Cadena SER: Real Madrid forhandler med Carlo Ancelotti

5 år 1 måned siden #49 af Ramos4

Dios post=138569 skrev: ​@

Det er sjældent jeg er enig med Perez. Hvad der er logik hos mig er tydeligvis ikke logik for ham. Det er jo svært at finde den helt rette træner som det ser ud lige nu, men vi har haft masser af muligheder for at finde de helt rette trænere, men Perez er altid gået imod den revolution og udskudt problemerne med her og nu resultater. 
Stod det til mig, så skulle man gå all in efter Nagelsmann og love ham en kontrakt på 4 år som ikke kunne afbrydes medmindre vi taler de værste scenarier. Hvad jeg har læst mig frem til, så var det lidt det samme grundlag Klopp også takkede nej tak til i sin tid. Det med ikke at få nok indflydelse og opbygge et længere projekt. 
Pochettino og Tuchel var også trænere jeg ville gå med, men igen den mulighed lukkede også. 
Det var hvad jeg ville have gjort før vi endte i denne situation. 

Realistisk på markedet netop nu, så ville Raúl være min topprioritet. Om han selv eller klubben lukkede den ved jeg ikke, men ham ville jeg nok gå med. Personligt kan jeg godt lide at tage chancer, hvis trænerne har nogle fede ideer. F.eks. kan jeg rigtig godt lide Lille's træner Galtier måde at spille op fra forsvaret på. Det med altid at have en fri mand i mellemrummet centralt på banen er jeg kæmpe fan af, hvor man spiller sine backs i dybden i stedet for, at spille dem til og starte med, hvor de så skal bygge spillet op. Alguacil fra Sociedad er jeg virkelig også varm på, fordi han blæser til angreb, og helst igennem midten i det opbyggende spil. 
Gasperini fra Atalanta er endnu et bud. Fælles er deres offensive filosofier og aggressivt presspil. 
Det er måske ikke trænere som er oplagte, og det er et kæmpe sats, da mange af spillerne er større navne end træneren. Her ville jeg som præsident være benhård og give spillerne besked på at træneren er vigtigere end dem.

Forstå mig ret, så gør jeg det hele enklere end det er, men det er den vej jeg ville gå. Specielt med det materiale vi har nu. 2 titler blev det til på 2 sæsoner for Zidane, hvor holdet ikke har rykket sig. Er de titler virkelig det værd? For mig er det et klart nej, for udsigten for titler indenfor de næste 3-5 år ser virkelig sorte ud IMO. Dertil har jeg altid vægtet det smukke spil fremfor et resultatsorienterede mesterskab som sidste sæson. 
Da jeg blev fan af Real Madrid var det fordi de var overlegende i deres attitude. De var langtfra det bedste hold i verden, men mentaliteten med overlegenhed og arrogance passer utrolig godt på mig. Ikke på den klamme måde, men jeg ved hvad jeg er god til, og det lægger jeg ikke skjul på. Det var hvad jeg faldt for som barn og det er så over 20 år senere blevet til, at alle modstandere kan spille med mod Real Madrid, fordi vi forsvarer en 1-0 føring i stedet for at dræbe modstanderen og intimidere dem. 

Perez' største problem er nok hans trust issues. Det er vel også derfor vi ikke opererer med en sportsdirektør. Alting skal bestemmes af Papa Flo selv.

Benitez røg efter 0-4 til Barca og Loppen efter 1-5. Mourinho er den eneste træner der har overlevet en røvfuld (0-5) og stadig blevet ved roret. Af en eller anden grund er Mou den eneste Perez rigtigt har haft tiltro til.

Det er sgu nok problemet. Han tør ikke give et projekt en chance. En træner. En idé. ​

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #50 af Zyconith

-#7- post=138568 skrev: ​@BBB

"One morning in March I received a phone call from the Madrid general director saying that the president wanted to speak with me at the end of training that day. This was very unusual. When I visited the president, he told me that Bale's agent had been to his office to speak about the 'Bale situation'," Ancelotti writes in his book 'Quiet Leadership: Winning Hearts, Minds and Matches'.
"In January, Bale's agent had been saying things and perhaps felt his position was strong because he had already spoken with the president. Now he was telling the president that Bale was unhappy in his position. He wanted to play more centrally.

"Bale had fantastic world-class qualities and all that I was trying to do was help him understand his core strengths so he could fulfil his potential and by the way, that I was more qualified than his agent or the president to help him with that.
"I told the president that I would speak with Bale myself the next day, which I did after training. I told him 'I know that your agent spoke to the president. Why didn't you come to speak with me about what you want?'. He said 'Yes, OK, no problem.'"

Svært at forestille sig at Jonathan Barnett på 100% eget initiativ tager fat i Florentino Perez, for at beklage sig over hvor Gareth Bale spiller på banen. 

EDIT: Ancelotti har derudover udtalt følgende om Bale (og Perez).

“Altruism in a squad is important, because if there’s something that drives me mad, it’s people who are egotistic in a match situation. Those moments when a player really should pass the ball and he doesn’t. I paid for this in my own career. The reason the row with Florentino Perez exploded in Madrid was my substitution of Bale against Valencia. Bale should’ve passed it to Karim Benzema, who would’ve scored in front of an open goal, but instead he took the shot. I hauled Bale off and the chaos erupted."

​Vi kan hurtigt blive enige om at Florentino Perez burde sparkes i Middelhavet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 1 måned siden #51 af DeLaRed

9eren post=138572 skrev: Jovic er glad for Ancelottis ankomst. De la red, du har noget af en kamel at sluge hvis Jovic gør det under A

​Jeg lukker oejnene indtil 31 August og haaber paa et Mirakel! Hvor fanden er FC Midtjylland naar man skal bruge dem til en hurtig og billig handel ;-)

...Det kan gaa rigtig galt hvis en af Arsenals reserver skal vaere midtbanens omdrejnings punkt naeste season, ved ikke hvad jeg goer hvis Ceballos og Jovic er dem Ance saetter sin lid til, saa mangler vi bare at Marcelo er tilbage som fast mand i start-opstillingen, saa koerer han fuld plade paa FC Zulu ;-)

Donde está la biblioteca?

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 måned siden #52 af 9eren
Ja fatter ikke helt hvad Ceballos skal nu. Men hvad med Miguel G til venstre backen?

Og hvad er der dog galt med Varane ?

5 år 1 måned siden #53 af Henning Jensen
​Hej Dios.

Tak fordi du gider at læse mit indlæg, lad mig prøve at uddybe.

At vi er uenige i hvad som er værd at vinde, synes jeg er underligt, da vi jo begge er Madridistas. Personligt synes jeg, at alt er værd at vinde. At Ancelotti aldrig vinder den hjemlige liga, synes jeg ikke er korrekt, men du nævner selv hvilke han har vundet, så det kan være at jeg misforstår dig. Jeg mener ikke, at dem han har vundet er en selvfølge, da jeg ikke ser selvfølgeligheder i fodbold, og heller ikke at den spanske liga er billigt til salg, enddog langt fra. Jeg er selv imponeret over Ancelotti, og synes ikke at han har et dårligt CV.

Jeg prøver som udgangspunkt altid at bevare en optimisme, og der er altid langt flere end 18 hvis'er som skal gå op, men det at en træner over en periode på 12 år, har syv ansættelser bag sig, ser jeg ikke som værende et problem, det er bare moderne fodbold (og økonomisk er det også det mest favorable for en træner). Jeg har været Madridista siden Henning Jensen kom til Real Madrid i 1976 (jeg går både med morfar kasket, og spiser morfar ost). Er der én ting alle disse år har lært mig, er det at det altid går både op og ned i fodbold, altså uendeligt mange hvis'er, og det er det som jeg elsker ved fodbold. Derimod bryder jeg mig ikke om de hvis'er, som bare er rygter, eller spin over personlige formodninger, men disse kan for os alle være svære at undgå. Skulle jeg sætte en overskrift på Real Madrid efter mine 45 år som Madridista, ville den være: "Sjældent de bedste, men altid de største".

Når jeg siger at Ancelotti er det sikre valg, er det fordi han er vellidt af både klubbens ledelse, præsidenten, spillerne, fansene, spansk sportspresse og at han allerede kender klubben. Og fordi han modsat for eksempel Conte ikke er kontroversiel, men en gentleman, og en sand Madridista. Men vigtigst af alt, fordi han var en tilgængelig mulighed, hvilket for eksempel Pochettino eller Löw ikke er. Virkeligheden er lige så virkelig i fodbold som andre steder. Alle disse faktorer gør ham i min optik til det sikre valg. Man kan agumentere for at han er et kedeligt valg, men fornuftigt og sikkert mener jeg at valget er. Personligt kunne jeg godt tænke mig at prøve Xabi Alonso, men hvad jeg godt kunne tænke mig, er i denne sammenhæng ligegyldigt, og som Madridista vil jeg altid stå bag valget af træner uanset. Og slutteligt, jeg skriver ikke at Real Madrid pakker Raul ind i vat :) Real Madrid har aldrig pakket nogen ind i vat, tværtimod, blot at de klogt beskytter ham.

Jeg håber at min uddybelse giver mening, og at jeg har formuleret mig tydeligt. Anyway, igen tak fordi du gider og fordi jeg må lege med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, BBB

5 år 1 måned siden #54 af DeLaRed

9eren post=138579 skrev: Ja fatter ikke helt hvad Ceballos skal nu. Men hvad med Miguel G til venstre backen?

Og hvad er der dog galt med Varane ?

​Det er jo et af de helt store problemer med at visse spillere maaske faar deres chance nummer 10.000 under Ancelotti, for Marcelo skal nok ingen steder (det har mindre med Ancelotti at goere og mere med Marcelo selv, der ikke har nogen som helst grund til at forlade klubben og Madrid kommer ikke til at presse ham ud), men det vil saa nok betyde at Miguel maa tage endnu et aar for Castilla eller maaske man skal kigge paa en udlejning. Det samme goer sig gaeldende med Isco og Ceballos, for det betyder at der ikke er nogen plads til Blanco, og saa skal man vel se om man ikke ogsaa kan faa ham ud af klubben for at faa noget mere erfaring fra La Liga. Saa pt tegner det ikke godt for Castilla's spillerne.

Jeg har dog en forhaabning om at dette scenarie er hvad der pt udspiller sig i Madrid. Jeg tror Ancelotti har faaet at vide at af der ikke er penge til store indkoeb iaar (maaske med beskeden om at man vil forsoege at hente Mbappe, men hvis det ikke lykkedes skal han ikke forvente at der blir kastet +100mio efter andre spillere). Og hermed har Ancelotti saa valgt at hente alle spillere hjem til pre-season for selv at kunne bedoemme hvem der kan hjaelpe holdet eller ej, desvaerre bliver det ikke kun et spoergsmaal om hvem Ancelotti mener han gerne vil beholde i truppen, men derimod ogsaa et spoergsmaal om hvem Real kan komme af med, spillere som Marcelo, Bale og maaske endda ogsaa Isco kan blive svaerre at skilde sig af med og derved kan jeg nemt forstille mig at vi skal tage til takke med dem endnu et aar. Forhaabningen kan dog vaere at Ancelotti ogsaa presser paa for at Brahim og Mayoral bliver en del pre-season, for her vil det hurtigt blive tydeligt at Mayoral er lysaar bedre end Jovic, men saa er spoergsmaalet igen, kan man komme af med Jovic til en pris der behager Hr. Perez?

Jeg har det helt fint med at Ancelotti er tilbage, synes dog det lugter lidt af at han faar en pose lort at arbejde med, og derfor har jeg pt svaert ved at se at naeste seaosn byder paa store forbedringer. Synes dog det er lidt sjovt at folk tror at Ancelotti (eller for den sags skyld, Loew, Conte, allegri osv.) har noget at skulle have sagt ifht sammensaetningen af truppen, det er Perez og hans team der sidder tungt paa de beslutninger, og i sidste ende handler det om det oekonomiske, saa spillere blir ikke bare givet vaek gratis, hvis Perez personligt mener det er en daarlig handel. Men det er ingen hemmelighed at spillere som Jovic, Ceballos, Marcelo, Mariano og Isco imo paa ingen maade hoerer hjemme i Madrid, og selv med Ancelotti saa ser jeg ingen af dem faa en betydelig positivt effekt paa Madrid naeste aar, uanset hvor mange minutter de faar, saa vil man efter seasonen vaere skuffet over hvad de har leveret.

Og lige ifth til Varane, saa mener jeg den kritik han har vaeret underlagt de sidste 2 seasoner er helt hen i vejret, i min bog er han stadig en af de bedste forsvars spillere i verden, men noget tyder paa han selv gerne vil vaek for at proeve noget nyt, hvilket jeg godt kan forstaa og i den situation er det fair nok at Real forsoeger at faa lidt penge ud af en transfer iaar istedet for at give ham vaek gratis naeste aar. Stod det til mig, saa forlaengede han dog med klubben, spillere som Torres, Kounde osv naar ham ikke til sokkeholderne endnu.

Og saa lige ifht til den kamel jeg skal sluge, saa mener jeg nu ikke der er noget galt i at man forventer at en angriber man koeber for 65mio levere langt mere paa 2 seasoner end hvad vi har set fra Jovic' side indtil videre. Jeg er slet ikke i tvivl om at han kommer til at floppe under Ancelotti ogsaa, men skulle han ved et mirakel score 20 maal naeste aar, saa skal vi huske paa at han som 26 aarig i 2022 kun har haft 2 seasoner i sin karriere hvor han har scoret over 20 maal, det er paa ingen maade noget der imponere mig og derved vil han stadig vaere et kaempe fejl-koeb.

5 år 1 måned siden #55 af Matamoro
Ancelotti blander sig ikke det store i transferpolitik. Real Madrid vil fyre og hyre uagtet hvad Ancelotti mener. Marcelo, Isco, Bale og alle de andre overflødige vil ryge ud af klubben hvis ledelsen mener at det er det rigtige. Ancelotti vandt champions league med en midtbane bestående af Di Maria, Xabi Alonso og Modric. Året efter havde han mistet det meste af sin midtbane. Det var ikke han beslutning, men han accepterede det og kørte videre med det spillermateriale som klubben gav ham. Det samme vil han gøre denne gang

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 måned siden #56 af Brylle
​@DeLaRed
Du spytter virkelig mange fornuftige ting ud i dit indlæg, men der var et par ting som jeg studsede over og som jeg ser lidt anderledes

I forhold til problematikken med Marcelo og Miguel, er det så overhovedet en problematik? Og hvorfor skulle et manglende salg af Marcelo betyde at Miguel skal spille for 2. holdet? Vi er vel enige om at det er den bedste mand der spiller og at hvis Miguel er bedre end Marcelo (hvilket han i den grad er), så er det ham der spiller når Mendy ikke gør. Jeg tænker da at hvis der er en plads tilovers i den 25 mand store trup, så er alle tre venstrebacks i den såfremt Marcelo bliver. Jeg er lidt i tvivl omkring alder osv og hvornår man ikke længere må gå fra Castilla til Real Madrid men SKAL skrives ind i en af trupperne, men hvis vi er der hvor Miguel ikke længere kan være registreret i Castilla og spille for Real Madrid, så skal Marcelo da bare spiller 10'er i den tredjebedste spanske række. Det må aldrig været sådan at vi skal acceptere at tabe alle de kampe som Mendy ikke spiller bare fordi Marcelo får en høj løn.

Det er en hård behandling af en meget stor legende, men det er altså klubben før spilleren. Miguel kan ikke overses efter den slutspurt han leverede.

5 år 1 måned siden #57 af DeLaRed
@Brylle, helt enig.

Jeg ved heller ikke hvad reglerne er for at beholde Miguel på Castilla og bare spille ham på første holdet, men hvis det er en mulighed så er det da den man skal vælge(her må man så gå id fra at Miguel acceptere det, hvilket ikke er garanteret hvis Jan står med andre tilbud på hånden), men det vil stadig betyde at Marcelo optager en af de 25 pladser i truppen som så bare vil være en “død” plads. Og det siger jeg med henblik på at man måske også har en “død” plads hvis Isco bliver og ikke kan komme op i gear (hvilket jeg tvivler på), samt endnu en “død” plads hvis Hazard forblive skadet, og det samme med Fani hvis han ikke kan blive sin skade kvit, så på den måde blir truppen pludselig ret smal.

Min pointe er egentlig at jeg slet ikke kam forestille mig at Marcelo vil nogen steder, hvorfor skulle han dog det, og rent økonomisk er der heller ingen klubber der kan være interesseret medmindre Real indvilliger i at betale en del af hans løn, og netop sådanne en aftale kan jeg slet ikke se Perez lave.

Men du har ret, hvis vi “bare” kan bruge Miguel fra Castilla så er situationen ikke så slem.

...og så er jeg lidt i tvivl omkring om Marcelo har niveauet til den 3. bedste række i Spanien ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

5 år 1 måned siden #58 af El Siete
​Hvis vi i løbet af sæsonen møder et af de større hold og Mendy er ude, så tror jeg Alaba starter der fremfor Marcelo og Gutierrez, og ellers vil det være Marcelo, hvor erfaringen måske vejer mest, mod mindre stærke hold. Sagt på en anden måde, jeg tror ikke MG får meget spilletid med Marcelo stadig i truppen. Et udlån ville være meget bedre for hans udvikling end Castilla. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 1 måned siden #59 af Thomaskjensen
@El Siete, ja jeg havde da helt glemt Alaba i ligningen.
Så Marcelo er nede og måske få spilletid når vi skal spille 3-5-2 og her er han også 3 eller 4 valg.
Håber han indser det, ja ellers skal bænken jo også varmes, for spilletid ser jeg ikke at han får.

Har hørt det er dejligt i Miami året rundt, som med Ramos. Tak for alt, kom tilbage om et par år, vi skal nok have et eller andet job til jer.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 måned siden #60 af Brylle

El Siete post=138597 skrev: ​Hvis vi i løbet af sæsonen møder et af de større hold og Mendy er ude, så tror jeg Alaba starter der fremfor Marcelo og Gutierrez, og ellers vil det være Marcelo, hvor erfaringen måske vejer mest, mod mindre stærke hold. Sagt på en anden måde, jeg tror ikke MG får meget spilletid med Marcelo stadig i truppen. Et udlån ville være meget bedre for hans udvikling end Castilla. 

​Det eneste, jeg har set fra Marcelo, i sæsonen er at hans venstreben stadig er godt skruet på. Teknikken er spot on og han kan slå en ordentlig hammer ind i boksen. De ligger stadig godt. 

Men altså jeg kan slet ikke se hvordan Marcelo skulle starte over Miguel og især ikke mod de små hold? Der er ingen løb på ydersiden i høj fart, han sætter ikke en mand længere og defensivt tror jeg slet ikke jeg behøver at sige noget som helst, for han når slet ikke derned. Altså det har været SÅ sløvt og når man ser på hvor mange trænings-stories han smider op på Insta, så må det næsten være spil for galleriet for manden kan jo næsten ikke bevæge sin krop.

Lige netop mod de små hold kan Miguel endda være en fordel at have og især hvis vi har 5 udskiftninger i næste sæson. Så kommer der en anderledes type end Mendy, som løber i nogle helt andre mønstrer, hvilket virkelig kan gavne.

Leveret af Kunena Forum