Referat: Liverpool - Real Madrid 0-1, CL-finale
Vores dårlige opspil har været et problem hele sæsonen og det 100% taktisk. Der er jo aldrig nogen plan med opspillet. Det bare at spille den rundt og håbe på den individuelle kvalitet kan håndtere presset modstanderen kommer med. Jeg forstår virkelig ikke at man ikke har prøvet at løse det, for vi har lidt hver gang en modstander har presset højt på os. Michael Laudrup nævnede også nogle taktiske ting der kunne gøres i går for at løse det. Men ja, der sker intet. Vi står på flade fødder og der er ingen bevægelse eller hjælp til boldholder. Højst én mand der tilbyder sig af gangen. Det simpelthen for nemt for modstanderen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
For mig er det mega stort og pt en federe følelse end de sidste 2 trofæer. Nogen har kaldt det en smadret trup og det har været meget op og ned med stemningen gennem sæsonen. Men for mig er sejren noget jeg husker for at vi endelig gav mere og mere tillid til de unge spillere som er blevet købt og ikke bare gav dem indhop men vigtige roller. Militao har mere end udfyldt Varanes rolle, Valverde er der ingen tvivl om skal starte inde, Vinicius bejler til Ballon d'Or, Mendy har leveret en god sæson og så har spillere som Camavinga og Rodrygo været virkelig vigtige at bringe ind. Sådan var realiteten for mange af de her spillere ikke sidste sæson, og det klæder holdet i år.
Det her slår ikke La Decima men jeg synes det er en klar 2'er over hvad jeg har oplevet.
Men jeg vil dog sige, at jeg i modsætning til flere - eksempelvis dig Brylle - har den her triumf som den, der står svagest og 'mindst fed' for mig. Vi har været spillet ud af banen i de fleste opgør, og i går var ikke nogen undtagelse.
Jeg er helt med på, at fodbold handler om at vinde, og at det selvfølgelig er en vild bedrift at slå så mange store hold ud, selvom vi ikke har været bedst. MEN det er sådanne argumenter jeg de seneste 20 år har skullet høre Juventus-, Atlético- og Chelsea-fans fremføre, når de har stillet bussen og taget det samlede stik.
Det er sgu ikke Real Madrid, hvis du spørger mig. Jeg synes, det er tenderende til trist, at vi har en skudstatistik, der siger 23-3 i går. Jeg husker også, at vi var på hælene i andre af finalerne - eks. mod Liverpool sidst - men når jeg går tilbage på Flashscore og kigger på statistikkerne, så er det jo noget HELT andet end i går. Langt mere jævnbyrdigt. I går står jeg i ramme alvor efter kampen og argumenterer for, at vinderen altid har ret, at vi spiller på vores styrker og så videre. Det håber jeg ikke, at jeg skal næste år.
Og det her handler altså ikke om, hvorvidt vi kunne have gjort det anderledes. Det var sandsynligvis den eneste måde at vinde trofæet på, men for en fodboldromantiker som mig betyder det bare, at sejren er mindre fed, når resten af fodboldverdenen skal snakke om, at vi har fedtet den igennem.
Når det så er sagt: Fuldkommen vanvittig bedrift, at vi står med trofæet, og jeg tror og håber, at vi næste år kan bygge på med et nye signings!
- Brylle
- Gæst
-
Vi slår PSG, City og Chelsea inden Liverpool står klar i finalen. I gruppespillet sætter vi Inter til vægs. Jeg synes slet ikke vi er blevet spillet ud, men jeg synes at vi periodevis har set voldsomt elendige ud og så har vi i andre perioder virkelig fået gang i tingene og præsteret nogle helt vanvittige ting. Jeg synes det er uhørt at vi med et mislykket Mbappe-køb sidste år og de afgange der var (Ramos, Varane osv) står som vindere af både den spanske liga og Champions League. Det kræver at der står en træner som kan løfte nogle andre spillere og det må man godt nok sige han har gjort. Vi slagter Chelsea på Stamford Bridge. Vi ødelægger City efter udligningen. Vi vælter PSG bagover til sidst. Der er så mange massive præstationer som pludselig er blevet trukket ud af holdet.
Selvfølgelig vil vi ikke vinde CL 10 ud af 10 gange hvis vi genspiller de her scenarier igen, og der er bestemt noget skal bare SKAL bygges på, men jeg synes vi har set i år at der er virkelig mange positive ting at holde fast i, og jeg synes det er en urealistisk forventning at vi på nuværende tidspunkt i genopbygningen kan dominere de modstandere vi har mødt gennem hele kampe. Dertil mangler der flere ting som tager tid at bygge op.
Det er også, som om man bliver misforstået og tillagt bestemt synspunkter, hver eneste gang man åbner op for de her kritikpunkter.Brylle post=150968 skrev: Det er sjovt så forskelligt man ser det. Og det skal der også være plads til :-)
Vi slår PSG, City og Chelsea inden Liverpool står klar i finalen. I gruppespillet sætter vi Inter til vægs. Jeg synes slet ikke vi er blevet spillet ud, men jeg synes at vi periodevis har set voldsomt elendige ud og så har vi i andre perioder virkelig fået gang i tingene og præsteret nogle helt vanvittige ting. Jeg synes det er uhørt at vi med et mislykket Mbappe-køb sidste år og de afgange der var (Ramos, Varane osv) står som vindere af både den spanske liga og Champions League. Det kræver at der står en træner som kan løfte nogle andre spillere og det må man godt nok sige han har gjort. Vi slagter Chelsea på Stamford Bridge. Vi ødelægger City efter udligningen. Vi vælter PSG bagover til sidst. Der er så mange massive præstationer som pludselig er blevet trukket ud af holdet.
Selvfølgelig vil vi ikke vinde CL 10 ud af 10 gange hvis vi genspiller de her scenarier igen, og der er bestemt noget skal bare SKAL bygges på, men jeg synes vi har set i år at der er virkelig mange positive ting at holde fast i, og jeg synes det er en urealistisk forventning at vi på nuværende tidspunkt i genopbygningen kan dominere de modstandere vi har mødt gennem hele kampe. Dertil mangler der flere ting som tager tid at bygge op.
Jeg nævner jo ingen steder, at man skal dominere Liverpool, City eller PSG. Men det er et sted mellem at dominere og så agere som et decideret bundhold. I Paris, hjemme mod Chelsea, i Manchester og i går kunne vi jo lige så godt have heddet Atlético eller Villarreal. Og det samme er jo ret beset tilfældet i én af kampene mod Inter, selvom du påstår andet :D
Hjemmekampen mod City var Real Madrid værdig, synes jeg. Store dele af kampen på broen lige så. Resten nej.
Helt enig i, at det er en vanvittig bedrift. Det er virkelig flot.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Synes du virkelig Valverde var dårlig i går?Thomaskjensen post=150956 skrev: Det har ikke altid været enkelt at kritisere Kroos :)
Om det er 93% eller 96% boldsikkerhed, så fortjener han kritik om han ikke skaber noget.
Nu er jeg ikke helt enig i at han var kampens dårligste spiller, jeg kunne nok pege på Fede, Mendy, Benz, med flere. Men vi vandt en uskøn kamp, og på det grundlag er det på sin plads med kritik og snak om fornyelse.
Vi skaber 4 chancer, mod 22.
450 korte afleveringer, og 74 lange afleveringer...
42% af kampen foregik i vores defensive område, 41% på midten.
Når vi angreb var det 41% i venstre side.
Jeg skulle igen give kampens badeboldt til Preben, kæft en nar han er at lytte på.
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163fa9948b459f.html
Jeg er her stadig XOXO
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Fede spillede ikke en dårlig kamp, og en assist er meget OK.
Men han lykkedes ikke med så meget andet, men igen hvad var hans job i går, midtbane eller angriber? Boldholder eller spilopbygger?
Det er baseret på forventninger, jeg har ingen store forventninger til Kroos i de store kampe, han er en traktor som gamlefar nævnte, langsom men pålidelig.
Fede arbejde som en hest, men missede for mange afleveringer, kiggede på stats i dag og han fik igennem 71%, mod 93% hos Kroos.
Ser også at whoscored er uenig med mig da de har rated Fede højere end Kroos, ja vi ser fodboldt forskelligt.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Valverde spillede, i min optik, en formidabel kamp. Hvilke andre spillere, kan dække tre positioner på samme tidspunkt og stadigvæk løbe og arbejde så hårdt, som Valverde gjorde det. Læg mærke til, hvordan han bakkede Carvajal op, HVER gang Luiz Diaz kom mod Carvajal. Og samtidigt var det Valverde der blev sendt afsted i dybden langs højre kanten. Helt absurd, så arbejdsom Valverde er. Så kan det godt være hans afleveringsprocent ik var så høj, men det arbejde han lagde for dagen, var helt utroligt.Thomaskjensen post=150975 skrev: @Madrid1998, vi vinder en finale i CL 1-0 så er der vel ingen der spiller direkte dårligt.
Fede spillede ikke en dårlig kamp, og en assist er meget OK.
Men han lykkedes ikke med så meget andet, men igen hvad var hans job i går, midtbane eller angriber? Boldholder eller spilopbygger?
Det er baseret på forventninger, jeg har ingen store forventninger til Kroos i de store kampe, han er en traktor som gamlefar nævnte, langsom men pålidelig.
Fede arbejde som en hest, men missede for mange afleveringer, kiggede på stats i dag og han fik igennem 71%, mod 93% hos Kroos.
Ser også at whoscored er uenig med mig da de har rated Fede højere end Kroos, ja vi ser fodboldt forskelligt.
Jeg savner Pepe :(
Var der nogen der så da spillerne kom ind på Bernabeu, som kan fortælle mig hvordan Bale blev modtaget? Jeg blev nødt til at give op og få noget søvn efter de forlod Cibeles :) Her kom Hazard med en fin besked, som blev rigtig godt modtaget af fansene. Han virker stadig til at ville Real Madrid, hvilket da er positivt, da vi næppe får ham solgt denne sommer.JimmyBroe post=150973 skrev: Hvis nogen af jer vil se fejringen ved Cibeles, live. Så kan det ses hos Marca:
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163fa9948b459f.html