Optakt: Real Madrid – Barcelona, spansk Super Cup, finale

3 år 5 måneder siden #37 af NadaMás
Forsvaret sejler jo.
Carvajal og Mendy er back-ups at most. Camavinga ikke starter, og da slet ikke på 6´eren. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #38 af elle44

Ramos4 post=157321 skrev:

elle44 post=157320 skrev: Vi har nu været elendige i defensiven hele sæsonen. Personligt synes jeg ikke at vi har en eneste spiller i 4back kæden der er fra øverste hylde. Militao har været det i perioder, men ellers ikke.

​Alaba?

Rüdiger er kun god i en 3-mandskæde, som frygtet.

​Tja. Han er fin at have som personlighed, men synes nu stadig han laver mange fejl og er lidt for blød i duellerne. Men jeg sammenligner også alle forsvarsspillere med Pepe så det kan godt være jeg er lidt for hård. Militao har det største potentiale, hvis han lærer at holde fokus i en hel kamp og har en spillende midterforsvarer ved siden af, så kan han være en af verdens bedste, og det har vi jo også set. 

3 år 5 måneder siden #39 af Fondo_Sur
Grunden til at Barca lukker så få mål ind er fordi de har en plan om at have teknisk gode spillere i det opbyggende spil. På den måde undgår man pasningsfejl, der ellers som regel er skylden i 7/10 mål eller sådan noget.

I Real Madrid har man i mange år haft et ligende rigtig godt teknisk hold med et forsvar, der nærmest kunne spille sig udenom hvad som helst.

Men når man skifter Marcelo ud med Mendy. Og får spillere ind som Rüdiger og Camavinga, så er det et helt andet hold.
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #40 af 9eren
En un Arribas er lige hvad Real Madrid har brug for. Det her går alt for slow

3 år 5 måneder siden #41 af Raul7-2880
​Det har været tydeligt i laaang tid, at vi virkelig trænger til opgradering i backs positionerne. Mendy har fra dag ét aldrig haft niveauet til Real og Carvajal er simpelthen færdig. 
Hvad gjorde man i sommers? 
Svar: Hentede mægtige Odriozola hjem…
Følgende bruger(e) sagde tak: Nada mas

3 år 5 måneder siden #42 af Ramos4
Gavi er vitterligt en middelmådig spiller, men det er tydeligt hvad et klart spilsystem og et velfungerende pres kan udrette.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 5 måneder siden #43 af Lars1991

Fondo_Sur post=157326 skrev: Grunden til at Barca lukker så få mål ind er fordi de har en plan om at have teknisk gode spillere i det opbyggende spil. På den måde undgår man pasningsfejl, der ellers som regel er skylden i 7/10 mål eller sådan noget.

I Real Madrid har man i mange år haft et ligende rigtig godt teknisk hold med et forsvar, der nærmest kunne spille sig udenom hvad som helst.

Men når man skifter Marcelo ud med Mendy. Og får spillere ind som Rüdiger og Camavinga, så er det et helt andet hold.

Helt enig, også den pointe jeg forsøgte at lave i mit indlæg. Også Valverde på højrekanten, det heller ikke ligefrem en spiller man kan spille den op på og så være sikker på at bolden ikke forsvinder.

Hvis vi skal spille med de her spillere, bliver vi også nødt til at spille lidt anderledes. Lidt mere primitivt Premier League agtigt, med masser af løb, tempo og intensitet. Men det gør vi heller ikke, og er også svært med vores gamle kerne med Modric, Kroos og Benzema.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

3 år 5 måneder siden #44 af Ramos4
Endnu en kamp hvor Camavinga bliver flået ud i pausen. Shit mand. Kommer det gennembrud nogensinde.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 år 5 måneder siden #45 af Ramos4
Jamen lad os da tage endnu en fucking lussing mod Barca. Det bliver det jo. Rend mig.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #46 af Brylle
​I det mindste er Courtois med afstand verdens bedste keeper. Han redder os lige nu og holder det i live. Det ville ikke være det første store comeback men det ligger ikke i kortene. Der er heller ingen Camavinga som kan sættes ind til at kickstarte det hele.

3 år 5 måneder siden #47 af Lars1991

Ramos4 post=157331 skrev: Endnu en kamp hvor Camavinga bliver flået ud i pausen. Shit mand. Kommer det gennembrud nogensinde.

Jeg har været bekymret længe... jeg gav også udtryk for det tidligere på sæsonen. Jeg har svært ved at se hvad det er han kan - udover at han har et godt løb med bolden. Han er ikke boldsikker, slår ikke gode afleveringer. Er dårlig til at positionere sig defensivt, fylder næsten intet defensivt. Jeg har været lidt påpasselig med kritikken, fordi vi nogle gange ser nogle kvantespring fra spillere, ligesom med Vini. Men det har ikke set særlig godt ud længe...

3 år 5 måneder siden #48 af Ramos4
Det er en katastrofe at se på :D

Kroos med et indlæg, hvor han kan fucking se der ingen er med i feltet.

De gider tydeligvis ikke.

Leveret af Kunena Forum