AS: Real Madrid-fans vil ikke have Neymar

4 måneder 2 dage siden #25 af Dios
Ved ikke lige hvorfor jeg ikke kan sætte et link ind, men det gider den åbenbart ikke. Jeg synes dog den er utrolig tynd BBB. Mbappé fik som det første en Donnatello maske i "gave" anført af Thiago Silva.
Prøv og se hvordan hele City truppen driller Bernado Silva. Det hører simpelthen med til at være voksen, og det er selvfølgelig sagt med, at alle er indforstået med det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 dage siden #26 af BBB

Dios skrev: Ved ikke lige hvorfor jeg ikke kan sætte et link ind, men det gider den åbenbart ikke. Jeg synes dog den er utrolig tynd BBB. Mbappé fik som det første en Donnatello maske i "gave" anført af Thiago Silva.
Prøv og se hvordan hele City truppen driller Bernado Silva. Det hører simpelthen med til at være voksen, og det er selvfølgelig sagt med, at alle er indforstået med det.

Måske er den tynd. Den er dog med til at tegne et billede af, at der samlede sig en lejr, som alle drillede Mbappé. Thiago Silva, Alves, Neymar.

Problemet er, at den lejr også havde en ret offentlig konflikt med andre dele af holdet. Splittelsen på holdet var dog kun et af flere punkter. Jeg beskrev det ikke. Jeg postede blot et link, fordi fondo sur skrev, at (nogen) fandt på historierne. Det var ét punkt ud af flere, og det var klart det punkt (om Mbappé), som jeg gjorde mindst ud af.

Der er professionalismen, dives, splid i truppen, prisen i transfer, prisen i løn, hans alder (han skal holde en del år for at forsvare prisen), Hazard, Det er 7 punkter som svar på, hvorfor vi ikke skal have Neymar. I forholder jer til det 8. punkt, som jeg ikke beskrev med andet end et link. Det er jo useriøst, hvis de 7 punkter skal fejes ind under, at I ikke tror på de medier, som har beskrevet det 8. punkt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Chamartin, elle44

4 måneder 2 dage siden #27 af Fondo_Sur
@BBB

Du ved udemærket godt at jeg ikke mente at jeg ikke kendte til historien eller at der ikke var nyheder om den. Det er bare så meget mediefabrikeret at det skulle være tilfælde at Neymar mobber Mbappé. Så passer han ellers ind i det negative syn, du har på ham.

Først prøver du at gøre det til problem som Neymar og Alves havde.

Nu prøver du at rette det hen mod brasilianerne efter at Dios har nævnt, at Thiago Silva jo for sjov gav Mbappé en Donnatello-maske.

Og hvad nu hvis jeg fortæller dig at Kimpembe og resten af banden også haft det sjovt med Mbappé?

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

4 måneder 2 dage siden #28 af BBB

Fondo_Sur skrev: @BBB

Du ved udemærket godt at jeg ikke mente at jeg ikke kendte til historien eller at der ikke var nyheder om den. Det er bare så meget mediefabrikeret at det skulle være tilfælde at Neymar mobber Mbappé. Så passer han ellers ind i det negative syn, du har på ham.

Først prøver du at gøre det til problem som Neymar og Alves havde.

Nu prøver du at rette det hen mod brasilianerne efter at Dios har nævnt, at Thiago Silva jo for sjov gav Mbappé en Donnatello-maske.

I mit første indlæg skriver jeg "den brasilianske lejr", og hvis jeg ikke kan gå ud fra, at du ved, at Thiago Silva var en del af den, hvordan skal jeg så vide, hvad du kender til historien?

Der var skriverier om, at Neymar og et par stykker andre forsøgte at holde Mbappé nede i den første sæson. Det er samme sæson, hvor Silva giver ham masken.

Du skriver, at den er mediefabrikeret, men du fortælle ikke hvorfor. Hvem får noget ud af det? Hvis en journalist går ud og påstår sådan noget, og det ikke passer, så vil ingen af spillerne tale med journalisten igen. Hvad værre er, så ignorerer du alt det andet, fordi jeg postede et link. Hvis vi nu leger, at Neymar er en helvedes fin fyr overfor sine holdkammerater, at han ikke har været med til at mobbe en medspiller, og at han ikke havde en tydelig konflikt med andre af sine medspillere på banen (hvor hans brasilianske venner også tydeligt deltog). Hvad så med resten? Hvad med hans professionalisme ( www.espn.com/soccer/blog/the-toe-poke/65...fourth-year-in-a-row ), dives ( www.theguardian.com/football/2018/jul/05...neymar-quarter-final ), prisen i transfer, prisen i løn, hans alder og Hazard?

Det er jo forhelvede ikke alt sammen opstået ud af ingenting? Flere af emnerne er endda ret godt dokumenteret.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

4 måneder 2 dage siden #29 af Fondo_Sur
Nej, det er ikke alle ting, der er opstået ud af ingenting. Det er måske bare 90%.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

4 måneder 2 dage siden #30 af BBB

Fondo_Sur skrev: Nej, det er ikke alle ting, der er opstået ud af ingenting. Det er måske bare 90%.

4 måneder 2 dage siden #31 af Dios
BBB skrev:

Måske er den tynd. Den er dog med til at tegne et billede af, at der samlede sig en lejr, som alle drillede Mbappé. Thiago Silva, Alves, Neymar.

Problemet er, at den lejr også havde en ret offentlig konflikt med andre dele af holdet. Splittelsen på holdet var dog kun et af flere punkter. Jeg beskrev det ikke. Jeg postede blot et link, fordi fondo sur skrev, at (nogen) fandt på historierne. Det var ét punkt ud af flere, og det var klart det punkt (om Mbappé), som jeg gjorde mindst ud af.

Der er professionalismen, dives, splid i truppen, prisen i transfer, prisen i løn, hans alder (han skal holde en del år for at forsvare prisen), Hazard, Det er 7 punkter som svar på, hvorfor vi ikke skal have Neymar. I forholder jer til det 8. punkt, som jeg ikke beskrev med andet end et link. Det er jo useriøst, hvis de 7 punkter skal fejes ind under, at I ikke tror på de medier, som har beskrevet det 8. punkt.

Der tegnede sig også et billede af, at Ronaldo og Marcelo drillede Modric med hans stemme, men hvor vil du dog hen med den ligegyldighed? Det bliver først til et problem når folk gør det til et problem, og det er netop det du gør nu.

Jeg forholder mig til en simpel til, og det er hans kvaliteter på banen. Du går meget op i, at spillerne skal kunne forsvarer prisen, hvor imod jeg egentlig er ret så ligeglad. Så det tæller som sådan ikke ned i min bog, hvis Neymar kun holder kvaliteten de næste 3 sæsoner. Faktisk ser jeg det som en kæmpe gevinst, og det gik mine argumenter også på da snakken dengang faldt på Hazard. Vi har så utrolig spændende og talentfulde unge spillere i Vinicius, Rodrygo, Kubo, Brahim, Ødegaard og Jovic. Fælles for dem er, at ingen af dem er i nærheden af at have niveau til Real som det ser ud nu, men de har alle potentialet til at blive stjernerne på holdet, men først om 2-4 år, og derfor passer Hazard og Neymar perfekt ind her, som jeg ser det. De kommer med den kvalitet der er brug for nu, hvor man i ro og fred kan gøre de næste stjerner klar til at tage over.

Modsat mange andre, så tror jeg ikke Neymar vil vise samme attitude i Real som i Psg. Den var forfærdelig, men den attitude havde han ikke i Barca. Ramos kommer til at klaske ham rundt, hvis han prøver på noget - det tør jeg godt at love. Neymar vil igen komme til en klub, som er meget større end ham selv, hvor Psg jo altid har været ret så ligegyldig. Det betyder alverdens, selvom jeg på ingen måde værdsætter den form for opførsel. Angående hans dive's så har vi trods alt haft Ronaldo i så mange år. Måske var Ronaldo ikke så dramatisk de sidste år, men dives med at lade sit ben hænge i alle situationer var trods alt heller ikke pænt.

Neymar kan jeg slet ikke se ikke skulle passe ind på holdet uanset om Hazard også er der. De elsker begge at spille centralt, men hvis man lader dem løse det, så tror jeg nok de får det til at fungere.
Den frække kunne jo være, at man spillede 3-5-2 med Valverde, Casemiro/Kroos/Modric/Donny på den centrale midtbane, så vi dermed har noget styrke og power inde centralt. Det er netop det Neymar tilfører holdet, da vi ikke har brug for vores centrale midtbane bliver svækket med at spille en decideret 10'er derinde, da Neymar kommer med hele pakken offensivt.

Forstå mig ret, så er jeg på ingen måder fan af Neymar som sådan, men man kan ikke komme udenom hans kvaliteter på banen, og det er er der brug for i Real Madrid på nuværende tidspunkt. Det afgørende er selvfølgelig, at man får smidt James og Bale med i handlen. Alene deres besparelse på lønninger vil være nok til Neymar's løn, om end Real Madrid står med de bedste kort på hånden ved den lønforhandling. Så derfor er det et kæmpe ja tak fra min side af.

Sidste redigering: 4 måneder 2 dage siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

4 måneder 2 dage siden #32 af BBB
Jeg stiller mig tvivlende overfor, at en 3-5-2 uden deciderede kanter vil være en god løsning.

Bale og James' lønninger vil ikke dække Neymars løn, medmindre han går ned i løn.

Grunden til, at prisen skal forsvares, er, at det har en direkte indvirkning på, hvad vi har råd til fremadrettet. At købe Cristiano og give ham en seksårig kontrakt betyder også, at vi kan afskrive hans transferomkostninger over 6 år. Cristiano kostede ~15 mio. euro i budgettet per år. Hvis Neymar kun skal være relevant for os i 3 år, så vil Neymar koste omkring ~65 mio. euro i budgettet per år. Hvis vi han var relevant i 6 år, så ville vi have have omkring 33 mio. euro ekstra per sæson til nye indkøb. Jeg ved, at du forstår logikken i det, men jeg forstår ikke, hvorfor du ikke 'forstår', hvordan det påvirker klubben.

Det er samme årsag til at jeg stejlede overfor at købe Hazard for 100 mio. euro, men nu var han samtidig et krav fra Zidane, så selvfølgelig må vi gå lidt på kompromis. Jeg forestiller mig dog ikke, at Zidane har et krav om at købe en dobbelt så dyr spiller til en position, som hans nye stjerne optager. De har begge altid haft udgangspunkt i venstre.

Sammenligning i dives med Ronaldo er jeg naturligvis også uenig i. Neymar til det til helt nye højder. At lade sin fod hænge er slet ikke det samme som at rulle en hel banelængde, stoppe lige før baglinjen og så rulle modsatte vej. Han brugte for helvede 14 minutter på at ligge ned til VM - inden de var færdige ved turneringen. Hvis du skal fremhæve en person, der let lader sig falde, så er det mest naturlige navn naturligvis Neymar. Der er ingen med viden om fodbold og respekt for sig selv, der fremhæver Ronaldo over Neymar.
Sidste redigering: 4 måneder 2 dage siden ved BBB. Begrundelse: flere afsnit
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

4 måneder 2 dage siden #33 af madrid2000
Neymar er Brasillianer, og han er med statsgaranti færdig, når han rammer de 30.
Så jeg kan godt være bekymret for prisen. Hvis vi kan får ham for omkring 120, så vil det være godt, men ikke meget mere end det.

4 måneder 1 dag siden #34 af Ramos4
Jeg kan sagtens forstå argumenterne imod et køb af Neymar, men omvendt synes jeg også man skal slå til hvis en god mulighed byder sig. Det er langt fra en garanti at vi får Mbappe allerede næste sæson, og det bliver to sæsoner med lange løg for os fans, hvis vi ikke tilføjer et eller andet offensivt til det her hold. Jeg synes omstændighederne er til at gå efter Neymar.

Mbappe vil gerne spille centralt og det kan han passende komme til når Benzema's karriere går på held om et par sæsoner.

Sue me.

4 måneder 1 dag siden #35 af Dios
@BBB.

Altså jeg har jo altid været vild med ideen uden decideret kanter. Ideen om, at alt spil går igennem den centrale del af banen er bare så skide attraktivt for mig i stedet for at se de uduelige bolde ud på kanten, men hver sin smag. Som tidligere nævnt, så er jeg ikke fan af 3-5-2, men nu var det bare endnu et alternativ. Juletræet vil være det perfekte for mig. Bare så længe vores trio up front hedder Hazard, Neymar og Benzema :)

Jeg kan ikke helt finde hvad James tjener, men tænker han tjener omkring de €8-10 millioner om året? Bale tjener de €15 millioner om året. Og jeg er noget der minder omkring 95% sikker på, at Neymar tjente €25 millioner i Barca. Som sagt, så sidder Real og Barca med de bedste kort på hånden når de skal forhandle med Neymar, og noget siger mig, at han ihvertfald ikke vil takke nej tak til et sådan tilbud, da et nej betyder han bliver i Psg. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, og er helt med på, at det hele er sat på spidsen. Nu er det sat endnu mere på spidsen, men kommer vi af med 2 spillere som er uønsket, og de har en samlet løn på €25 millioner, og Neymar får €35 millioner, så betaler vi ham med et halv lukket øje €10 millioner ekstra, hvis vi betaler ham €35 millioner. Dog er det en spiller med langt mere kvalitet vi får i stedet for.

Jeg forstår udmærket din pointe, men forhelvede hvor kunne jeg ikke være mere ligeglad :D Jeg vil dog hellere sætte det op på en anderledes måde. Hvis Neymar er grunden til, at holdet bliver succesfuldt de næste 3 år med masser af titler, og vi derefter kan erstatte både Hazard og Neymar med Vinicius og Rodrygo, så er de penge givet skide godt ud. Man gjorde det samme med Zidane, og uden at beregne inflationen på de sidste 18 år, så er det vel nogenlunde samme penge vi taler, eller pointen er vel forståelig? :)

Jeg siger på ingen måder, at Ronaldo er på samme niveau som Neymar. Jeg siger bare, at jeg har overlevet en helt del år med Ronaldo, hvor han gjorde præcis det samme. Han blev bedre med årene, hvor han trods alt kun lod sit ben hænge, men hvis jeg nu siger Milan, så taler vi samme sprog :D

Sidste redigering: 4 måneder 1 dag siden ved Dios.

4 måneder 1 dag siden #36 af BBB
Neymar får på den gode side af 35 millioner (og angiveligt nogle pæne bonusser), så han vil skulle tage et pænt skridt ned, før det vil blive attraktivt. Der skal nogle flere spillere med i handlen. Selv hvis du også får smidt Navas med, så tjener de stadig ikke det samme som Neymar.

Hvis Neymar og Hazard holder i 3-4 år, og Rodrygo og Vinicius så ikke slår igennem, så har du slået et pænt hul i skattekisten, så vi har mindre råd til at sikre holdet fremadrettet. Jeg vil hellere smide 300 mio. euro på Mbappé næste år end 200 mio. euro på Neymar i år. Der er mere fremtid i den ene og mere drama i den anden.

Forskellen på dengang med Zidane og nu er, at dengang kunne vi dominere markedet økonomisk. Nu får PL klubberne kæmpe beløb af Sky, og der er nogle olieklubber, der har opgivet at danser på grænsen af reglerne, og nu bare er trumlet over dem, og har sat sig på vigtige poster i det organ, som skal beskytte mod deres slags.

Milan var ikke god. Som jeg husker det var der dog en hånd/fingre på hans hals, men selvfølgelig skulle han ikke rulle rundt på den måde. Jeg tror, at vi husker samme situation.

Ift. formationen så vil juletræet nok passe bedst, hvis du vil have de tre spillere på banen. Det kan godt være, at du ikke vil have kanter, men det ændrer ikke på at modstanderne nok gerne vil bruge wings, hvis det betyder at vores forsvarskæde bliver strukket tynd. Juletræet ændrer dog ikke på vores problem med balancen, men vi kan selvfølgelig bare gå tilbage til de gode sæsoner med Ronaldo, hvor vi bare forsøger at score flere mål end modstanderen og giver en fuck om balancen :-D

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.