Optakt: Real Madrid – Alavés, LaLiga, 11. spillerunde

• Benzeron
  • Benzeron's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
3 måneder 9 timer siden #1 af Benzeron
I aften...

Logo Realmadrid 010101

I aften tager Real Madrid imod Alavés hjemme på Estadio Alfredo di Stéfano, hvor en sejr er vigtig, hvis holdet skal hænge på i den tætte topstrid i La Liga.

Real Madrid kommer med en 2-0-sejr over Inter fra midtugen i bagagen, og det giver forhåbentlig den fornødne selvtillid til, at Real Madrid kan komme tilbage på sejrssporet i ligaen; det er blot blevet til ét point i de seneste to ligakampe som følge af nederlaget til Valencia og den uafgjorte i sidste runde imod Villarreal.

La Liga startede på grund af coronakrisen lidt rodet ud i år, og derfor er der forskel på, hvor mange kampe topholdene har spillet. Således er Real Madrid seks point efter førerholdet, Real Sociedad, som man dog har spillet en kamp færre end. Til gengæld har man spillet én kamp flere end Atlético Madrid, der på andenpladsen har tre point flere end Real Madrid, og derfor er en sejr vigtig i aften, hvis ikke bysbørnene pludselig skal rykke fra i toppen, når de får spillet deres manglende kampe.

Til kampen må Real Madrid undvære flere spillere fra den sædvanlige startellever i form af Sergio Ramos, Fede Valverde, Karim Benzema og Dani Carvajal. Ovenikøbet er Álvaro Odriozola fortsat skadet, hvorfor løsningen på højrebacken både kan blive Lucas Vázquez eller Nacho, hvor sidstnævnte løsning vil betyde, at Éder Militão vil få pladsen i centerforsvaret efter at have siddet ude med corona siden den 2. november.

På midtbanen kan Luka Modric eller Toni Kroos muligvis se frem til en pause, eftersom Casemiro senest fik et indhop imod Inter efter forinden at have siddet ude med COVID-19, og derfor kunne man forestille sig, at brasilianeren glider tilbage ind i startopstillingen til aftenens kamp. I angrebet bliver der genvalg til Mariano, eftersom han er den eneste rendyrkede angriber i truppen, da Luka Jovic stadig sidder ude med corona.

Alavés er i øjeblikket på 15.-pladsen i La Liga, og de kommer med tre uafgjorte i streg i bagagen, og de har scoret i deres fire seneste kampe. På udebane lagde de ud med at tabe de to første opgør i La Liga, men sidenhen har man på udebane besejret Real Valladolid og spillet uafgjort med Levante. På papiret bør Alavés, der blot er to point over nedrykningsstregen, dog være en overkommelig modstander for Real Madrid, også selvom Barcelona blot fik uafgjort med dem for et par spillerunder siden.

Alavés har ikke mange fravær til kampen, men man må dog fortsat undvære den defensive midtbanemand, Pere Pons, som ellers har fået fuld spilletid, når han har været spilleklar. Derudover er anfører, Manu Garcia, også ude, da den 34-årige spanier er blevet testet positiv for COVID-19.

Kampen sparkes i gang kl. 21 i aften, og den kan ses på TV 2 SPORT X.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Nacho, Varane, Militão, Marcelo, Casemiro, Kroos, Ødegaard, Asensio, Hazard, Mariano

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
3 måneder 4 timer siden #2 af Madridista02
På en eller anden måde, er det dejligt at se en anden angriber end Benzema, starte tre kampe i streg. Det må være lang tid siden det er sket!
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 måneder 2 timer siden #3 af Ramos4
Man kan vitterligt aldrig gætte Zidanes opstillinger. Det er meget imponerende.

Meget sigende at han hellere vil bruge Lucas på backen end at spille med Militao.

Ellers en ret stærk opstilling for en gangs skyld. Selvom jeg ikke forstår at Mendy skal hviles hele tiden.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

3 måneder 2 timer siden #4 af DeLaRed

Ramos4 skrev: Man kan vitterligt aldrig gætte Zidanes opstillinger. Det er meget imponerende.

Meget sigende at han hellere vil bruge Lucas på backen end at spille med Militao.

Ellers en ret stærk opstilling for en gangs skyld. Selvom jeg ikke forstår at Mendy skal hviles hele tiden.

Enig, jeg forstaar heller ikke den der med Mendy, men tror faktisk det har mindre at goere med Mendy og mere at goere med at ZZ stadig tror paa Marcelo.

Ifht Militao, saa skal man lige have med i tankerne at han er kommet retur fra COVID-19, der har ikke vaeret nogen melding om hvor slemt han har vaeret ramt, for har han nu vaeret virkelig syg i 7-10 dage, saa kan det godt vaere han lige skal bruge et par dage mere paa at finde formen igen.

Er personligt glad for at det er Asensio der ligger foran LV, havde man valgt Rodrygo havde der vaeret alt for meget plads paa begge vores kanter, nu kan Kroos og Casemiro (sammen med Nacho) koncentrere deres kraefter mod venstre side af forsvaret, imens Asensio kommer til at spille en slags surrogat Hoejre-back naar LV bliver fanget paa modstanderens bane halvdel.

Fedt at se at Hazard faar lidt minutter i benene, haaber han kommer med 100% indsats, selvom det er et mindre hold!

Donde está la biblioteca?

3 måneder 2 timer siden #5 af Doc.juego
Synes det er ærgeligt at Ødegaard ikke for lov at fortsætte sin udvikling, han var rigtig god i sidste kamp. Jeg havde formentlig givet Modric et hvil.

ift. VB, så tænker jeg at Zidane regner med at vi vil domminere kampen, og han får nok mere brug for en der kan åbne et forsvar ift. en bundsolid defensiv, især nu når Casemiro starter, derfor vælger han nok Marcelo, da Marcelo trods alt stadig er bedre offensivt end Mendy. Jeg synes umiddelbart dét er en fin disposition. Mendy har heller ikke set rigtig god ud de sidste 2 kampe (rent offensivt).

igen spændende at se hvad Mariano kan præstere. Med Hazard og Marcelo til venstre, og Lucas + Asensio til højre, bør det være muligt at få en del bolde ind til ham, så skal han bare fokusere på at søge målet og være farlig.

Nacho + Varane er jeg egentlig tryg ved. Nacho har været rigtig god den sidste tid, og CB er også hans bedste position IMO.

3 måneder 2 timer siden #6 af DeLaRed

Doc.juego skrev: Synes det er ærgeligt at Ødegaard ikke for lov at fortsætte sin udvikling, han var rigtig god i sidste kamp. Jeg havde formentlig givet Modric et hvil.

ift. VB, så tænker jeg at Zidane regner med at vi vil domminere kampen, og han får nok mere brug for en der kan åbne et forsvar ift. en bundsolid defensiv, især nu når Casemiro starter, derfor vælger han nok Marcelo, da Marcelo trods alt stadig er bedre offensivt end Mendy. Jeg synes umiddelbart dét er en fin disposition. Mendy har heller ikke set rigtig god ud de sidste 2 kampe (rent offensivt).

igen spændende at se hvad Mariano kan præstere. Med Hazard og Marcelo til venstre, og Lucas + Asensio til højre, bør det være muligt at få en del bolde ind til ham, så skal han bare fokusere på at søge målet og være farlig.

Nacho + Varane er jeg egentlig tryg ved. Nacho har været rigtig god den sidste tid, og CB er også hans bedste position IMO.

Helt enig ifht Nacho, generelt saa mindes jeg kun at Nacho's "daarlige" kampe er kommet naar han har spillet Hoejre back, som han for det meste klare med en godkendt defensiv indsats, men CB har han i mange aar haft et hoejt bund niveau.

Ifht Marcelo, havde jeg bare personligt vaeret lidt mere tryg ved situationen hvis vi havde haft Carvajal paa Hoejre backen, vi saa jo mod Valencia hvordan det kan gaa naar vi har vores 2 absolut svageste kort i bag-kaeden paa samme tid. Men mod Alaves burde det naturligvis ikke vaere et problem, men sikker foeler jeg mig ikke.

Hvad ang Oedegaard, skal vi huske han har vaeret skadet 2 gange de sidste 3 maaneder, synes det er fair nok han faar et hvil saa han er klar imod shakhtar, haaber dog vi ser ham i 2. halvej, men det blir jo nok Isco der faar spilletid foerst!

3 måneder 2 timer siden #7 af Doc.juego

DeLaRed skrev:

Doc.juego skrev: Synes det er ærgeligt at Ødegaard ikke for lov at fortsætte sin udvikling, han var rigtig god i sidste kamp. Jeg havde formentlig givet Modric et hvil.

Helt enig ifht Nacho, generelt saa mindes jeg kun at Nacho's "daarlige" kampe er kommet naar han har spillet Hoejre back, som han for det meste klare med en godkendt defensiv indsats, men CB har han i mange aar haft et hoejt bund niveau.

Ifht Marcelo, havde jeg bare personligt vaeret lidt mere tryg ved situationen hvis vi havde haft Carvajal paa Hoejre backen, vi saa jo mod Valencia hvordan det kan gaa naar vi har vores 2 absolut svageste kort i bag-kaeden paa samme tid. Men mod Alaves burde det naturligvis ikke vaere et problem, men sikker foeler jeg mig ikke.

Hvad ang Oedegaard, skal vi huske han har vaeret skadet 2 gange de sidste 3 maaneder, synes det er fair nok han faar et hvil saa han er klar imod shakhtar, haaber dog vi ser ham i 2. halvej, men det blir jo nok Isco der faar spilletid foerst!

Nok god pointe med Ødegaards skader, dog kan jeg ikke se hvad Isco skal på banen, skulle det være for at øge hans værdi til et evt. salg i januar ? Der er jo hvert fald nogle ting der indikerer at hans real madrid tid er ovre, og det er jo ikke hans niveau på banen der bør berettige spilletid tænker jeg.
det værste der kan ske er vel næsten at han kommer ind og spiller 2-3 gode kampe, og så derfor bliver en sæson mere? allá Bale.
Men du har nok ret i at han kommer ind.

3 måneder 1 time siden #8 af Kiwes
Amen....kan allerede mærke det igen bliver en af de kampe hvor det går galt på hjemmebane.
Sidste redigering: 3 måneder 1 time siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 måneder 1 time siden #9 af DeLaRed
Var det Marcelo der gav et “gratis” hjørne som fører til straffe???

3 måneder 1 time siden #10 af longwind
Man bliver så træt. Den rammer Nacho på skulderen for fanden. Ændr nu de regler.

3 måneder 1 time siden #11 af elle44
Seneste 6 mål imod: 5 straffe og et selvmål :)

3 måneder 1 time siden #12 af longwind
Efter at have set den i replay et par gange er det jo til at blive syg i hovedet af. Selv i overtiden af en Champions League-finale mod Barcelona ville jeg ikke have at den der skulle dømmes FOR Real Madrid. Jeg fatter simpelthen ikke at nogen kan se på de situationer og tænke, at reglen om hånd på bolden er som den skal være.
Sidste redigering: 3 måneder 1 time siden ved longwind.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.