Cadena SER: Real Madrid forhandler med Carlo Ancelotti
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nå, det bliver interessant at se, hvad der kommer til at ske i de kommende uger.
Som jeg ser det, så kan jeg rent faktisk slet ikke se en plan længere. Man ansatte Mourinho for at bygge et fundament. Er langt fra enig i beslutningen om at ansætte ham, men acceptere beslutningen. Derefter ansætter man Ancelotti, som så skal sparke projektet helt i mål, men det bliver en omgang blandet bolcher, hvor man på en utrolig tilfældig måde får vundet La Decima i første sæson og man slutter 3'er og 2'er i ligaen. Holdet burde peake, men det spillede ikke rigtig, og derfor blev han fyret. Så kommer Zidane som en her og nu løsning eftersom Benitez var den eneste ledige, og får det hele til at gå op i en højere enhed resultatsmæssigt, fordi truppen er til det. Man satser efterfølgende igen forkert på trænerposten, og samtidig begynder man den naturlige og kloge beslutning om at påbegynde generationskiftet med en masse unge potentielle verdensstjerner.
Det helt håbløse sker, og vi ansætter igen Zidane som et plaster på såret. Generationskiftet skete selvfølgelig ikke, og de potentielle verdenstjerner blev til spillere jeg virkelig har min tvivl til. Intet tyder i hvertfald på, at spillere som Vinicius og Rodrygo har udviklet sig overhovedet.
Nu har vi ansat Ancelotti, som immervæk heller ikke er manden som er god for et generationskifte. Jeg frygter virkelig for de næste mange mange år, hvis ikke vi får hentet noget kvalitet fra øverste hylde i offensiven, for jeg kan virkelig ikke se Ancelotti udvikle på de unge spillere, og desværre har han heller ikke et koncept de kan læne sig op af. Man kan kun håbe på Hazard rammer et acceptabelt niveau, og selv som den største fortaler for ham, så tror jeg ikke engang på det.
Under Ancelotti spillede vi med utrolig mange indlæg. Det gjorde vi også under Zidane i hans første periode, og fælles er nok, at vi havde Ronaldo og Bale. Vi scorede utrolig mange mål under begge trænere, men vi har også set hvad Zidane fik ud af den her trup målmæssigt. Hvordan skal Ancelotti dog kunne gøre det bedre?
Er vi virkelig tilfredse med et hold som kun er konkurrencedygtigt når individualisterne gider?
Personligt ville jeg være fucking ligeglad med navnet. Bare det var markant anderledes end Zidane, og helst en træner med fokus på ungdommen, for det er jo netop der vi står nu. Vi kan sagtens trækkes en sæson med Modric igen, men møder vi et ungt hold som Chelsea igen, så er Modric jo på serie niveau. Det er godt med rutine, men ikke når fodbold udvikler sig og rutinen ikke udvikler sig.
En ansættelse af Ancelotti for mig at se er, at sætte endnu et plaster på såret, fordi blødningen er gået igennem det første plaster.
Indenfor de kommende sæsoner, så står vi bare i en United lignede situation, hvor alle bærende kræfter er færdige på samme tid. Vi snakker altså om Carvajal, Varane, Ramos, Modric, Kroos, Casemiro og Benzema. Så er det altså en Jovic/Mariano vi hænger på som skal scorer alle målene.
Jeg vil som altid give vores træner en helt fair chance, og jeg giver ham også gerne 2 sæsoner, men den ansættelse gør mig ikke tryg for fremtiden. Faktisk tværtimod.
Riv plasteret af, og lad os få noget nyt. Raúl skulle have haft chancen, og det kan da også være at han selv takkede nej tak, men holdet skal bygges op på ny, og bliver spændende at se en dinosaur i fodboldens verden gøre det i verdens mest krævende klub. Det kommer jo ikke til og ske. Jeg håber det, men jeg tror chancen er større for at vinde Euro jackpot 2 fredage i træk med samme numre end, at Ancelotti får bygget et nyt konkurrencedygtigt hold op uden mange penge.
De sidste 6-7 sæsoner har vi ikke haft andet end matchbolde mht. vores trup. Den havde alt, og egentlig skulle den bare finjusteres lidt til hver sæson. Nyt blod ændre dynamikken på holdet, men kvaliteten og potentialet i truppen var på det højeste i verden. Så småt blev truppen udstillet år efter år, fordi man ikke lavede de små finjusteringer. Man trak sig nok lidt efter man brændte nallerne på nogle dyre indkøb, men det er ikke en undskyldning for at ændre lidt på tingene. Nu står vi i en rigtig lorte situation, hvor det nærmest er sidste chance for at redde det synkende skib.
Alt det her falder selvfølgelig tilbage på Perez, fordi vi aldrig har haft en sportdirektør som kunne skabe en rød tråd ligefra spillerindkøb til ansættelse af trænere. Det er simpelthen bare ikke godt nok for at være ærlig. Den her ansættelse af Ancelotti indikere bare alle de fejl der er blevet begået igennem de seneste mange mange år, og derfor er jeg ikke vild med ansættelsen af ham.
Sorry for det lange svar :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Eneste positive ved Ancelotti er vel at han ikke kommer at klage om vi ansætter en sportsdirektør.
- Henning Jensen
-
- Forum begynder
-
Samtidigt synes jeg, at det er klogt af klubbens ledelse ikke at tilbyde jobbet som træner til Raul, og derved beskytte ham. For forestil sig at han fejlede! Det ville være et nærmest uopretteligt slag mod både Real Madrid, madridistas, Raul selv og den Madridismo som han om nogen personificerer. Raul skal i min optik tilbydes et fuldt ud udviklet "vinderhold" lige når det "peaker", og ikke opbygge det. Derimod er Ancelotti den helt rette til en sådan udfordring, og så kan Raul vente i kulissen, på samme måde som Zidane gjorde det, til Ancelotti har gjort sit arbejde færdigt, med et par trofæer med på vejen. Unfinished business finished and a job well done - wam bam thank you mam and welcome mr. Raul.
Velkommen tilbage mr. Ancelotti, godt at have dig hjemme igen.
Det var en selvfølge, at han vandt med Psg og Bayern, men han er vel den "top træner" i verden med det dårligste CV.
Jeg kan godt lide din optimisme, men der er 18 hvis'er der alle skal gå op i en højere enhed i en situation Ancelotti aldrig har stået i. Jeg synes langtfra det er et sikkert valg, for Ancelotti bygger ikke hold op. Han kommer som et plaster på såret løsning, og det synes jeg også hans CV i den grad indikere. Siden 2009 hvor han forlod Milan har han været ansat i intet mindre end 7 klubber, hvor han i 5 af klubberne kun har fået 2 sæsoner, og i Bayern og Napoli var det så skidt, at han fik sparket efter 1 sæson.
Hvis du med dit sikre valg mener, at han er et plaster på såret, for at presse de sidste kræfter ud af Modric etc. så er jeg med dig, for han vil helt sikkert kunne træde vande med det nuværende hold.
Udvikle er bare noget helt andet, og det har han jo bare ikke magtet før. Forstår din præmis om, at pakke Raúl ind i vat, og kører ham i stilling når holdet er genoprettet. Som jeg ser det, så bliver det bare ikke Ancelotti som er manden til det.
Hvad skrev han i bogen?-#7- post=138503 skrev: Angående Bale så var Carlo jo ude og sige i sin bog at Bale mere eller mindre var skyld i hans afsked med Real Madrid i første omgang, så hvis Bale synes hans forhold med Zidane var skidt, så tror jeg ikke han skal forvente at det bliver meget bedre med Carlo.
Omvendt kan man sige, at det er svært at bygge noget op på kun én sæson.Dios post=138565 skrev: @
Du skriver Ancelotti altid er garant for trofæer, og det skal der ikke sættes spørgsmålstegn ved, da vi nok er lidt uenige i hvad der er "værd" at vinde. Mit kritikpunkt angående Ancelotti da han blev ansat første gang var, at han aldrig vinder den hjemlige turnering. Han opbyggede et vanvittigt Milan hold, men vandt kun det italienske mesterskab 1 gang i 9 sæsoner. 4 hjemlige mesterskaber er det blevet til samt 3 Chl titler. Det er jeg virkelig ikke imponeret over. Selvfølgelig kunne jeg godt tænke mig, at vinde Cdr igen, men det er vel nok det trofæ jeg hungre mindst efter. Specielt når La Liga er så billigt til salg.
Det var en selvfølge, at han vandt med Psg og Bayern, men han er vel den "top træner" i verden med det dårligste CV.
Jeg kan godt lide din optimisme, men der er 18 hvis'er der alle skal gå op i en højere enhed i en situation Ancelotti aldrig har stået i. Jeg synes langtfra det er et sikkert valg, for Ancelotti bygger ikke hold op. Han kommer som et plaster på såret løsning, og det synes jeg også hans CV i den grad indikere. Siden 2009 hvor han forlod Milan har han været ansat i intet mindre end 7 klubber, hvor han i 5 af klubberne kun har fået 2 sæsoner, og i Bayern og Napoli var det så skidt, at han fik sparket efter 1 sæson.
Hvis du med dit sikre valg mener, at han er et plaster på såret, for at presse de sidste kræfter ud af Modric etc. så er jeg med dig, for han vil helt sikkert kunne træde vande med det nuværende hold.
Udvikle er bare noget helt andet, og det har han jo bare ikke magtet før. Forstår din præmis om, at pakke Raúl ind i vat, og kører ham i stilling når holdet er genoprettet. Som jeg ser det, så bliver det bare ikke Ancelotti som er manden til det.
Men jeg er enig i, at det er forbløffende få nationale ligaer han har vundet. Det har dog altid været sådan at Juventus var det nationale hold og Milan var CL-holdet. Sådan har det været både før og efter Carlo. Spørg mig ikke hvorfor. Juventus har langt flere Serie A titler end Milan, selv Inter har flere end Milan nu. Men Milan har 7 (!) CL-titler. Mere end de to andre til sammen. Sådan er der så meget.
Jeg synes vi spillede det bedste bold under ham siden Del Bosque. Om han kan revolutionere noget bliver spændende at se. Man kan sagtens være skeptisk.
Jeg spurgte dig også i en anden tråd. Hvem skulle vi ellers have ansat? Löw vil ikke. Raúl tør man ikke gå med endnu.
Hvis ikke Carlo, hvem?
Edit: Jeg synes Carlo er det kloge valg. Selvom jeg godt kan skrige efter den der revolution og nu skal vi spille Klopp-bold. Men jeg ved ikke rigtigt hvem der skulle stå for det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
"One morning in March I received a phone call from the Madrid general director saying that the president wanted to speak with me at the end of training that day. This was very unusual. When I visited the president, he told me that Bale's agent had been to his office to speak about the 'Bale situation'," Ancelotti writes in his book 'Quiet Leadership: Winning Hearts, Minds and Matches'.
"In January, Bale's agent had been saying things and perhaps felt his position was strong because he had already spoken with the president. Now he was telling the president that Bale was unhappy in his position. He wanted to play more centrally.
"Bale had fantastic world-class qualities and all that I was trying to do was help him understand his core strengths so he could fulfil his potential and by the way, that I was more qualified than his agent or the president to help him with that.
"I told the president that I would speak with Bale myself the next day, which I did after training. I told him 'I know that your agent spoke to the president. Why didn't you come to speak with me about what you want?'. He said 'Yes, OK, no problem.'"
Svært at forestille sig at Jonathan Barnett på 100% eget initiativ tager fat i Florentino Perez, for at beklage sig over hvor Gareth Bale spiller på banen.
EDIT: Ancelotti har derudover udtalt følgende om Bale (og Perez).
“Altruism in a squad is important, because if there’s something that drives me mad, it’s people who are egotistic in a match situation. Those moments when a player really should pass the ball and he doesn’t. I paid for this in my own career. The reason the row with Florentino Perez exploded in Madrid was my substitution of Bale against Valencia. Bale should’ve passed it to Karim Benzema, who would’ve scored in front of an open goal, but instead he took the shot. I hauled Bale off and the chaos erupted."
DC19
- Ramos4 .
Stod det til mig, så skulle man gå all in efter Nagelsmann og love ham en kontrakt på 4 år som ikke kunne afbrydes medmindre vi taler de værste scenarier. Hvad jeg har læst mig frem til, så var det lidt det samme grundlag Klopp også takkede nej tak til i sin tid. Det med ikke at få nok indflydelse og opbygge et længere projekt.
Pochettino og Tuchel var også trænere jeg ville gå med, men igen den mulighed lukkede også.
Det var hvad jeg ville have gjort før vi endte i denne situation.
Realistisk på markedet netop nu, så ville Raúl være min topprioritet. Om han selv eller klubben lukkede den ved jeg ikke, men ham ville jeg nok gå med. Personligt kan jeg godt lide at tage chancer, hvis trænerne har nogle fede ideer. F.eks. kan jeg rigtig godt lide Lille's træner Galtier måde at spille op fra forsvaret på. Det med altid at have en fri mand i mellemrummet centralt på banen er jeg kæmpe fan af, hvor man spiller sine backs i dybden i stedet for, at spille dem til og starte med, hvor de så skal bygge spillet op. Alguacil fra Sociedad er jeg virkelig også varm på, fordi han blæser til angreb, og helst igennem midten i det opbyggende spil.
Gasperini fra Atalanta er endnu et bud. Fælles er deres offensive filosofier og aggressivt presspil.
Det er måske ikke trænere som er oplagte, og det er et kæmpe sats, da mange af spillerne er større navne end træneren. Her ville jeg som præsident være benhård og give spillerne besked på at træneren er vigtigere end dem.
Forstå mig ret, så gør jeg det hele enklere end det er, men det er den vej jeg ville gå. Specielt med det materiale vi har nu. 2 titler blev det til på 2 sæsoner for Zidane, hvor holdet ikke har rykket sig. Er de titler virkelig det værd? For mig er det et klart nej, for udsigten for titler indenfor de næste 3-5 år ser virkelig sorte ud IMO. Dertil har jeg altid vægtet det smukke spil fremfor et resultatsorienterede mesterskab som sidste sæson.
Da jeg blev fan af Real Madrid var det fordi de var overlegende i deres attitude. De var langtfra det bedste hold i verden, men mentaliteten med overlegenhed og arrogance passer utrolig godt på mig. Ikke på den klamme måde, men jeg ved hvad jeg er god til, og det lægger jeg ikke skjul på. Det var hvad jeg faldt for som barn og det er så over 20 år senere blevet til, at alle modstandere kan spille med mod Real Madrid, fordi vi forsvarer en 1-0 føring i stedet for at dræbe modstanderen og intimidere dem.
- 9eren
- Gæst
-