Optakt: Alcoyano - Real Madrid, Copa del Rey, 1/16-finale

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 6 måneder siden #49 af Brylle

Lars1991 post=144576 skrev:

Brylle post=144567 skrev:

Lars1991 post=144565 skrev:

Brylle post=144561 skrev:

Lars1991 post=144560 skrev: ​Jeg prøver ingenlunde at hype Hazard! Selvfølgelig skal vi af med ham, vi har Vini og Benzema der gør det klart bedre og så skal vi have en forstærkning på højre fløjen. Både Rodrygo, Asensio og Hazard har efterhånden vist at de ikke kan leve op til Real Madrid standard. De har alle i perioder vist glimt af noget, men det desværre ikke nok. Og de har alle fået riiiiigeligt med chancer. Men indtil den forstærkning (Mbappe!) kommer, så må vi nøjes. Og der synes jeg Hazard er bedst hvis han kan holde sig skadesfri. Men vi også nødt til at udnytte hans kvaliteter og det kræver nogle taktiske justeringer, men det lader ikke til at taktik er noget vi kører med i Real Madrid mere for at være ærlig. Det lader til at være meget op til spillerne selv ligesom under Zidane.

​Hvad tænker du med taktiske justeringer? Jeg kan slet ikke se ham komme ordentligt i gang når han har mistet al sit drive. Hans bedste år har været præget af hans evne til at sætte folk af og tage lange raids med bolden. Det sker ikke længere og så er der ikke meget tilbage. 

Personligt ville jeg hellere satse Rodrygo pga alderen og slutproduktet, men vil meget gerne høre dit taktiske bud på hvordan vi får Hazard til at fungere på højrekanten som udgangspunkt.

Han skal ikke have udgangspunkt på højrekanten og det synes jeg trods alt Ancelotti også har forstået efterhånden. Taktisk kunne man stoppe med at spille så direkte som vi gør imod modstandere af den her kaliber. Om det er lange bolde fra nede bagved, eller indlæg og skud hver gang der bare er en lille åbning. Jeg synes det sker såååå tit og det vældig frustrerende at være vidne til. Lad os spille med tålmodighed og korte bolde når vi har spillere som Hazard, Marcelo og Benzema på banen. Vi forhaster os så tit og det så unødvendigt og ødelæggende for vores egen rytme og momentum.

​Men det er jo hele problemet. Så skal du fjerne Vinicius fra venstre, Benzema fra 9'eren eller opfinde en formation, der fjerner en af vores 3 midtbanespillere? Og når taktikken og formen pt er så god at vi flækker La Liga og det kører i CL, så ville det altså være skørt at ændre SÅ meget for en spiller som ingenting kan. 
Jeg er ikke helt enig i det med lange bolde og indlæg, men kan godt følge dig. 

De behøver da ikke at ændre rollerne. Lad da Benzema og Vini bliver hvor de er og så spil en af midtbanespillerne lidt bredre og lad vores højreback kridte stregen. Og det har vi da også gjort før. Det altså ikke særlig meget at ændre. Det handler da bare om at sætte de spillere man har på banen op på den bedste måde. Ikke om at sætte en taktik efter én spiller.

​Det er jo præcis hvad man har prøvet. En fri rolle til Hazard. Uanset om det er derfra eller fra venstre, då kommer der 0 mål hvor han er indblandet. Manden er færdig 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #50 af DeLaRed
Vil gerne starte med at korrigere madrid2000, for det sker allerede naar de rammer de 30, samme problem havde man ved Rivaldo, Maicon og Robinho, David Luiz osv...man kan naturligvis ikke sige at det drejer sig om alle brazilianere, men har tidligere selv naevn samme moenster her i chatten, den der 30 aars foedseldag er der mange barsilanske fodbolds spillere der ikke er kommet godt fra. (Tror dog ikke i alder's teorien, men har heller ingen forklaring paa hvorfor det sker)

Donde está la biblioteca?

4 år 6 måneder siden #51 af Lars1991

Brylle post=144581 skrev:

Lars1991 post=144560 skrev: ​Jeg prøver ingenlunde at hype Hazard! Selvfølgelig skal vi af med ham, vi har Vini og Benzema der gør det klart bedre og så skal vi have en forstærkning på højre fløjen. Både Rodrygo, Asensio og Hazard har efterhånden vist at de ikke kan leve op til Real Madrid standard. De har alle i perioder vist glimt af noget, men det desværre ikke nok. Og de har alle fået riiiiigeligt med chancer. Men indtil den forstærkning (Mbappe!) kommer, så må vi nøjes. Og der synes jeg Hazard er bedst hvis han kan holde sig skadesfri. Men vi også nødt til at udnytte hans kvaliteter og det kræver nogle taktiske justeringer, men det lader ikke til at taktik er noget vi kører med i Real Madrid mere for at være ærlig. Det lader til at være meget op til spillerne selv ligesom under Zidane.

​Hvad tænker du med taktiske justeringer? Jeg kan slet ikke se ham komme ordentligt i gang når han har mistet al sit drive. Hans bedste år har været præget af hans evne til at sætte folk af og tage lange raids med bolden. Det sker ikke længere og så er der ikke meget tilbage. 

Personligt ville jeg hellere satse Rodrygo pga alderen og slutproduktet, men vil meget gerne høre dit taktiske bud på hvordan vi får Hazard til at fungere på højrekanten som udgangspunkt.

Han skal ikke have udgangspunkt på højrekanten og det synes jeg trods alt Ancelotti også har forstået efterhånden. Taktisk kunne man stoppe med at spille så direkte som vi gør imod modstandere af den her kaliber. Om det er lange bolde fra nede bagved, eller indlæg og skud hver gang der bare er en lille åbning. Jeg synes det sker såååå tit og det vældig frustrerende at være vidne til. Lad os spille med tålmodighed og korte bolde når vi har spillere som Hazard, Marcelo og Benzema på banen. Vi forhaster os så tit og det så unødvendigt og ødelæggende for vores egen rytme og momentum.

​Men det er jo hele problemet. Så skal du fjerne Vinicius fra venstre, Benzema fra 9'eren eller opfinde en formation, der fjerner en af vores 3 midtbanespillere? Og når taktikken og formen pt er så god at vi flækker La Liga og det kører i CL, så ville det altså være skørt at ændre SÅ meget for en spiller som ingenting kan. 

De behøver da ikke at ændre rollerne. Lad da Benzema og Vini bliver hvor de er og så spil en af midtbanespillerne lidt bredre og lad vores højreback kridte stregen. Og det har vi da også gjort før. Det altså ikke særlig meget at ændre. Det handler da bare om at sætte de spillere man har på banen op på den bedste måde. Ikke om at sætte en taktik efter én spiller.

​Det er jo præcis hvad man har prøvet. En fri rolle til Hazard. Uanset om det er derfra eller fra venstre, då kommer der 0 mål hvor han er indblandet. Manden er færdig 

Ja det er hvad man har gjort de sidste par gange, som jeg også sagde, og det har set markant bedre ud end da han blev låst ude i højreside - og bedre end det Rodrygo og Asensio bidrager med for tiden. Men man kunne også få mere ud af det synes jeg, men det har jeg ligesom gennemgået. Forstår ikke rigtig modstanden imod det jeg siger to be honest, det virkelig ikke særlig kontroversielt :D

4 år 6 måneder siden #52 af DeLaRed

Lars1991 post=144583 skrev:

Brylle post=144581 skrev:

Ja det er hvad man har gjort de sidste par gange, som jeg også sagde, og det har set markant bedre ud end da han blev låst ude i højreside - og bedre end det Rodrygo og Asensio bidrager med for tiden. Men man kunne også få mere ud af det synes jeg, men det har jeg ligesom gennemgået. Forstår ikke rigtig modstanden imod det jeg siger to be honest, det virkelig ikke særlig kontroversielt :D

​Nu forstaar jeg godt at det handler om en generel aendring i taktikken du efterspoerger, men Rodrygo og Asensio har i denne season tilsammen spillet omkring 1.700 minutter og de har sammenlagt vaeret medvirkende i 23 af Madrid's maal (Asensio 12 og Rodrygo 11), det giver et gennemsnit paa omtrent 74. minut per maal, saa jeg selvom jeg godt forstaar at spillet med dem paa banen maaske ikke altid fungere, saa kan man ikke tage fra dem at ud over Vini og Benzema er der ingen andre i truppen der naar dem til sokkerholderne naar vi snakker slut produkt (det taenker jeg ogsaa Ancelotti godt er klar over). Og som jeg har sagt mange gange foer saa er ingen af dem imo vaerdige til en start 11'er, men som reserver burde de som minimum staa foran i koen end de ca. 8-10 spillere som bidrager med langt mindre end dem. Derfor er jeg ogsaa meget positiv omkring at beholde begge spillere i truppe til naeste season, hvis vi altsaa kan faa dem skubbet ud af start opsitllingen via en Mbappe handel, for det er netop typer som dem som kan vaere afgoerende naar det gaelder vi har brug for paa baenken.

Min pointe er selvom spillet ikke altid fungere med dem paa banen saa kommer resultaterne ofte paa baggrund af det de bidrager med omkring feltet, og det er nok det Ancelotti kigger efter foerst!

4 år 6 måneder siden #53 af Lars1991
​Undskyld hvor får du de stats fra? :D Det lød godt nok som mange mål for mig, så ville da lige tjekke selv. Og som jeg kan se har Rodrygo været med i 5 mål. 2 mål og 2 assist i Champions League og 0 mål og 1 assist i La Liga.
Asensio har været med i 7 mål (5 mål i ligaen, og 1 mål og 1 assist i ChL).
Det da bedre end Hazard selvfølgelig som kun har en enkel assist i alle turneringer. Men så handler det også om hvad man ser på banen. Og her synes jeg Hazard er at foretrække for tiden. Men altså over en hel sæson er det lidt hip som hap, de har alle 3 deres momenter, men alt i alt er det ikke nok. Derfor synes jeg også man skal skippe Hazard og Asensio til sommer. Rodrygo er trods alt stadig kun 20 år(bliver 21 om tre dage kan jeg se!), så at have ham til bredden er jeg tilfreds nok med!

4 år 6 måneder siden #54 af DeLaRed

Lars1991 post=144585 skrev: ​Undskyld hvor får du de stats fra? :D Det lød godt nok som mange mål for mig, så ville da lige tjekke selv. Og som jeg kan se har Rodrygo været med i 5 mål. 2 mål og 2 assist i Champions League og 0 mål og 1 assist i La Liga.
Asensio har været med i 7 mål (5 mål i ligaen, og 1 mål og 1 assist i ChL).
Det da bedre end Hazard selvfølgelig som kun har en enkel assist i alle turneringer. Men så handler det også om hvad man ser på banen. Og her synes jeg Hazard er at foretrække for tiden. Men altså over en hel sæson er det lidt hip som hap, de har alle 3 deres momenter, men alt i alt er det ikke nok. Derfor synes jeg også man skal skippe Hazard og Asensio til sommer. Rodrygo er trods alt stadig kun 20 år(bliver 21 om tre dage kan jeg se!), så at have ham til bredden er jeg tilfreds nok med!

​Beklager, her skulle jeg naturligvis have givet en forklaring.

I tallene for mål de har medvirket i tæller jeg både mål scoret, assists samt de mål hvor de har deltaget i opspillet (hvor de har været 3. sidste Real spiller på bolden inden scoring). Et eksempel er Rodrygo igår, han laver en assist på hjørnesparket til Militao, men han dribler også på tværs af forsvaret og aflevere bolden til Hazard ved Asensio’s mål og er derfor 3. sidste Real spiller på bolden inden scoring (netop det løb han tager med bolden åbner op for skud muligheden til Asensio og er derfor som minimum lige så vigtigt for målet som Hazards assists). Så selvom han helt grundlæggende spiller en rigtig skidt kamp imo så kan man ikke tage fra ham at han var fundamental i 2 af Reals 3 scoringer.

Personligt mener jeg det ofte er 3. sidste spiller på bolden der spiller en stor rolle i at skabe chancen, og vi ser ofte at spillere som Kroos og Modric er dem der med en genialitet skaber det angreb der i sidste ende fører til mål, men hvor de ikke står på assist listen.

Man kan naturligvis være uenig i den observering, men synes personligt det kan blive lidt tyndt kun at kigge på mål og assists.

Så på den baggrund har Rodrygo være medvirkende i 11 mål (altså han har enten scoret, lavet assisten eller haft 3. sidste berøring op til et mål) på 951 minutter.

Og Asensio har medvirket i 12 scoringer på 887 minutter.

(Mine minutter fra kommentarer var forkerte da jeg ikke havde talt gårsdagens kamp med så sammenlagt har de spillet 1.838 minutter...jeg kan også se at Asensio visse steder ikke er blevet tilskrevet scoring fra igår og andre steder er, så det er måske smags sag, for mit vedkomne var det hans mål, Hazard står heller med en assist på transfermarkt omend jeg nu også mener han skal have den, så måske de stadig mangler de sidste opdateringer)

Men vi skal naturligvis sammenligne æbler med æbler, og til sammenligning har Eden medvirket i 3 mål i denne season (2x assist og 1x 3. sidste fod på bolden) på 721 minutter.

Beklager forvirringen, men håber det giver mere mening nu.

Til de interesserede så er her et par andre spillere der også medvirker i en del flere mål når man tæller 3. sidste spiller på bolden med ved Reals mål:

Antal mål spillere har med virket i (mål scoret + assists + 3. sidste RM spiller på bolden):
Alaba = 8
Nacho = 4
Kroos = 10
Modric = 8
Casemiro = 8
Vini = 27
Benzema = 31

Og ifht hvem der skal sendes ud af klubben, så mener jeg netop at en statistik som denne er utrolig vigtig, og derfor mener jeg at før man overhovedet begynder at nævne at sende Asensio og Rodrygo id af klubben så skal man starte med at erstatte spillere som Bale, Jovic, Isco, Ceballos, Mariano, Marcelo, Hazard og Vallejo (LV kommer vi nok ikke af med, men han burde være i samme kasse imo) og så bringe spillere ind der er på er højere niveau, for på den måde presser man helt naturligt Asensio og Rodrygo ud på bænken som reserver hvor de hører til, men netop med deres slutprodukt så er det imo den type reserve vi skal have på bænken og ikke spillere som Mariano, Marcelo og Ceballos. Så jeg er enig i at vi skal have begge spillere ud af start opstillingen til de fleste kampe (forhåbentlig via Mbappe) men det er utopi at tro at vi kan have reserver siddende på bænken der leveret et bedre slutprodukt end de 2 har leveret de seneste 5 måneder, og tallene visse tydeligt at vores holdet overordnede slutprodukt på ingen måde kommer i nærheden af hvad de levere hvis vi sende en eller begge ud af klubben men derimod beholder Mariano, Jovic, Hazard, Isco og Bale.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 6 måneder siden #55 af Brylle
​@Lars1991

Ingen siger det er kontroversielt på nogen måde. Men vi har vel lov at være uenige.

Og jeg er nødt til at spørge: Hvad er det som ser bedre ud hos Hazard end Asensio og Rodrygo hvis vi gør det hele op? Som jeg ser det, så er den eneste forskel på Hazard i denne sæson og Hazard i sidste sæson, at han går langt mindre i stykker og at han dermed kan spille flere kampe i træk. Det er nyt og positivt. Men her stopper den så også på mig. Mit indtryk er at han er mere på bolden og smider færre bolde væk end de to andre, men det hænger sammen med at han aldrig sætter den på spil, aldrig sætter fart i noget som helst og aldrig skaber noget som helst. Det bliver bare til bolde tilbage eller små prik til Benzema på 2 meter som ender ud i ingenting. Jeg er ikke selv vildt imponeret af Rodrygo og Asensio, men i det mindste laver de flere mål og assist. De smider så også flere bolde væk, men det hænger sammen med at man forsøger at skabe et eller andet. Og skulle vi endelig fjerne den højrekant og bruge den i mellemrummet via Hazard, så er der slet ikke nogen i boksen når der angribes. Den er jeg godt nok ikke meget for.

4 år 6 måneder siden #56 af elle44

Brylle post=144588 skrev: ​@Lars1991

Ingen siger det er kontroversielt på nogen måde. Men vi har vel lov at være uenige.

Og jeg er nødt til at spørge: Hvad er det som ser bedre ud hos Hazard end Asensio og Rodrygo hvis vi gør det hele op? Som jeg ser det, så er den eneste forskel på Hazard i denne sæson og Hazard i sidste sæson, at han går langt mindre i stykker og at han dermed kan spille flere kampe i træk. Det er nyt og positivt. Men her stopper den så også på mig. Mit indtryk er at han er mere på bolden og smider færre bolde væk end de to andre, men det hænger sammen med at han aldrig sætter den på spil, aldrig sætter fart i noget som helst og aldrig skaber noget som helst. Det bliver bare til bolde tilbage eller små prik til Benzema på 2 meter som ender ud i ingenting. Jeg er ikke selv vildt imponeret af Rodrygo og Asensio, men i det mindste laver de flere mål og assist. De smider så også flere bolde væk, men det hænger sammen med at man forsøger at skabe et eller andet. Og skulle vi endelig fjerne den højrekant og bruge den i mellemrummet via Hazard, så er der slet ikke nogen i boksen når der angribes. Den er jeg godt nok ikke meget for.

​Jeg er enig. Desværre ser det ud til at Hazard faktisk stopper spillet alt for ofte fordi han skal have så mange berøringer, dette fungerede fint nok i Chelsea fordi han med sit antrit dengang kunne komme forbi sin mand fra stående og derved skabe overtal. Hans force nu ligger i et-to kombinationer med Benzema og det er faktisk kun når han laver førstegangsafleveringer at han er brugbar. Han er nødt til at fjerne alle de berøringer fra sit spil før han kan blive en succes, men det kræver at han ændrer sin stil fuldstændig hvilket kan være svært så sent i karrieren. Jeg foretrækker Assensio pt. da han bare har en god venstrefod, så selv hvis han har en dårlig kamp er der altid en sandsynlighed for at han hugger den i kassen på et tidspunkt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

4 år 6 måneder siden #57 af Matamoro
Den højrekant skal man i denne sæson reservere til Valverde eller Peter Federico.
Asensio, Rodrygo og Hazard bringer for lidt på højrekanten.
Måske skal man give Asensio chancen som 9’er i et par kampe inden man sælger ham sammen med Isco, Mariano, Marcelo, Bale, Jovic, Hazard.

4 år 6 måneder siden #58 af Lars1991
​Jeg synes Hazard tager bedre beslutninger på bolden og er god til at gå med i kombinationer og skabe overtal på forskellige steder på banen. Hver gang vi faktisk prøver at spille mere tålmodigt imod den her slags modstandere (ligesom imod Cadiz og Getafe, etc) så synes jeg Hazard gør det fint. Bedre end Rodrygo og Asensio som absolut intet bidrager med imod den slags hold. Problemet er også, og det ligemeget hvem der spiller, at vi hurtige bliver for utålmodige og det bliver forkrampet med en masse lange bolde og håbløse skud og indlæg uden nogen ide. Og jeg tror det kommer fordi vi spiller mere direkte imod bedre hold der giver mere plads - og der virker det jo ret godt! Men man må simpelthen kunne omstille sig taktisk når modstanderen gør - og der synes jeg vi fejler.

Argumentet med at Asensio og især Rodrygo bidrager med flere mål og assist ser jeg også ret tyndt. Det er så forsvindende lidt mere de bidrager med at det dårligt kan svare sig at kigge på det efter min mening - altså Rodrygo har jo stadig ikke scoret i ligaen :D Asensio kan jeg liiige godtag, men i hans stats gør det der hattrick imod Mallorca også godt. Men det skal da heller ikke tages væk, det var en fremragende kamp fra ham :)

Men vil da lige understrege igen at jeg ikke siger at Hazard er en kæmpe stjerne og han skal spilles hver gang. Jeg ser også hans karriere på top-niveau overstået - især fordi hans næste skade nok ligger lige om hjørnet. 

@delared
Jeg er enig i at det hurtig bliver lidt useriøst når man kun kigger på mål og assists. Men jeg synes ikke det bliver bedre at tage 3. manden med overhovedet. Det kan jo være ligeså tilfældigt og ligegyldigt. Hvis man vil gøre det helt "seriøst" så må man jo kigge på målene individuelt og se hvilke spillere der bidrog mest til det. Men det kræver jo også en del arbejde og vil blive meget subjektivt i sidste ende alligevel. Så tænker stadig det giver mest mening bare at holde det til mål og assist :D

4 år 6 måneder siden #59 af Thomaskjensen
Ja den med 3 manden som er lige så vigtig som ham der faktisk score målet, det er opfundet af en Kroos fan :)

4 år 6 måneder siden #60 af Elto92
En lille episode udspillet sig vist ved udskiftnings bænken da ceballos skulle ind.

på de klips man kan finde på youtube opstår der vist et eller andet som ceballos er virkelig utilfreds med...

Leveret af Kunena Forum