Truppen mod Real Sociedad, LaLiga, 2. spillerunde

1 måned 2 dage siden #1 af Daniel
Zinedine Zidane udtog...

ODEGAARD 380x501

Zinedine Zidane udtog i går truppen til aftenens kamp mod Real Sociedad.

Spillere som Eden Hazard, Mariano Díaz, Lucas Vázquez, Isco, Eder Militão og Marco Asensio rejser ikke med til Baskerlandet, fordi de enten døjer med skader eller er ude af form. 

De mange fravær fra de normale førsteholdsspillere betyder, at Zidane har fundet plads til Marvin Park og Sergio Arribas, der hver især har imponeret franskmanden under den korte forberedelse til denne sæson.

Herudover bliver det formentlig et emotionelt gensyn for Martin Ødegaard, der slog sit navn fast i LaLiga for netop Real Sociedad i sidste sæson.

Truppen mod Real Sociedad:
Målmænd: Courtois, Lunin, Altube.
Forsvar: Carvajal, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo, Odriozola, Mendy.
Midtbane: Kroos, Modric, Casemiro, Valverde, Odegaard, Marvin, Arribas.
Angreb: Benzema, Mayoral, Jović, Vinicius Jr., Rodrygo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 dage siden #2 af DeLaRed
Lidt aergerligt at ZZ har valgt Park og Arribas fremfor Blanco, da Blanco potentielt kan blive en vigtig brik i loebet af seasonen til den defensive midtbane, hvorimod vi burde have nok af muligheder paa den offensive midtbane og kanterne naar der ikke er saa mange skader, saa valget af 2 offensive spillere er lidt aergerligt. Det kunne dog vaere spaendene at se en eller begge af dem i aktion iaften!

Donde está la biblioteca?

1 måned 2 dage siden #3 af Doc.juego

DeLaRed skrev: Lidt aergerligt at ZZ har valgt Park og Arribas fremfor Blanco, da Blanco potentielt kan blive en vigtig brik i loebet af seasonen til den defensive midtbane, hvorimod vi burde have nok af muligheder paa den offensive midtbane og kanterne naar der ikke er saa mange skader, saa valget af 2 offensive spillere er lidt aergerligt. Det kunne dog vaere spaendene at se en eller begge af dem i aktion iaften!

Jeg må også indrømme at det var min første tanke, hvis han virkelig er tænkt at skulle være back up for casemiro, hvorfor tager man ham så ikke med i truppen i denne situation ?
Er han skaddet ?

Og nr. 2.
Skal Mayoral virkelig være en del af truppen denne sæson .... why ???
Han er jo på ingen måde bedre end benzema, Jovic eller Mariano...
Jeg kan kun se det giver mening hvis Zidane har lyst til at give Mariano fingeren sådan rimelig eksplicit. Hvilket igen nok er lidt dårlig stil, da jeg vitterlig ikke kan se hvad han har gjort for at skulle blive behandlet sådan.
Han blev købt i Lyon hvor han var en stjerne, og har ikke fået noget der ligner bare en halv chance siden.

1 måned 2 dage siden #4 af DeLaRed

Doc.juego skrev:

DeLaRed skrev: Lidt aergerligt at ZZ har valgt Park og Arribas fremfor Blanco, da Blanco potentielt kan blive en vigtig brik i loebet af seasonen til den defensive midtbane, hvorimod vi burde have nok af muligheder paa den offensive midtbane og kanterne naar der ikke er saa mange skader, saa valget af 2 offensive spillere er lidt aergerligt. Det kunne dog vaere spaendene at se en eller begge af dem i aktion iaften!

Jeg må også indrømme at det var min første tanke, hvis han virkelig er tænkt at skulle være back up for casemiro, hvorfor tager man ham så ikke med i truppen i denne situation ?
Er han skaddet ?

Og nr. 2.
Jeg kan kun se det giver mening hvis Zidane har lyst til at give Mariano fingeren sådan rimelig eksplicit. Hvilket igen nok er lidt dårlig stil, da jeg vitterlig ikke kan se hvad han har gjort for at skulle blive behandlet sådan.
Han blev købt i Lyon hvor han var en stjerne, og har ikke fået noget der ligner bare en halv chance siden.

Helt enig ifht Mayoral, mener klart at Mariano burde staa foran ham i koeen til spilletid, idag tror jeg dog at grunden er at Mariano stadig er smaa-skadet, og da ZZ saa mangler godt og vel resten af de offensive kraefter, saa er Mayoral vel den eneste mulighed han havde ud over at gaa paa rov hos Castilla...Jeg haaber dog inderligt at naar Mariano er spilleklar, saa er det ham der tager pladsen!

1 måned 2 dage siden #5 af Lars1991
Jeg synes da overhovedet ikke det mærkeligt. De eneste to kanter vi har i kamptruppen er Vini og Rodrygo. Så er det da oplagt at tage unge kanter med?

1 måned 2 dage siden #6 af Doc.juego

DeLaRed skrev:

Doc.juego skrev:

Er han skaddet ?

Og nr. 2.

Helt enig ifht Mayoral, mener klart at Mariano burde staa foran ham i koeen til spilletid, idag tror jeg dog at grunden er at Mariano stadig er smaa-skadet, og da ZZ saa mangler godt og vel resten af de offensive kraefter, saa er Mayoral vel den eneste mulighed han havde ud over at gaa paa rov hos Castilla...Jeg haaber dog inderligt at naar Mariano er spilleklar, saa er det ham der tager pladsen!

Ja til den her specifikke kamp er jeg egentlig enig, selv om jeg hellere så Blanco for mayoral da vi har benzema og Jovic.

Men jeg har bare på fornemmelsen at det ikke er planen at han skal nogen steder. Og kunne måske godt mistænke at Zidane satte ham mere foran. Men det er bare en fornemmelse, det er han har fået nr. 16 siger vel ikke noget sikkert.

1 måned 2 dage siden #7 af Kasillas
Jeg er ikke den store foldbold-taktiker, men jeg har ikke helt forstået, hvorfor folk bliver ved med at snakke om en (direkte) backup til Casemiro.

Man behøver ikke at have en direkte backup for Casemiro med 100% samme spillestil på bænken. For i princippet kan Valverde overtage pladsen som defensivt midtbane, og ligeledes Kroos/Modric med en dobbelt-pivote. Det er ikke optimalt, men det går.

Husk at Casemiro ikke er en spiller, der bliver hyppigt skadet. Desuden spiller han en position, der ikke rigtigt kræver meget fysisk løbearbejde, for defensivt midtbanespiller er ikke den type spiller, der løber meget i løbet af kampen og kræver restitution over flere dage. Modric og specielt Valverde (og potentielt Odegaard?) er derimod box-til-box-spiller, og disse typer løber MEGET og derfor kræver mere restitution.

Derfor mener jeg, at Zidane ikke har behøvet en direkte afløser for defensive Casemiro, som han har behov for en direkte afløser for spillere som Modric/Valverde.

Det, tror jeg, er forklaring på at Zidane endnu ikke har bedt om en direkte back-up for casemiro.

Camavinga ser ud til at komme til Madrid, men jeg har hørt at han ikke er en direkte defensiv midtbane, men en box-til-box-spiller.

Giver mit ævl mening?

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved Kasillas.

1 måned 2 dage siden #8 af Brylle

Kasillas skrev: Jeg er ikke den store foldbold-taktiker, men jeg har ikke helt forstået, hvorfor folk bliver ved med at snakke om en (direkte) backup til Casemiro.

Man behøver ikke at have en direkte backup for Casemiro med 100% samme spillestil på bænken. For i princippet kan Valverde overtage pladsen som defensivt midtbane, og ligeledes Kroos/Modric med en dobbelt-pivote. Det er ikke optimalt, men det går.

Husk at Casemiro ikke er en spiller, der bliver hyppigt skadet. Desuden spiller han en position, der ikke rigtigt kræver meget fysisk løbearbejde, for defensivt midtbanespiller er ikke den type spiller, der løber meget i løbet af kampen og kræver restitution over flere dage. Modric og specielt Valverde (og potentielt Odegaard?) er derimod box-til-box-spiller, og disse typer løber MEGET og derfor kræver mere restitution.

Derfor mener jeg, at Zidane ikke har behøvet en direkte afløser for defensive Casemiro, som han har behov for en direkte afløser for spillere som Modric/Valverde.

Det, tror jeg, er forklaring på at Zidane endnu ikke har bedt om en direkte back-up for casemiro.

Camavinga ser ud til at komme til Madrid, men jeg har hørt at han ikke er en direkte defensiv midtbane, men en box-til-box-spiller.

Giver mit ævl mening?

Jeg forstår 100% argumenterne, og jeg er enig i at det ikke behøver at være en identisk spiller, men jeg mener på ingen måde at Kroos og Valverde kan varetage opgaven på et højt nok niveau hvis Casemiro er ude i den forkerte kamp.

Valverde er ofte fejlplaceret dernede, synes jeg. Han virker bedst når han kan bruge sin power og sit løbepensum ligesom han er en dygtig fodboldspiller. Det får han netop ikke lov til som defensiv midt, da det er nogle helt andre ting som er nødvendige. Casemiro tager jo sine gule kort og ligner altså i nogle perioder af sæsonen en mand som mister overblikket og ikke helt rammer topniveau. Det kan sagtens være tegn på udmattelse i nogle perioder.

Problemet for mig opstår i netop den topkamp i evt CL eller en vigtig kamp i ligaen, som kan definere sæsonen og Casemiro pludselig er ude med en skade eller en karantæne (han plejer dog at være god til at time det med sine kort, men det kan jo forekomme), og hvad gør vi så når vi netop har brug for det anker til at frigøre Kroos og generelt gøre spillerne omkring ham gode? Kroos er milliarder gange bedre med Casemiro end uden f.eks..

Alle spillere kan blive skadet og alle spillere kan løbe ind i en situation hvor en dommer laver en fejl med det 2. gule kort som VAR ikke hjælper på eller andet som gør at de er udenfor. Eksempelvis i denne tid kunne det også være Covid-19 som sætter en stopper for ham. I de situationer har vi i min verden brug for de kompetencer som Casemiro har. Det behøver ikke være en på samme niveau, men en spiller som defensivt kan placere sig ordentligt, kan spille de simple bolde videre og som forstår beskytte spillerne omkring sig. Jeg ved ikke om Blanco er god nok, men hvis ikke, så har vi bare ikke den type i truppen. Og det kan potentielt vende en sæson fra en succes til en fiasko, for det er ikke i alle kampe at man kan overkomme det med et systemskifte hvis ikke man har den kloge spiller som kan placere sig så godt når det er nødvendigt.

1 måned 2 dage siden #9 af Ramos4
Det er de færreste (læs: ingen) klubber der har perfekte erstatninger til alle 11 positioner. Hvad har Barca gjort, hvis Busquets blev skadet? Hvad gjorde City hvis Fernandinho blev det? Man er på røven, that's it.

Omvendt kan man sige, at vi har Nacho og Militao til midterforsvaret, men hvis Ramos er ude er vi stadig på skideren - fordi han er så vigtig mentalt.

Det er umuligt at have 11 verdensklasse reserver på bænken, fordi det er alt for dyrt i lønninger + hvis de er gode nok, vil de også have spilletid selv.

Så spørgsmålet er om det ville være bedre at hive en backup til Casemiro op fra Castilla - bedre end at være godt besat på resten af midtbanen, så man kan rokere lidt rundt. Jeg siger ikke det ene er bedre end det andet, men det er værd at overveje.

Vi kan da sagtens hive ham her Blanco op fra Castilla, men vil nogen være trygge ved ham i en CL-semifinale? Nej vel. Så er vi jo lige vidt.

Sue me.

1 måned 2 dage siden #10 af DeLaRed
@kasillas

Jeg er også enig i at man ikke på alle hold har brug for en direkte erstatning for hver position, men præcis som @brylle skriver så har vi under Zidane (i begge perioder) som minimum se både en dobbelt pivote og Enter Valverde eller Kroos agere 6’er i mere end 25-30 kampe, og IMO er det mindre end en håndfuld af de kampe hvor vores defensiv har set bare nogenlunde sikker ud, og Derigennem bliver vores opspil igennem midten af banen også hæmmet. Netop Casemiro (og 6’er positionen) er en utrolig vigtig stabilisator for den stærke defensiv vi vandt mesterskabet med i sidste season. Kort sagt så mener jeg bare hele holdet lider når Casemiro ikke spiller, det fungere stort set aldrig, og de få gange vi får det til at fungere er det ofte pga modstandernes kvalitet samt også enkelte spillere på Reals hold som rammer top-niveau.

Så kan man så gå ind i debat omkring om det er Zidanes skyld, eller om man måske skulle prøve med 3 man i forsvaret og 5 på midtbanen osv osv, men den letteste løsning er dig bare meget enkelt at have en spiller der kommer med de samme kvaliteter som Casemiro og som er vandt til 6’er positionen, det gær nemlig at resten af spillerne kan koncentrere sig om det de er bedst til.

Men som @Ramos4 skriver, så ser jeg ikke en Blanco gå ind og være en af de bærende kræfter i de helt store kampe, og der er ingen garanti for at Blanco overhovedet har niveauet der skal til for at klare et vikariat for Casemiro, jeg mener dog pt at det er mere optimalt at give ham chancen fremfor alternativet som pt er Kroos eller Valverde eller en dobbelt pivote. Og ja vi vinder naturligvis mange af de kampe hvor Casemiro ikke spiller, men vi ligner dog et hold der er meget længere fra at sætte point til når han er på banen.

Og @Ramos, du har helt ret, der er Intet hold der har 11 verdensklasse backup spillere, men her mener jeg nu heller ikke at vi kan kalde Blanco verdensklasse, det vi mangler er en habil back-up, som vi har i Nacho til Midter-forsvaret(han er mere stabil end Militao imo), pt er Blanco bare den eneste option vi har til en decideret 6’er, og hertil skal siges jeg ville ønske at Valverde kunne spille pladsen, det ville gøre hele puslespillet meget nemmere, men faktum er bare han aldrig haft en eneste god kamp i 6’er rollen de seneste 2 seasoner, så der kommer et tidspunkt hvor vi bør stoppe med at tvinge uvante pladser ned i halsen på ham og istedet bruge ham hvor han er bedst!

Og til slut @kasillas, jeg har også hørt at Camavinga heller ikke nødvendigvis er løsningen til den defensive midt, og derfor håber jeg også man tænker sig om før man smider 75mill efter ham, hvor man istedet kunne finde billigere løsninger til en plads som over de næste 4-5 år nok kun afgiver ca.1-1.200 minutter Per season hvis Casemiro kan holde sig skadesfri. (Dermed ikke sagt at Camavinga ikke kan bruges, det er dog bare vigtigt at man har en plan med ham, for Valverde er vel et godt nok svar på en box-til-box spiller de næste 10år)

Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved DeLaRed.

1 måned 2 dage siden #11 af slb1995
Ødegaard starter!
Courtois; Carvajal, Varane, Sergio Ramos, Mendy; Modric, Kroos, Odegaard; Rodrygo, Vinícius y Benzema.

Virker dog mærkeligt, at det er i stedet for Casemiro, men man kan vel så forvente, at Modric og Kroos kommer til at ligge mere defensivt bag nordmanden. Spændende i hvert fald.

1 måned 2 dage siden #12 af elle44

slb1995 skrev: Ødegaard starter!
Courtois; Carvajal, Varane, Sergio Ramos, Mendy; Modric, Kroos, Odegaard; Rodrygo, Vinícius y Benzema.

Virker dog mærkeligt, at det er i stedet for Casemiro, men man kan vel så forvente, at Modric og Kroos kommer til at ligge mere defensivt bag nordmanden. Spændende i hvert fald.

Meget spændende. Er dog forundret over at Casemiro ikke er med, han var fænomenal sidste sæson. Zidane overrasker nok engang.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.