Optakt: Real Madrid – Barcelona, spansk Super Cup, finale
Ledelsen har sat os i den situation vi er i (manglende fornyelse). Det sjovt hvordan vi altid bliver forblændet af vores egen sucess - vi vinder ligaen og CL og tænker, jamen så må truppen være god nok. Vi vidste jo allerede sidste sæson, at vi manglede forstærkninger. Nu må Ancelotti finde en måde af få os ud af den på - enten ved systemskifte eller introduktion af nye spillere. Vores spil er yderst kritisk og det er svært at se hvordan det skal blive bedre...men så igen, vi var i samme situation sidste år og pludseligt skete der bare noget. Jeg synes egentlig ikke at der var så meget imponerede over Barca's spil og de har jo også skulle kæmpe meget for deres sejre de seneste kampe, nej det var vores elendige foræringer til dem der var skyld i målene. Det er som vores pasningsspil er HELT væk.Hamid8210 post=157383 skrev: Dagen derpå
Hvordan ser i på hele vores nuværende situation? Jeg må indrømme jeg er noget bekymret. Vi taber til Villarreal og dernæst Barca. Vi har svært mod de dårligere hold og vinder marginalt. Det ligner ikke der er et system udover at Benz eller Vini skal trylle.
Derudover er kvaliteten på bænken virkelig dårlig. Spiller som Benz og Vini bliver aldrig sparet. Måske overdriver jeg
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi vandt CL og ligaen sidste sæson, i nogle superfede kampe, men det var også allerede der tydeligt at vi havde brug for forstærkninger/nytænkning, da vi ofte blev udspillet i perioder. Nu er magien lidt væk og problemerne står klarere frem.Hamid8210 post=157383 skrev: Dagen derpå
Hvordan ser i på hele vores nuværende situation? Jeg må indrømme jeg er noget bekymret. Vi taber til Villarreal og dernæst Barca. Vi har svært mod de dårligere hold og vinder marginalt. Det ligner ikke der er et system udover at Benz eller Vini skal trylle.
Derudover er kvaliteten på bænken virkelig dårlig. Spiller som Benz og Vini bliver aldrig sparet. Måske overdriver jeg
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Du kan mene lige praecis hvad du vil, men det betyder ikke at du tager mindre fejl ;-)9eren post=157382 skrev:
jeg vil mene at der er så meget sult i Vallejo for at spille, at han sagtens kan tage et centerforsvar.DeLaRed post=157379 skrev:
Jeg kan give dig svar på 2 af spørgsmålene ret hurtigt:9eren post=157378 skrev: Kan Vallejo eller Nacho ikke gøre det bedre end det vi så af Rüdiger?
Hvorfor skal Rodrygo, den mest formstærke og energiske spiller starte ude i går. Jeg har så mange undrene spørgsmål. Endvidere, hvorfor går det så galt for Camavinga. Han er jo et kæmpe talent. Er Modric overhovedet klar til at spille?
1. Jo Nacho kan sagtens gøre det bedre en Rudiger, vi SKAL have enten Nacho eller Alaba i midter forsvaret i hver kamp så vi har en spiller der er bold sikker og kan være med i det opbyggende spil. Så må Rudi og Mili deles om den anden plads hvor det drejer sig om de defensive pligter og at holde luftrummet frit.
2. NEJ, Vallejo kan ikke gøre det bedre end nogen af de spillere vi så igår, på hans Aller bedste dag havde han stadig været banens dårligste!
i øvrigt så vil jeg mene at debatten om de spanske spillere kommer til gavn i dette nederlag. Vi skal have den stamme af spanske spillere der kan give det boost af fokus og disciplin. Og Carvajal er altså ikke den samme længere.
kunne jeg lave ændringer i truppen nu ville jeg gøre følgende og så have fokus på spanske spillere til sommer plus Mbappe og Bellingham. Noget skal der ske hvert fald på transfermarkedet
Courtois,
Vallejo, Militao, Nacho, Alaba
Tchouameni, Valverde, Kroos
Rodrygo, Benzema, Vini
Vallejo har stort set ingen af de kvaliteter der skal til for at kunne goere sig paa aller oeverste niveau i Europaeisk fodbold, det er ikke noget nyt og burde staa soleklart for enhver! Men dit argument med "Sult" er helt ude i hampen, for hvis alt der skulle til for at spille for Real Madrid's 1. hold var sult, jamen saa forstaar jeg da ikke hvorfor hele Castilla holdet ikke allerede har vaeret med i start opstilling hos Ancelotti, eller hvad med Juvenil A, for du kan ikke overbevise mig om at spillerne paa 1. hldet er mere sultne end dem der spiller i ungdoms raekkerne, der er masser af sult i akademiet, MEN der mangler SAAAAAA meget andet. Vi kan godt blive enige om at Sult er en af de ting der mangler paa det nuvaerende hold, men det goer jo bare ikke at man med Sult helt automatisk blir god nok til at spille for Real, det er noget vaas...ellers ville vores egen Daniel (fra madridista.dk) vel vaere topscorer i Real paa nuvaerende tidspunkt, han ligner ihvertfald en sulten mand ;-0 (intet andet en LOVE, Daniel;)
Din opstilling er da ogsaa til at lukke op og smide Hazards pomfritter i! Vallejo som back, goer jo bare at man udstiller ALLE hans daarlige kvaliteter endnu mere, hvis og saa frem man skal bruge Vallejo (paa b-holdet i Cadiz) saa skal han naturligvis spille i midter forsvaret hvor han kan udnytte sine eneste to spids-kompetencer, spil i luftrummet og fysisk styrke. Og jo, Rodrygo score da maal, men det er mere end sjaeldent ham selv der kreere maalchancerne, og det er jo netop det vi mangler, se bare kampen igaar, Benzema har 2 afslutninger, giver du ham 8 saa skal han nok scorer, vi har ikke brug for en spiller der er god i feltet naar vi ikke kan faa bolden derop, vi har brug for spillere der kan skabe flere chancer. Alaba som back vra jge stor fortaler for foer seasonen gik igang, men de gange det er blvete forsoegt er han faldet komplet igennem, ja han bringer maaske (og det er en kaempe sjaeldent MAASKE) noget mere offensivt, tilgengaeld har han set ufaatelig daalrig ud defensiv paa back-pladsen.
Ovenstaaende opstilling havde maakse gjort det fint mod Rayo, men mod Barca havde det givet praecis sammen resulttat, naar man saa ligger dertil at spillere som Vini, Benz og Kroos alle pt ikke er inde i deres bedste periode.
Men som sagt i starten, du kan mene hvad du vil, bare vi er enige om at du tager fejl ;-)
EDIT: Det siger ogsaa noget om hvor desperate vi fans er blevet naar vi begynder at naevne Vallejo som en del af start opstillingen, saa staar det fandme skidt til. Det foeles naesten som dengang man hentede Gravesen :D Men jeg holder fast i at vores tsoerste problem er og bliver den bredde der allerede blev naevnt foer seasonen gik igang, man vinder bare ikke meget soelvtoej med en trup paa kun 23 mand der ogsaa taeller spillere som Hazard, Ceballos, Vallejo, Mariano, Odriozola og Vazquez, det btyder nemlig at man "net" har 15 mark-spillere der skal kaempe med om 6 trofaer, det holder paa ingen maade!
Donde está la biblioteca?
- Brylle
- Gæst
-
Jeg vil forsøge at svare med lidt mere respekt for din holdning end indlægget over dette.9eren post=157382 skrev:
jeg vil mene at der er så meget sult i Vallejo for at spille, at han sagtens kan tage et centerforsvar.DeLaRed post=157379 skrev:
Jeg kan give dig svar på 2 af spørgsmålene ret hurtigt:9eren post=157378 skrev: Kan Vallejo eller Nacho ikke gøre det bedre end det vi så af Rüdiger?
Hvorfor skal Rodrygo, den mest formstærke og energiske spiller starte ude i går. Jeg har så mange undrene spørgsmål. Endvidere, hvorfor går det så galt for Camavinga. Han er jo et kæmpe talent. Er Modric overhovedet klar til at spille?
1. Jo Nacho kan sagtens gøre det bedre en Rudiger, vi SKAL have enten Nacho eller Alaba i midter forsvaret i hver kamp så vi har en spiller der er bold sikker og kan være med i det opbyggende spil. Så må Rudi og Mili deles om den anden plads hvor det drejer sig om de defensive pligter og at holde luftrummet frit.
2. NEJ, Vallejo kan ikke gøre det bedre end nogen af de spillere vi så igår, på hans Aller bedste dag havde han stadig været banens dårligste!
i øvrigt så vil jeg mene at debatten om de spanske spillere kommer til gavn i dette nederlag. Vi skal have den stamme af spanske spillere der kan give det boost af fokus og disciplin. Og Carvajal er altså ikke den samme længere.
kunne jeg lave ændringer i truppen nu ville jeg gøre følgende og så have fokus på spanske spillere til sommer plus Mbappe og Bellingham. Noget skal der ske hvert fald på transfermarkedet
Courtois,
Vallejo, Militao, Nacho, Alaba
Tchouameni, Valverde, Kroos
Rodrygo, Benzema, Vini
Jeg tror ikke helt jeg forstår. Vi mangler spanske spillere ifølge dig, men du vil sætte en spansk spiller af og sætte MEGET dårligere spansk spiller ind? Nacho synes jeg er helt fair selvom Alaba ikke har været god på venstre back. Men det kræver måske kontinuerligt spilletid derude - og så passer han til Vinicius som har sit brede udgangspunkt hvorimod Alaba på bolden sagtens kan drive ind og være god på bolden. En nice tanke der endnu ikke har virket i praksis men det ved man ikke før det er prøvet. Spændende tanke lige her.
Hvad er det for noget spansk blod der kan forstærke det der hold? Jeg er lidt nysgerrig. Mbappe og Bellingham løser det ikke. Derimod betyder de to tilgange at der ikke er mange penge at købe for.
Alaba lider af det samme synes jeg - han blev også kastet frem og tilbage fra midterforsvar til venstre back, tit midt i kampene. De sidste par præstationer på backen fra ham har ikke været godt nej, men jeg tror helt klart det kan lade sige gøre. Han bliver måske ikke en verdensstjerne derude, men vi har brug for en bedre fodbodspiller end Mendy på den plads. Og så kan Alaba få hjælp defensivt af en midtbane. Lidt taktisk snilde kan sagtens gøre op for hans mangler.
Så jeg er med på 9'erens opstilling minus Vallejo. Jeg synes faktisk Vallejo er en god spiller, men han skal ikke spille back og vi har desværre (og lidt underligt) 4 centerbacks der er bedre (3 hvis man tager Alaba på backen), så der er ikke meget plads til ham. Så jeg tror ikke man kan løse højreback problemet.... medmindre man prøver Tobias. Og forstår faktisk ikke hvorfor man ikke gør det. På det punkt er Barcelona jo længder bedre end os. Når de har svagheder på nogle positioner, jamen så giver de chancen til deres talenter. Lad os nu gør det samme for fanden :D Lad Arribas prøve at spille den kant, lad Tobias prøve at spille den back. Det kan vel ikke blive meget værre på den højreside.
Eller for den sags skyld et 3 mands forsvar med en dybt liggende Tchou og saa smide Alaba op paa Venstre midtbane? Vi har om noget spillerne til at spille en 3 mands forsvar.Lars1991 post=157388 skrev: Jeg synes tit spillere begynder at svinge i niveau når de skal spille vidt forskellige roller hele tiden. Jeg synes vi har set det med Valverde før, hvor Zidane brugte ham over alt.. han begyndte at falde i niveau. Og synes vi ser det samme nu, han præsterer ikke ligeså godt på 8'eren nu, hvor han har spillet meget kant. En spiller med Valverdes kvalitet skal altså ikke bruges som alt-mulig-mand, det han for god til. Han skal have en klar defineret rolle, hvor man prøvet at sætte ham i scene.
Alaba lider af det samme synes jeg - han blev også kastet frem og tilbage fra midterforsvar til venstre back, tit midt i kampene. De sidste par præstationer på backen fra ham har ikke været godt nej, men jeg tror helt klart det kan lade sige gøre. Han bliver måske ikke en verdensstjerne derude, men vi har brug for en bedre fodbodspiller end Mendy på den plads. Og så kan Alaba få hjælp defensivt af en midtbane. Lidt taktisk snilde kan sagtens gøre op for hans mangler.
Så jeg er med på 9'erens opstilling minus Vallejo. Jeg synes faktisk Vallejo er en god spiller, men han skal ikke spille back og vi har desværre (og lidt underligt) 4 centerbacks der er bedre (3 hvis man tager Alaba på backen), så der er ikke meget plads til ham. Så jeg tror ikke man kan løse højreback problemet.... medmindre man prøver Tobias. Og forstår faktisk ikke hvorfor man ikke gør det. På det punkt er Barcelona jo længder bedre end os. Når de har svagheder på nogle positioner, jamen så giver de chancen til deres talenter. Lad os nu gør det samme for fanden :D Lad Arribas prøve at spille den kant, lad Tobias prøve at spille den back. Det kan vel ikke blive meget værre på den højreside.
Enig i din observation af Fede, find nu en plads til ham og lad ham blive paa den. (Synes dog ogsaa han generelt bare ligner en spiller der er traet, man maa ikke glemme at en spiller som Fede lever paa at give sig selv 110% naar han spiller paa sit bedst, og det betyde ogsaa bare at han ind imellem har brug for nogle pauser, og der ska altsaa mere end en enkelt sporadisk kamp, han ville pt have rigtig godt af at faa 14 dages pause)
Donde está la biblioteca?