Zidane vil afprøve en 3-5-2-formation
At sige Real Madrid ikke har haft den bedste preseason, ville være lidt af en underdrivelse. Blot en enkelt sejr og 16 mål inkaseret er resultatet af de første fem kampe, og indtil videre er det den værste preseason for holdet i 40 år.
Efter de første fem kampe, har Zidane ikke helt fundet formlen til den kommende sæson, og nu menes der at han vil teste en ny formation af, i de to sidste kampe inden sæsonen sparkes i gang, mod Celta Vigo d. 17. august.
Formationen der skal testet er 3-5-2 formationen. Her vil man forsøge sig med en tremandskæde i forsvaret, bestående af Ramos, Varane og Militao. Midtbanen vil bestå af fem spillere, hvor de to kanter skal fungere som wingbacks, med Marcelo på den ene kant, og Carvajal på den anden.
I midten vil man bruge to centrale midtbanespillere, højst sandsynligt i form af Kroos og Modric, og lidt længere fremme vil Hazard ligge i en 10'er position.
Og til sidst vil man benytte Benzema og Jovic fremme som angrebsduo, hvilket man håber vil fungere som det perfekte partnerskab, med Jovic' målfarlighed, og Benzemas bevægelighed.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg troede at den nye formation eventuelt skyldtes at Zidane delte vores frustration over, vores elendige backs:
Carvajal og Marcelo der ligner skygger af sig selv. Odriozola der heller ikke imponerer og Mendy der er skadet.
3-5-2 skulle jo netop skubbe hele banden UD af startopstillingen i et setup á la (indsæt selv spillere..)
......................Courtois
....Varane....Ramos....Militao
....Casemiro....Kroos....Pogba
Vinicius............Isco............Hazard
....................Benzema
Her er der med Pogba/Donny og Casemiro lagt op til en tungere og mere defensiv midtbane som gerne skulle kompensere for de manglende backs sammen med de ekstra centrale forsvarsspiller, men der dog fortsat er bredde i spillet med Vini og Hazard på fløjene.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
..............................Courtois
..............Varane....Ramos....Militao
Odriozola. Kroos. Casemiro. Isco. Vini
....................Benzema. Hazard
Eller hvad jeg håber på;
Vini. Beek. Casemiro. Pogba. Hazard
....................Benzema. Jovic
Med Benzema som en hængende angriber
Thomaskjensen skrev: Eller hvad jeg håber på;
Hvad sker der, når vi møder et hold, som spiller 4-3-3 med brede kanter? Så bliver vores midterforsvar enten strukket over en hel banebredde eller Hazard og Vinicius skal lege backs. Ulempen ved en 3-5-2 er jo netop en 4-3-3, hvor wings kridter streger.
@Ramos4
Militao har ageret som DM tidligere (lignende har Ramos), så hvis du mangler en 6'er, når vi har bolden, så kan én af dem trække op. Hvis du mangler en 6'er, når vi ikke har bolden, så har vi en ekstra CB. Forklar mig gerne de taktiske overvejelser, som du har gjort dig, der betyder, at en CB ikke kan varetage defensive pligter på niveau med en 6'er. Hvis modstanderen spiller med to centrale angribere, så skal en 6'er gerne være nede og assistere dem alligevel. Hvis modstanderen blot spiller med én central angriber, så kan din 6'er/CB blive lidt længere fremme.
Formålet er da netop at frigøre Marcelo lidt mere fra det defensive (eller i hvert fald ikke være så afhængig af ham).
Jeg synes, at det er for tidligt at blive sur over en taktisk ændring, hvis den overhovedet kommer.
Dog kan den netop give mere balance på holdet, hvor man ikke er ligeså afhængig af vores backs defensive pligter. Spiller vi med 3 centrale forsvarspiller og en 6'er, så spiller vi jo med 4 decideret defensive spillere, hvor 6'eren automatisk trækker ned i forsvaret når modstanderen spiller bredt. Den kan jo sagtens hedde:
Ramos, Varane, Militao, Marcelo, Casemiro, Kroos/Modric, Isco, Carvajal, Hazard og Benzema. Man kan jo vende og dreje spillerne som man vil, men der giver trods alt langt mere balance og kontrol, og så har man 2 backs som bliver frigjort langt mere, og kan stå for bredden højere oppe på banen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Hvis vi stiller op med Casemiro, Carvajal og Marcelo på en 5-mandsmidtbane, måske sammen med Kroos og Modric, ender vi i fuldstændig samme situation som Chelsea, og alt det kreative ansvar vil ligge på Hazard, og det bliver for nemt at lukke ned. Marcelo og Carvajal vil selvfølgelig forsøge, men jeg tvivler på Carvajal kan biddrage med meget offensivt, når han ikke har en kant at lave overlap på. Det er jo ikke fordi han sætter en mand eller to og skaber noget på kanten.
Formationen vil give mulighed for at stabilisere vores notorisk ustabile forsvar, men jeg er bange for at det ødelægger mulighederne for en offensiv, der i forvejen har svært ved at score mål i øjeblikket.
BBB skrev:
Thomaskjensen skrev: Eller hvad jeg håber på;
Hvad sker der, når vi møder et hold, som spiller 4-3-3 med brede kanter? Så bliver vores midterforsvar enten strukket over en hel banebredde eller Hazard og Vinicius skal lege backs. Ulempen ved en 3-5-2 er jo netop en 4-3-3, hvor wings kridter streger.
@Ramos4
Militao har ageret som DM tidligere (lignende har Ramos), så hvis du mangler en 6'er, når vi har bolden, så kan én af dem trække op. Hvis du mangler en 6'er, når vi ikke har bolden, så har vi en ekstra CB. Forklar mig gerne de taktiske overvejelser, som du har gjort dig, der betyder, at en CB ikke kan varetage defensive pligter på niveau med en 6'er. Hvis modstanderen spiller med to centrale angribere, så skal en 6'er gerne være nede og assistere dem alligevel. Hvis modstanderen blot spiller med én central angriber, så kan din 6'er/CB blive lidt længere fremme.
Formålet er da netop at frigøre Marcelo lidt mere fra det defensive (eller i hvert fald ikke være så afhængig af ham).
Jeg synes, at det er for tidligt at blive sur over en taktisk ændring, hvis den overhovedet kommer.
Vi har ikke ligefrem spillere der...lad os sige...er vildt gode til at holde defensive pligter eller organisere sig godt. Jeg tror blot en 3-5-2 vil gøre det endnu mere kompliceret. Det virker som en hurtig ups-løsning ligesom Solari (?) gjorde mod Betis. En 3-5-2 er noget man hiver op ad posen når man er desperat - enten med truppen eller spillet. Og det ender hurtigt med at de to centrale midtbanefolk er overmatchet på midten og så ligger 10'eren helt alene med de to angribere. De to wings skal lægge et kæmpe løbepensum for dagen og er ikke altid med fremme. Kroos begynder jo ikke at løbe defensive metre fordi vi skifter opstilling. Marcelo står stadig og glor bold. Carvajal er som forvandlet og Ramos laver sine fejl osv. Jeg tror ikke en ny opstilling er svaret - slet ikke 10 (!) dage før sæsonstart. Herre jemini et tidspunkt at forsøge det på - tal om desperation.
I øvrigt: 3 centrale forsvarsspillere i Real Madrid? På Bernabéu? Good luck :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Og det ender hurtigt med at de to centrale midtbanefolk er overmatchet på midten og så ligger 10'eren helt alene med de to angribere
Altså præcis som i et 4-3-3 system? :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Ramos4 skrev:
Og det ender hurtigt med at de to centrale midtbanefolk er overmatchet på midten og så ligger 10'eren helt alene med de to angribere
Altså præcis som i et 4-3-3 system? :D
Nej? I den 4-3-3- vi spiller nu har 10'eren 3 mand med sige oppe foran.