Optakt: Alavés - Real Madrid, LaLiga, 1. spillerunde
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid indleder i aften sæsonen 2021/22 med udekampen mod Alavés i den første af tre udekampe, inden man endelig får en hjemmekamp på Estadio Santiago Bernabéu midt i september.
Sommeren har ikke budt på den store udskiftning i spillertruppen, som man måske kunne have ønsket sig, men der er alligevel spændende ting at følge med i, når Ancelotti sætter holdet til den første officielle kamp i sæsonen.
Særligt i forsvaret, hvor nyerhvervelsen David Alaba med sikkerhed er med. Det er dog uvist, om Ancelotti bruger ham i det centrale forsvar, hvor han er tiltænkt rollen som styrmand eller om han i Marcelo/Mendys fravær rykker ham ud på venstrebacken og lader stortalentet Miguel stå med sorteper. Det logiske og fornuftige valg vil dog være første scenarie med Alaba i det centrale forsvar.
På midtbanen er Real Madrid uden skadede Toni Kroos og Dani Ceballos og det gør mulighederne få, idet Martin Ødegaard ikke er indskrevet til turneringen, så de sikre valg Casemiro og Modric får givetvist selskab af enten Isco eller Fede Valverde.
I front er Gareth Bale tilbage i startopstillingen og det bliver med sikkerhed sammen med Karim Benzema, mens Vinícius ligner tredje mand i front.
Altså ikke de store ændringer i forhold til sidste sæson, men Ancelotti bebudede ved sin ansættelse, at han ville arbejde med offensiven, så man kom frem til flere chancer. Det har været mere end svært at se i de to to træningskampe mod Glasgow Rangers og AC Milan, hvor det kun er blevet til et enkelt mål, men alene tilstedeværelsen af Karim Benzema løfter Real Madrids offensiv.
Alavés er på forhånd udset til at få en svær sæson i LaLiga, men med træner Calleja lykkedes det faktisk at få 15 af 27 mulige points i sidste sæson og det var nok til at sikre redning og det er da også et hold, der minder meget om sidste sæson og Real Madrid skal især være opmærksomme omkring dødbolde, hvor Alavés i sidste sæson var tredjemest effektive hold.
Der er kampstart kl. 22.00 og opgøret kan følges på TV2 Sport X.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Lucas Vázquez, Alaba, Militao, Miguel Gutiérrez, Casemiro, Fede Valverde, Modric, Bale, Vinícius, Benzema.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Prøv Cricfree eller Cr7 streamDragam post=140319 skrev: Nogen der har et link til et stream ?
Jeg savner Pepe :(
Vi har dog problemer med at få etableret boldbessidelse, vi har det svært når vi har bolden nede i bagerste kæde. Vi smider den rigtig meget væk dernede fra. Derudover er vores høje pres ligeså dårligt som altid og de spiller den let igennem os.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ved ikke om det er en joke, men de spiller lige nu.Ramos4 post=140324 skrev: Nogen der ved hvornår La Liga starter?
;))))Dragam post=140325 skrev:
Ved ikke om det er en joke, men de spiller lige nu.Ramos4 post=140324 skrev: Nogen der ved hvornår La Liga starter?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Donde está la biblioteca?