Zidane vil afprøve en 3-5-2-formation
Jeg troede at det var vores 3 forsvarsspillere der gjorde at vi nu havde en god balance - nej det var Casemiro.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kiwes skrev: Valverde kan ikke spille Casemiro rollen.
Jeg troede at det var vores 3 forsvarsspillere der gjorde at vi nu havde en god balance - nej det var Casemiro.
Ja det ser det ud til. Endnu et bevis på hvor skrøbelig vores midtbane er, desværre. Ser ud til vi bliver dybt afhængige af hvordan Casemiro præsterer i år.
Med en 3-5-2 formation kan man dog tydligt se at der mangler en mand i offensiven.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Brylle
- Gæst
-
Dertil er det tåbeligt at spille så profiler ud af position. Men fint at få Militao lidt i gang, og det var en nem måde at gøre det på. Jeg er egentlig ligeglad med de talkombinationer men lad os nu komme tilbage til en 4-backkæde og lad os få gang i alle de teknisk dygtige offensivspillere vi har. Der er ingen grund til at fjerne fart og teknik for at spille med 5 dernede.
EDIT: Aaaah ja og Lucas Vazquez spiller på noget der ligner en central midt. Spild af træningskamp.
Samtidig skal det tilføjes, at jeg igennem denne kamp har fået et stort deja-vu til det danske landshold under Morten Olsen. Her havde man også bolden meget, men ligesom i dag, var det i den grad forsvarerne, som stod for megen af den boldbesiddelse. Ramos, Varane og Militao/Nacho har brugt så meget af denne kamp på at spille den til hinanden, fordi der alt for sjældent er en midtbanespiller til at modtage bolden.
Brylle skrev: Lad os for guds skyld aldrig spille det skidt igen. Som om det skulle give mere plads på midten at man fjerner en offensiv spiller og putter ham ned i forsvaret. Bredden er et problem i den formation fordi der mangler løb fra en fløj til at give backen plads. Det bliver så skide statisk. Det er fint nok defensivt, men vi kan jo også se at genpresset er helt væk i den.
Dertil er det tåbeligt at spille så profiler ud af position. Men fint at få Militao lidt i gang, og det var en nem måde at gøre det på. Jeg er egentlig ligeglad med de talkombinationer men lad os nu komme tilbage til en 4-backkæde og lad os få gang i alle de teknisk dygtige offensivspillere vi har. Der er ingen grund til at fjerne fart og teknik for at spille med 5 dernede.
EDIT: Aaaah ja og Lucas Vazquez spiller på noget der ligner en central midt. Spild af træningskamp.
Det handler også om at være pragmatisk. Hvis en god defensiv er den eneste vej til trofæer, er det vel den vej man skal gå.
Der mangler rigtig nok en offensiv spiller mere i 3-5-2, men hvem skulle det lige være?
3-5-2 løser også problemet med Carvajal og Marcelo, som pt. ikke er til at regne med defensivt.
Man er dog afhængig af at Hazard, Benzema, Isco eller Marcelo laver noget magisk offensivt, men so be it.
Jeg er her stadig XOXO
Brylle skrev: Lad os for guds skyld aldrig spille det skidt igen. Som om det skulle give mere plads på midten at man fjerner en offensiv spiller og putter ham ned i forsvaret. Bredden er et problem i den formation fordi der mangler løb fra en fløj til at give backen plads. Det bliver så skide statisk. Det er fint nok defensivt, men vi kan jo også se at genpresset er helt væk i den.
Lad os være ærlig, som truppen er nu er det jo ligegyldigt og vi har en ekstra i angrebet når materialet er så dårligt som det er. Jeg håber vi giver 5-3-2 et forsøg igen imod Roma. Men rigtigt at vi skal have styr på vores backs.
JimmyBroe skrev: Kan man finde nogen steder hvordan Castilla stiller op her om et kvarter. Jeg synes jeg så Kubo i en kort video i højre nederste hjørne i Reals kamp mod Salzburg stå og varme op med andre Castilla spillere. Vil skide gerne se en hel kamp med ham. Kan nogen bekræfte at han er med eller sende et link med start 11’eren.
Både ham og Rodrygo spiller for Castilla i dag. Man kan se kampen på RMTV, men jeg tror ikke rigtig på, at det kommer til at ske.
Links: m.live3s.com/live-streaming/real-madrid-...lcorcon-match1279343
- Brylle
- Gæst
-
Gode pointer. Men skal en defensiv give trofæer, så kræver det voldsomt meget disciplin, og det vil jeg ærlig talt ikke sige at vi har i truppen.Fondo_Sur skrev:
Det handler også om at være pragmatisk. Hvis en god defensiv er den eneste vej til trofæer, er det vel den vej man skal gå.
Der mangler rigtig nok en offensiv spiller mere i 3-5-2, men hvem skulle det lige være?
3-5-2 løser også problemet med Carvajal og Marcelo, som pt. ikke er til at regne med defensivt.
Man er dog afhængig af at Hazard, Benzema, Isco eller Marcelo laver noget magisk offensivt, men so be it.
Optimalt set er det jo en ny mand der mangler som er naturlig højrekant, men navnet er for mig ligegyldigt i denne sammenhæng, for det handler om at der ikke er nogen sammenhæng i spillet mod en ellers dårlig modstander. Der mangler de modsatrettede bevægelser mellem fløj og back for at Carvajal og Marcelo virkelig kan komme til sin ret. De skal skabe alt for meget selv mod sin direkte modstander, for der ligger ikke en medspiller derude som skaber forvirring og trækker dem smalle.
Og så er vi helt enige i at det er en god måde at dække de to backs ind, når de er så upålidelige, men stod det til mig, så ville det være mere optimalt at den manglende disciplin blev løst ved at spille med nogle som også gider forsvare. Selvfølgelig skal vi have angribende backs og en 6'er der bakker op, men eksempelvis Carvajal bidrager ganske enkelt ikke nok til at det giver mening at ofre en offensiv plads. Jeg kunne forstå det hvis vi havde en 29-årig Marcelo på hver sin kant, men det er ikke tilfældet.
Jeg må indrømme at jeg ikke er fan af ideen om 3-5-2.
Carvajal, Benzema og Vinicius i den korte tid han var på banen står for mig som vores svagepunkter.
- Brylle
- Gæst
-
Mølbat skrev:
JimmyBroe skrev: Kan man finde nogen steder hvordan Castilla stiller op her om et kvarter. Jeg synes jeg så Kubo i en kort video i højre nederste hjørne i Reals kamp mod Salzburg stå og varme op med andre Castilla spillere. Vil skide gerne se en hel kamp med ham. Kan nogen bekræfte at han er med eller sende et link med start 11’eren.
Både ham og Rodrygo spiller for Castilla i dag. Man kan se kampen på RMTV, men jeg tror ikke rigtig på, at det kommer til at ske.
Links: m.live3s.com/live-streaming/real-madrid-...lcorcon-match1279343
La Fabricas facebookside viser den
www.facebook.com/canterarealmadrid/videos/505887710173956/