Officielt: David Alaba skifter til Real Madrid
Lige nøjagtig, og samtidig giver det en meget mere bæredygtig succes. Lige nu kan man jo se på Inter som eksempel, som nok har haft deres bedste sæson i over 10 år med en Serie A-titel som kronen på værket. På trods af det, er manden der har skaffet dem trofæet smuttet, og de er sandsynligvis nødt til at sælge ud af deres stjernespillere fordi de ikke har haft styr på økonomien.BBB post=138409 skrev:
YunisTaker post=138407 skrev: Jeg kan ikke forestå hvorfor vi som fans går så meget op i hvad spillere koster, hvor meget de får i løn osv. For mit vedkommende, så er det klubbens problem. Hvis de mener en bestemt spiller er så mange penge værd, så holder det ikke mig oppe om natten, også selvom jeg måske er uenig.
Jeg som fan går op i, at se Real Madrid bygge et vindende hold op, og Alaba er bestemt en vinder at få på holdet. Han har spillet på toppen i tæt på 10 år, og er en vigtig alsidig spiller at få ind på holdet.
Jeg læser mange, som bekymrer sig om han bliver hurtigt og ofte skadet, som tilfældet har været med Bale, Hazard, og Kaka for 10 år siden. Det ikke noget nogle af os kan gøre os klog på før det rent faktisk sker (eller ikke sker), derfor er det efter min mening en unødvendig hovedpine at gå rundt med.
Fact er, at Alaba er en virkelig god signing på papiret. Nu må vi bare vente tålmodigt til August, for at se om han var pengene værd.
Hvis man ikke er ligeglad, så er det måske fordi man ved, at en sund økonomi hjælper med at skabe et godt hold. Hvis lønningerne holdes nede, så kan vi bruge mere på transfers.
Eller man kan se på Barcelona, som sidste sommer byttede Arthur ("den nye Xavi") for en 30-årig Pjanic for at tallene så lidt pænere ud. De lod sågar Suarez gå næsten gratis til en direkte rival (som ganske vist ender med at vinde mesterskabet takket være Suarez), blot for at slippe for at betale hans løn.
Så når en velsmurt fodboldklub som Bayern, der drives godt både på og uden for banen, giver slip på en klublegende som Alaba fordi han angiveligt forlanger en højere løn, end de er villige til at betale, så synes jeg nu godt man som fan kan tillade sig at være skeptisk, når vores klub så kommer ind i billedet og tilbyder ham den enorme løn i stedet. Specielt taget i betragtning den situation vi står i nu, hvor vores egne spillere er gået ned i løn "for at redde klubbens økonomi".
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
PMO post=138408 skrev: Måske man som fan ikke er helt ligeglad, fordi man ikke skal mange uger tilbage for at høre Perez kæfte op om manglende evne til at følge med andre klubber økonomiske - hvilket bare kommer til at fremstå komisk, når der tilbydes 47% mere i løn end Bayern gjorde. Bayern som øvrigt er en meget, meget sund forretning.
Ret skal være ret. Det her er hvad Perez sagde:
"It's impossible to make signings like Mbappé and Haaland, in general, not just for Real Madrid, without the Super League."
Bare lige for at slå det fast én gang for alle at Perez ikke sagde, at Real Madrid ikke kunne følge med de andre klubber økonomisk.
Estadio Santiago Bernabéu post=138412 skrev:
PMO post=138408 skrev: Måske man som fan ikke er helt ligeglad, fordi man ikke skal mange uger tilbage for at høre Perez kæfte op om manglende evne til at følge med andre klubber økonomiske - hvilket bare kommer til at fremstå komisk, når der tilbydes 47% mere i løn end Bayern gjorde. Bayern som øvrigt er en meget, meget sund forretning.
"It's impossible to make signings like Mbappé and Haaland, in general, not just for Real Madrid, without the Super League."
Bare lige for at slå det fast én gang for alle at Perez ikke sagde, at Real Madrid ikke kunne følge med de andre klubber økonomisk.
Han udtalte også følgende omkring klubberne og manglende Super League:
”These clubs are going to lose millions of euros, and cannot do that, apart from those in England.”
Altså at de engelsk klubber “stikker af”.
Kan ikke huske hvor jeg laeste det, men der var vist noget om at Varane "kun" tjener ca. 6-7mio netto, saa Alaba kommer altsaa til at tjene betydeligt mere end Varane. (Ramos tror jeg dog ikke han slaar)Ramos4 post=138411 skrev: Uden at vide det går jeg ud fra, at Alaba får det samme som Varane og Ramos cirka? Og minimum en af dem er jo fortid ganske snart.
Donde está la biblioteca?
Fair nok
Men når der nu er så modstridene Rygter om hvad han skulle få i løn og hvad Bayern skulle have tilbudt (hvilket jo gi'r god mening da dem der støtter RM prøver at tegne et billede af et røverkøb mens dem i Bayern lejren forsøger det modsatte) bliver det jo en diskussion baseret på rene gisninger.
Jeg kan dog ikke forestille mig han får mere end ramos og så længe han ikke gør det syntes jeg det er en fair løn. Den der med at de skal præstere noget i RM før de tjener gode penge..... Jamen så skal vi jo aldrig mere hente en verdensklasse spiller... Så skal vi fortsætte strategien med at hente unge spillere. Den strategi tror jeg bare aldrig bliver god i RM. Vi er ikke Dortmund eller Ajax som bare kan skide på en sæson for nu skal der udvikles talenter.
Jeg tror ikke alaba valgte RM for pengene. Jeg kunne forestille mig klubber som PSG og city tilbød væsentlig mere. Men det er også rene gisninger. Ligesom dine gisninger om at RM skulle have budt mere end klubber som Liverpool Barca etc
Varane skulle efter sigende tjene 7,2
Fun fact:
Benzema tjener 8
Casemiro 4,3
Nacho 4,3
Valverde 3
Mendy 2,5
Mens disse spillere tjener:
Odriozola 5,7
Asensio 5,5
Isco 5,9
Jovic 8,6
Alle tallene er forresten pund og ikke euro
Gav vores løn hierarki nogensinde mening?
Den der kan du godt parkere med det samme. Jeg aner ikke om Liverpool eller Barca har tilbudt ham en kontrakt, eller hvad der skulle stå i den. Jeg har forholdt mig til Bayern. Du har selv draget de klubber ind i diskussionen.Jona post=138417 skrev: BBB
Fair nok
Men når der nu er så modstridene Rygter om hvad han skulle få i løn og hvad Bayern skulle have tilbudt (hvilket jo gi'r god mening da dem der støtter RM prøver at tegne et billede af et røverkøb mens dem i Bayern lejren forsøger det modsatte) bliver det jo en diskussion baseret på rene gisninger.
Jeg kan dog ikke forestille mig han får mere end ramos og så længe han ikke gør det syntes jeg det er en fair løn. Den der med at de skal præstere noget i RM før de tjener gode penge..... Jamen så skal vi jo aldrig mere hente en verdensklasse spiller... Så skal vi fortsætte strategien med at hente unge spillere. Den strategi tror jeg bare aldrig bliver god i RM. Vi er ikke Dortmund eller Ajax som bare kan skide på en sæson for nu skal der udvikles talenter.
Jeg tror ikke alaba valgte RM for pengene. Jeg kunne forestille mig klubber som PSG og city tilbød væsentlig mere. Men det er også rene gisninger. Ligesom dine gisninger om at RM skulle have budt mere end klubber som Liverpool Barca etc
Henke " Mon ikke vi bør antage, at Reals kontrakttilbud er i samme størrelsesorden, som det Liverpool eller Barca har tilbudt, og at Alaba netop har valgt Real, fordi han brænder mest for det.
BBB "Jeg har ikke noget problem med, at man underbyder PSG eller City.
Jeg har et problem med, at man overbyder andre klubber så markant."
Min fejl
Men laver ikke om på at det stadig er rene gisninger at RM skulle have overbudt BM markant
og igen hvis du ikke aner om de bød det samme hvordan kan du så sige alaba kun valgte RM for pengene?
Og nej, hierarkiet har aldrig været hvad jeg ville kalde “fair” men lige ifht Alaba er det ikke min kritik, jeg mener derimod at man burde kigge på hvad man ellers kunne bruge 90-100mio euro på (for det er så vidt jeg ved hvad han kommer til at kost i Brutto løn over 5 år).
Jeg har intet imod at Alaba er kommet til klubben, jeg er dog bare ikke helt enig i at vi har lavet en god handel, måske man kunne have brugt pengene på en mere fornuftig måde, især med tanke på at vores defensiv sjældent har været problemet de sidste 2 år.
Hvis Alaba slår igennem og stadfæster sig i start opstillingen over de næste 4-5år, så har man fået præcis hvad man har betalt for. Hvis han derimod falder igennem på integrationen på holdet eller bare ikke lever op til forventningerne på banen og derved blir henvist til en reserve, eller i værste tilfælde løber ind i en slags Hazard/Dani skades helved, så er dette en sindsyg dårlig handel, for vi kommer ikke af med ham igen indenfor de næste 5 år, det blir helt umuligt. Så hvis man udenlukkende kigger på denne handel med cost/benefit brillerne, så mener jeg det er en dårlig deal.
Når det så er sagt, så er Alaba mere en velkommen i klubben, nu skal han bare vise sig fra sin bedste side de næste par år, så blir jeg pænt tilfreds. Men herfra håber jeg bare ikke der blir smidt flere penge efter spillere der ikke har deres daglige gang i angrebs kæden, for det er unægteligt der vi har de absolut største udfordringer.
Men tak for opklaringen af Varane’s løn :-)
Donde está la biblioteca?
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
PMO post=138413 skrev:
Estadio Santiago Bernabéu post=138412 skrev:
Han udtalte også følgende omkring klubberne og manglende Super League:
”These clubs are going to lose millions of euros, and cannot do that, apart from those in England.”
Altså at de engelsk klubber “stikker af”.
Jeg har søgt på 'dit' citat og fundet den oprindelige udtalelse fra Perez. To ting der er værd at nævne:
1. Den daterer sig ældre end 'mit' citat, hvilket gør at den er ikke lige så gyldig.
2. Han taler om de forskellige klubbers rolle i samfundet. Store klubber og små klubber. Om hvordan de store klubber gavner de små klubber ved at have store kampe mellem Messi og Ronaldo som kan generere de store klubber en masse penge. Disse penge bliver givet videre ned til de mindre klubber via køb/salg. Her nævner han at denne økobalance kan ikke opretholdes. Kun i England. Han nævner altså ikke noget med at de engelske klubber stikker af.
Hvis du kan finde noget med at de engelske klubber skulle stikke af (ifølge et citat fra Perez) så må du meget gerne smide et link.
Her er linket til dit citat:
www.foxsports.com.au/football/uefa-champ...346f2f86b6ae2d0bd056
Hvem er "de"? Jeg har skrevet om Bayern, og de har budt mindre end Real Madrid. Jeg kender ikke til andre tilbud.Jona post=138421 skrev: Så misforstod jeg
Henke " Mon ikke vi bør antage, at Reals kontrakttilbud er i samme størrelsesorden, som det Liverpool eller Barca har tilbudt, og at Alaba netop har valgt Real, fordi han brænder mest for det.
BBB "Jeg har ikke noget problem med, at man underbyder PSG eller City.
Jeg har et problem med, at man overbyder andre klubber så markant."
Min fejl
Men laver ikke om på at det stadig er rene gisninger at RM skulle have overbudt BM markant
og igen hvis du ikke aner om de bød det samme hvordan kan du så sige alaba kun valgte RM for pengene?