Truppen mod Real Sociedad, LaLiga, 37. spillerunde
Asensio, Isco, Vallejo, Casemiro, Courtois, Nacho, Marcelo (ligeså ondt som det gør at sige). De har intet at gøre i klubben. Det samme må siges for Bale, Diaz, ligesom skravl som Kovacic og James skal finde nye klubber.
Salg af ovenstående svagpissere burde kunne rejse nok penge til at strikke et solidt mandskab sammen til næste sæson oveni den transferpulje man i forvejen må forvente ligger klar.
Zidane har fortsat min tillid, hvis han viser sig istand til at svinge øksen. Sådan seriøst - som en anden Gimli.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 skrev:
Mølbat skrev:
Ramos4 skrev:
Mølbat skrev: Var der ikke nogen eller nogle, som nærmest kørte en utrættelig kampagne i sidste sæson for at få udskiftet Keylor Navas? Jeg var faktisk enig i, at Navas måske ikke er en del af verdenseliten, når det kommer til keepere, men Thibaut Courtois er på ingen måde en bedre målmand. Det kunne man se i Chelsea, og det kan man se nu i Real Madrid. Verdenseliten af målmænd er IMO ter Stegen, Oblak, de Gea (på trods af en shaky sæson) og måske Neuer (er lidt usikker på hans niveau efter den lange skadespause). Lige under finder man målmænd som Ederson, Alisson, Navas og måske Courtois (Atlético Madrid-udgaven af belgieren) samt Lloris.
Han var god til VM vil jeg så sige. Jeg var stor fortaler i sommers, men når man ser i bakspejlet så var det selvfølgelig hjernedødt at lave basically 1 indkøb og det var på den nærmest eneste position vi ikke behøvede forstærkning. Jeg så det som et lille plus at få ham. Men havde jeg vidst dengang at vi ikke ville forstærke os andre steder, havde jeg da haft det anderledes.
Siden hans lejeaftale med Atlético udløb, og han vendte tilbage til Chelsea, har jeg bare aldrig ment, at han rykkede sig, og blev bedre, som man forventede. Nogle spillere peaker i en rigtig ung alder, og så stopper de bare med at udvikle sig, og Courtois er for mig sådan et eksempel. Jeg tror desværre også, at Asensio kan vise sig at være endnu et eksempel på dette.
Og Varane ser det ud til. Vi har heller ikke været heldige må man sige.
Btw. De Gea har også kontraktudløb i 2020, så det bør ikke være en umulighed at hente ham?
Edit: Hah, jeg googlede lige. De Gea har vundet U-21 EM to gange. Det vidste jeg slet ikke var muligt.
Sjov De Gea-statistik. Har Bayerns Thiago ikke også vundet U-21 EM to gange? I Danmark i 2011 og igen i 2013 sammen med De Gea.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg holder dog fast i, at jeg nægter at se endnu en ligakamp med Real Madrid, før Lucas Vázquez er fortid i klubben. Hvis det betyder, at jeg ikke kan se hele næste sæson, så må det være sådan.
Fondo_Sur skrev: Courtois blev jo VMs bedste målmand, så han kan uden tvivl præstere under gode forhold. Jeg vil forsvare ham, da hans hold ikke kan forsvare. Han tog endda et straffespark! I dag spillede han dog ikke en god kamp.
Chelsea havde også et rimelig godt forsvar, men der var jeg heller ikke imponeret over hans præstationer. Ikke siden han havde Diego Godín og Miranda foran sig, har han IMO kunne kalde sig en del af verdenseliten af målmænd, og det makkerpar var måske den bedste defensiv i La Liga i de seneste 10 år, hvis ikke mere. Så hvis han skal have verdensklassespillere foran sig for at se god ud, er det ikke ligefrem noget, som taler ham op.
David de Gea har eksempelvis haft et ræddeligt forsvar foran sig i en hel del år i Manchester United, men det er først i den her sæson, at han har vist svaghedstegn. Det er IMO et tegn på verdensklasse.
Edit: Har lige set alle målene fra kampen. Courtois dropper 2 gange! Helt igennem elendigt. Marcelo skal selvfølgelig også kritiseres voldsomt for sin manglende indsats ved 2-1 målet, hvor han ikke lige gider at hoppe det mindste, men keeperens positionering var direkte katastrofal.
Jeg vil kun klandre ham for det tredje mål. 2-1 er en meget mærkelig situation. Hvis man ser den på slow header Sociadad-spilleren den helt yderst i målet med skru. Det er meget svært at nå derhen. Han står dog nok ikke helt rigtigt placeret, men synes klart at målet kommer af at Marcelo leger statue, og at Sociedad-spilleren på fremragende vis header den flot ind.
Mølbat skrev: Har lige set Brahim Díaz' mål. Sh*t, et golazo! Kender man Real Madrid ret, ender han dog sikkert med at blive lejet ud + en storspillende Ødegaard bliver nok solgt med en tilbagekøbsklausul, og så fortsætter Lucas Vázquez og Asensio på holdet efter sommeren. Det ville være typisk.
Jeg holder dog fast i, at jeg nægter at se endnu en ligakamp med Real Madrid, før Lucas Vázquez er fortid i klubben. Hvis det betyder, at jeg ikke kan se hele næste sæson, så må det være sådan.
Jeg forstår godt du er træt af Vázquez, det er jeg også. Men er det ikke lidt en drastisk beslutning at tag, at man ikke gider se sit hold spille pga en enkelt spiller? :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Modric, Kroos,Casemiro, Marcelo, Carvajal, Benzema, Varane skal udfordres af spillere fra højeste hylde.
Milito, Jovic og hazard er på plads. Ferland mendy og Ndombole fra Lyon og Christian Eriksen kunne være spændende.
Vinicius, Rodrygo, Ødegaard, Brahim skal ikke være bærende spillere, men de skal have chancen for at få gennembruddet.
Matamoro skrev: Følgende spillere har udspillet deres rolle på holdet: Asensio, Isco, Bale, Vallejo, Vazquez, Ceballos, Llorente, Mariano.De har været her længe nok til at kunne slå igennem hos de forskellige trænere der har været. Det er ikke sket og de må væk.
Modric, Kroos,Casemiro, Marcelo, Carvajal, Benzema, Varane skal udfordres af spillere fra højeste hylde.
Milito, Jovic og hazard er på plads. Ferland mendy og Ndombole fra Lyon og Christian Eriksen kunne være spændende.
Vinicius, Rodrygo, Ødegaard, Brahim skal ikke være bærende spillere, men de skal have chancen for at få gennembruddet.
Milito? Jo selvom han er ved at blive 40 år så er han da en ganske habil bomber..
Real HWL skrev:
Mølbat skrev: Har lige set Brahim Díaz' mål. Sh*t, et golazo! Kender man Real Madrid ret, ender han dog sikkert med at blive lejet ud + en storspillende Ødegaard bliver nok solgt med en tilbagekøbsklausul, og så fortsætter Lucas Vázquez og Asensio på holdet efter sommeren. Det ville være typisk.
Jeg forstår godt du er træt af Vázquez, det er jeg også. Men er det ikke lidt en drastisk beslutning at tag, at man ikke gider se sit hold spille pga en enkelt spiller? :)
Sådan kan det vel sagtens opfattes. Jeg ser dog mere Lucas Vázquez som et symbol på den middelmådighed og ligegyldighed, som præger Real Madrids førsteholdstrup. Der er alt for mange spillere, som ikke er dygtige nok, og IMO repræsenterer Lucas Vázquez mere end nogen anden disse. Han er en alt for begrænset spiller, der aldrig nogensinde burde have været fast mand på et af verdens bedste hold. Klubben har de sidste par år ikke gjort nok på transfermarkedet for at gøre Los Blancos' førstehold stærkt nok til at kunne kalde sig et verdensklassehold. At det kunne ende med, at en så begrænset spiller som Lucas Vázquez kunne blive fast mand i store dele af sæsonen, er i høj grad et udtryk for dette, og derfor nægter jeg at se endnu en ligakamp før han er væk.