Truppen mod Real Sociedad, LaLiga, 2. spillerunde

1 måned 1 dag siden #97 af Dios

Lars1991 skrev: Jeg synes godt nok folk er hårde ved Vini. Jeg er også bekymret for hans manglende udvikling, men han kommer da fri på sin kant flere gange og burde have fået en assist hvis Benzema ikke havde brændt da han var alene med målmanden. Hvad med Rodrygo ovre i den anden side? Jeg er forundret over at han ser sig mere fri end Vini. Han bidrog da med absolut ingenting.

Men Vinicius skal jo ikke bare komme fri fra hans kant. Han har vel omkring 7-8 forholdsvis store muligheder for at skabe noget rigtig farligt, men hans førsteberøring er langtfra blevet bedre desværre. Hans beslutninger om hvor mange han vil drible på én gang er heller ikke blevet bedre.
Han sætter Benzema op, hvor han burde have scoret, men det er jo ikke ham som skaber chancen. Det er målmanden der laver et dårligt udspark.

Vinicius med den fart og dribleevne burde skabe 4-5 store chancer i hver kamp. Han kommer frem til 0? Afslutninger igår. Han har en målgivende aflevering til Benzema på fejl af målmanden og ikke glimrende spil fra ham selv.

Det er ham, Rodrygo og igår Ødegaard der skal skabe chancer. Rodrygo spiller ude af position, og har kun været i klubben 1 sæson.
Vi taler altså om Vinicius 3. Sæson nu. Ja ja, så er han stadig ung, men det er bare langtfra godt nok.
Benzema kan jo ikke blive ved med at forlade boksen, for hvem skal så scorer? Benzema sætter vel Vinicius op 2-3 gange, hvor hans førsteberøring minder for meget om Bale’s. Helt fri i feltet 2 gange, men får den ikke med.

Det er ikke en konkurrence imellem Vinicius og Rodrygo. Den ene må der bare forventes langt mere af, da han har været inde omkring holdet halvandet år længere end den anden.
Det er den samme snak om ham hvergang. Det er bare ikke holdbart eller godt nok.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 dag siden #98 af Kimbo
Jeg har aldrig været fan af Vini, han minder mest af alt
om en Brasiliansk Rommedahl.

Men noget der undrer mig er at folk herinde altid sammenligner ham med Fati fra Barcelona, som om Vini mega sutter i forhold til ham.
Det har jeg svært ved at se, ham Fati er akkurat ligeså overvurderet som Vini er, i mine øjne.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 1 dag siden #99 af PMO

Bismo skrev:

PMO skrev: Sådan her “skal” det jo starte. RM indleder sæson dårligt, fans brokker sig over manglende kvalitet, men i slutningen af sæsonen er spillerne igen gode.

Hvad jeg synes er skræmmende er, at meget få af RMs spillere ville kunne gå ind i startopstillingen hos de europæiske konkurrenter.
Det er egentlig meget atypisk. Man kan håbe Hazard viser sig fra sin bedste side i denne sæson.

Dit indlæg startede ellers så godt...

Ramos, Varane, Kroos, Benz, Modric, Hazard osv osv ville alle være startere i en hvilken som helst top klub.

Selv vores bænkevarmere er verdensklasse.

Hvis du læser efter skrev jeg “meget få”. Kroos, Varane, Ramos(et 1-2 år endnu) og måske en Hazard (hvis han kommer i gang) kan komme på tale hos nogle af de europæiske konkurrenter.

Resten ville hverken Man City, PSG, Bayern eller Liverpool bruge i start 11eren.

Med mindre du selvfølgelig ser Inter, AC Milan, Arsenal som konkurrenterne.

1 måned 1 dag siden #100 af El Siete
Vi har efterhånden haft problemer med de kanter i årevis og her kan jeg altså godt misunde Bayern og deres evne til at scoute gode spillere ,der passer i deres system, for ingen penge. De har Robben og Ribery, to verdensklasse kanter, de smutter, og vupti, så har man Gnabry og Coman, købt for en halv Vinicius, men milevidt foran (selvfølgelig også det ældre, klart).

Jeg er stædig optimist og tror på dem alle, men det er da lidt spøjst at man har Hazard, Asensio, Vinicius, Rodrygo osv, men der er ikke rigtig nogle af dem der kommer ordentligt igang. Og tiden går bare.

Kunne man ikke have hentet en Hakim Ziyech der ikke er et helt ungt talent der skal bruge årevis på både at tilpasse sig, men også at udvikle sig.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 måned 1 dag siden #101 af El Siete

PMO skrev:

Bismo skrev:

PMO skrev: Sådan her “skal” det jo starte. RM indleder sæson dårligt, fans brokker sig over manglende kvalitet, men i slutningen af sæsonen er spillerne igen gode.

Hvad jeg synes er skræmmende er, at meget få af RMs spillere ville kunne gå ind i startopstillingen hos de europæiske konkurrenter.
Det er egentlig meget atypisk. Man kan håbe Hazard viser sig fra sin bedste side i denne sæson.

Ramos, Varane, Kroos, Benz, Modric, Hazard osv osv ville alle være startere i en hvilken som helst top klub.

Hvis du læser efter skrev jeg “meget få”. Kroos, Varane, Ramos(et 1-2 år endnu) og måske en Hazard (hvis han kommer i gang) kan komme på tale hos nogle af de europæiske konkurrenter.

Resten ville hverken Man City, PSG, Bayern eller Liverpool bruge i start 11eren.

Courtois, Mendy, Carvajal, Casemiro, Ødegaard og Isco ville også være attraktive for stort set alle storklubber, og så har vi vist også hele vores startellever, plus det løse.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 måned 1 dag siden #102 af Lars1991

Dios skrev:

Lars1991 skrev: Jeg synes godt nok folk er hårde ved Vini. Jeg er også bekymret for hans manglende udvikling, men han kommer da fri på sin kant flere gange og burde have fået en assist hvis Benzema ikke havde brændt da han var alene med målmanden. Hvad med Rodrygo ovre i den anden side? Jeg er forundret over at han ser sig mere fri end Vini. Han bidrog da med absolut ingenting.

Men Vinicius skal jo ikke bare komme fri fra hans kant. Han har vel omkring 7-8 forholdsvis store muligheder for at skabe noget rigtig farligt, men hans førsteberøring er langtfra blevet bedre desværre. Hans beslutninger om hvor mange han vil drible på én gang er heller ikke blevet bedre.
Han sætter Benzema op, hvor han burde have scoret, men det er jo ikke ham som skaber chancen. Det er målmanden der laver et dårligt udspark.

Vinicius med den fart og dribleevne burde skabe 4-5 store chancer i hver kamp. Han kommer frem til 0? Afslutninger igår. Han har en målgivende aflevering til Benzema på fejl af målmanden og ikke glimrende spil fra ham selv.

Det er ham, Rodrygo og igår Ødegaard der skal skabe chancer. Rodrygo spiller ude af position, og har kun været i klubben 1 sæson.
Vi taler altså om Vinicius 3. Sæson nu. Ja ja, så er han stadig ung, men det er bare langtfra godt nok.
Benzema kan jo ikke blive ved med at forlade boksen, for hvem skal så scorer? Benzema sætter vel Vinicius op 2-3 gange, hvor hans førsteberøring minder for meget om Bale’s. Helt fri i feltet 2 gange, men får den ikke med.

Det er ikke en konkurrence imellem Vinicius og Rodrygo. Den ene må der bare forventes langt mere af, da han har været inde omkring holdet halvandet år længere end den anden.
Det er den samme snak om ham hvergang. Det er bare ikke holdbart eller godt nok.

Jeg synes heller ikke han bidrager med nok, men forstår bare ikke hvorfor han bliver så skarp kritiseret når Rodrygo går fra - for han bidrager alligevel med en del mere end ham.

Og han har altså kun været i klubben et år længere end Rodrygo, og begyndte første rigtigt at spille på førsteholdet efter et halvt år under Solari.
Men ja, lad os bare blive enige om at ingen af dem er værdige til at spille så meget som de gør for Real Madrid. Vi mangler virkelig noget kvalitet fra vores kanter.

1 måned 1 dag siden #103 af DeLaRed

Kunne ikke være mere enig, og derfor fremtræder jeg nok også meget Rodrygo kritisk på dette Forum, det er dog udelukkende fordi jeg simpelthen ikke kan forstå at Rodrygo klare frisag fra så mange af dem der hellere ser Vini blive lejet ud til en middelklub, jeg forstår det simpelhen ikke.

Rodrygo har objektivt haft en god 1. season for Real Madrid, jeg synes ikke man kan forvente sig meget mere af ham, men han har på ingen måde spillet prangende. Og folk er meget glade for at kalde han mål-farlig når han sammenlignes med Vini, problemet er bare at 42% af hans mål sidste season blev scoret i samme kamp, som uden tvivl var vores letteste kamp i hele seasonen mod en Galatasaray hold der kollektivt kollapsede, havde LV spillet istedet for Rodrygo kunne han ligeså godt have stået med et hattrick efter den kamp, sidenhen har der været utrolig langt imellem snapsene. Og ja han spiller ude af position, men den undskyldning hjælper ham bare ikke, vi har brug for kanter der kan gøre banen bred, så der kan blive skabt plads til Benz som står meget alene i feltet, samt løb ind i feltet fra vores midtbane, men det er umuligt når der står 3-4 modstandere i feltet, og det er han bare super dårlig til i højre side, vi så ham udfordre sin direkte modstander en enkelt gang igår, ellers kom han aldrig til baglinjen og det bliver bare alt for forudsigeligt, oveni i det havde han et hav af boldtab (som han også havde i sidste season, de folk der kalder ham bold sikker skal vist lige gense hans kampe fra sidste season). Han har igår på ingen måde vist at han har bygget mere på sit spil siden sidste season(fair nok der har heller ikke været meget tid) men han er langt fra god nok til at skulle starte vores kampe (heller ikke i Venstre side omend han er bedre der).

Så jeg kan ikke forstå det konstante forsvar af Rodrygo for han har ikke bevist en døjt mere end Vini.

Jeg forstår godt kritikken af Vini, synes dog forventningerne til ham er blevet skruet op på er urealistisk niveau efter han havde en god første season i klubben. Vini bliver ikke den der skal bære vores offensiv de næste 2-3år det burde være Hazard, men som 2. valg mener jeg det på sigt er svært at finde et bedre valg(hvis han lige får finpudset slutproduktet) om han så nogensinde bliver første valg det må tiden vise.

Men efter kampen igår er faktum Bare at Vini var involveret i langt flere farlige situationer end Rodrygo, og det bliver vi nød til at bedømme dem ud fra! (I 10minut afdribler han 2 spillere på kanten og står helt fri i feltet klar til at ligge at finde en af de 3 Real spillere der står i eller omkring feltet, og så fløjter dommeren frispark. I 38 minut giver han Benz en kæmpe gave helt fri foran mål, Benz træffer dog den forkerte beslutning, og i 2. halvej ligger han en aflevering til Marvin i felter som rookien formår at smide væk) på en lidt heldig dag havde Vini igår stået med 3 assists, men fordi ting han ikke kan kontrollere (dommeren, Benz og Marvin) ikke går hans vej, så bliver han svinet til!

Jeg tror egentlig en stor del af problemet for os fans er at vi har 2 så unge spillere på samme tid, som begge ikke lever op til Real Madrids skyhøje forventninger, havde man kun haft den ene at vælge imellem og en bedre løsning for den anden, så så det nok ikke helt så skidt ud.

Jeg håber stadig på de begge to slår igennem, men vi kan bare ikke forvente at det er de to der skal vinde titler for os i denne season det er urealistisk(lige så urealistisk som at Fati bliver topscorer for Barca iår)

Donde está la biblioteca?

1 måned 1 dag siden #104 af Ramos4
Forskellen er vel at Vinicius spiller på sin favoritposition og Rodrygo spiller ude af position stort set hver gang han spiller.

Jeg tror også forventningerne er større til Vinicius. Han var mere hypet da han kom.

Sue me.

1 måned 1 dag siden #105 af PMO

El Siete skrev:

PMO skrev:

Bismo skrev:

Courtois, Mendy, Carvajal, Casemiro, Ødegaard og Isco ville også være attraktive for stort set alle storklubber, og så har vi vist også hele vores startellever, plus det løse.

Nægter at tro på, at dem du nævner ville komme i betragtning til start 11eren hos de største europæiske klubber.

RM har dygtige spillere, men fra den allerøverste hylde er der en håndfuld, hvor af de toneangivende er et godt stykke ind i 30erne.

Jeg faldt personligt for klubben dengang de Figo, Zidane og Ronaldo var på holdet, derfor er det, fra et personligt synspunkt, trist at holdet ikke har verdens bedste spillere på holdkortet.

1 måned 1 dag siden #106 af DeLaRed

PMO skrev:

El Siete skrev:

PMO skrev:

Bismo skrev:

Nægter at tro på, at dem du nævner ville komme i betragtning til start 11eren hos de største europæiske klubber.

RM har dygtige spillere, men fra den allerøverste hylde er der en håndfuld, hvor af de toneangivende er et godt stykke ind i 30erne.

Jeg faldt personligt for klubben dengang de Figo, Zidane og Ronaldo var på holdet, derfor er det, fra et personligt synspunkt, trist at holdet ikke har verdens bedste spillere på holdkortet.

Du glemmer at nævne Legenden...IVAN HELGUERA! ;-)

Donde está la biblioteca?

1 måned 1 dag siden #107 af madrid2000
Baseret på den første kamp igår, så var det meget af det samme fra de foregående to sæsoner. Røvsygt.

Det er røvsygt fordi spillet oppe foran er pisse kedeligt. Det går langsomt. Der bliver ikke skabt chancer og heller ikke scoret nogle mål.

Jeg hader den nye pragmatiske Real Madrid hold, der spiller sikkert og defensivt.

Jeg savner noget af det man ser fra Liverpool eller Bayern München. Masser af fart og hurtige kombinationer.

Vores front trio er et af Europas ringeste, hvis man kigger på de store hold.

Vores backs er heller ikke særlig gode. Der er langt fra de offensive tryk som Marcelo og den gamle Carvajal kom med til det vi ser nu.

Vi har to unge Brasilianer på banen, men de er ikke supertalenter. Jovist skal de nok bliver fine professionelle spillere, men de er ikke Ronaldo, Ronaldinho, Kaka eller Rivaldo. Jeg synes ikke engang de gøre det så godt som Robinho gjorde. Man kan godt give dem mere tid, da de trods alt er unge, men vi er ikke Ajax.

Benzema er en fin spiller, men der skal være 2 andre super spillere omkring ham. Som dengang vi havde Ronaldo og De Maria/Bale.

Med Hazard bliver det ikke meget bedre. Han spillede en håndfuld godkendte kampe, og ellers var han også rimelig anonym - også før skaden.

Herudover har Vi Asensio og Isco - 2 Spanier der aldrig har formået at indfrie forventningerne.

Jeg forventer en skuffende sæson. Endnu omgang røvsygt fodbold. Kommer nok også til springe de sene kampe, der starter kl 21-22:00 over, for første gang i 20 år. Det er syg ikke det værd når man ved, hvad man bliver budt på.
Sidste redigering: 1 måned 1 dag siden ved madrid2000.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.