Optakt: Real Madrid - Osasuna, LaLiga, 11. spillerunde

9 måneder 2 uger siden #61 af Sebberg
​Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke synes, at vi spiller nogen decideret prangende kamp, og at resultatet ganske enkelt er for dårligt.

MEN: Min kritik bliver simpelthen ikke skudt afsted mod Ancelotti. Jeg synes, det er helt vildt skræmmende, at vi ikke formår at score i går. Ja, vi har ikke nogen deciderede friløbere eller afslutninger i det lille felt, men det er sgu heller ikke en nødvendighed for at putte bolden i kassen.

Tager du en lille turné rundt på YouTube og ser på de forskellige europæiske topholds højdepunkter i weekenden, så vil det hurtigt gå op for dig, at så dygtige spillere ikke behøver 100 procent chancen.

I går har vi 50 indlæg. Vi har ti skud fra max 30 meter. Vi har fem gange, hvor spillere - to gange Marcelo til sidst - har en skudposition tæt på mål fra en skarp vinkel. Vi har fem gange, hvor vores kanter får lov at trække ind og prøve sparket. Vi har fem kontrastød med tre mod tre..

Og alligevel formår vi ikke at score - DET er simpelthen for dårligt. Det drejer sig om én god afslutning, én god aflevering eller ét godt indlæg, men vi har ikke kvaliteten. Alene vores langskud er urimeligt ringe.

Endnu værre: Det var det samme mod Sheriff og Villarreal. Når vi spiller mod hold, der stiller sig ned, kan vi simpelthen ikke regne med at få gigantchancer, så når vi ikke scorer på de halve, vinder vi ikke.

Derfor er jeg heller ikke enig med postulatet om, at Mbappé heller ikke ville gavne i sådan en kamp i går. Problemet er nemlig, at han har Asensio og Vinicius' styrker i én cocktail.

Asensio har et dødbringende spark og vil sparke hver anden bold ind fra kanten af feltet. Men han kan ikke sætte en mand.

Vinicius kan sætte sin direkte oppasser ni ud af ti gange. Men sparker én ud af ti bolde ind, når den skal placeres yderligt eller sparkes hårdt.

Mbappé agter begge ting. Jeg har set ham lave så mange mål fra flere af Vinicius' situationer i går, hvor han tager et træk og sparker hårdt til bolden en meter eller to inde i feltet. Og han kan sparke med begge ben. 

Det er i øvrigt også det eneste gode argument for Pogba. Kroos, Casemiro og Modric kommer så tit i favorable situationer, men de sparker simpelthen så ineffektivt et langskud, at vi kan forvente ét mål hver anden sæson fra dem. Med franskmandens hårde inderside vil vi få langt flere mål. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 2 uger siden #62 af madrid2000

Bismo post=143100 skrev: Hvor er la liga bare zzzz... Der er ikke meget at sige til at EPL er langt mere populært. Lorte produkt.

90% af holdene forsvarer med 11 mand bag bolden, når modstanderen hedder Real eller Barca. Seværdigt er det i hvert fald ikke. 

​La liga er med sandhed et lorteprodukt i øjeblikket. Ikke underligt, at Papa Floro vil lave en Superliga. La liga er ikke i nærheden af PL.
Med Barcelona og RM fald fra storhed er underholdningsværdien faldet drastisk. 

9 måneder 2 uger siden #63 af Ramos4

Sebberg post=143138 skrev: ​Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke synes, at vi spiller nogen decideret prangende kamp, og at resultatet ganske enkelt er for dårligt.

MEN: Min kritik bliver simpelthen ikke skudt afsted mod Ancelotti. Jeg synes, det er helt vildt skræmmende, at vi ikke formår at score i går. Ja, vi har ikke nogen deciderede friløbere eller afslutninger i det lille felt, men det er sgu heller ikke en nødvendighed for at putte bolden i kassen.

Tager du en lille turné rundt på YouTube og ser på de forskellige europæiske topholds højdepunkter i weekenden, så vil det hurtigt gå op for dig, at så dygtige spillere ikke behøver 100 procent chancen.

I går har vi 50 indlæg. Vi har ti skud fra max 30 meter. Vi har fem gange, hvor spillere - to gange Marcelo til sidst - har en skudposition tæt på mål fra en skarp vinkel. Vi har fem gange, hvor vores kanter får lov at trække ind og prøve sparket. Vi har fem kontrastød med tre mod tre..

Og alligevel formår vi ikke at score - DET er simpelthen for dårligt. Det drejer sig om én god afslutning, én god aflevering eller ét godt indlæg, men vi har ikke kvaliteten. Alene vores langskud er urimeligt ringe.

Endnu værre: Det var det samme mod Sheriff og Villarreal. Når vi spiller mod hold, der stiller sig ned, kan vi simpelthen ikke regne med at få gigantchancer, så når vi ikke scorer på de halve, vinder vi ikke.

Derfor er jeg heller ikke enig med postulatet om, at Mbappé heller ikke ville gavne i sådan en kamp i går. Problemet er nemlig, at han har Asensio og Vinicius' styrker i én cocktail.

Asensio har et dødbringende spark og vil sparke hver anden bold ind fra kanten af feltet. Men han kan ikke sætte en mand.

Vinicius kan sætte sin direkte oppasser ni ud af ti gange. Men sparker én ud af ti bolde ind, når den skal placeres yderligt eller sparkes hårdt.

Mbappé agter begge ting. Jeg har set ham lave så mange mål fra flere af Vinicius' situationer i går, hvor han tager et træk og sparker hårdt til bolden en meter eller to inde i feltet. Og han kan sparke med begge ben. 

Det er i øvrigt også det eneste gode argument for Pogba. Kroos, Casemiro og Modric kommer så tit i favorable situationer, men de sparker simpelthen så ineffektivt et langskud, at vi kan forvente ét mål hver anden sæson fra dem. Med franskmandens hårde inderside vil vi få langt flere mål. 

​Jeg håber du har ret. Men hvis din pointe er, at vi simpelthen ikke har spillerne til at sparke boldene ind, så er det sgu også lidt sørgeligt. Kan Kroos virkelig ikke sparke på mål mere? Modric? Asensio? De må da træne afslutninger skulle man tro. Rodrygo har et godt spark. 

Enig i, at vores kontrastød var helt urimeligt ringe i går. Specielt Asensio spillede chancen mindre hver gang, ved at spille den bredt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.