Optakt: Real Madrid - RB Leipzig, CL, 2. spillerunde

3 år 10 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid kan...

Real Madrid kan tage et stort skridt mod den videre kvalifikation i Champions League, når holdet i aften får besøg af RasenBallsport Leipzig.

Tyskerne har fået en vanskelig start på sæsonen og i Bundesligaen har man kun fået 8 points i de første seks kampe og det helt store chok kom for dem i CLs første kamp hjemme mod Shakhtar Donetsk, som vandt 4-1. Det førte til trænerfyring og derfor er det i aften den tidligere Dortmund-træner Marco Rose, som står i spidsen for det kriseramte mandskab.

Og netop trænerskiftet har måske været vendepunktet for RB Leipzig, som vandt weekendens kamp med 3-0 over netop Dortmund.

RB Leipzig råder over et giftigt offensivt firkløver i form af Forsberg, Szoboszlai, Nkunku og netop hjemvendte Timo Werner og de kan tilsammen gøre rigtig ondt på et forsvar, som ikke er klar fra start og Real Madrid havde netop problemer i starten af opgøret mod Celtic, som ikke kendte deres besøgelsestid.

Omvendt er Leipzigs defensiv bestemt til at tale med og det skal Real Madrid kunne udnytte. Tyskerne må undvære den vigtige midtbanespiller Konrad Laimer til dette opgør.

For Real Madrid har sæsonstarten været en dans på roser. Udelukkende sejre og periodevist rigtig flot spil, men mest kendetegnende for holdet i indledningen på sæsonen har været den harmoni, som har præget truppen og det kan Asensios vredesudbrud fra sidelinjen i weekenden ikke ændre på.

Til aftenens kamp er Real Madrid uden Militao og Benzema og mens man har en fuldgod erstatning for brasilianeren i Antonio Rüdiger, så har der været større fortvivlelse over Benzemas skade, men weekendens kamp mod Mallorca viste, at man godt kan lave mange mål og det er bestemt positivt at tage med ind til kampen, også selv om RB Leipzig er stærkere end øboerne.

Carlo Ancelotti menes at lade Rodrygo være ny nier i front i aftenens kamp efter at han selv spillede en flot kamp i weekenden, i modsætning til Hazard, som igen skuffede. Brasilianeren får selskab af Vínicius og Fede Valverde i front og det plejer at være ensbetydende med underholdning.

Der er kampstart kl. 21.00 og opgøret kan ses på TV3 Max.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Alaba, Rüdiger, Mendy, Tchouaméni, Kroos, Modric, Fede Valverde, Vinícius, Rodrygo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #2 af DeLaRed
Virkelig spændene opstilling idag. Vi får endelig kombinationen Dani-Rudi-Alaba-Nacho at se (håber naturligvis det blir Alaba på backen)

Og så er det Rodrygo der ligge helt på toppen, det blir også spændene at følge, selvom han sjældent er en god starter, men måske positionen ændre på det.

Og så er det en dynamisk midtbane med både Cama og Tchou som gerne skulle give Luka frirum til at spille mere frit frem i banen.

Om det fungere eller ej, så er dette sku dejligt forfriskende fra Ance’s side, at han stiller i noget nært stærkeste offensive opstilling excl Benzema.

Donde está la biblioteca?

3 år 10 måneder siden #3 af Lars1991
​Kunne godt tænke mig at se en helstøbt præstation fra Camavinga den her gang. Jeg synes det begynder at blive liiiidt bekymrende hvor svingende han kan være. Men lad os se hvordan det udvikler sig i løbet af sæsonen, det godt han får en masse spilletid!

3 år 10 måneder siden #4 af Dybbøl
Jeg glæder til at se Nkunku og Szobosziai. Specielt Nkunku. Er spændt på om han på sigt kan være afløser for Benzema hvis Haaland og Mbappe har lyst til at blive der hvor de er nu. 

3 år 10 måneder siden #5 af SeQueda
​Spændende med de to unge på midten sammen med Modric. Jeg tror, det bliver rigtigt godt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 år 10 måneder siden #6 af DeLaRed

Lars1991 post=154473 skrev: ​Kunne godt tænke mig at se en helstøbt præstation fra Camavinga den her gang. Jeg synes det begynder at blive liiiidt bekymrende hvor svingende han kan være. Men lad os se hvordan det udvikler sig i løbet af sæsonen, det godt han får en masse spilletid!

​Er delvist enig, men man må bare heller aldrig glemme knægtens alder…Og tænker jeg tilbage et par år, så husker jeg også en utrolig svingende Fede, der sjældent spillede 3 gode kampe i streg, så synes godt man kan give ham lidt snor baseret på en overordnet flot debut season som 18 årig i verdens største klub…men jo, kontinuitet ville være lækkert at se fra hans side.

3 år 10 måneder siden #7 af DeLaRed
Saa @Brylle ikke skal tabe ansigt idag, saa kommer her inden kampstart en besked paa vejne af ham.

"Man blir saa traet af alle de brugere der konstant skriver noget negativt om Ceballos og Hazard, det er skrevet paa forhaand, det er hver gang og vi har fattet det!"

Og da vi nu har faaet det ude af vejen, saa haaber jeg du nyder mine indlaeg idag ;-)

God kamp @Brylle ;-)...og naturligvis ogsaa til alle jer andre.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 10 måneder siden #8 af Madridista02

DeLaRed post=154472 skrev: Virkelig spændene opstilling idag. Vi får endelig kombinationen Dani-Rudi-Alaba-Nacho at se (håber naturligvis det blir Alaba på backen)

Og så er det Rodrygo der ligge helt på toppen, det blir også spændene at følge, selvom han sjældent er en god starter, men måske positionen ændre på det.

Og så er det en dynamisk midtbane med både Cama og Tchou som gerne skulle give Luka frirum til at spille mere frit frem i banen.

Om det fungere eller ej, så er dette sku dejligt forfriskende fra Ance’s side, at han stiller i noget nært stærkeste offensive opstilling excl Benzema.

​Enig i det meste du skriver. I forhold til Rodrygo, så plejer han at spille godt, når han starter inde på venstre kant. Han er naturlig venstre kant, så mon ikke det er grunden til, at han har svært ved at etablere sig på højre kant? Hvis Vinicius skulle spille fast på højre kant, er det heller ikke sikkert, han var blevet så god, som han er nu. Synes dét er værd, at tage med i betragtningen, når Rodrygos præstationer vurderes.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, DeLaRed

3 år 10 måneder siden #9 af elle44

DeLaRed post=154476 skrev:

Lars1991 post=154473 skrev: ​Kunne godt tænke mig at se en helstøbt præstation fra Camavinga den her gang. Jeg synes det begynder at blive liiiidt bekymrende hvor svingende han kan være. Men lad os se hvordan det udvikler sig i løbet af sæsonen, det godt han får en masse spilletid!

​Er delvist enig, men man må bare heller aldrig glemme knægtens alder…Og tænker jeg tilbage et par år, så husker jeg også en utrolig svingende Fede, der sjældent spillede 3 gode kampe i streg, så synes godt man kan give ham lidt snor baseret på en overordnet flot debut season som 18 årig i verdens største klub…men jo, kontinuitet ville være lækkert at se fra hans side.

​Da Fede var på Camavingas alder var der nærmest ingen af os der vidste hvad Fede var god til. Ud fra de første indhop han havde for os, lignede han jo bare en meget dårlig udgave af Kroos, han brugte slet ikke sin fysik og fart og energi. Jeg kan huske at Zidane, ud af det blå, spillede Fede som 10’er i el derbi, jeg var fandme sur over det valg, men jeg anede simpelthen ikke han havde den vildskab i sig. Jeg kan huske jeg blev ekstremt overrasket over hvor aggressiv han var, og hvor mange bolde han vandt højt oppe på banen. Nå det var nok mere en historie om den dag jeg forelskede mig i Valverde, men helt enig, man skal være tålmodige med Camavinga. Han er stadig meget ung og fodboldspillere er meget forskellige i hvornår de får deres endelig gennembrud.

Jeg er sikker på at Camavinga nok skal ramme et konstant højt niveau indenfor de næste par år, især med tanke på hvilke mentorer der render rundt i klubben, både målt på de fodboldtekniske egenskaber, men så sandelig også på hvad der skal til mentalt for at nå toppen af verden. 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 år 10 måneder siden #10 af DeLaRed

Madridista02 post=154478 skrev:

DeLaRed post=154472 skrev: Virkelig spændene opstilling idag. Vi får endelig kombinationen Dani-Rudi-Alaba-Nacho at se (håber naturligvis det blir Alaba på backen)

​Enig i det meste du skriver. I forhold til Rodrygo, så plejer han at spille godt, når han starter inde på venstre kant. Han er naturlig venstre kant, så mon ikke det er grunden til, at han har svært ved at etablere sig på højre kant? Hvis Vinicius skulle spille fast på højre kant, er det heller ikke sikkert, han var blevet så god, som han er nu. Synes dét er værd, at tage med i betragtningen, når Rodrygos præstationer vurderes.

​Man kan jo haabe at det er helt paa toppen han faar sit endelig gennembrud, omend det nok er lidt oenske taekning.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 10 måneder siden #11 af Brylle

DeLaRed post=154477 skrev: Saa @Brylle ikke skal tabe ansigt idag, saa kommer her inden kampstart en besked paa vejne af ham.

"Man blir saa traet af alle de brugere der konstant skriver noget negativt om Ceballos og Hazard, det er skrevet paa forhaand, det er hver gang og vi har fattet det!"

Og da vi nu har faaet det ude af vejen, saa haaber jeg du nyder mine indlaeg idag ;-)

God kamp @Brylle ;-)...og naturligvis ogsaa til alle jer andre.

​Så længe dit liv bliver bedre af det dér så klarer jeg mig nok. 

3 år 10 måneder siden #12 af Ramos4
Get a room.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum