Referat: Liverpool - Real Madrid 0-1, CL-finale
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Han fik en rigtig fin modtagelse, lige som de øvrige spillere.Jbner post=150981 skrev:
Var der nogen der så da spillerne kom ind på Bernabeu, som kan fortælle mig hvordan Bale blev modtaget? Jeg blev nødt til at give op og få noget søvn efter de forlod Cibeles :) Her kom Hazard med en fin besked, som blev rigtig godt modtaget af fansene. Han virker stadig til at ville Real Madrid, hvilket da er positivt, da vi næppe får ham solgt denne sommer.JimmyBroe post=150973 skrev: Hvis nogen af jer vil se fejringen ved Cibeles, live. Så kan det ses hos Marca:
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163fa9948b459f.html
Era el momento con más morbo y así reaccionó el Bernabéu: la salida de Bale en la celebración - AS.com
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fantastisk! Han fortjener sgu også en fin afsked, selvom de sidste par år ikke har været gode. Han har kæmpe andel i de første 4 af de 5 CL titler.Administrationen post=150982 skrev:
Han fik en rigtig fin modtagelse, lige som de øvrige spillere.Jbner post=150981 skrev:
Var der nogen der så da spillerne kom ind på Bernabeu, som kan fortælle mig hvordan Bale blev modtaget? Jeg blev nødt til at give op og få noget søvn efter de forlod Cibeles :) Her kom Hazard med en fin besked, som blev rigtig godt modtaget af fansene. Han virker stadig til at ville Real Madrid, hvilket da er positivt, da vi næppe får ham solgt denne sommer.JimmyBroe post=150973 skrev: Hvis nogen af jer vil se fejringen ved Cibeles, live. Så kan det ses hos Marca:
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163fa9948b459f.html
Era el momento con más morbo y así reaccionó el Bernabéu: la salida de Bale en la celebración - AS.com
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
Dette indlæg beskriver totalt godt om hvorfor Real Madrid vandt finalen og at Liverpool slet ikke burde få så meget omtale om at de var bedre i kampen end os. Den var mere lige. Sorry på spansk
På twitter
@david_delapena
A por la 16
- The European Super League
- Platin bruger
Tillykke med den 14. titel i verdens fineste fodboldturnering.
Jeg er frisk igen efter min Mbappé krise. Det viser sig at en CL titel er bedre end ingefær, citron og pepper.
Bellingham Camavinga Tchouameni
Hvilket leder mig til min anden pointe – skudforsøg. Ja statistisk er vi langt væk der. Men Liverpool skyder virkelig også på meget og det var ikke mange af dem der gav Courtois nogen problemer overhovedet. De to største chancer i kampen er jo vores! Benzemas tvivlsomme annullerede mål, hvor han kunne have scoret før. Og så selve målet med Valverdes indlæg.
Hvilket leder mig til min sidste pointe! Det virkede til alle var enige om at det var ren held og et skud på mål. Er det kun mig der er helt uenig der? Nu har jeg set meget Valverde og han slår altså indlæg på den måde – jo, der er da måske lidt held i det, jeg tror ikke han nødvendigvis har set Vini. Men jeg er sikker på at han prøver at lægge den hårdt, fladt ind imellem forsvar og målmand. For når Valverde skyder på mål ser det altså meget anderledes ud. Så jo der er som regel altid lidt held i et mål, men det der.. det var altså ikke et skud mål! So to sum up – Courtois var verdensklasse, men efter min mening har han kun 1 decideret mirakelredning. Resten ville jeg være skuffet hvis han ikke havde, men måden han håndterede alle bolde på var bare overlegent. Han har fortjent rosen, men det får også for meget omtale ifht det endelige resultat af kampen (som f.eks. Kloop på pressemødet eller alle de danske "eksperter").
Ja Liverpool har mange skud, men vi har de to største chancer. Jeg synes vi har godt styr på dem det meste af kampen og det kan godt være vi ikke var det dominerende hold, men vi vinder fortjent efter min mening.
Irriterende vi ikke fik credit for målet og det blev lagt i skuffen som heldigt. Jeg synes ikke det her mål var mere heldigt end de fleste mål. Men det ligger i god tråd med PrL-diskursen om at Liverpool havde fortjent at vinde. Vi fik et mål annulleret fair (er næsten ikke blevet snakket om), scorede et heldigt mål og Courtois redder os. Jeg synes sandheden ligger meget langt fra dette!
Har mange af de samme betragtninger. Tænkte slet ikke over, at det kunne have været en afslutning fra Valverde indtil jeg hørte det fra “kloge hoveder” fra studiet. Jeg tror problemet er, at de ikke ser La Liga, og derfor ikke rigtig kender Valverdes sparketeknik. Hvis man ser målet igen kan man se, hvordan han spotter Vinicius løbe ind i feltet. Det er i hvert fald også dårlig forsvarsspil fra Liverpool, der tillod at Vinicius havde et frit mål at score på.
Undervejs i finalen og efterfølgende sad jeg med en fornemmelse, at Real Madrid havde nogenlunde styr på kampen. Efter al den snak om Liverpools dominans valgte jeg dog at se gense kampen. Og ærligt talt, så skabte Liverpool ikke nogen store chancer pånær tre!:
Manés meget flotte aktion i første halvleg, Jotas header til Salah i modsatte stolpe og Salahs skud på kontra med højre benet fra en skarp vinkel.
Courtois havde en fantastisk kamp, men det havde hele Real Madrids forsvar også. Stort set alle deres indlæg blev headed væk, og stort set alle deres skud blev blokeret eller sparket lige på Courtois.
Liverpool lykkedes med deres høje pres, men Real Madrids spillere var for gode til at begå fejl. Der er var vild ro, som gjorde at holdet altid var i balance.
Men når holdet lykkedes med at spille sig ud af deres pres, så gav det store chancer til Real Madrid.
Det var derudover ærgerligt at Carvajal og Mendy smed bolden væk flere gange, når de prøvede at spille sig ud af presset. Med lidt bedre backs kunne man virkelig have udnyttet Liverpools svagheder.
Også ros til Ancelotti, der udnyttede at Klopp kun kan sætte sit hold op på én måde.
Link?Matamoro post=151173 skrev: Valverde har selv sagt efter kampen at det var et skud på mål
Har læst både det ene og det andet
I min optik tilhører finalens største chancer alle Real Madrid, men de figurerer ikke alle i statistikkerne, fordi spillerne ender med at formøble chancerne i et forsøg på at spille dem større.
- Vinicius Jr’s mål
- Benzema’s mere eller mindre korrekt annullerede mål
- Casemiro’s chance efter en dødbold, hvor han vælger at spille på tværs fremfor at afslutte
- Ceballos chance efter en stikning, alene med målmanden, hvor han vælger at spille på tværs fremfor at afslutte
Du mangler ogsaa det kontra loeb hvor selveste Kroos foerer bolden frem, her er man 3 mod 2, desvaerre saa misforstaar Benzema og Vini hinanden, og derfor loeber den ud i sandet, men den mulighed man havde for at faa en aaben afslutning i den situation, er stoerre end de fleste af Liverpools angreb.Robot post=151175 skrev: There are lies, damned lies and statistics :-)
I min optik tilhører finalens største chancer alle Real Madrid, men de figurerer ikke alle i statistikkerne, fordi spillerne ender med at formøble chancerne i et forsøg på at spille dem større.
- Vinicius Jr’s mål
- Benzema’s mere eller mindre korrekt annullerede mål
- Casemiro’s chance efter en dødbold, hvor han vælger at spille på tværs fremfor at afslutte
- Ceballos chance efter en stikning, alene med målmanden, hvor han vælger at spille på tværs fremfor at afslutte
Helt enig i hvad Lars og Fondo skriver, Liverpools indlaeg blev stort set aldrig farlige (de kunne ligesaa godt have hyret Vazquez til at slaa deres indlaeg) og langt stoerste delen af deres afslutninger kommer uden for feltet i situationer hvor der skal en mirakel afraetning til for at bolden lander i nettet, helt haabloest at Klopp giver dem lov til at formoeble saa mange angreb med langskud, for han burde vle have tjekket hvor mange langskud der er scoret paa Courtois i denne season, for den er der ikke mange af, det er den helt forkerte maade at komme forbi Thib paa.
Og ifht til den annulerede scoring, saa har tidligere top dommer Marc Clattenburg udtalt at han mener der var maal, da Fabinho bevist tackler bolden, at han saa ikke har styr paa i hvilken retning den ryger og at det er med knaet, mener han er underorndet. Jeg skal ikke kunne sige om der skulle vaere maal eller ej, men det faktum at tidligere topdommer (fra England endda) gaar ud og siger han havde doemt det modsatte, saetter en tyk streg under hvor haarfin den dom var, det kunne have gaaet begge veje, og dermed var det Liverpool der var heldige.
Donde está la biblioteca?
Enig i, at Courtois langtfra var den eneste grund til vi fik sejren, for der var virkelig gode præstationer over hele linjen. Få falder igennem, men det bliver simpelthen bare for kedeligt, når man bare sparker bolde væk og håber vores hurtige mand oppe foran kan klare det hele alene.
Jeg vil ikke tage noget fra vores sejr, for det er der ingen grund til. Vi vandt fuldt fortjent, og fik endda annulleret et mål, som burde tælle. Fabinho løber en risiko ved lave en glidende takling i feltet, og nej selvfølgelig er hans intention ikke at spille en Real Madrid spiller fri, som argumentet går på, men der er da ingen spillere som har intentionen om at koste et mål, eller brænde en chance. Sådan er gamet, og heldigvis for os fik det ikke en afgørende betydning.
Enig med jer andre omkring Valverde's skud/aflevering. Om han selv har sagt det var et skud på mål ved jeg ikke, men til gengæld ved alle som følger Real Madrid tæt, at mange af hans indlæg sker lige præcis på den måde.
En detalje jeg dog lagde mærke til, og som har fået alt for lidt opmærksomhed og er grunden til jeg helt klart synes Modric er helt oppe side om side med Zidane. Hvis i ikke lagde mærke til det, så gense lige målet, og Modric' forarbejde, for det er udelukkende hans skyld. Han er så fantastisk klog en spiller, og trækker Robertson helt ud af position, for derefter at lægge en skærende aflevering op i banen til Carvajal, som sammen med Casemiro tror jeg det er kan spille Valverde fuldstændig fri i det område Modric har trukket Robertson ud af. Det er simpelthen noget af en genistreg, og andre end Modric havde lavet den nemme aflevering tilbage til forsvaret eller målmanden, men alt det Modric gør er bevidst for at trække Robertson ud af position. Smukt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.