Optakt: Atlético Madrid - Real Madrid, 23. spillerunde, LaLiga

7 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Der var en gang…………..Der var en gang, hvor det var den allerstørste selvfølge, at Real Madrid trak sig sejrrigt ud af El Derbi-opgørene mod Atlético Madrid. Sådan er det på ingen måde mere og eftermiddagens El Derbi-opgør bliver en ny hård test på Los Rojiblancos nye hjemmebane i det nordlige Madrid.

Real Madrid har således kun en enkelt sejr i de seneste 14 nationale opgør mod bysbørnene og den kom i 2016, da Cristiano Ronaldo lavede hattrick i triumfen på 0-3. Til gengæld har man også kun tabt en enkelt af de 17 seneste liga-kampe mod Atlético Madrid på udebane, hvilket skete i februar 2015, da man tabte 4-0. De øvrige 16 kampe er endt med 11 Real Madrid-sejre og 5 uafgjorte.

Santiago Solaris tropper har i denne sæson haft svært ved at finde vej til netmaskerne og selv om holdet er i klar fremgang, så står man over for et uhyre stærkt forsvar med verdens måske bedste målmand, Jan Oblak, som sidste forhindring.

Atlético Madrid mistede et vigtigt skridt i topkampen i sidste weekend, da man tabte med 1-0 til Betis, men Cholo Simeone har i ugens løb kunnet glæde sig over at få en række spillere klar og man må således kun undvære midtbanespilleren Koke til dagens kamp, mens Real Madrid ikke har Odriozola, Brahim, Vallejo, Marcos Llorente og Isco med.

Kampen byder på en interessant duel i opgøret mellem Álvaro Morata og Thibaut Courtois, som tørner ud mod deres tidligere klubber og den spanske angriber har to gange tidligere scoret mod Real Madrid, nemlig da han spillede for Juventus og i sæsonen 2014/15 var med til at sende Real Madrid ud af Champions League, da han udlignede til 1-1 på Estadio Santiago Bernabéu og dermed sørgede for at hjemmesejren på 2-1, hvor han også scorede, var nok til at komme i finalen.

Og netop Morata og Juventus står over for hinanden i den kommende uge, hvor begge Madrid-mandskaber skal i ilden i Champions League, hvilket givetvis også får indflydelse på planlægningen af denne kamp.

Santiago Solari og Real Madrid skal dog følge op på den gode stime i LaLiga-sammenhæng, hvor man har vundet de seneste fire kampe og med en ny sejr i dag overtager man andenpladsen fra Atlético Madrid. Det forventes, at der er genvalg til de spillere, som startede kampen mod Barcelona, bortset fra at Casemiro glider ind i startopstillingen i stedet for skadede Marcos Llorente.

Sidste sæsons resultater mellem klubberne:
Real Madrid – Atlético Madrid 1-1
Atlético Madrid – Real Madrid 0-0

Sidste 5 kampe i LaLiga:
Atlético Madrid: U-V-V-V-T
Real Madrid: T-V-V-V-V

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Kroos, Modric, Lucas Vázquez, Vinícius, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 måneder siden #2 af ChrillRM14
Vildt tænke på, at den seneste spiller, der har sendt Real ud af Chl de sidste 5,5 år er f****** Morata :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

7 år 3 måneder siden #3 af Fondo_Sur

7 år 3 måneder siden #4 af Doc.juego
Opstilling

Courtois
Carvajal varane Ramos regulion
Modric casemiro kroos
Vasquez benzema Vini

Modigt med regulion, tror det er det rigtige valg .

Atletico uden Costa i truppen, er han skadet eller har han andre været ringe ?
Jeg har ikke fulgt med så meget i år hos lillesøster, anyone know ?

7 år 3 måneder siden #5 af asp3200

Doc.juego skrev: Opstilling

Courtois
Carvajal varane Ramos regulion
Modric casemiro kroos
Vasquez benzema Vini

Modigt med regulion, tror det er det rigtige valg .

Atletico uden Costa i truppen, er han skadet eller har han andre været ringe ?
Jeg har ikke fulgt med så meget i år hos lillesøster, anyone know ?

Han er skadet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

7 år 3 måneder siden #6 af Zyconith
Årha, håber saftsusme at Casemiro tager sig sammen. Ellers har vi heldigvis en velspillende Ceballos klar på bænken.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 3 måneder siden #7 af Vildfaren
Endnu en gang viser Strive at de ikke er opgaven voksen.
De har ikke forstået at tilstrækkelig båndbredde er vejen frem på en god streamingtjeneste.
Alle storkampe har været håbløse, hvor kvaliteten har svinget helt vildt pga manglende båndbredde.

1min og 30 sekunder inde i kampen og jeg er allerede rævtræt af lortet. Godkamp alle

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

7 år 3 måneder siden #8 af Doc.juego
2. Vanvidsmål af casemiro denne sæson ,alle mens Llorente har været skadet.
Det er ok med skaddet Llorente så længe case scorer den slags mål

7 år 3 måneder siden #9 af mohbar

Zyconith skrev: Årha, håber saftsusme at Casemiro tager sig sammen. Ellers har vi heldigvis en velspillende Ceballos klar på bænken.

Brasilianske Casemiro... Det ligger i deres gener!

7 år 3 måneder siden #10 af mohbar

Vildfaren skrev: Endnu en gang viser Strive at de ikke er opgaven voksen.
De har ikke forstået at tilstrækkelig båndbredde er vejen frem på en god streamingtjeneste.
Alle storkampe har været håbløse, hvor kvaliteten har svinget helt vildt pga manglende båndbredde.

1min og 30 sekunder inde i kampen og jeg er allerede rævtræt af lortet. Godkamp alle

BeIn er løsningen.

7 år 3 måneder siden #11 af mohbar
Man må sg sige at Solari på meget simpel vis har formået at få det her hold til at spille som et samlet hold samtidig med at vi får lov til at udnytte de individuelle kvaliteter der er.

Hatten af for det og gad vide hvordan holdet havde været hvis vi lige fik tilføjet 2 megastars..

7 år 3 måneder siden #12 af elle44

Vildfaren skrev: Endnu en gang viser Strive at de ikke er opgaven voksen.

Intet problem hos mig overhovedet.

Leveret af Kunena Forum