Truppen mod Chelsea, Champions League, semifinale 1. kamp

1 år 3 uger siden #97 af Bismo
Nå. Det var ikke nogen flot kamp. Men alt taget i betragtning, så er resultatet et ok udgangspunkt til returen, hvor vi gerne skulle have et noget stærkere mandskab at stille op med.

Chelsea skulle have fået langt mere ud af den her kamp end et enkelt mål, når man ser på hvor svækket vi var, og hvor lidt energi vi spillede med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 uger siden #98 af madrid2000
​Kæmpe fejl af Zidane, at spille med 5-3-2. Det duede slet ikke. Både Carvajal og Marcelo var piv ringe. 
At Mendy ikke var klar gjorde en stor forskel. Jeg tror vi domineret mere med 4-3-3. I aften var Chelsea klart bedre.

Hazard dur ikke. Jeg håber ikke, at Zidane lader sig blinde og starter med ham i stedet for Vinicious i returkampen. 

Benzema, Militao og Courtois er de eneste, der kan være deres indsats bekendt.

Det er tydeligt, at Modric er kørt færdig. 

Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 år 3 uger siden #99 af Bismo

Kiwes post=136668 skrev: ​Der er ikke noget værre end at "tabe" på energi og vilje. Hatten af for chelski, de gav 110% i alt igennem hele kampen. Nå men vi kan stadig vende det - ind med Valverde og Mendy. Og så skal vi ikke spille 3-5-2.

​De gav 110% mod et svagt spillende Madrid, og alligevel blev det kun til et enkelt mål. Vi tager dem i næste kamp. 

1 år 3 uger siden #100 af Estadio Santiago Bernabéu

elle44 post=136666 skrev: Beklager. Jeg har set tre kampe siden foråret: Getafe, Betis og Chelsea. Tager den på min kappe.

Hvad skal du have for at holde dig væk fra returkampen i London?

1 år 3 uger siden #101 af Estadio Santiago Bernabéu
Man sidder med fornemmelsen af at vi så det stærkeste Chelsea kunne mestre og det svageste Real Madrid kunne mestre. På den måde er der hån for returkampen.

Som forventet var Chelsea en kæmpe mundfuld for denne trætte trup. Der er en del brugere, der bør gå tilbage til side 1 og læse igennem.​

1 år 3 uger siden #102 af Sebberg
​Måske jeg får høvl for at være for idealistisk og romantisk, men vi er næsten derhenne, hvor jeg ikke har lyst til, at vi går videre på onsdag.

Overdrivelse fremmer forståelse, men jeg var simpelthen noget nær rystet, da jeg gik i seng i går. Jeg er klar over, at vi har en masse skader og en træt trup, men så er det kraftedeme ikke værre. 

Vi møder Chelsea. Et hold, jeg ikke ser som et top 10 hold de seneste fem år. Javel, de har en ung og sprudlende trup, men med minimal erfaring og ingen reelle stjernespillere. Med andre ord: Med de boldspillere vi har, burde det på hjemmebanen være muligt at sætte sig på kampen og jagte en sejr. For vi er Real Madrid.

Men det føltes sgu ikke sådan i går. Vi sejler rundt den første halve time, og det ligner jo nærmest, at Chelsea møder Accrington i FA Cup'en. Vi redder med nød og næppe skærene og kommer på 1-1, men det er vi vel ikke tilfredse med?

Jo, åbenbart. I hvert fald har vi en hel anden halvleg, hvor vi slet ikke investerer. Vi kører bolden rundt og spiller næsten 30 minutter med en totalt fantasiløs 3-5-2 opstilling, der ene og alene har til hensigt at lukke ned bagved. Den opstilling beror ekstremt meget på vores wingbacks, men Zidane ved sgu da udmærket godt, at Marcelo er en skygge af sig selv, og at Carvajal netop er kommet tilbage fra sin skade. Hvad sker der? Vi er på hjemmebane i Champions League, så hvorfor jagter vi ikke en sejr? Jo jo, vi var bange for at indkassere et mål, men det er da en tabermentalitet? 

Hvorfor ryger Marcelo ikke ud i pausen til fordel for Asensio? Det er så resultatorienteret, statisk og røvkedeligt, at jeg ikke kan kende min egen klub. Hvornår har 1-1 hjemme mod Chelsea været et fint resultat?

Og dér kommer vi til pointen, for jeg konstaterede en ting i morges. Jeg vil hellere ryge ud af Champions League med æren i behold end at gå videre med sådan en gang alibibold. Resultater er vigtige, men vi viste fra 2014 til 2018, at vi sagtens kan finde trofæer, uden vi går fra banen som kujoner taget Real Madrids DNA og historie i betragtning.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, JesperThomsen

1 år 3 uger siden #103 af Kiwes
​Nu skal vi passe på med at gøre Chelsea dårligere end de er. De kæmper røven ud af bukserne og giver os ikke et sekund på bolden. De spillede en god kamp - præcis som de gjorde mod City forleden. Men vi skal være mere modig i næste kamp og vise meget mere energi. Jeg er ikke sikker på at 4-3-3 er hvad jeg vil fortrække i næste kamp, da jeg bare ikke ser Asensio som god nok til at gøre en forskel. Tror jeg vil gå med en 4-4-2 med Mendy og Valverde inde. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 år 3 uger siden #104 af Dios
​Enig Sebberg. 

Vi har jo altid skaderne vi kan bruge som undskyldning, selvom de er 100% selvforskyldte langt størstedelen af dem. 

Det er godt nok at sænke ambitionsniveauet når man synes det er fint det det skete igår. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 år 3 uger siden #105 af elle44

Estadio Santiago Bernabéu post=136674 skrev:

elle44 post=136666 skrev: Beklager. Jeg har set tre kampe siden foråret: Getafe, Betis og Chelsea. Tager den på min kappe.

Hvad skal du have for at holde dig væk fra returkampen i London?

Jeg gør det gerne frivilligt. Hvis det er det der skal til for at de kan gå videre til finalen ;) 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 år 3 uger siden #106 af Sahinovic
At man kan spille en rædselsfuld kamp og stadig gå derfra med et nogenlunde godkendt resultat viser, at man er en Champions League finale værdig.

Der er ikke på noget tidspunkt Real Madrid knækker fuldstændigt sammen, hvilket resultatet tydeligvis afspejler - lad os se om Chelsea kan gøre det samme i returopgøret, når det begynder at blive lidt varmt (-:

Florentino Pérez
Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved Sahinovic.

1 år 3 uger siden #107 af Estadio Santiago Bernabéu
​Mod de store hold, plejer vi ikke at være bedre på udebane end på hjemmebane? Her tænker jeg på de seneste tre sæsoner, hvor vi ikke længere har haft CR7 i truppen.

Truppen ser træt ud. Jeg håber Zidane holder sig til taktikmøder og super leg med bold i den kommende tid og ellers giver spillerne fri når der ikke er kampdag.

1 år 3 uger siden #108 af Matamoro
Det er helt afgørende at vi får tilført noget energi i form af Valverde og Mendy.

4-4-2 med Mendy og Valverde på holdet. Vinicius i første halvleg og Hazard i anden halvleg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.