmest 2-3 ansatte til at pleje Ronaldo's ego hver sommer. Det er ris til egen røv, og som jeg ser det nu, så må man tage en snak med ham hurtigst muligt, og vurdere situationen. Det der taler for en høj pris er der er mange klubber interesseret i ham, og han har kontrakt i 3 år endnu, så helt billig tror jeg alligevel ikke han bliver. Sølle 14 kampe fra start i La Liga og Chl er jo under al kritik, og forstår sgu godt han vil væk. Han er en af de mindst benyttede i truppen sidste sæson, og der er kun 26 min. til forskel på Theo og ham i La Liga.

Af ren nysgerrighed. Hvem er det så vi har solgt til en pris langt under markedet, eller spillerværdi? For mig at se, så har vi solgt spillere som Özil, Di María og Morata for langt over deres reelle værdi. James er jo en helt anden sag. Han ville ikke selv væk, men ingen klubber ville have ham til den pris vi forlangte, og med rette. Vi købte ham jo til total overpris, og ingen af dagene har han været de penge værd.

To be vores seneste salg, James og Cristiano har jo været sendt afsted til spotpris markedet taget i betragtning

Lige knap 800 millioner kr. for en spiller som runder de 34 år om 6 måneder. Nuvel, så er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller, men det er immervæk vildt og tro han skulle koste det dobbelte i den alder. Man fik mere for ham end man selv købte ham for. Det er på ingen måder en snotpris!

James var der jo ingen interesse i som jeg lige har skrevet, så er det jo svært og presse prisen op på ham. Han var og er jo ikke god nok, og derfor var interessen også derefter.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #38 af Siempre fiel

Dios skrev:

Siempre fiel skrev:

Men hvad er løsningen så, hvis Kovacic nægter at træne, mens potentielle købere ikke vil betale hans pris? Skal man endnu engang fortælle de andre klubber at man altid kan købe til spotpris her? Vi snakker om en spiller der har rykket sig helt enormt siden sin ankomst og bliver betalt godt for at udføre et job. Selvfølgelig skal begge parter stå bedst muligt, men man skal jo ikke bøje sig hver gang en spiller tuder og slet ikke hvis han nægter at træne! Der er grænser for hvad man skal finde sig i og han skal selvfølgelig ikke have lov at ødelægge opstarten.

Det er klart, at hvis Kovacic for alvor bliver væk fra træning, så presser det prisen ned på ham. Det er sådan vi selv vil have spillere der skal til Real Madrid agere, så i mine øjne er det ren klynk. At Kovacic vil væk er jo ikke en nyhed, og lad os antage rygtet er korrekt, så har Real Madrid jo kendt til problemet længe. Så må vi have løst problemet langt tidligere, og taget kontakten langt tidligere. Vi gjorde det med Ramos for et par år siden, og vi havde jo nærmest 2-3 ansatte til at pleje Ronaldo's ego hver sommer. Det er ris til egen røv, og som jeg ser det nu, så må man tage en snak med ham hurtigst muligt, og vurdere situationen. Det der taler for en høj pris er der er mange klubber interesseret i ham, og han har kontrakt i 3 år endnu, så helt billig tror jeg alligevel ikke han bliver. Sølle 14 kampe fra start i La Liga og Chl er jo under al kritik, og forstår sgu godt han vil væk. Han er en af de mindst benyttede i truppen sidste sæson, og der er kun 26 min. til forskel på Theo og ham i La Liga.

Af ren nysgerrighed. Hvem er det så vi har solgt til en pris langt under markedet, eller spillerværdi? For mig at se, så har vi solgt spillere som Özil, Di María og Morata for langt over deres reelle værdi. James er jo en helt anden sag. Han ville ikke selv væk, men ingen klubber ville have ham til den pris vi forlangte, og med rette. Vi købte ham jo til total overpris, og ingen af dagene har han været de penge værd.

To be vores seneste salg, James og Cristiano har jo været sendt afsted til spotpris markedet taget i betragtning

Lige knap 800 millioner kr. for en spiller som runder de 34 år om 6 måneder. Nuvel, så er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller, men det er immervæk vildt og tro han skulle koste det dobbelte i den alder. Man fik mere for ham end man selv købte ham for. Det er på ingen måder en snotpris!

James var der jo ingen interesse i som jeg lige har skrevet, så er det jo svært og presse prisen op på ham. Han var og er jo ikke god nok, og derfor var interessen også derefter.

Ik enig. I det her marked og med den værdi og prestige der følger med, så burde han ha kostet mere - derfor ik mærkeligt at der ik var lange forhandlinger, men Juve slog straks til. Jeg er enig i at det er en høj pris hvis du kigger på hva han kostede for ti år siden, men det er jo meningsløst at sammenligne med når man kigger på hvorn markedet er eksploderet og det ved du da også udmærket godt. James fik man åbenbart hva man ku få - men hvis du synes det var en god pris sammenlignet med hva spillere ellers ryger til, så fair nok. Og hvis du syntes det var smart at lave købsklausul, så tommelfinger op - jeg synes det var en idiotisk handel fra a til z

7 år 11 måneder siden #39 af madrid2000

Siempre fiel skrev:

Dios skrev:

Siempre fiel skrev:

Ik enig. I det her marked og med den værdi og prestige der følger med, så burde han ha kostet mere - derfor ik mærkeligt at der ik var lange forhandlinger, men Juve slog straks til. Jeg er enig i at det er en høj pris hvis du kigger på hva han kostede for ti år siden, men det er jo meningsløst at sammenligne med når man kigger på hvorn markedet er eksploderet og det ved du da også udmærket godt. James fik man åbenbart hva man ku få - men hvis du synes det var en god pris sammenlignet med hva spillere ellers ryger til, så fair nok. Og hvis du syntes det var smart at lave købsklausul, så tommelfinger op - jeg synes det var en idiotisk handel fra a til z

Jeg er nogenlunde enig med din analyse af, at klubbens seneste transferaktivitet er tæt på grinagtig, men lige netop Ronaldo, så synes jeg klubben har ageret fint.
Ronaldo og Perez kunne ikke sammen, Perez ville ikke give den kontrakt Ronaldo ville ha. Det ville have været for meget og lidt respektløst og klubben havde fået masser af dårlig omtale, hvis man prøvede at presse citronen og var ude i en lang transfer saga. Det ville på ingen måde have været de ekstra penge værd.
Tror ikke det vil være klogt, at cutte alle bånd til klubbens største spiller - ihvertfald målt på tal/mål. Ronaldo skulle gerne vende tilbage i en ambassadør rolle en gang langt ude i fremtiden.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #40 af Dios
Siempre fiel skrev:

Nu kan det godt være, at Ronaldo selv mener han kan spille på det her niveau indtil han er 40 år, men den skal han alligevel længere ud på landet med. I mine øjne så var det en fremragende handel, og specielt set i lyset af, at Ronaldo udelukkende ville skifte. Om markedet er eksploderet for middelmådige spillere er jeg da helt enig i, men hans alder og vilje til selv at ville væk trak prisen ned. Nu er det svært og sætte sig ind i, men jeg forstår godt hvorfor Juve vil betale den pris for en spiller som efter min vurdering ikke har mere end 2 sæsoner tilbage på det her niveau, hvor hans niveau vil vil falde drastigt fra sæson til sæson. Det er altså også en spiller, som skal spares en del efterhånden, men Juve havde 7 millioner følgere på de sociale medier kontra Ronaldo's 70. Hæng mig ikke op på om tallene er helt korrekte, men det er noget i den størrelsesordning.
Var det ikke også noget med, at Juve var den eneste klub Ronaldo ville til? Det er jeg ret sikker på, og lægger du alt sammen, så er det jo naturligt, at tingene går hurtigere.
Jeg er ihvertfald mere end tilfreds med, at man kunne få så mange penge for ham.

Angående James, så er det en helt igennem elendig aftale. Jeg synes på ingen måder han er god nok til Real Madrid uanset hvilken plads eller rolle han spiller, men så ham meget gerne som en breddespiller, men på ingen måder mere end det. Vi købte ham for dyrt, og jeg tror desværre lidt det er hans skyld vi ikke ser de handler så ofte mere.
James ville spille fast, og det kan han bare ikke med hans niveau i Real Madrid. Jeg er glad for at han ikke er i Real Madrid længere, men jeg synes nu nok, at vi har været fremragende til at sælge de sidste 4-5 år. Se f.eks. på salget af Morata.

7 år 11 måneder siden #41 af Mr.Jensen
Generelt syntes jeg Madrid har vist godt købmandskab når det kommer til salg af spillere.
Feks er det vildt at Özil og Di Maria blev solgt for mere end Fabregas og Alexis (så vidt jeg huske slog Fabregas rekorden for flest assist i hans første sæson i Chelsea. Og Alexis var vel en af PL absolut bedste spiller indtil for nyligt)
Derudover var det genialt og mærkeligt at få 80 mill for Morata.
James situation er for mig anderledes. Hvis han blev solgt idag, havde hans pris vel været 2x eller 3x. Men han blev “solgt” lige før at transferene tog denne sindsyge drejning, som ingen kunne have forudset.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #42 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: Kovacic er gået i strejke

Hvem er det der gerne vil have at folk presser prisen sådan ned? Ser du det som en generel tendens herinde, mener du at det er strategien fra klub, eller hvordan? Personligt har jeg det sådan, at det er op til spillerne selv hvis de vil tage chancen, men sker det i andre klubber vil jeg ikke bebrejde den pågældende klub, hvis det koster tid på tribunen for den strejkende spiller.
Jeg er enig i at klubben ikke har løst det godt nok, men det er også en svær situation, for ikke alle kan spille fra start hver gang, og det er jo klart at hvis ikke man er bedre end sin direkte konkurrent, så spiller man ikke. Jeg er dog helt enig i, at han ganske enkelt ikke har fået nok spilletid i forhold til det niveau han besidder. Han har dog heller ikke altid grebet chancen fuldkommen. Man burde dog have givet ham mere spilletid.

EDIT: Jeg kan se at han træner med i dag. Gudskelov. Så er denne snak lidt mindre nødvendig.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Brylle.

7 år 11 måneder siden #43 af Dios

Brylle skrev:

Hvem er det der gerne vil have at folk presser prisen sådan ned? Ser du det som en generel tendens herinde, mener du at det er strategien fra klub, eller hvordan? Personligt har jeg det sådan, at det er op til spillerne selv hvis de vil tage chancen, men sker det i andre klubber vil jeg ikke bebrejde den pågældende klub, hvis det koster tid på tribunen for den strejkende spiller.
Jeg er enig i at klubben ikke har løst det godt nok, men det er også en svær situation, for ikke alle kan spille fra start hver gang, og det er jo klart at hvis ikke man er bedre end sin direkte konkurrent, så spiller man ikke. Jeg er dog helt enig i, at han ganske enkelt ikke har fået nok spilletid i forhold til det niveau han besidder. Han har dog heller ikke altid grebet chancen fuldkommen. Man burde dog have givet ham mere spilletid.

EDIT: Jeg kan se at han træner med i dag. Gudskelov. Så er denne snak lidt mindre nødvendig.

Han træner nemlig med for anden dag i træk, så helt ude i skoven er han ikke :D Dog ser det helt anderledes ud med Courtois, som ikke dukkede op til finalen, og de efterfølgende 2 træninger.

Faktisk begge dele. Jeg husker tydeligt hvordan mange herinde (kan ikke huske om du var en af dem), men som klandrede De Gea for ikke at ville Real Madrid nok, da han ikke selv pressede United udover, at han aldrig lagde skjul på, at han godt kunne se sig selv i Real Madrid. Samme måde Hazard har gjort det indtil videre.
Folk ville have De Gea til at strejke, og det pissede dem af De Gea skrev under på en kontrakt eftersom Real Madrid fuckede det op i sidste sekund. I know - subjektiv mening, men Real er stadig den eneste klub som ikke har fremlagt beviser.
Jeg synes nu også det er sådan klubben fremlægger det for spillerne. Modric, Bale, De Gea, Kroos, Hazard og Courtois er de spillere jeg lige husker på stående fod, hvor klubben mere eller mindre sagde det var op til spilleren selv, og gøre alt for at presse deres tidligere klub.

Selvfølgelig er der klasse forskel på Modric, Kroos og så Kovacic. Og ingen i verden i mine øjne ville reelt set kunne true dem, men hvis strategien er, at købe unge spillere, så må man jo også give dem spilletid, og jeg synes bare 10 La Liga startere er til grin, og derfor er jeg også en glad mand over Zidane ikke længere er vores træner. Ellers enig i det du skriver. Det er bare svært, at skulle spille på 110% når du kun spiller hver 5. kamp sådan ca..

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Siempre fiel

7 år 11 måneder siden #44 af Siempre fiel

Mr.Jensen skrev: James situation er for mig anderledes. Hvis han blev solgt idag, havde hans pris vel været 2x eller 3x. Men han blev “solgt” lige før at transferene tog denne sindsyge drejning, som ingen kunne have forudset.

Det er ganske enkelt ik sandt. ALLE måbede totalt over dén pris og de vilkår vi solgte ham på - priserne VAR nemlig allerede på himmelflugt og herinde var de fleste af os da ik et sekund i tvivl om at han ville indbringe minimum 60-70 stykker når man så på markedet. Det er rigtigt at dét beløb man idag ville forvente ville være endnu højere, men da han blev solgt sidste sommer var det allerede en helt håbløs handel rent prismæssigt.

@Dios

Er ik decideret uenig i dét omkring Ronaldo - synes stadig oz at salget er fornuftigt, men når man kigger på markedet og den gigantiske værdi han på alle måder får og allerede har fået for Juve, så gjorde de en fremragende handel - og ku snildt ha smidt 50 mere uden at det havde været en dårlig handel
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 11 måneder siden #45 af BBB
Besvaret af BBB på emne Marca: Kovacic er gået i strejke
Slap nu af med den James-bashing, Dios.

Fik Real Kroos til at strejke? Det husker jeg ikke. Bale og Modric var vist begge på eget initiativ, fordi Levy er håbløs at forhandle med.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #46 af Dios

BBB skrev: Slap nu af med den James-bashing, Dios.

Fik Real Kroos til at strejke? Det husker jeg ikke. Bale og Modric var vist begge på eget initiativ, fordi Levy er håbløs at forhandle med.

Ingen bashing overhovedet. James var/er bare ikke god nok. Længere er den jo ikke.

Nej Kroos strejkede ikke, men de lagde samme pres på ham, som med alle de andre spillere. Real Madrid sender et signal om, at spilleren selv må gå forrest i kampen om at skifte. Enig, Levy er håbløs at forhandle med, men det ændre jo ikke på, at Real Madrid ikke har været meget bedre i de mange handler som har trukket ud. De Gea var jo nærmest en ligeså hadet mand herinde som Pique og Xavi er det.

7 år 11 måneder siden #47 af Ramos4
Omvendt fik vi jo Kroos til en fantastisk billig penge også. Jeg kan ikke huske om han var tæt på kontraktudløb?

Nu brainstormer jeg bare...er det helt åndssvagt at man fra Madrid's side prøver at skrue priserne ned og stoppe den her vanvittige udvikling? Nogen skal jo gå forrest og sætte en stopper for de her skyhøje priser for middelmådige spillere. Ellers fortsætter det jo bare kan vi se. Det kunne da være rart hvis resten af fodboldeuropa uden om Premier League og PSG blev enige om, at de her vanvittige priser ikke kan fortsætte. Blot en tanke.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 11 måneder siden #48 af Siempre fiel

Ramos4 skrev: Omvendt fik vi jo Kroos til en fantastisk billig penge også. Jeg kan ikke huske om han var tæt på kontraktudløb?

Nu brainstormer jeg bare...er det helt åndssvagt at man fra Madrid's side prøver at skrue priserne ned og stoppe den her vanvittige udvikling? Nogen skal jo gå forrest og sætte en stopper for de her skyhøje priser for middelmådige spillere. Ellers fortsætter det jo bare kan vi se. Det kunne da være rart hvis resten af fodboldeuropa uden om Premier League og PSG blev enige om, at de her vanvittige priser ikke kan fortsætte. Blot en tanke.

Der er så ufattelig mange klubber der har mange penge idag, så ligegyldigt hva vi gør, så dikterer vi ik en skid - altså ik andet end at vi ka diktere os uden om de bedste spillere

Leveret af Kunena Forum