Optakt: Real Madrid – Barcelona, spansk Super Cup, finale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er sgu også ret ligeglad med Super Cuppen. Det var spillerne så også denne gang. Det må også være krævende at have det her latterlige midtvejs VM til at afbryde sæsonen.elle44 post=157371 skrev: Det her nederlag gør ikke så ondt på mig da jeg allerede var ekstremt skuffet efter de seneste kampe.
Det er dog utroligt vi ikke kan vinde over det her Barcahold, de spiller forudsigeligt og naivt og der er flere hold der allerede har vist hvor simpelt det er at slå dem. Det kræver bare en nogenlunde organiseret defensiv og en kontra der er lidt over middel. Det er vi dog desværre ikke i stand til for tiden.
Men tillykke til Barca, de har nogle spændende spillere hvor jeg især godt kan lide Araujo. Jeg synes heller ikke de virker til at de nye spillere er så forfærdelige at se på, som mange af de gamle som Pique, Alba, Busquets osv. det vel kun Gavi der fører den tradition videre.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det gælder for de fleste af vores spillere. Er bange for at vi taber en hel generation, hvis der ikke snart kommer en træner, der kan udvikle deres kompetencer og give dem en ordentlig struktur.Ramos4 post=157373 skrev:
Jeg er sgu også ret ligeglad med Super Cuppen. Det var spillerne så også denne gang. Det må også være krævende at have det her latterlige midtvejs VM til at afbryde sæsonen.elle44 post=157371 skrev: Det her nederlag gør ikke så ondt på mig da jeg allerede var ekstremt skuffet efter de seneste kampe.
Det er dog utroligt vi ikke kan vinde over det her Barcahold, de spiller forudsigeligt og naivt og der er flere hold der allerede har vist hvor simpelt det er at slå dem. Det kræver bare en nogenlunde organiseret defensiv og en kontra der er lidt over middel. Det er vi dog desværre ikke i stand til for tiden.
Men tillykke til Barca, de har nogle spændende spillere hvor jeg især godt kan lide Araujo. Jeg synes heller ikke de virker til at de nye spillere er så forfærdelige at se på, som mange af de gamle som Pique, Alba, Busquets osv. det vel kun Gavi der fører den tradition videre.
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Hvorfor skal Rodrygo, den mest formstærke og energisk spiller starte ude i går. Jeg har så mange undrene spørgsmål. Endvidere, hvorfor går det så galt for Camavinga. Han er jo et kæmpe talent. Er Modric overhovedet klar til at spille?
Jeg kan give dig svar på 2 af spørgsmålene ret hurtigt:9eren post=157378 skrev: Kan Vallejo eller Nacho ikke gøre det bedre end det vi så af Rüdiger?
Hvorfor skal Rodrygo, den mest formstærke og energiske spiller starte ude i går. Jeg har så mange undrene spørgsmål. Endvidere, hvorfor går det så galt for Camavinga. Han er jo et kæmpe talent. Er Modric overhovedet klar til at spille?
1. Jo Nacho kan sagtens gøre det bedre en Rudiger, vi SKAL have enten Nacho eller Alaba i midter forsvaret i hver kamp så vi har en spiller der er bold sikker og kan være med i det opbyggende spil. Så må Rudi og Mili deles om den anden plads hvor det drejer sig om de defensive pligter og at holde luftrummet frit.
2. NEJ, Vallejo kan ikke gøre det bedre end nogen af de spillere vi så igår, på hans Aller bedste dag havde han stadig været banens dårligste!
Donde está la biblioteca?
Brylle post=157338 skrev:
Det er sjovt. Jeg synes netop at han på sine gode dage slår gode afleveringer, er sikker på boldden og fylder en del defensivt, især i presset :D Men det er også kun i de åbne kampe hvor han sættes ind og kan bruge sin energi fornuftigt. Jeg frygter at det bliver en case som Kovacic: Man var ked af at miste ham, for han var god, men han kunne bare ikke bide sig fast. Jeg tror dog stadig på Camavinga på baggrund af de gode kampe han har spillet og den impact han havde sidste år. Men der skal godt nok justeres og læres noget.Lars1991 post=157334 skrev:
Ramos4 post=157331 skrev: Endnu en kamp hvor Camavinga bliver flået ud i pausen. Shit mand. Kommer det gennembrud nogensinde.
Jeg har været bekymret længe... jeg gav også udtryk for det tidligere på sæsonen. Jeg har svært ved at se hvad det er han kan - udover at han har et godt løb med bolden. Han er ikke boldsikker, slår ikke gode afleveringer. Er dårlig til at positionere sig defensivt, fylder næsten intet defensivt. Jeg har været lidt påpasselig med kritikken, fordi vi nogle gange ser nogle kvantespring fra spillere, ligesom med Vini. Men det har ikke set særlig godt ud længe...
Jeg synes Kovacic viste højt niveau, der var bare tre spillere på midten der var bedre - jeg synes dog han bidrog med noget ingen af dem havde (dynamik). Men lige nu kan man altså sagtens spille sig på den midtbane, men jeg føler bare han mangler en del.
Men det kan også være et spørgsmål om selvtillid. Jeg synes nemlig han virker lidt usikker i det meste han laver, både med og uden bold - og at blive flået ud af pausen så tit om han er blevet og i den alder, det hjælper nok ikke på det.
- 9eren
- Gæst
-
jeg vil mene at der er så meget sult i Vallejo for at spille, at han sagtens kan tage et centerforsvar.DeLaRed post=157379 skrev:
Jeg kan give dig svar på 2 af spørgsmålene ret hurtigt:9eren post=157378 skrev: Kan Vallejo eller Nacho ikke gøre det bedre end det vi så af Rüdiger?
Hvorfor skal Rodrygo, den mest formstærke og energiske spiller starte ude i går. Jeg har så mange undrene spørgsmål. Endvidere, hvorfor går det så galt for Camavinga. Han er jo et kæmpe talent. Er Modric overhovedet klar til at spille?
1. Jo Nacho kan sagtens gøre det bedre en Rudiger, vi SKAL have enten Nacho eller Alaba i midter forsvaret i hver kamp så vi har en spiller der er bold sikker og kan være med i det opbyggende spil. Så må Rudi og Mili deles om den anden plads hvor det drejer sig om de defensive pligter og at holde luftrummet frit.
2. NEJ, Vallejo kan ikke gøre det bedre end nogen af de spillere vi så igår, på hans Aller bedste dag havde han stadig været banens dårligste!
i øvrigt så vil jeg mene at debatten om de spanske spillere kommer til gavn i dette nederlag. Vi skal have den stamme af spanske spillere der kan give det boost af fokus og disciplin. Og Carvajal er altså ikke den samme længere.
kunne jeg lave ændringer i truppen nu ville jeg gøre følgende og så have fokus på spanske spillere til sommer plus Mbappe og Bellingham. Noget skal der ske hvert fald på transfermarkedet
Courtois,
Vallejo, Militao, Nacho, Alaba
Tchouameni, Valverde, Kroos
Rodrygo, Benzema, Vini
Hvordan ser i på hele vores nuværende situation? Jeg må indrømme jeg er noget bekymret. Vi taber til Villarreal og dernæst Barca. Vi har svært mod de dårligere hold og vinder marginalt. Det ligner ikke der er et system udover at Benz eller Vini skal trylle.
Derudover er kvaliteten på bænken virkelig dårlig. Spiller som Benz og Vini bliver aldrig sparet. Måske overdriver jeg