Optakt: Real Madrid - Frankfurt, Europæisk Super Cup
Jeg synes også at det blev bedre med ham inde på midtbanen. Han kom med virkelig gode løb og linkede flot op med spillerne. Jeg kan overleve med ham derude, men jeg synes han er for god til at spille derude når man tænker på hvad han bidrager med centralt.Lars1991 post=152904 skrev:
Brylle post=152873 skrev:
Hvad er det som gør at Valverde spiller dårligt? Synes han har været vigtig i presset som altid og han har haft et par gode raids på kanten. Vi skal ikke forvente en venstrebenet Vinicius trods alt, men han har designet højrekanten til at passe til hans type og jeg synes faktisk at han lykkes med sine aktioner. Men kan være at jeg har overset noget?Lars1991 post=152869 skrev: Ancelotti har ikke løst nogen af vores svagheder eller problemer. Valverde over Rodrygo og Asensio på højre-kant imod et hold af Frankfurts kaliber siger vist også alt om hans tro på dem. Mendy er Mendy, Casemiro er Casemiro. Det ikke meget de bidrager med i en kamp som denne, men det ved alle jo godt.
Jeg sad og var helt imponeret over Kroos hele kampen tilgengæld, men kan så læse herinde at det er en upopulær mening haha. Og generelt synes jeg alle, udover de 3 overnævnte spiller fint. (Valverde er undskyldt med hans position)
Altså Valverde er som han er, man får altid et minimumsbidrag, især defensivt, og han havde også et par fine raids der dog rendte ud i ingenting. Han halter teknisk på den kant dog og smider bolden væk et par gange, også et farligt sted. Derudover, fik han intet ud af det når han flyttede sig fra sin position og gik ind over midten.
Fra en højre-kant i Real Madrid forventer jeg en del mere. Og derfor skal Valverde jo også bare ind på midten. Det er bare en offensiv hæmsko når han spiller ude på kanten. Men det kan man også sige når Rodrygo og Asensio spiller der selvfølgelig. Men Valverde er _ikke_ løsningen. Efter min mening :)
Men jeg er tilbøjelig til at give dig delvist ret. Jeg synes bare ikke at der er bedre løsninger medmindre man laver rollen meget om eller Rodrygo tager kæmpe skridt mod stabilitet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Hurtigere topfart end vini, ja... vini har god topfart, men ikke exceptionel - det er hans acceleration der er vild.Kiwes post=152909 skrev: Off topic: Vi er enige om at Valverde er hurtigere end Vini? Er Valverde den hurtigste spiller i verdenen - topfart og hurtig sprint. Jeg siger ja.
Hurtigste topfart i verden? Langt fra... det behøves du ikke kigge på særlig mange statistikker for at vide.
Det er sjovt for ingen af os har nævnt noget om muligheden for Rudi på højre backen. Kan ikke se, hvorfor man ikke skal forsøge det. Omend han er vant til at spille i venstre side af forsvaret fra Chelsea, så har han farten til at spille til højre med hans højre ben.DeLaRed post=152892 skrev: STOOOOOOP nu dig selv Ance, det lort med Rudi på backen er en skændsel!!!
Mili og Alaba duoen fungerer jo også for godt til at ødelægge det. De satte fx ikke en fod forkert i CHL finalen eller for den sags skyld i aften.
Grønkjær og ham den anden kommentator var så sikre på, at Rüdiger bliver starter. Det bør være tydelig for enhver at de ikke ser Real Madrid.
Hvorfor man ikke skal forsøge det….Fordi man har Nacho, som er upåklagelig på højre backen (selvom han er bedre på VB, og bedst som CB), jeg har ingen tiltro til Rudiger evner frem i banen, og slet ikke i højre-side når vi ved han foretrækker Venstre side af CB pladserne.Fondo_Sur post=152914 skrev:
Det er sjovt for ingen af os har nævnt noget om muligheden for Rudi på højre backen. Kan ikke se, hvorfor man ikke skal forsøge det. Omend han er vant til at spille i venstre side af forsvaret fra Chelsea, så har han farten til at spille til højre med hans højre ben.DeLaRed post=152892 skrev: STOOOOOOP nu dig selv Ance, det lort med Rudi på backen er en skændsel!!!
Mili og Alaba duoen fungerer jo også for godt til at ødelægge det. De satte fx ikke en fod forkert i CHL finalen eller for den sags skyld i aften.
Grønkjær og ham den anden kommentator var så sikre på, at Rüdiger bliver starter. Det bør være tydelig for enhver at de ikke ser Real Madrid.
Er enig i at Mili og Alaba godt kan være startere på CB pladserne så længe det spiller, men baseret på at han falder hurtigt til i klubben og Spanien, så vil jeg mene Rudi burde være starter fremfor Mili.
Men netop det faktum at vi har Rudi før jo at vi ikke skal “gemme” Nacho til rotationen på CB pladserne mere, da vi har Rudi, så her er det oplagt at smide Nacho ind på backerne (begge sider) når hhv Dani og Mendy blir skiftet ud, eller skal have pauser. (Jeg så naturligvis helst Alaba på VB og Mendy som back-up, men den drøm tror jeg godt vi kan skyde en hvid pil efter med Ance i fører sædet.
Så Rudi på backerne, blir et kæmpe nej tak herfra, og hvis det et der man bruger han så vil det understrege at Ance intet har haft med den handel at gøre OG at han så er et fejl køb (nu har man jo ikke “købt” ham, men man skulle ikke have hentet ham, hvis der ikke var en plan om at han skulle spille der hvor han de seneste år har været en af de bedste i PL)
Donde está la biblioteca?
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DeLaRed post=152907 skrev:
Er enig i at Cama sagtens kunne have kommet paa banen tidligere, men ogsaa bare vitgigt at forstaa hvor god vores "gamle" trio er, og saa forstaar jeg ogsaa godt at man ikke smider en Tchou ind i en finale naar Case spiller saa vanvittigt godt (og det er offensiven man gerne vil have mere gang i), og Kroos jo ogsaa spiller en god kamp overall, ja og Ceballos, ham gider jeg slet ikke naevne, der er bare en stor niveau forskel fra ham og op til de andre. Og rent offensivt der har vi Asensio der har haft en god pre-season, men Eden og Rodrygo er jo ikke nogen der kommer ind og skaber mere offensivt som tingene ligger lige nu. (...jag og saa er der Mariano)elle44 post=152903 skrev: @delared
Det jo klart når kampen er vundet og midtbanen består af tre spillere der aldrig har spillet sammen som trio.
Cama kunne sagtens komme ind noget før og skabe noget intensitet. Ikke at jeg er utilfreds med dem idag, jeg synes de gjorde det fint, men hvis der skal fornyelse til, må man acceptere en periode hvor spillet er mere rodet, indtil de nye finder deres roller og indbyrdes forståelse.
Er slet ikke i tvivl om at baade Cama og Tchou faar masser af spilletid denne season, men har heller intet imod at de stadig tager bagsaede for spillere der er et niveau over dem.
Men offensiven er jo ikke kun de 3 forreste, eller under Ancelotti 2 forreste? Jeg talte 0 dybdeløb fra den gamle garde igår. Det skriger jo til himlen, at det netop er på midtbanen der kan komme noget ekstra offensivt, hvis man ellers ikke vil have Casemiro, Kroos og Modric hånd i hånd inden i midtercirklen på linje.
Kroos igår skuffede mig gevaldigt, og det er sjældent jeg har set en så kedelig og uinspirerende kamp fra en gammel 10'er. Hvergang der skal bygges op, så bliver han bagerste mand, eller skal overtage bolden 3 meter fra en af de bagerste. Ikke noget med, at løbe frem og kunne modtage den. Han skal helt ned og hente den. Det er sådan set fint nok, hvis man så bare havde 2 andre på den centrale midtbane, som strækker spillet, men det er jo ligeså kedeligt og fantasiløst.
Jeg vil ikke negligere den trio, og de har vundet mange titler for Real Madrid, men det har aldrig været den trio's skyld, at vi har vundet de titler. De har på forskellig vis og på forskellige tidspunkter gjort udfaldet, men som trio er den jo dybt overvurderet. Den trio har jo markant flere mangler end gode sider. Det minder om BBC trioen. Til og starte med gik det rigtig godt, men så gik det godt nok også hurtigt den forkerte vej.
Hvis man imod et så dårligt Frankfurt hold ikke kan sætte Camavinga ind i stedet for Modric eller Kroos langt tidligere, så er der jo noget helt galt. Og når man sætter Ceballos ind som kant, så er der jo noget fuldstændig galt. Faktisk bare ved at have ham i truppen, men han er da om nogen en spiller som ikke magter opgaven.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jo men du er jo selv lidt inde paa det, at naar materialet paa baenken hedder Ceballos (hvis vi ser bort fra Cama), saa er der jo ikke rigtig noget at snakke om, at saette ham paa banen tidligere er jo komplet uproduktivt.Dios post=152923 skrev:
DeLaRed post=152907 skrev:
Er enig i at Cama sagtens kunne have kommet paa banen tidligere, men ogsaa bare vitgigt at forstaa hvor god vores "gamle" trio er, og saa forstaar jeg ogsaa godt at man ikke smider en Tchou ind i en finale naar Case spiller saa vanvittigt godt (og det er offensiven man gerne vil have mere gang i), og Kroos jo ogsaa spiller en god kamp overall, ja og Ceballos, ham gider jeg slet ikke naevne, der er bare en stor niveau forskel fra ham og op til de andre. Og rent offensivt der har vi Asensio der har haft en god pre-season, men Eden og Rodrygo er jo ikke nogen der kommer ind og skaber mere offensivt som tingene ligger lige nu. (...jag og saa er der Mariano)elle44 post=152903 skrev: @delared
Det jo klart når kampen er vundet og midtbanen består af tre spillere der aldrig har spillet sammen som trio.
Cama kunne sagtens komme ind noget før og skabe noget intensitet. Ikke at jeg er utilfreds med dem idag, jeg synes de gjorde det fint, men hvis der skal fornyelse til, må man acceptere en periode hvor spillet er mere rodet, indtil de nye finder deres roller og indbyrdes forståelse.
Er slet ikke i tvivl om at baade Cama og Tchou faar masser af spilletid denne season, men har heller intet imod at de stadig tager bagsaede for spillere der er et niveau over dem.
Men offensiven er jo ikke kun de 3 forreste, eller under Ancelotti 2 forreste? Jeg talte 0 dybdeløb fra den gamle garde igår. Det skriger jo til himlen, at det netop er på midtbanen der kan komme noget ekstra offensivt, hvis man ellers ikke vil have Casemiro, Kroos og Modric hånd i hånd inden i midtercirklen på linje.
Kroos igår skuffede mig gevaldigt, og det er sjældent jeg har set en så kedelig og uinspirerende kamp fra en gammel 10'er. Hvergang der skal bygges op, så bliver han bagerste mand, eller skal overtage bolden 3 meter fra en af de bagerste. Ikke noget med, at løbe frem og kunne modtage den. Han skal helt ned og hente den. Det er sådan set fint nok, hvis man så bare havde 2 andre på den centrale midtbane, som strækker spillet, men det er jo ligeså kedeligt og fantasiløst.
Jeg vil ikke negligere den trio, og de har vundet mange titler for Real Madrid, men det har aldrig været den trio's skyld, at vi har vundet de titler. De har på forskellig vis og på forskellige tidspunkter gjort udfaldet, men som trio er den jo dybt overvurderet. Den trio har jo markant flere mangler end gode sider. Det minder om BBC trioen. Til og starte med gik det rigtig godt, men så gik det godt nok også hurtigt den forkerte vej.
Hvis man imod et så dårligt Frankfurt hold ikke kan sætte Camavinga ind i stedet for Modric eller Kroos langt tidligere, så er der jo noget helt galt. Og når man sætter Ceballos ind som kant, så er der jo noget fuldstændig galt. Faktisk bare ved at have ham i truppen, men han er da om nogen en spiller som ikke magter opgaven.
Men loesningen paa dette problem, er vi jo begge blevet enige om hedder en 3142 ;-0
Donde está la biblioteca?