Marca: Ingen vil have nr. 4

1 måned 4 uger siden #1 af Nicklas
...

Ramos celebra un gol con el Madrid

Med Sergio Ramos’ afgang er der opstået et hul i Real Madrid. Ikke bare i den defensiv, der har været så stærk de seneste år, men også i mere praktisk forstand ved, at trøjen med nr. 4, som Ramos har båret siden 2005, er blevet ledig.

Ifølge Marca viser det sig også, at der ikke ligefrem er opstået en kø i Madrid om at overtage det ikoniske nummer. David Alaba havde nr. 27 i Bayern München og har stadig ikke fået et nummer i Real Madrid, så han kan være en mulighed.

Også Jesús Vallejo, Dani Ceballos, Martin Ødegaard, Gareth Bale, Brahim Díaz, Luka Jovic og Takefusa Kubo mangler ifølge realmadrid.com et nummer til den kommende sæson, men det er endnu uvist hvor mange af dem, der overhovedet skal spille i Real Madrid.

Af de navne virker det dog mest sandsynligt, at Jesús Vallejo overtager nr. 4. Man har før givet store numre til forholdsvis beskedne spillere. Tidligere har bl.a. Mariano Díaz fået nr. 7 og Lassana Diarra nr. 10.

På landsholdet har man samme situation. Her bærer Ramos nr. 15, og siden Luis Enrique kun udtog 24 spillere til EM, kunne to af numrene stå fri, og det ene blev altså nr. 15.

I andre sportsgrene ville man uden tvivl have pensioneret Real Madrids nr. 4, men det lader sig ikke gøre i spansk fodbold, hvis man vil have en fuld trup til rådighed. Her må der maksimalt være 25 spillere i førsteholdstruppen, og de skal bære numrene 1 til 25.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 4 uger siden #2 af Madridista02
Fuldstændig til grin regel, at spillerne SKAL bære et nummer fra 1-25. Hvorfor indføre denne regel? Lad dog spillerne spille i lige netop det nummer de ønsker. Burde være som Italien hvor du ser alt fra 1-99.

1 måned 4 uger siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu

Madridista02 post=139549 skrev: Fuldstændig til grin regel, at spillerne SKAL bære et nummer fra 1-25. Hvorfor indføre denne regel? Lad dog spillerne spille i lige netop det nummer de ønsker. Burde være som Italien hvor du ser alt fra 1-99.

Sandt

Men forestil dig hvis Real Madrid kunne pensionere de ikoniske legenders spillertrøjenumre efter endt karriere. Vores spillere vil have nummer 31-77 nu. Og CR7 ville aldrig kunne købes i Manchester United fordi nr. 7 ville være pensioneret mange år før portugiseren kom til.

Vi er trods alt klubben med de fleste og største legender i verden.
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

• Madridista02
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 4 uger siden #4 af Madridista02

Estadio Santiago Bernabéu post=139550 skrev:

Madridista02 post=139549 skrev: Fuldstændig til grin regel, at spillerne SKAL bære et nummer fra 1-25. Hvorfor indføre denne regel? Lad dog spillerne spille i lige netop det nummer de ønsker. Burde være som Italien hvor du ser alt fra 1-99.

Sandt

Men forestil dig hvis Real Madrid kunne pensionere de ikoniske legenders spillertrøjenumre efter endt karriere. Vores spillere vil have nummer 31-77 nu. Og CR7 ville aldrig kunne købes i Manchester United fordi nr. 7 ville være pensioneret mange år før portugiseren kom til.

Vi er trods alt klubben med de fleste og største legender i verden.

​Jeg forstiller mig ikke, at en klub som Real Madrid opgiver at hente de største stjerner, pga. de har pensioneret en evt. kommende spillers favorit nummer. Mon ikke der kan findes en løsning på dette? Eksempelvis, at tage det givende nummer ud af dets pension. Min kommentar var egentlig heller ikke møntet på pensionering af forskellige spiller numre, men mere, at det er et unødvendigt tiltag, at spillere kun kan spille i et nummer fra 1-25. En unødvendig begrænsning, i min optik.

• Madridista02
  • Guld bruger
  • Guld bruger
1 måned 4 uger siden #5 af Madridista02
Vi skal også huske på, at hvis vi registrerer 25 spillere, så er der en spiller der er nødsaget til, at spille i nummer 4. Hvilket er et kæmpe pres at skulle varetage netop dét nummer. Jeg forstår godt, hvis der er nuværende spillere, der ikke har lyst til at hoppe i trøje nummer 4.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 4 uger siden #6 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Marca: Ingen vil have nr. 4
​Jeg kan egentlig godt lide idéen om at selve rygnummeret er legendarisk, netop på grund af de spillere som har båret det. Nummer 7 foreksempel i Real Madrid, hvor Amancio, Juanito, Butragueno, Raúl og Cristiano Ronaldo har haft det. Det oser af klasse og legendariske spillere, også selvom nummeret de sidste par år har været lidt billigt til salg må man sige. 

En sjov og vittig signaturtekst

• Madridista02
  • Guld bruger
  • Guld bruger
1 måned 4 uger siden #7 af Madridista02

-#7- post=139554 skrev: ​Jeg kan egentlig godt lide idéen om at selve rygnummeret er legendarisk, netop på grund af de spillere som har båret det. Nummer 7 foreksempel i Real Madrid, hvor Amancio, Juanito, Butragueno, Raúl og Cristiano Ronaldo har haft det. Det oser af klasse og legendariske spillere, også selvom nummeret de sidste par år har været lidt billigt til salg må man sige. 

​Jamen det er jeg fuldstændig enig med dig i. Skal det forstås som, at du ikke synes et nummer skal pensioneres, fordi det netop så kan blive båret af flere legendariske personligheder? Fordi den tanke kan jeg også godt lide. En fodbold klub lever også videre, så det ville være en skam, hvis klubben hænger sig i fortiden, og nye spillere ikke får mulighed for, at skabe flere minder til et allerede legendarisk nummer. Hvis nummer 7 skulle pensioneres, så havde Ronaldo, Raúl, Juanito osv osv. ikke spillet i det nummer.

1 måned 4 uger siden #8 af Estadio Santiago Bernabéu
Ej at glemme legendariske Mariano.​

1 måned 4 uger siden #9 af Raul7-2880
Mariano er vel interesseret…?

1 måned 4 uger siden #10 af BBB
Besvaret af BBB på emne Marca: Ingen vil have nr. 4

Sandt

​Han blev ellers købt på et tidspunkt, hvor nummer 7 var optaget. Det gik da meget godt.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

1 måned 4 uger siden #11 af Estadio Santiago Bernabéu

BBB post=139560 skrev:

Sandt

​Han blev ellers købt på et tidspunkt, hvor nummer 7 var optaget. Det gik da meget godt.

Men CR7 ville aldrig kunne købes til klubben hvis han ikke kunne få nummer 7 i Real Madrid fordi nummeret var permanent udgået.

1 måned 4 uger siden #12 af BBB
Besvaret af BBB på emne Marca: Ingen vil have nr. 4

Estadio Santiago Bernabéu post=139563 skrev:

BBB post=139560 skrev:

Sandt

Men CR7 ville aldrig kunne købes til klubben hvis han ikke kunne få nummer 7 i Real Madrid fordi nummeret var permanent udgået.

​Det påstår du. Det tror jeg ikke på. Han blev købt, og han tog nummer 9. Det indikerer som minimum det modsatte.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.