Bedømmelse af truppen mod Barcelona

3 år 11 måneder siden #13 af Thomaskjensen
Samme person giver Fede MotM, havde han ikke sløset på den perfekte aflevering havde jeg nok givet Vini 4 eller 5.

Men husk nu på at der ikke er noget rigtigt eller forkert, ja ud over at kalde andre medfans for useriøse eller til grin...

Gode argumenter fremmer dialog og kundskab, vi ser fodboldt forskelligt, så enkelt er det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, Jbner

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 11 måneder siden #14 af Dios
​@ Jeg er taknemmelig, men ikke overfor spillet, taktikken eller niveauet fra spillerne. Vi får de 3 point, fordi Barca er elendige defensivt og Koeman sætter sit hold fuldstændig forkert op. Barca havde så mange opspil til farligt spil, og det er virkelig marginalerne som gør, at vi rent faktisk hiver de 3 point hjem. Dommerne er alle dage elendige i Spanien, men med Lahoz, så kunne udfaldet havde set markant anderledes ud. Nu går jeg ind for hårde taklinger og rødt for film, men hvor mange gange i løbet af en sæson ville Messi ikke få frispark inden vores mål? Fremragende opspil, og intet skal tages fra vores mål, men den vil jo blive dømt langt flere gange end slet ikke at blive dømt. Barca har vel 3-4 halv store chancer, hvor vi lige akkurat får en lang tå på. Nu faldt det ud til vores fordel, og det er jeg virkelig glad for, men jeg hader den der med, at man gør modstanderen langt bedre end de er. Vi spillede Liverpool ud af brættet, og ingen skal fortælle mig, at Barca kunne presse os så meget i bund med den midtbane og angreb. Ej heller er der nogen der skal fortælle mig spillerne var trætte. For er der noget man bliver træt af, så er det at forsvarer og løbe efter bolden. 

Vores 2 mål kommer på kendelser som sagtens kunne have været gået en anden vej. Der er alligevel rimelig stor lighed imellem kontakten på Messi som ikke bliver dømt og kontakten på Vinicius. Begge angribere løber ind i forsvarspillerens fod uden rigtig at lave et udfald.
Synes det er en tabermentalitet, at stille sig ned og forsvarer, og specielt på hjemmebane. Derudover er der vitterligt ingen spillere som skinner igennem. Mange rigtig gode aktioner, men endnu mere sløseri. 
Det var en fejl Benzema fik 5, så det er rettet til 4. Banens bedste IMO er klart Valverde. Han pakkede fuldstændig Alba hele kampen, og var med til at spille os ud af presset hele tiden. Ikke nogen vild præstation, men det synes jeg også er sigende for hele holdet. 

Vinicius har jeg vendt før. Jeg er fuldstændig ligeglad med om han er vores farligste spiller, hvis ikke der snart kommer kvalitet over det han laver. Han sløser 3 kæmpe chancer væk. Det er utilgiveligt på det her plan. Han er en teenager, og de fejl begår han, og fair. Han spiller bare fast for Real Madrid, og det skal bare give noget andet end de latterlige ydersider han bare ikke mestre skide godt.

Havde ham idioten bankede bolden i kassen i det 94. min. hvor høje tror du så selv karaktererne ville være? Du giver stort set godkendt til samtlige spillere, men hvor mange af dem ville være endt på 2 eller 1, hvis kampen endte 2-2? 
Jeg er glad for de 3 point. Ingen tvivl, men spillet var forfærdeligt, og ligeledes var taktikken. Det er hvad jeg bedømmer på. For det var vitterligt marginalerne vi vandt kampen på. Vi var for sløset og ineffektive, og lukker Barca fuldstændig ind i opgøret.

Se på mine karakterer i Liverpool kampen. Der spillede vi fremragende, men i den sammenhæng kan vi bare ikke putte Mendy ind i. Han sejler, og hvad der var et bæst defensivt er blevet en stor betonklods med en elendig teknik. Han er utrolig dygtig mand mod mand i løbedueller, men taktisk og placering sejler han. Se bare hvem han dækker ved målet. Hele kæden skubber med undtagen Mendy. Der er ikke skyggen af straffe, men hvis det er en god kamp, så fair. Jeg er bare langt fra enig i det :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

3 år 11 måneder siden #15 af Dios
​@ Synes du skal prøve og se hvornår Barca har det svært :D Specielt de kampe hvor de er blevet udspillet. Netop noget jeg altid har rost Zidane for er hans tilgang til El Clasico opgørene. Vi er næsten altid gået højt for at presse dem, og dominere dem på bolden. Vi behøver ikke at have bolden 70%, men bare det at kunne sætte spillet og få dem til at løbe lidt gør underværker, og noget Zidane har været ekstrem god til - lige på nær igår.

Hvad vil du helst når du er træt. Spille bolden rundt, eller løbe efter den? Latterligt argument :D 

3 år 11 måneder siden #16 af Ramos4
Diooos

Vi gik da også højt og pressede dem i 1. halvleg. Det lignede simpelthen at vi ikke havde kræfterne i 2. Og det var nærmest et reservehold der sluttede kampen af.

Som du selv siger har Zidane haft succes med det andet før, så ja hvorfor mon han gjorde det anderledes i går? Der var nok en årsag.

Vi får hvert fald om muligt endnu mindre ud af Vinicius, hvis vi venter på at holdene stiller sig ned.

3 år 11 måneder siden #17 af BBB

Thomaskjensen post=135629 skrev: Samme person giver Fede MotM, havde han ikke sløset på den perfekte aflevering havde jeg nok givet Vini 4 eller 5. 

​Hvis du mener, at Vinicius laver en god aflevering, som der bør være mål på, så burde du vel give karakteren derefter. Hvis Ramos laver den ene klasse aflevering efter den anden, som spiller Vinicius fri foran mål, og Vinicius ikke scorer i en kamp, så skal Ramos vel stadig have kredit, selvom Vinicius i eksemplet er elendig?

Jeg forstår 100% Dios' pointe. Hvis karaktererne ville have været 1-2 lavere, hvis ter Stegen eller Messi havde udlignet, så skal de vel netop være lave nu.

Jeg havde ikke opfattelsen af, at Kroos spillede svære bolde til sine medspillere, men han var tydeligvis ikke ligeså meget på bolden som han plejede. Han havde meget få afleveringer (væsentligt færre end Modric og Barcelonas spillere), men han virkede stadig sikker på bolden. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

3 år 11 måneder siden #18 af Thomaskjensen
@BBB,Nej! Du kan ikke sammenligne æbler og pærer.

3 år 11 måneder siden #19 af Dios

Ramos4 post=135638 skrev: Diooos

Vi gik da også højt og pressede dem i 1. halvleg. Det lignede simpelthen at vi ikke havde kræfterne i 2. Og det var nærmest et reservehold der sluttede kampen af.

Som du selv siger har Zidane haft succes med det andet før, så ja hvorfor mon han gjorde det anderledes i går? Der var nok en årsag.

Vi får hvert fald om muligt endnu mindre ud af Vinicius, hvis vi venter på at holdene stiller sig ned.

Den har vi så set meget forskelligt :D Synes bestemt vi stod dybt, hvor presset først kom på vores egen første 1/3 del af banen, da angrebene skulle sættes fra Barca af.
Højt pres er relativt, men ja det er rigtigt at vi gik højt op på målspark, men ellers stod vi bare og forsvarede 11 mand på egen banehalvdel.

Træthed kan sagtens være Zidane's svar, men det en skør tanke. Det handler ikke om, at spille modstanderen ned, men at kunne fange bolden i opspillet fra en mere svag bagkæde end vores egen. Nu var vi heldige, at Koeman valgte at fejle fuldstændig og alligevel ikke tro på hans nyskabte koncept, som har gjort det konkurrencedygtige igen. Dembele centralt og De Jong på midtbanen gjorde absolut intet godt for dem, og heldigvis for det.

@ Sammenligner man æbler med pærer, fordi det ikke passer ind i dit argument? :D Du er utrolig firkantet, så forstår dog godt hvorfor du kan tro man blander det hele sammen :)

Sidste redigering: 3 år 11 måneder siden ved Dios.

3 år 11 måneder siden #20 af Kayed99
​Jeg har det sku sådan med de her bedømmelser, at der nogle (og i sær én), hvor jeg bare ikke kan tage det seriøst. Bruger vedkommendes rating til at få et godt grin i stedet :)) 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

3 år 11 måneder siden #21 af Thomaskjensen
@Dios, hvilken opgave har Vini på banen? Sammenlignet med Ramos?
Jeg forventer mig at Vini laver masser af farlige afleveringer til sine medspillere, og at der er en ret stor spildprocent, jeg forventer mig at Benz har mange afslutninger og at det ikke er alle der går ind.
Så jeg bedømmer ikke Vini udelukkende på forsøg på afleveringer eller mål, lige som jeg ikke udelukkende bedømmer Benz for hans opspil eller at han er i den rigtige position.
Jeg bedømmer ikke Ramos på assist eller de mål han laver på straffe, jeg bedømmer ikke Kross på hans afleverings procent eller Coutios på hans driblinger.
Derfor er der en ret stor forskel på en brændt chance der kommer fra foden af Vini eller Ramos, for en angriber måles primært på mål og assist mens en målmand måles på noget andet (for at være firkantet).

Som jeg skriver i mit argument til at Vini får 3 af mig, så bedømmer jeg ham primært på assist og mål, men han spillede jo ikke en dårlig kamp. Fede får jo heller ikke 1 fordi han brænder, for han spiller jo en god kamp, og jeg gik faktisk gå ind og kigge min egen bedømmelse af fede >>Højre bak i går :) med de arbejdsvilkår måske han skal have 5. <<.

Så også din kommentar Kayed99, og du har nok ret, måske en eller anden burde fundere at skifte navn til Don Quijote.
Jeg havde dog håbet på at der var tale om en fejl.

3 år 11 måneder siden #22 af BBB

Thomaskjensen post=135672 skrev: @Dios, hvilken opgave har Vini på banen? Sammenlignet med Ramos?
Jeg forventer mig at Vini laver masser af farlige afleveringer til sine medspillere, og at der er en ret stor spildprocent, jeg forventer mig at Benz har mange afslutninger og at det ikke er alle der går ind.
Så jeg bedømmer ikke Vini udelukkende på forsøg på afleveringer eller mål, lige som jeg ikke udelukkende bedømmer Benz for hans opspil eller at han er i den rigtige position.
Jeg bedømmer ikke Ramos på assist eller de mål han laver på straffe, jeg bedømmer ikke Kross på hans afleverings procent eller Coutios på hans driblinger.
Derfor er der en ret stor forskel på en brændt chance der kommer fra foden af Vini eller Ramos, for en angriber måles primært på mål og assist mens en målmand måles på noget andet (for at være firkantet).

Som jeg skriver i mit argument til at Vini får 3 af mig, så bedømmer jeg ham primært på assist og mål, men han spillede jo ikke en dårlig kamp. Fede får jo heller ikke 1 fordi han brænder, for han spiller jo en god kamp, og jeg gik faktisk gå ind og kigge min egen bedømmelse af fede >>Højre bak i går :) med de arbejdsvilkår måske han skal have 5. <<.

​Nogle gange virker det til at du har den vildeste koger, Thomas. Kender du konceptet "eksempler"? Bliver du virkelig sur over, at jeg benytter mig af navnet Ramos i et eksempel, eller hvad sker der? Er det ligesom dengang jeg lavede en joke om dig, og du troede, at jeg svinede din mor?

Du mener, at Vinicius spiller godt, og at han lægger en aflevering, som der bør scores på, men fordi ***EN ANDEN SPILLER*** brænder, så giver du ikke Vinicius kredit for hans forarbejde? Jeg skriver intet sted, at du **UDELUKKENDE** skal bedømme Vinicius for hans forsøg, for så kan vi alle blive enige om, at han skal have 5 i næsten hver eneste kamp. Hvis Vinicius dribler 11 mand og lægger bolden død på stregen, så Ramos Benzema kan sparke den ind, og Benzema skvatter i bolden, så ter Stegen kan nå at samle bolden op, så vil du ikke give Vinicius kredit for at skabe en oplagt målchance?

Hvor er det fucking vildt, at et eksempel skal udpensles på denne måde for en voksen mand. Jeg har jo ikke angrebet din karakter, jeg har bare spurgt ind til dit argument.

3 år 11 måneder siden #23 af Thomaskjensen
Ja BBB du må undskylde, men jeg har det svært med dårlige eksempler og andre der forsøger at spille smart på andres bekostning. Vil du lave en joke om min mor kan du gøre det i "sjov og spas"-tråden.

Du har ikke bedømt truppen BBB så hvad er det vi diskutere?

3 år 11 måneder siden #24 af BBB

Thomaskjensen post=135678 skrev: Ja BBB du må undskylde, men jeg har det svært med dårlige eksempler og andre der forsøger at spille smart på andres bekostning. Vil du lave en joke om min mor kan du gøre det i "sjov og spas"-tråden.

Du har ikke bedømt truppen BBB så hvad er det vi diskutere?

Først og fremmest: Jeg har stadig aldrig lavet en joke om din mor. Jeg har lavet en joke om dig.

Du skrev:

Samme person giver Fede MotM, havde han ikke sløset på den perfekte aflevering havde jeg nok givet Vini 4 eller 5.

Jeg har kritiseret Vinicius hele sæsonen, og du har forsvaret ham hele sæsonen. Når jeg så spørger, om du ikke har givet ham en forkert karakter, ift. hvordan du selv ser hans kamp, så går du i baglås. Jeg har på intet tidspunkt kritiseret dine karakterer for denne kamp. Jeg har stadig kun spurgt ind til dit argument.

Nu skærer jeg det lige helt ud i pap:
1. I din optik laver Vinicius en god aktion, og han spiller Valverde fri til en chance, hvor Valverde bør score
2. Valverde brænder chancen
3. Du giver Vinicius en lavere karakter, end hvis Valverde havde scoret
Her kommer spørgsmålet: Bliver Vinicius' aktion bedre eller dårligere afhængigt af, om Valverde scorer eller brænder?

Leveret af Kunena Forum