Optakt: Real Madrid – Alavés, LaLiga, 25. spillerunde
Én sejr, én uafgjort og to nederlag og blot ét mål scoret i de seneste fire kampe. Det er Real Madrids øjeblikkelige form. Faktisk har man i ordinær spilletid blot vundet to af de seneste otte kampe, så man har i høj grad brug for at komme tilbage på sporet, og det kan man i aften begynde på med hjemmebanekampen imod Alavés, der indtager 18.-pladsen i LaLiga.
Carlo Ancelotti har da heller ingen undskyldninger, for italieneren har alle mand med i truppen. Det handler altså om at hente de tre point i sikker stil, dosere spilletiden klogt for de spillere, der netop er vendt tilbage fra skader, og at få Karim Benzema og Vinícius tilbage på måltavlen, efter ingen af dem har scoret i over en måned.
Ancelotti kaldte på pressemødet i går Alavés for ’et hold i god form’, efter de vandt deres seneste kamp imod Valencia. Sandheden er dog, at de ikke havde vundet i elleve at deres forrige kampe, ligger fire point under målstregen og blev slået ud af Copa del Rey af et tredjedivisionshold. Det er altså et mandskab, som Real Madrid absolut skal kunne slå på hjemmebane, men netop den slags kampe har i løbet af sæsonen skabt problemer. Det er eksempelvis ikke engang en måned siden, at man spillede 2-2 hjemme imod Elche, men lad det være en reminder for Benzema og co. om, at alle ligakampe kræver fuld koncentration i alle 90 minutter.
Alavés går ind til kampen uden deres kontante centerback, Víctor Laguardia, der er ude med karantæne, og derudover gæster de Santiago Bernabéu med den næstværste udebanestatistik i ligaen. Otte af elleve udebanekampe er blevet til nederlag for baskerne, heraf i de seneste fem, mens Real Madrid har vundet otte af tolv hjemmekampe i ligaen og endnu ikke har tabt.
Alavés er tilmed det mindst scorende hold i ligaen, mens Real Madrid har scoret flest af alle, og det er kun Levante, der har lukket flere mål ind end Alavés. De logiske argumenter er altså mange for en hjemmesejr, men sæsonen har vist, at man skal se det, før man tror det, når det gælder Real Madrid mod de mindre hold.
Hos Alavés kan man godt se, hvor drilleriet skal komme fra, for den tidligere Castilla-angriber, Joselu, har en bemærkelsesværdig statistik imod Real Madrid. Seks mål på syv kampe imod sin tidligere klub er det blevet til, og han er med afstand baskernes topscorer i sæsonen med tolv kasser, ti flere end nummer to på den interne liste.
Faktisk markerer i aften en mulighed for revanche for Real Madrid, for sidste gang man mødte Alavés hjemme, vandt udeholdet med 2-1. Siden er det dog blevet til to 4-1-sejre til Real Madrid på baskernes hjemmebane, og Real Madrid har vundet 14 af de seneste 16 kampe. Det ville dog ikke gøre noget, hvis det førnævnte nederlag ligger i baghovedet, for holdet har på det seneste set ud til at kunne have brug for et ekstra skud gejst.
Hvordan det går Real Madrid, kan man følge på TV 2 SPORT X eller tv2 play med kampstart klokken 21 i aften.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Militão, Alaba, Mendy, Modric, Casemiro, Camavinga, Asensio, Benzema, Vinícius
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg elsker Kroos, men som jeg har nævnt før så spiller vi meget efter hans spids kompetencer og det kan ofte gøre vores opspil langsomt.
Modric og Fede giver en helt anden dynamik, og det er ikke første gang vi ser det!
Donde está la biblioteca?
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Altid dejligt med Valverde inde. Modric og Kroos samtidig kan sagtens blive for stationært. Men udover det har det da været ræddeligt indtil videre, no?DeLaRed post=145996 skrev: Forestiller mig en del had på denne kommentar…Men hvor er det dog dejligt at se os spille med denne midtbane konstellation, uden Kroos, med 2 meget bevægelige offensive midtbane spillere er der konstant afleverings muligheder i opspillet og vi flytter bolden op igennem midten langt hurtigere end hvad vi normalt gør med Kroos.
Jeg elsker Kroos, men som jeg har nævnt før så spiller vi meget efter hans spids kompetencer og det kan ofte gøre vores opspil langsomt.
Modric og Fede giver en helt anden dynamik, og det er ikke første gang vi ser det!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Rent defensivt er der intet at brokke sig over (ud over Casemiro’s kæmpe fejl i eget felt), og synes vi er langt bedre til at få bolden op til Alaves feltet, end hvad vi ellers har set i 2022, men når vi så kommer derop er det den ene dårlige beslutning efter den anden.Ramos4 post=145999 skrev:
Altid dejligt med Valverde inde. Modric og Kroos samtidig kan sagtens blive for stationært. Men udover det har det da været ræddeligt indtil videre, no?DeLaRed post=145996 skrev: Forestiller mig en del had på denne kommentar…Men hvor er det dog dejligt at se os spille med denne midtbane konstellation, uden Kroos, med 2 meget bevægelige offensive midtbane spillere er der konstant afleverings muligheder i opspillet og vi flytter bolden op igennem midten langt hurtigere end hvad vi normalt gør med Kroos.
Donde está la biblioteca?
Valverdes dynamik havde været skide god mod PSG til gengæld.
Jeg synes ikke der er meget mening med galskaben.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Der er intet at brokke sig over defensivt HJEMME mod ALAVES? Okay, barren er sat lavt mand :DDeLaRed post=146002 skrev:
Rent defensivt er der intet at brokke sig over (ud over Casemiro’s kæmpe fejl i eget felt), og synes vi er langt bedre til at få bolden op til Alaves feltet, end hvad vi ellers har set i 2022, men når vi så kommer derop er det den ene dårlige beslutning efter den anden.Ramos4 post=145999 skrev:
Offensivt sker der jo nada.
Hvad laver du så af ændringer ved pausen?
Kan i huske de gode gamle dage hvor vi blev underholdt især mod bundholdene og det kun var et spørgsmål om hvor meget kampen sku vindes med ...