Optakt: Barcelona – Real Madrid, LaLiga, 10. spillerunde

9 måneder 2 uger siden #85 af Zyconith
​Nå, her dagen derpå...

Hvem er den første til at gå bodsgang ift. den uretmæssige og overdrevne kritik af Lucas Vazquez?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
9 måneder 2 uger siden #86 af Madridista02

Zyconith post=143041 skrev: ​Nå, her dagen derpå...

Hvem er den første til at gå bodsgang ift. den uretmæssige og overdrevne kritik af Lucas Vazquez?

​I min optik er den ikke uretmæssig. Han har spillet enormt dårligt. Han spillede heller ikke specielt godt i går. Lavede mange fejl afleveringer og et par tæmninger der glippede. Dét sagt, så spiller han en uvant position, og derfor er det mere ledelsen der skal kritiseres, for at negligere behovet for en stærk naturlig RB erstatning. At Vazquez er så alsidig og arbejdsom, at han kan placeres på en højreback, er flot og det har jeg altid syntes han skulle have ros for. Men derfor laver han stadig mange fejl og underlige beslutninger. I går var dog ikke hans værste kamp. Han var mere stabil igår, dog i mod et mindre godt offensivt hold. Barca var ikke gode.

PS. Nogle der ved noget om Courtois' situation? Er han skadet efter sit udspark i går? Kunne være interessant at se Lunin spille synes jeg. Han er et kæmpe talent og skal snart have noget spilletid hvis han skal udvikle sig.
Sidste redigering: 9 måneder 2 uger siden ved Madridista02.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

9 måneder 2 uger siden #87 af Thomaskjensen

​En blind høne finder også et korn i blandt. 
Syntes mere at det udstiller Barca og havde de haft en spiller som Vini havde han igen i går kostet point. Vi stod så kompakt at Lucas aldrig rigtig blev udfordret 1 mod 1. 
Vi kan ikke bedømme en spiller på at han i blandt spiller en god kamp, vi har set fantastiske kampe under ZZ fra Lucas, men ZZ stod oftes lige så dybt som vi gjorde i går, uden dog at satse på kontra. 

Så nej, ingen bod herfra :) håber som altid jeg får æde denne her op mange gange. 

9 måneder 2 uger siden #88 af Brylle
​Jeg står også meget gerne fast på kritikken af Lucas Vazquez. Alle hold flyver ned bag ham uden problemer. Det eneste positive ved at spille ham på backen er, at han ikke optager en plads fra en mere farlig højrekant når han spiller dernede. Jeg synes ikke det er en overdrevet kritik at sige, at hans niveau ganske enkelt ikke matcher de ambitioner som Real Madrid forhåbentlig har. Han er ikke god nok, og vi skal købe en back til vinter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, DeLaRed

9 måneder 2 uger siden #89 af Thomaskjensen
@Madridista02, Lunin får bare spilletid om han skifter, hans udvikling kræver at han spiller og det kommer han ikke til i RM så længe Courtois kan gå.
Courtois er tilset af lægerne, og han er OK, Fede har jeg ikke fundet noget nyt om ud over at han skal testes i dag. Anco udtalte at der var tale om et slag på knæet.

www.football-espana.net/2021/10/25/carlo...rde-courtois-clasico

9 måneder 2 uger siden #90 af Sebberg

​Nu har du gjort det et par gange gennem tiden - deraf den måske hårde retoriske kritik, men.....

Du må altså stoppe snart. Denne gang er det Vazquez. Engang var det Vinicius. Det samme med Ronaldo og Benzema.

Der er en stor - og retmæssig - kritik af en spiller, der har underpræsteret gennem en længere periode. Så præsterer vedkommende godt én eller to gange, og så er du klar herinde med 'nå, hvad var det I sagde'-argumentet.

Det er så unuanceret, at det faktisk gør en smule ondt. Vi er da alle glade for, at Vazquez spiller en udmærket kamp i går, men hvordan kan det betyde, at vi skal trække kritikken igen, når han helt objektivt har præsteret på et forfærdeligt niveau i løbet af hele sæsonen. 

Beklager, men det er børnehaveniveau, og du har taget debatten derned en lang række gange. Det ville være et forfærdeligt forum, hvis alle arbejdede med den indstilling, for naturligvis spiller kritiserede spillere sig op i ny og næ.

Skulle der også være folk, der begyndte at kræve svar Casemiro-kritikere, fordi han nu har præsteret et par stærke kampe? Naturligvis ikke. 

Og nej, krtikken er ikke overdreven. Der er en grund til, at ni ud af ti madridistas, alle eksperter og ratingssider ala Whoscored alle vurderer Vazquez som en katastrofe efter at have været skyld i et hav af mål i sæsonstarten.

Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

9 måneder 2 uger siden #91 af DeLaRed

​WHAT!!! Saa du kampen???

Stort set alle Barca's chancer kommer via deres angreb paa Lucas Vazquez, de har baade nemt ved at drible direkte forbi ham, og at spille bolden over ham. Han sejlede rundt i forsvaret, og han skal vaere utrolig glad for at Militao havde en staerk dag. Og det at Vazquez ikke koster et maal igaar, ligger paa Barca's skuldre, baade Fati og Alba fik alt for lidt ud af deres direkte dueller mod Vazquez. Hvis vi kigger over paa den anden side, saa kommer Barca stort set kun forbi Mendy 1 gang ved deres scoring dybt inde i overtiden (som tydeligt viser at Mendy helt naturligt ikke er klar til 95min forbold endnu). Saa selvfoelgelig skal Lucas have kritik, og det skal han ogsaa for stort set alle de andre kampe han har spillet HB i denne season, han har vaeret direkte involveret i 4 af de maal Real har lukket ind i denne season paa 6 kampe, det er en helt igennem horribel statistik!

At Vazquez saa faar scoret er da fint nok, men det tager ikke noget vaek fra at han defensivt var Reals daarligste igaar og det er intet nyt! OG saa var han ogsaa generelt svag i offensiven, saa ud over maalet skal han ikke have ros for meget paa den front heller!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

9 måneder 2 uger siden #92 af madrid2000

DeLaRed post=143047 skrev:

​WHAT!!! Saa du kampen???

Stort set alle Barca's chancer kommer via deres angreb paa Lucas Vazquez, de har baade nemt ved at drible direkte forbi ham, og at spille bolden over ham. Han sejlede rundt i forsvaret, og han skal vaere utrolig glad for at Militao havde en staerk dag. Og det at Vazquez ikke koster et maal igaar, ligger paa Barca's skuldre, baade Fati og Alba fik alt for lidt ud af deres direkte dueller mod Vazquez. Hvis vi kigger over paa den anden side, saa kommer Barca stort set kun forbi Mendy 1 gang ved deres scoring dybt inde i overtiden (som tydeligt viser at Mendy helt naturligt ikke er klar til 95min forbold endnu). Saa selvfoelgelig skal Lucas have kritik, og det skal han ogsaa for stort set alle de andre kampe han har spillet HB i denne season, han har vaeret direkte involveret i 4 af de maal Real har lukket ind i denne season paa 6 kampe, det er en helt igennem horribel statistik!

At Vazquez saa faar scoret er da fint nok, men det tager ikke noget vaek fra at han defensivt var Reals daarligste igaar og det er intet nyt! OG saa var han ogsaa generelt svag i offensiven, saa ud over maalet skal han ikke have ros for meget paa den front heller!

​Du kan ctrl c og ctrl v denne indlæg efter hver kamp Vasquez spiller på HB og den vil ramme plet 99% af tilfælde.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

9 måneder 2 uger siden #93 af Ramos4
Lucas misser simple tæmninger HVER kamp.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

9 måneder 2 uger siden #94 af NadaMás
Lucas var vel også vores svageste spiller indtil det 95. minut, hvor han til gengæld laver en kampvindende aktion. 
Af den samlede sum af Barcas angreb (via venstre, via midten, via højre), kom i hvert fald 2/3, hvis ikke 3/4 i deres venstre side. Og de tal skal ikke læses ud fra at Barcelona bare er stærke i deres venstre side - Depay er umiddelbart en noget så ligegyldigt spiller. Fati så til gengæld skarp ud.
Svaret finde i at Lucas laver mange ret så basale back-fejl - både i teknisk og taktisk forstand. Som en bruger tidligere også er inde på er det nok ikke noget man virkelig kan klandre ham, når han spilles ude af position - Men det ændrer ikke på facit. Med det være sagt, syntes jeg dog at det var fint at man valgte at spare Carvajal. Han er så vital for vores spil, da hans solide forsvar også skaber betydeligt mere frihed til Rodrygo. Det sidste jeg vil se er at man fremskynder hans tilbagekomst. Havde dog hellere set Nacho på backen. 

Højrebacken er vel nok den plads der bliver evalueret mest i mellem trænerteamet og ledelsen, og jeg håber meget at man undersøger hvad mulighederne er til januar - Lige efter der er smidt en kontrakt efter Mbappe.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.