Optakt: Alcoyano - Real Madrid, Copa del Rey, 1/16-finale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DeLaRed post=144553 skrev:
Synes tydeligt Hazard idag igen viser at han kan meget lidt på egen hånd, han er ikke god til at drive bolden op fra midtbanen hvis han blir presset og han mangler tydeligvis Benzema til de små kombinationer omkring feltet. Er på ingen måde imponeret...dog enig i af resten af vores offensiv næsten får han til at se god ud!Lars1991 post=144547 skrev: Hazard er da den eneste der er klog på bolden. Alle andre har så travlt og smider den væk hele tiden.
Vi må også snart indse at han ikke er den samme mere - hans skade ødelagde meget af hans eksplosivitet det tydeligt. Det hverken Chelsea, Hazard eller Real Madrids skyld. Det kan ske. Så må vi justere vores forvetninger til ham og hvad han kan. Nej det ikke særlig meget på egen hånd. Tilgengæld er han stadig en super klog spiller med en sublim teknik. Han bliver aldrig en stjerne i Real Madrid uden sin fart, men han spiller bedre end Rodrygo og Asensio for tiden. Men han er en spiller der er afhængig af at andre tænker fodbold på samme måde som ham - og det er der ikke i dag.
Jeg forstår ikke hvorfor Ancelotti ikke har et tydligere taktisk oplæg. Vi spiller meget opportunistik og direkte - og det forstår jeg hat af imod et hold som Alcoyano. Lad os nu prøvere at dominere dem og ligge et pres på dem _med_ bolden. Der kommer Marcelo og Hazard også mere til ret.
Er enig i at han i dagens kamp er vores bedste tekniker, og du har ret i at han er offer for ikke at have andre som taenker fodbold ligesom ham paa banen, men det goer dog ogsaa at han i en kamp som denne bliver et svagt led. Ud over det synes jeg vi alt for ofte i hans seneste 4 kampe har set ham traekke frisparket naar han er presset i situaioner hvor en spiller som Benzema ville have forsoeg at spille videre, og det goer bare heller ikke noget godt for vores spil, for historien om at modstanderne gaar mere til Hazard en hvad de f.eks goer mod Vini eller Benz den holder ikke. Er helt enig i at vi skal have lavere forventninger til ham i denne season (men naar de nu skal vaere saa lave burde der heller ikke vaere plads til ham efter sommer, selvom han nok ikke skal nogen vejene) synes bare virkelig vi saetter baren ret lavt for ham lige pt, om nogen burde han jo vaere en leder der tager ansvar i en kamp som denne, men det ser vi slet ikke fra ham. Og saa synes jeg ogsaa at sammenligningen med Asensio ikke holder, hans spiller i inegn af de samme omraader som Asensio, og selvom vi godt kan blive enige om hvem der har spillet bedst af de 2 de seneste 4 kampe, saa kan der ikke herske nogen tvivl om at de 20 forgaaende kampe der var Asensio klar en bedre spiller end Hazard.Lars1991 post=144558 skrev:
DeLaRed post=144553 skrev:
Synes tydeligt Hazard idag igen viser at han kan meget lidt på egen hånd, han er ikke god til at drive bolden op fra midtbanen hvis han blir presset og han mangler tydeligvis Benzema til de små kombinationer omkring feltet. Er på ingen måde imponeret...dog enig i af resten af vores offensiv næsten får han til at se god ud!Lars1991 post=144547 skrev: Hazard er da den eneste der er klog på bolden. Alle andre har så travlt og smider den væk hele tiden.
Vi må også snart indse at han ikke er den samme mere - hans skade ødelagde meget af hans eksplosivitet det tydeligt. Det hverken Chelsea, Hazard eller Real Madrids skyld. Det kan ske. Så må vi justere vores forvetninger til ham og hvad han kan. Nej det ikke særlig meget på egen hånd. Tilgengæld er han stadig en super klog spiller med en sublim teknik. Han bliver aldrig en stjerne i Real Madrid uden sin fart, men han spiller bedre end Rodrygo og Asensio for tiden. Men han er en spiller der er afhængig af at andre tænker fodbold på samme måde som ham - og det er der ikke i dag.
Jeg forstår ikke hvorfor Ancelotti ikke har et tydligere taktisk oplæg. Vi spiller meget opportunistik og direkte - og det forstår jeg hat af imod et hold som Alcoyano. Lad os nu prøvere at dominere dem og ligge et pres på dem _med_ bolden. Der kommer Marcelo og Hazard også mere til ret.
Fundamentalt synes jeg den nyelige hype om Hazard er meget soegt, men det handler nok bare om hvor lave forventninger til ham er, for skal han bare ramme Vazquez niveeau, saa goer han det helt fint, men han er jo lysaar fra at vaere i naerheden af Modric, Kroos, Vini og Benzema! Saa hvilken maalstok skal vi bruge paa ham?
Donde está la biblioteca?
- Brylle
- Gæst
-
Hvad tænker du med taktiske justeringer? Jeg kan slet ikke se ham komme ordentligt i gang når han har mistet al sit drive. Hans bedste år har været præget af hans evne til at sætte folk af og tage lange raids med bolden. Det sker ikke længere og så er der ikke meget tilbage.Lars1991 post=144560 skrev: Jeg prøver ingenlunde at hype Hazard! Selvfølgelig skal vi af med ham, vi har Vini og Benzema der gør det klart bedre og så skal vi have en forstærkning på højre fløjen. Både Rodrygo, Asensio og Hazard har efterhånden vist at de ikke kan leve op til Real Madrid standard. De har alle i perioder vist glimt af noget, men det desværre ikke nok. Og de har alle fået riiiiigeligt med chancer. Men indtil den forstærkning (Mbappe!) kommer, så må vi nøjes. Og der synes jeg Hazard er bedst hvis han kan holde sig skadesfri. Men vi også nødt til at udnytte hans kvaliteter og det kræver nogle taktiske justeringer, men det lader ikke til at taktik er noget vi kører med i Real Madrid mere for at være ærlig. Det lader til at være meget op til spillerne selv ligesom under Zidane.
Personligt ville jeg hellere satse Rodrygo pga alderen og slutproduktet, men vil meget gerne høre dit taktiske bud på hvordan vi får Hazard til at fungere på højrekanten som udgangspunkt.
Jeg er bare uenig i at han er tilnærmelsesvis god nok til at vi skal opbygge vores taktik omkring ham. Er dog enig i at vi taktisk mangler en del idag, det hæ ger dog også sammen med at vores bredde i truppen er tynd, med Mariano og Marcelo på banen spiller vi ho stort set med 9 mand.Lars1991 post=144560 skrev: Jeg prøver ingenlunde at hype Hazard! Selvfølgelig skal vi af med ham, vi har Vini og Benzema der gør det klart bedre og så skal vi have en forstærkning på højre fløjen. Både Rodrygo, Asensio og Hazard har efterhånden vist at de ikke kan leve op til Real Madrid standard. De har alle i perioder vist glimt af noget, men det desværre ikke nok. Og de har alle fået riiiiigeligt med chancer. Men indtil den forstærkning (Mbappe!) kommer, så må vi nøjes. Og der synes jeg Hazard er bedst hvis han kan holde sig skadesfri. Men vi også nødt til at udnytte hans kvaliteter og det kræver nogle taktiske justeringer, men det lader ikke til at taktik er noget vi kører med i Real Madrid mere for at være ærlig. Det lader til at være meget op til spillerne selv ligesom under Zidane.
Hvis Lunin ikke er bedre med bolden i fødderne end det vi har set idag så får han aldrig en stor fremtid i Real!
Brylle post=144561 skrev:
Hvad tænker du med taktiske justeringer? Jeg kan slet ikke se ham komme ordentligt i gang når han har mistet al sit drive. Hans bedste år har været præget af hans evne til at sætte folk af og tage lange raids med bolden. Det sker ikke længere og så er der ikke meget tilbage.Lars1991 post=144560 skrev: Jeg prøver ingenlunde at hype Hazard! Selvfølgelig skal vi af med ham, vi har Vini og Benzema der gør det klart bedre og så skal vi have en forstærkning på højre fløjen. Både Rodrygo, Asensio og Hazard har efterhånden vist at de ikke kan leve op til Real Madrid standard. De har alle i perioder vist glimt af noget, men det desværre ikke nok. Og de har alle fået riiiiigeligt med chancer. Men indtil den forstærkning (Mbappe!) kommer, så må vi nøjes. Og der synes jeg Hazard er bedst hvis han kan holde sig skadesfri. Men vi også nødt til at udnytte hans kvaliteter og det kræver nogle taktiske justeringer, men det lader ikke til at taktik er noget vi kører med i Real Madrid mere for at være ærlig. Det lader til at være meget op til spillerne selv ligesom under Zidane.
Personligt ville jeg hellere satse Rodrygo pga alderen og slutproduktet, men vil meget gerne høre dit taktiske bud på hvordan vi får Hazard til at fungere på højrekanten som udgangspunkt.
Han skal ikke have udgangspunkt på højrekanten og det synes jeg trods alt Ancelotti også har forstået efterhånden. Taktisk kunne man stoppe med at spille så direkte som vi gør imod modstandere af den her kaliber. Om det er lange bolde fra nede bagved, eller indlæg og skud hver gang der bare er en lille åbning. Jeg synes det sker såååå tit og det vældig frustrerende at være vidne til. Lad os spille med tålmodighed og korte bolde når vi har spillere som Hazard, Marcelo og Benzema på banen. Vi forhaster os så tit og det så unødvendigt og ødelæggende for vores egen rytme og momentum.
- Brylle
- Gæst
-
Men det er jo hele problemet. Så skal du fjerne Vinicius fra venstre, Benzema fra 9'eren eller opfinde en formation, der fjerner en af vores 3 midtbanespillere? Og når taktikken og formen pt er så god at vi flækker La Liga og det kører i CL, så ville det altså være skørt at ændre SÅ meget for en spiller som ingenting kan.Lars1991 post=144565 skrev:
Brylle post=144561 skrev:
Han skal ikke have udgangspunkt på højrekanten og det synes jeg trods alt Ancelotti også har forstået efterhånden. Taktisk kunne man stoppe med at spille så direkte som vi gør imod modstandere af den her kaliber. Om det er lange bolde fra nede bagved, eller indlæg og skud hver gang der bare er en lille åbning. Jeg synes det sker såååå tit og det vældig frustrerende at være vidne til. Lad os spille med tålmodighed og korte bolde når vi har spillere som Hazard, Marcelo og Benzema på banen. Vi forhaster os så tit og det så unødvendigt og ødelæggende for vores egen rytme og momentum.
Jeg er ikke helt enig i det med lange bolde og indlæg, men kan godt følge dig.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Deres målmand er 42 år.
Det er jo en joke.