Optakt: Chelsea - Real Madrid, CL-kvartfinale, 1. kamp

5 måneder 2 uger siden #1 af Administrationen
Real Madrid og...

RealMadrid Logo

Real Madrid og Chelsea spiller i aften den første CL-kvartfinalekamp, når man på Stamford Bridge møder de forsvarende Champions League-vindere Chelsea.

De to hold mødtes også i sidste sæson i semifinalen og her var Real Madrid reelt chanceløse mod et engelsk mandskab, som kværnede hen over Zidanes tropper, som aldrig fandt fodfæste i kampene. Samme frygt kan man sidde med i aften, for Real Madrid er generelt ikke godt spillende i øjeblikket og Ancelotti fortsætter sin blinde tiltro til CMK-trioen på midtbanen, som ved flere lejligheder har vist sig at have store problemer mod fysisk løbestærke spillere. Til aftenens kamp ser det dog ud til, at der også bliver plads til Fede Valverde på højrekanten.

Chelsea tabte højst overraskende 1-4 til Brentford i weekenden, men man skal nok ikke lægge alverden i det resultat, for holdet præsterede stærkt i Premier League op til det nederlag og det er et hold, som sædvanligvis er meget svært at slå og som er rigtig gode til at indstille sig på modstanderne.

Derfor venter der naturligvis en svær kamp i London, hvor Real Madrid skal sætte sin lid til, at Vinícius genfinder formen fra efteråret og bliver en trussel fra venstrekanten og så har man heldigvis Benzema, som altid kan gøre livet svært for modstanderne.

Og der bliver brug for absolut skarphed hos Real Madrids angribere, for man står over for verdens måske næstbedste målmand i Mendy, som har holdt buret rent i 14 af sine 19 CL-kampe, hvilket også vidner om at den defensive organisation er på plads hos Thomas Tuchels mandskab.

I vores podcast i fredags havde vi inviteret Chelsea-tilhængeren Johan Strange ind til en snak om kampen og den bør I lytte til her: Chelsea vs. Real Madrid: Optakt til onsdagens Champions League-brag m. Johan Strange

Og ellers er der kampstart på 3+ kl. 21.00 i aften.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Alaba, Militao, Mendy, Casemiro, Kroos, Modric, Fede Valverde, Vinícius, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #2 af Lars1991
Er der noget håb i dag?

Tror de fleste af os har tabt alt tillid til Ancelotti efter Barcelona-kampen. Men vi skal dog huske på at den her kamp, højst sandsynligt, bliver en meget anderledes kamp end imod Barcelona og PSG. Hvis vi kigger på Chelseas spillestil generelt og også tænker på kampene sidste år, så kommer vi nok til have bolden mere end dem. Det tror jeg trods alt er en positiv ting. Sidst der løb Chelsea så bare tværs igennem vores hold(midtbane) uden problemer hver gang de erobret den. Det problem kunne stadig være gældende.. men sidst havde vi altså også et hav af skader. Denne gang ser det ikke ligeså slemt ud. Så jeg synes der er nogle opmuntrende forskelle fra sidst vi mødte dem.

Gør det mig optimist? Nej. Jeg har ikke meget tiltro til Ancelotti og vores 3 gamle på midten. Jeg tror desværre ikke vi har lært noget af de sidste år. Men med lidt held, en Courtois i stor form og nogle afgørende individuelle præstationer oppe foran, så kan det stadig lade sig gøre!
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

5 måneder 2 uger siden #3 af Kratmus
Vi har en okay chance. Vi plejer at præstere mod stærke modstandere, når det virkelig gælder. Men Chelsea står dårligt til os. Det udelukker dog bestemt ikke chancen eller slukker håbet.

Med al respekt for, at det var El Classico, så var den seneste kamp mod Barca ikke af større betydning for os. I situationen var det træls, men det ændrer ikke på, at vi stadig er storfavoritter til ligaen. For Barca lignede det nærmest, de havde vundet ligaen. Men ambitionsniveauet er også et lidt andet for dem i år (tidligere var det bare top 4, og det må siges at være indfriet). Vi kan ikke rigtig bruge det resultat til noget, andet end et wake-up call. Og det var vidst også tiltrængt. Mod Celta var det tydeligt, at vi sparede på kræfterne. Det var ikke prangende, men det er klassisk, at spillet er dårligt i kampen inden Champions League. Hovedet er simpelthen et andet sted - naturligvis.

Små ændringer kan gøre en forskel. Jeg tror det bedste valg er en 4-mands midtbane med KCM og Valverde med Vini og Benz på toppen. Jeg tror endnu ikke, at Camavinga er klar til dette niveau som starter, men han bør være førstevalg som indskifter på midtbanen. Hvis Vini spiller, som han har gjort de seneste 10 kampe, skal han flåes ud i pausen (eller før). Jeg aner bare ikke, hvem der skal erstatte ham. En umotiveret Bale er måske bedste valg, hvis Ancelotti kan overtale ham til at spille - Hazard ville have været en anden mulighed, men han er ikke med.

Hvis Ancelotti eksperimenterer med 3-mands eller 5-mands forsvar i en vigtig kamp som denne, må det betyde, at manden er blevet senil i en for tidlig alder.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

5 måneder 2 uger siden #4 af Franksk

Lars1991 post=147564 skrev: Er der noget håb i dag?

Tror de fleste af os har tabt alt tillid til Ancelotti efter Barcelona-kampen. Men vi skal dog huske på at den her kamp, højst sandsynligt, bliver en meget anderledes kamp end imod Barcelona og PSG. Hvis vi kigger på Chelseas spillestil generelt og også tænker på kampene sidste år, så kommer vi nok til have bolden mere end dem. Det tror jeg trods alt er en positiv ting. Sidst der løb Chelsea så bare tværs igennem vores hold(midtbane) uden problemer hver gang de erobret den. Det problem kunne stadig være gældende.. men sidst havde vi altså også et hav af skader. Denne gang ser det ikke ligeså slemt ud. Så jeg synes der er nogle opmuntrende forskelle fra sidst vi mødte dem.

Gør det mig optimist? Nej. Jeg har ikke meget tiltro til Ancelotti og vores 3 gamle på midten. Jeg tror desværre ikke vi har lært noget af de sidste år. Men med lidt held, en Courtois i stor form og nogle afgørende individuelle præstationer oppe foran, så kan det stadig lade sig gøre!

Håb har jeg masser af 

Men jeg TROR ikke vi går videre.
Det er nu ikke fordi det er umuligt, men vi er ikke gode nok på midtbanen (de gamle på sammen tid)
men især er det jo helt galt på hb......

Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Franksk. Begrundelse: Jeg vil gerne tage afstand fra mig selv

5 måneder 2 uger siden #5 af Ramos4
Tiltror os ikke de store chancer.

Går vi videre er det formentlig pga. gode præstationer af enkelte spillere, formentlig Courtois og Benzema. Og så har vi ikke holdet (læs: træneren) til at gå hele vejen alligevel, så selv et videre avancement vil have en mærkelig smag i munden.

Men når kampen fløjtes igang, vil adrenalinen komme og så håber og tror jeg på mirakler, såsom at vi pludselig spiller som et veltrænet hold.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 måneder 2 uger siden #6 af asp3200
​Tænker et lille nederlag men frygter det værste hvis Ancelotti igen stiller med de samme 3 på midten. Håber han smider noget nyt ind på midten og dropper en wing/angriber.

Men manden er lettere senil, så mon ikke han har glemt alt om sine fejltagelser og manglende taktiske sans.

Ryst posen og prøv med en 4-5-1 med Benz på toppen og så smid Modric og Valverde ind foran Camavinga, Kroos, Casemiro med understøttelse af wingbacks på siderne.

Så er der styr på defensiven med mindre Militao har røget for meget af piben.

Vi vinder ikke CHL alligevel, ligaen skal dog hjem.
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved asp3200.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

5 måneder 2 uger siden #7 af Ramos4
Mht. opstilling har jeg gået og tænkt på at vi skulle spille med Valverde - Casemiro - Modric - Camavinga på midten somehow og så Vini og Benz foran.

Menøøøh det kommer ikke til at ske. Det bliver Modric - Casemiro - Kroos og så Asensio - Benz - Vini og jeg får et føl :D

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

5 måneder 2 uger siden #8 af Kiwes

Ramos4 post=147569 skrev: Mht. opstilling har jeg gået og tænkt på at vi skulle spille med Valverde - Casemiro - Modric - Camavinga på midten somehow og så Vini og Benz foran.

Menøøøh det kommer ikke til at ske. Det bliver Modric - Casemiro - Kroos og så Asensio - Benz - Vini og jeg får et føl :D

Enig i første. Tror det bliver med Valverde i stedet for Asensio i dag.

Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Kiwes.

5 måneder 2 uger siden #9 af Daniel
​JEG TROR PÅ DET…… 1-3 til os og videre i teksten. 
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios, Lars1991

5 måneder 2 uger siden #10 af Daniel
​Ancelotti ruller med følgende 11 spillere:

Courtois; Carvajal, Militão, Alaba, Mendy; Casemiro, Kroos, Modric, EL HALCÓN; Vini Jr. og Karim "Ballon d'Or" Benzema

Vamoooooooos!

5 måneder 2 uger siden #11 af Dios
​Benz og Vinicius alene på toppen. Medmindre Valverde spiller som decideret kantspiller i en 4-3-3. Bliver spændende-udfordende at se. Det giver mening ikke at sætte Asensio eller Rodrygo ind, da de er ikke eksisterende i det her system, men bliver spændende og se hvor meget vores centrale midtbanespillere bliver trukket bredt med Chelsea's "kanter" og wing backs. Bliver det Modric løbende efter Werner/Havertz igen eller bliver det i en total bolddominans, hvor vi får rykket rundt på kæderne i Chelsea. Har svært ved at se sidstnævnte, da kampen idag nok bliver vundet på kanterne og ikke centralt, men lad os se. 

Havde håbet på max power med både Camavinga og Valverde inde i stedet for Kroos og Casemiro, så vi i det mindste kunne få dybdeløb fra flere af vores spillere. Lad os håbe Modric, Benzema og Courtois rammer dagen, for så har vi en kamp eller et godt udgangspunkt. Vamooos!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

5 måneder 2 uger siden #12 af Lars1991
​I det mindste spiller vi ikke med Rodrygo/Asensio, det én positiv ting! Håber dog ikke det betyder Valverde ligger for bredt, selvom det selvfølgelig giver mening at han skal hjælpe Carvajal. Bliver spændende at se om vi kan håndtere deres fysik og power på midten eller om vi kommer til at halse efter dem igen. Er meget mere optimistisk end hvis vi så en 4-3-3 uden Valverde i hvert fald!! 

Leveret af Kunena Forum