Officielt: David Alaba skifter til Real Madrid

2 år 9 måneder siden #13 af Jona
BBB

Som jeg kan læse mig frem til får han €12 mio om året hvilket jeg bestemt syntes er en fair løn for en af de bedste spillere i verdenen på 3 forskellige positioner endda i sin bedste fodbold alder.
Som jeg også kan læse mig frem til tilbød Bayern €11 mio + €6 mio iform af forskellige bonusser så den med de skulle have budt 50% mere ved jeg ikke hvor du får fra.
Desuden ved vi ikke hvad der forgår bag kulissen. Hvis varane og Ramos begge har meldt de smutter gør det, det kun mere forståeligt at man har tilbudt den løn man har selvom hvis det ikke skulle være tilfældet syntes jeg stadig det er et passende beløb RM har tilbudt.
Fantastisk signing. En mand der er verdensklasse på både CB, VB og CDM, hvor casemiro godt kunne trænge til at blive aflastet efter 93 kampe på kun 2 sæsoner, men som også kan spille på mere offensive positioner.
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved Jona.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #14 af Brylle
​Det største problem er vel, at han er 33 og 34 når han går ind i sine to sidste sæsoner i klubben og stadig hæver en svedig løn. Hans største skader ligger heldigvis 5-6 år tilbage og det er ikke en spiller der sidder ude ret ofte, så den del beroliger mig, men jeg er lidt lunken overfor længden på kontrakten. Det er sådan set det eneste, for jeg ser ham som en spiller der kan gøre holdet bedre på både backen og i midterforsvaret, mens jeg alle dage vil stole på ham hvis han spiller på midten af banen. Han kan noget nær alt på en fodboldbane. 

Længden og lønnen kombineret kan jeg godt forstå gør folk lidt urolige. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #15 af Jona
Brylle

Ja.
Men så igen fodbold har ændret sig meget. Fodboldspillere ikke kun holder meget længere idag men også på et højt niveau. Nogle af de bedste spillere i verden er jo i start/midt 30'erne. Ramos, Ronaldo, Messi, lewandowski, benzema, Suarez, modric osv osv.
Så er en som hazard så et dårligt eksempel. Men han har også altid været kendt for at være en der tog alt for let på træningen. Det har flere af hans tidligere holdkammerater udtalt. John Terry f.eks sagde hazard var den dårligste han nogensinde havde set til at træne men den bedste når de skulle spille.

Jeg er i hvertfald fortrøstningsfuld men kan godt forstå hvis længden og lønen skulle bekymre andre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #16 af Brylle

Jona post=138371 skrev: Brylle

Ja.
Men så igen fodbold har ændret sig meget. Fodboldspillere ikke kun holder meget længere idag men også på et højt niveau. Nogle af de bedste spillere i verden er jo i start/midt 30'erne. Ramos, Ronaldo, Messi, lewandowski, benzema, Suarez, modric osv osv.
Så er en som hazard så et dårligt eksempel. Men han har også altid været kendt for at være en der tog alt for let på træningen. Det har flere af hans tidligere holdkammerater udtalt. John Terry f.eks sagde hazard var den dårligste han nogensinde havde set til at træne men den bedste når de skulle spille.

Jeg er i hvertfald fortrøstningsfuld men kan godt forstå hvis længden og lønen skulle bekymre andre.

​100% en god pointe. Jeg synes egentlig at det er en god signing. Og lad os antage, at han er udset som midterforsvarer, så er det ikke fordi det med sikkerhed er et problem. Thiago Silva skal trods alt spille Champions League finale her om lidt, og som jeg husker det, har han været langt mere disponeret for skader end Alaba har det.. Det skal nok gå
Følgende bruger(e) sagde tak: Jona

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #17 af Thomaskjensen
@Jona og Brylle, god diskution som jeg er meget enig i, man ved aldrig med skader men det virker som om Alaba VIL spille for RM og om du (Jona) har ret er det jo ekstremt fedt at han vælger at gå ned i løn for at blive en RM spiller.
Nu skal jeg være ærlig at jeg ikke har fulgt Alaba så meget, men mod Danmark var han dominerende på bolden i opspillet og derfor ser jeg at han kommer passe perfekt med Militao.

Utrolig vigtig ny spiller!
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #18 af BBB

Jona post=138368 skrev: BBB

Som jeg kan læse mig frem til får han €12 mio om året hvilket jeg bestemt syntes er en fair løn for en af de bedste spillere i verdenen på 3 forskellige positioner endda i sin bedste fodbold alder.
Som jeg også kan læse mig frem til tilbød Bayern €11 mio + €6 mio iform af forskellige bonusser så den med de skulle have budt 50% mere ved jeg ikke hvor du får fra.
Desuden ved vi ikke hvad der forgår bag kulissen. Hvis varane og Ramos begge har meldt de smutter gør det, det kun mere forståeligt at man har tilbudt den løn man har selvom hvis det ikke skulle være tilfældet syntes jeg stadig det er et passende beløb RM har tilbudt.
Fantastisk signing. En mand der er verdensklasse på både CB, VB og CDM, hvor casemiro godt kunne trænge til at blive aflastet efter 93 kampe på kun 2 sæsoner, men som også kan spille på mere offensive positioner.

​https://www.bavarianfootballworks.com/2021/5/28/22458269/bayern-munich-robert-lewandowski-david-alaba-real-madrid-salary

25 mio. euro ifølge en person, der følger Bayern tæt.


theathletic.com/news/david-alaba-real-ma...-latest/zfKyeWU1xcpB

Bayern bød 17 mio. euro per år.

Det svarer til en forbedring på 47%. De sidste 4% var en stramning fra min side. Jeg tog udgangspunkt i de 15 (11+4) mio., som der blev rapporteret i november:
www.espn.com/soccer/soccer-transfers/sto...alaba-contract-offer

Uanset hvad er det stadig for høj en løn at give en spiller, der ikke har spillet et eneste minut for klubben. Hvis man skal have tæt på +50% i løn for at skifte fra Bayern til Real Madrid, så vil man simpelthen ikke Real Madrid nok.
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved BBB.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #19 af DeLaRed
Problemet med den løn og kontrakt længde er at han SKAL præstere, fordi man har ikke givet ham noget at spille for uden over “æren og titler”, hverken løn forhøjelse eller kontrakt forlængelse er noget Alaba skal tænke på. Men hvis det går galt, altså via en skade eller hvis han bare ikke slår til (det har vi set mange gange før) så blir han absolut umulig at komme af med. Så kontrakten i sig selv er et kæmpe sats, og slår han ikke til og blir en fremtrædenerne spiller ret hurtigt, så har Real skudt sig selv i foden.

Intet ondt om Alaba, han er mere end velkommen, men dealen Real har stykket sammen er på ingen måde favorabel for klubben, en 3 årig kontrakt havde været langt mindre risikabel. (Eller 5 år, til halvdelen af lønnen)

Så enten slår han til og så har man fået hvad man har betalt for, og ellers ender dette med at være en fejl på (Brutto) 90-100mio Euro. Og det kan bare blive mange penge at smide i vasken på en defensiv spiller når man nu står med et langt større problem i offensiven.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #20 af Henke

BBB post=138403 skrev:

Jona post=138368 skrev: BBB

Som jeg kan læse mig frem til får han €12 mio om året hvilket jeg bestemt syntes er en fair løn for en af de bedste spillere i verdenen på 3 forskellige positioner endda i sin bedste fodbold alder.
Som jeg også kan læse mig frem til tilbød Bayern €11 mio + €6 mio iform af forskellige bonusser så den med de skulle have budt 50% mere ved jeg ikke hvor du får fra.
Desuden ved vi ikke hvad der forgår bag kulissen. Hvis varane og Ramos begge har meldt de smutter gør det, det kun mere forståeligt at man har tilbudt den løn man har selvom hvis det ikke skulle være tilfældet syntes jeg stadig det er et passende beløb RM har tilbudt.
Fantastisk signing. En mand der er verdensklasse på både CB, VB og CDM, hvor casemiro godt kunne trænge til at blive aflastet efter 93 kampe på kun 2 sæsoner, men som også kan spille på mere offensive positioner.

​https://www.bavarianfootballworks.com/2021/5/28/22458269/bayern-munich-robert-lewandowski-david-alaba-real-madrid-salary

25 mio. euro ifølge en person, der følger Bayern tæt.


theathletic.com/news/david-alaba-real-ma...-latest/zfKyeWU1xcpB

Bayern bød 17 mio. euro per år.

Det svarer til en forbedring på 47%. De sidste 4% var en stramning fra min side. Jeg tog udgangspunkt i de 15 (11+4) mio., som der blev rapporteret i november:
www.espn.com/soccer/soccer-transfers/sto...alaba-contract-offer

Uanset hvad er det stadig for høj en løn at give en spiller, der ikke har spillet et eneste minut for klubben. Hvis man skal have tæt på +50% i løn for at skifte fra Bayern til Real Madrid, så vil man simpelthen ikke Real Madrid nok.

​Bare så jeg forstår dig rigtigt. 

Lad os for sjov skyld sige, at Mbappe er kontraktløs næste sommer, så vil du, at Real Madrid skal underbyde alle de andre europæiske storklubber med omkring 40%? For hvis han ikke vælger Real, så vil han os ikke nok alligevel. 

Du mener ikke, at det ikke også handler om, at Real viser, at de vil ham nok?

Mon ikke vi bør antage, at Reals kontrakttilbud er i samme størrelsesorden, som det Liverpool eller Barca har tilbudt, og at Alaba netop har valgt Real, fordi han brænder mest for det. 
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved Henke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #21 af BBB

Henke post=138405 skrev:

BBB post=138403 skrev:

Jona post=138368 skrev: BBB

Som jeg kan læse mig frem til får han €12 mio om året hvilket jeg bestemt syntes er en fair løn for en af de bedste spillere i verdenen på 3 forskellige positioner endda i sin bedste fodbold alder.
Som jeg også kan læse mig frem til tilbød Bayern €11 mio + €6 mio iform af forskellige bonusser så den med de skulle have budt 50% mere ved jeg ikke hvor du får fra.
Desuden ved vi ikke hvad der forgår bag kulissen. Hvis varane og Ramos begge har meldt de smutter gør det, det kun mere forståeligt at man har tilbudt den løn man har selvom hvis det ikke skulle være tilfældet syntes jeg stadig det er et passende beløb RM har tilbudt.
Fantastisk signing. En mand der er verdensklasse på både CB, VB og CDM, hvor casemiro godt kunne trænge til at blive aflastet efter 93 kampe på kun 2 sæsoner, men som også kan spille på mere offensive positioner.

​https://www.bavarianfootballworks.com/2021/5/28/22458269/bayern-munich-robert-lewandowski-david-alaba-real-madrid-salary

25 mio. euro ifølge en person, der følger Bayern tæt.


theathletic.com/news/david-alaba-real-ma...-latest/zfKyeWU1xcpB

Bayern bød 17 mio. euro per år.

Det svarer til en forbedring på 47%. De sidste 4% var en stramning fra min side. Jeg tog udgangspunkt i de 15 (11+4) mio., som der blev rapporteret i november:
www.espn.com/soccer/soccer-transfers/sto...alaba-contract-offer

Uanset hvad er det stadig for høj en løn at give en spiller, der ikke har spillet et eneste minut for klubben. Hvis man skal have tæt på +50% i løn for at skifte fra Bayern til Real Madrid, så vil man simpelthen ikke Real Madrid nok.

​Bare så jeg forstår dig rigtigt. 

Lad os for sjov skyld sige, at Mbappe er kontraktløs næste sommer, så vil du, at Real Madrid skal underbyde alle de andre europæiske storklubber med omkring 40%? For hvis han ikke vælger Real, så vil han os ikke nok alligevel. 

Du mener ikke, at det ikke også handler om, at Real viser, at de vil ham nok?

Mon ikke vi bør antage, at Reals kontrakttilbud er i samme størrelsesorden, som det Liverpool eller Barca har tilbudt, og at Alaba netop har valgt Real, fordi han brænder mest for det. 

​Jeg har ikke noget problem med, at man underbyder PSG eller City.
Jeg har et problem med, at man overbyder andre klubber så markant.

Jeg har et større problem med, at man overbyder andre klubber, og at spilleren så bagefter siger "Real Madrid var min førsteprioritet". Gu var det fucking ej. Hans førsteprioritet var penge... og det var absurd mange penge. Selvfølgelig skal Alaba ikke være den fjerdebedst lønnede spiller i Real Madrid. Specielt hvis konsensus er, at Bale og Hazard ikke er deres løn værd.

Mbappé er et specielt tilfælde, for hvis man vurderer, at ingen andre i verden kan det samme som Mbappé (ligesom det var gældende for Ronaldo og Messi tidligere), så bliver det svært at sætte en pris på ham. Jeg har ikke et problem med, at én spiller får 30 mio. euro om året, hvis det er en spiller som Ronaldo. Jeg har et problem med at vi ødelægger en lønstruktur for en spiller, som ikke er markant bedre end de spillere, vi allerede har i klubben. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #22 af YunisTaker
​Jeg kan ikke forestå hvorfor vi som fans går så meget op i hvad spillere koster, hvor meget de får i løn osv. For mit vedkommende, så er det klubbens problem. Hvis de mener en bestemt spiller er så mange penge værd, så holder det ikke mig oppe om natten, også selvom jeg måske er uenig.

Jeg som fan går op i, at se Real Madrid bygge et vindende hold op, og Alaba er bestemt en vinder at få på holdet. Han har spillet på toppen i tæt på 10 år, og er en vigtig alsidig spiller at få ind på holdet.

Jeg læser mange, som bekymrer sig om han bliver hurtigt og ofte skadet, som tilfældet har været med Bale, Hazard, og Kaka for 10 år siden. Det ikke noget nogle af os kan gøre os klog på før det rent faktisk sker (eller ikke sker), derfor er det efter min mening en unødvendig hovedpine at gå rundt med.

Fact er, at Alaba er en virkelig god signing på papiret. Nu må vi bare vente tålmodigt til August, for at se om han var pengene værd.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #23 af PMO

YunisTaker post=138407 skrev: ​Jeg kan ikke forestå hvorfor vi som fans går så meget op i hvad spillere koster, hvor meget de får i løn osv. For mit vedkommende, så er det klubbens problem. Hvis de mener en bestemt spiller er så mange penge værd, så holder det ikke mig oppe om natten, også selvom jeg måske er uenig.

Jeg som fan går op i, at se Real Madrid bygge et vindende hold op, og Alaba er bestemt en vinder at få på holdet. Han har spillet på toppen i tæt på 10 år, og er en vigtig alsidig spiller at få ind på holdet.

Jeg læser mange, som bekymrer sig om han bliver hurtigt og ofte skadet, som tilfældet har været med Bale, Hazard, og Kaka for 10 år siden. Det ikke noget nogle af os kan gøre os klog på før det rent faktisk sker (eller ikke sker), derfor er det efter min mening en unødvendig hovedpine at gå rundt med.

Fact er, at Alaba er en virkelig god signing på papiret. Nu må vi bare vente tålmodigt til August, for at se om han var pengene værd.


Måske man som fan ikke er helt ligeglad, fordi man ikke skal mange uger tilbage for at høre Perez kæfte op om manglende evne til at følge med andre klubber økonomiske - hvilket bare kommer til at fremstå komisk, når der tilbydes 47% mere i løn end Bayern gjorde. Bayern som øvrigt er en meget, meget sund forretning. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #24 af BBB

YunisTaker post=138407 skrev: ​Jeg kan ikke forestå hvorfor vi som fans går så meget op i hvad spillere koster, hvor meget de får i løn osv. For mit vedkommende, så er det klubbens problem. Hvis de mener en bestemt spiller er så mange penge værd, så holder det ikke mig oppe om natten, også selvom jeg måske er uenig.

Jeg som fan går op i, at se Real Madrid bygge et vindende hold op, og Alaba er bestemt en vinder at få på holdet. Han har spillet på toppen i tæt på 10 år, og er en vigtig alsidig spiller at få ind på holdet.

Jeg læser mange, som bekymrer sig om han bliver hurtigt og ofte skadet, som tilfældet har været med Bale, Hazard, og Kaka for 10 år siden. Det ikke noget nogle af os kan gøre os klog på før det rent faktisk sker (eller ikke sker), derfor er det efter min mening en unødvendig hovedpine at gå rundt med.

Fact er, at Alaba er en virkelig god signing på papiret. Nu må vi bare vente tålmodigt til August, for at se om han var pengene værd.


Hvis man ikke er ligeglad, så er det måske fordi man ved, at en sund økonomi hjælper med at skabe et godt hold. Hvis lønningerne holdes nede, så kan vi bruge mere på transfers.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce