Bild: Nagelsmann udpeget som Zidanes afløser
Nagelsmann kan ingenting udfører uden tillid. Præcis det samme med Raúl. Han skal opbygge et projekt, hvor transferbudgettet faktisk er irrelevant. Forstået på den måde, at vi rent faktisk har spillerne. Vi har bare ikke træneren med ideerne. Det må efterhånden være tydeligt for alle nu. Vi har masser af penge, så længe vi kan komme af med diverse overskudsspillere. Der er stadig masser af potentiale og kvalitet i truppen.
Nagelsmann kan netop tilfører et koncept, hvor samtlige spillere spiller sammen, og gør hinanden bedre.
Nuvel, så skuffer Hazard stadig, men de løb han tager åbner virkelig det hele op på en anden måde end vi hidtil har set. Om det er nok - langtfra, men hvis de rigtige 2-3 løb kommer for boldholder, så har vi jo netop noget der minder om et rigtigt angreb. Det er præcis det han kan tilfører holdet.
Jeg kender ikke til Raúl, men hvis han ikke står for det, så vil han få præcis samme problem som alle andre trænere. En trup uden manglende individuel kvalitet. Der er ingen på holdet på nuværende tidspunkt, som kan hive holdet op alene. Det kræver en træners værk og få implementeret
nogle løbemønstre, organiseret pres og hvad hver enkelt spiller skal gøre hvor og hvornår.
Hvis Bayern München kan være verdens bedste hold med Gnabry, Coman og Müller på holdet, så er det fordi der er en plan for de 3 spillere, for de er vel ikke engang i top 10 over de bedste spillere på deres position. Vi har mere end nogensinde brug for en moderne træner, som samtidig kan udvikle vores unge spillere og give dem et system de kan læne sig op ad, så deres præstationer ikke står og falder med deres individuelle kvaliteter samt stabilitet. For så vil de falde som vi har set med alt for mange unge spillere under Zidane.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Vi har ikke nogle angribere. Vi står med et hold hvor flere er over the hill. Jeg kunne virkelig godt lide den nye podcast, roserne til Kroos og Modric kommer efter en kamp mod bundholdet Alaves, hvor begge spillere ikke har spillet pivringe op til denne kamp, men bare ikke leverer nok mere. Der er brug for total fornyelse på holdet. Vi var ikke spillerne længere til at komme bare i top 10 i verden.
Det er et total forfejlet projekt vi har stablet på benene efter salget af CR7. Det kan ingen redde uden indkøb af spillere på flere af pladserne.
Du nægter simpelthen at kigge på at spillerne niveaumæssigt ikke kan trækkes op af selv den bedste træner nok til at vi kommer tilbage på magten.
Så står vi øvrigt med en venstre back der ikke kan sparke på mål, en Vini der ikke kan noget ift indlæg og afslutninger, vi står med en Isco som har en max speed på 26km, en Benzema som scorer mål efter 8 kampes mål tørke. Vi står med en hovedløs Militao, en Lucas Vazquez som er holdets bedste spiller lige pt. Det løses jo ikke bare ved at holdet skal lære at spille sammen.
Og så er der flere andre spillere som er faldet drastisk i niveau.
Vi skal i mine øjne ha fat i op til 8-10 ny spillere før det kan ligne noget.
Netop de tre spillere kunne ellers gøre Real Madrid til et af verdens bedste hold, da de kan sprinte, drible, har fysik, er modne og kan sparke bolden overbevisende ind. Lige de kompetencer dette Real Madrid hold mangler.
Jeg kan faktisk overhovedet ikke se for mig, at Hazard kan blive en succes, hvis ikke han har nogen, der kan skabe plads til ham i mellemrummene ved at løbe og true dybt. Hazard og Benzema løber de samme steder hen. Asensio har noget godt og brugbart i sammenhæng med dem, men han har desværre ikke kvalitet nok.
Fondo_Sur skrev: “Hvis Bayern kan være verdens bedste hold med Gnabri, Coman og Müller ...”
Netop de tre spillere kunne ellers gøre Real Madrid til et af verdens bedste hold, da de kan sprinte, drible, har fysik, er modne og kan sparke bolden overbevisende ind. Lige de kompetencer dette Real Madrid hold mangler.
Jeg kan faktisk overhovedet ikke se for mig, at Hazard kan blive en succes, hvis ikke han har nogen, der kan skabe plads til ham i mellemrummene ved at løbe og true dybt. Hazard og Benzema løber de samme steder hen. Asensio har noget godt og brugbart i sammenhæng med dem, men han har desværre ikke kvalitet nok.
Er meget uenig i, at de spillere kan gøre den store forskel på dette Real Madrid mandskab. Et er deres individuelle niveau, som jeg på ingen måder anser som højt nok. Vigtigst af alt, så er det netop deres succes som understreger hele min pointe med, at træneren af alt afgørende for spillernes succes på banen.
Hazard mangler helt sikkert løb foran sig. Det er bare kun i Real Madrid, at man hører de løber de samme steder hen som værende noget negativt. Alle store trænere ønsker netop dette. Problemet er bare, at det er de 2 eneste som gør det. Jeg synes der var noget i Alaves kampen. Modric lækre yderside aflevering i dybden til Benzema sker kun, fordi Hazard står ved siden af Benzema, hvor netop de 2 gør noget forskelligt i sammen position. Hazard tager løber lidt ned for at tilbyde sig, og Benzema tager dybdeløbet. De står det samme sted, men gør begge 2 det der skal til for at skabe denne store chance.
Benzema's første mål sker igen på nogenlunde samme måde. De strækker midterforsvaret og skaber plads til hinanden. Om Hazard rammer bolden eller ej er irrelevant, da det er deres positioner i de samme områder som igen skaber chancen. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så mener jeg faktisk også, at Mendy står utrolig fri i venstre side. Ikke at han skal have bolden overhovedet, men ved at Hazard søger området omkring Benzema, så skal modstanderen reagere på det, og det skaber den gode plads til en ellers handikappet Mendy, som ikke skal kreere, men løbe.
Og eksemplerne stopper ikke her, for der sker præcis det samme ved Hazard's mål. Nuvel erobre Kroos flot bolden oppe, så modstanderen er i ubalance, men Benzema gør hvad han er bedst til. Han søger ned for at være spilstation i mellemrummet. Forsvarspilleren bliver fanget på vej frem til Benzema, og Hazard tager det eneste rigtige løb i præcis samme område som Benzema efterlader. Det er fodboldens abc, og det er netop derfor at trænere som praktisere den form for fodbold egentlig er glad for, at nogle spillere søger de samme positioner. Det er jo først et problem når de ikke supplere hinanden, og det gør de i den grad.
Asensio supplere dem egentlig også fint, men hans niveau er bare ikke højt nok som du selv siger. Ikke at det Benzema eller Hazard har leveret i denne sæson er højt nok, men forstå pointen :)
Forestil dig så, hvis man havde en højrekant med kvalitet. 2 dynamiske midtbanespillere, som søger feltet langt mere end de gør. Det er der det begynder at blive sjovt, og specielt for os fans at se på. Der er intet mere kedeligt at se på end Hazard få den på venstrekanten med 25 meter til nærmeste mand i angrebet uden nogen former for løb. Enig i, at jeg heller ikke ser Hazard spille bedre end hvad han gør nu på den måde der spilles fodbold på.
Useriøs som altid. Jeg tror vi er tættere på 15-16 nye spillere til næste sæson, hvis vi overhovedet skal blive oppe i La Liga.
- 9eren
- Gæst
-
Dios skrev: @9eren.
Useriøs som altid. Jeg tror vi er tættere på 15-16 nye spillere til næste sæson, hvis vi overhovedet skal blive oppe i La Liga.
Der er fandme også mange der skal ud!
- 9eren
- Gæst
-
Kontrakten varer et år!
Så lidt seriøs er jeg da.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Den her kommentar må du gerne uddybe lidt, tak.
Jeg siger ikke jeg er enig med 9eren men at kalde han useriøs forstår jeg ikke, så "humor me".
Ellers skriver du et rigtig godt indlæg som svar til "Fondo_Sur" som jeg er meget enig i.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Thomaskjensen skrev:
Den her kommentar må du gerne uddybe lidt, tak.
Jeg siger ikke jeg er enig med 9eren men at kalde han useriøs forstår jeg ikke, så "humor me".
Ellers skriver du et rigtig godt indlæg som svar til "Fondo_Sur" som jeg er meget enig i.
“Vi skal have 8-10 spillere før det ligner noget” Det synes jeg også er useriøst. Forstår godt frustrationen, men de konstant forekomne dommedagsprofetier er en smule overdrevene. Der skal utvivlsomt nye spillere til, men mon ikke 3-4 er nok. Vi har trods alt masser af talent stadig, de skal bare kunne bruges ordenligt. Jeg vil mene det hele falder på Zidane (jeg hader ham virkelig lige nu) og tildels Perez . Jeg kan ikke klare Zidanes stædighed, og sine så store mangler taktisk. En træner der er nogenlunde taktisk, så skal det nok køre..
Hazard kan aldrig blive et problem for dig :D
“Vi mangler bare to dynamiske midtbane spillere, der kan løbe i feltet”
Hvad med at bare vi havde en venstre kant, der gjorde det, og kunne score nogle mål eller sætte en mand af?
Det er ikke en taktik, der kan fungere i praksis, da centrale midtbane spillere på instinkt vil være varsomme med dybdeløbene for at undgå farlige kontraangreb, da de efterlader “deres mand” på midten.
Og selvfølgeligt er det et problem, at Hazard og Benzema er for ens. På samme måde som at det har været en kæmpe succes, at Cristiano og Benzema var vidt forskellige.
Som nævnt før, så kan jeg kun se Hazard få succes, hvis man henter offensive spillere, der rent faktisk kan true modstanderholdets defensiv. Så kan Hazard spille 10’er rollen eller ligende, men jeg vil egenligt langt hellere se Ødegaard i den rolle.
Fondo_Sur skrev: @Dios
Hazard kan aldrig blive et problem for dig :D
“Vi mangler bare to dynamiske midtbane spillere, der kan løbe i feltet”
Hvad med at bare vi havde en venstre kant, der gjorde det, og kunne score nogle mål eller sætte en mand af?
Det er ikke en taktik, der kan fungere i praksis, da centrale midtbane spillere på instinkt vil være varsomme med dybdeløbene for at undgå farlige kontraangreb, da de efterlader “deres mand” på midten.
Og selvfølgeligt er det et problem, at Hazard og Benzema er for ens. På samme måde som at det har været en kæmpe succes, at Cristiano og Benzema var vidt forskellige.
Som nævnt før, så kan jeg kun se Hazard få succes, hvis man henter offensive spillere, der rent faktisk kan true modstanderholdets defensiv. Så kan Hazard spille 10’er rollen eller ligende, men jeg vil egenligt langt hellere se Ødegaard i den rolle.
Meget enig. Hazars har ikke nu farten, killer instinct/kynisme eller selvtilliden lige nu til at spille venstre kant. Der er ikke en fast boksspiller at lave indlæg til, og han kommer ikke farligt ind i banen fra venstre af og afslutter.
De gange man har set noget godt fra hazard, kommer det næsten altid fra en central position af, og mellem nr. 3 og 4 skade (eller what ever nr. Det var) spillede han 1 eller 2 kampe på en 10' er position, og jeg synes faktisk det så godt ud.
Lige nu tror jeg man ville kunne få mere ud af ham på 10eren, ikke at der skal noget særligt til at få mere ud af ham end hvad han har leveret.
Men på venstrekanten ser det skidt ud.
Det kunne fx være:
Benzema
Rodrygo hazard Lucas
Casemiro modric.
Der er selvfølgelig ikke taget højde for aktuelle skader.
Rodrygo har vist noget killer instinct. Og jeg synes generelt han er bedre I venstre end højre.
På højre kanten kunne man også have asensio, men Lucas har en god arbejdsindsats, og generelt synes jeg faktisk han har været en af vores bedre spillere denne sæson (de siger en del!)
Casemiro sksl næsten spille for at holde balancen.
Så er det kroos, modric eller valverde til den sidste plads. Det kan give nogle forskellige udtryk alt efter hvem man vælger, men jeg synes klart Modric har været den bedste af se 3 generelt det sidste halve år.
Kroos er en fin pasnings spiller, men man mister bare mange andre ting med ham, han er ikke defensiv særlig god, han tager ikke særlig mange løb, han skyder ikke særlig tit på mål, og han kommer ikke i feltet eller løber ned på kanten og hjælper. Dog får mere press modstanadygtighed, da han bedre kan flytte bolden. Han er også ofte mindre direkte i sit spil.
Modric er bedre på de fleste af disse parametre, dog ikke på bold sikkerhed, eller på at kunne modstå pres.
Men jeg tror den sidste del af sæsonen man kunne få mere ud af at spille med en 10 i form af hazard, det ville også prime hodlet til at kunne spille denne position som ville passe mere med de spillere vi måske har i fremtiden, hvor både reinier, ødegaard og Kubo kan spille denne position. Kubo kan dog nok spille mange pladser på midten og kanterne.
Så må man se hvad der skal ske med hazard I de fremtidige sæsoner, måske kan han blive en fin kant igen, men jeg tvivler. Jeg tror vi kan få mere ud af hans kompetencer på midten