Optakt: Villarreal - Real Madrid, Copa del Rey, ottendedelsfinale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det tricky i Real Madrid er, at man som reserve spiller SÅ få minutter. Det er klart at man ligner lort, når man aldrig når at komme i kampform.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
I beg to differ...nu valgte jeg bare de to kampe for nemhedens skyld, men jeg kan da godt naevne flere.Fondo_Sur post=157547 skrev: Nu har Ceballos gjort det ganske fint som indskifter i et års tid. Det er er valg, at man fokuserer på de sidste to kampe før Villarreal kampen.
Cadiz - her faar han kun omkring 15min, men han finder aldrig rytmen i kampen og smider stort set alt vaek hvad der kommer i naerheden af ham.
Celtic - En nem kamp som vi vinder med 5 maal, men i de 30min Dani er paa banen kollapser vores midtbane fuldstaendig, kun Mendy havde en daarligere aften i den hvide troeje.
Osasuna - Han starter kampen og er utvetydigt det svageste led for Madrid, nok hans daarligste kamp i seasonen og han bliver hevet af banen i 53min af Ance, saadanne ca. 53min for sent. Han var en stor grund til at den kamp endte i en uafgjort da intet hang sammen med ham paa banen.
Mallorca - Han er noteret for en assist i kampen hvilket naturligvis er godt, men han spiller helt af helved til fra start og kampen er ogsaa uafgjort 1-1 indtil han bliver taget ud og Real faar styr paa midtbanen, 3 maal scoret holdet derefter.
Celta - Han faar kun 20min i en kamp der er afgjort, men alligevel lander han efter de 20min i kategorien Hazard/Vazquez, da intet han fortager sig baade defebsivt og offensivt ser saerlig gennemtaenkt ud
Men det handler naturligvis om hvad man mener "Ganske Fint" er i Madrid, hvis Dani's niveau i disse kampe er "Ganske Fint" i verdens stoerste fodbold klub, saa er vi nok bare for langt fra hinanden iforhold til hvilke krav vi mener der skal vaere til en spiller i kongeklubben. Og samtidig saa burde man saa nok ogsaa overveje at give laengere snor til spiller som Hazard, Odriozola og Mariano, da Dani's "Ganske Fine" niveau er betydeligt taettere paa deres niveau end paa stort set resten af truppen.
En ting man ikke kan tage fra Dani er at han stort set altid giver sig selv 100%, men man skal ikke lade sig forblaende af at det paa ingen maade goer op for alle de mangler han har i sit spil og alle de utallige fejl han har for vane at lave i langt de fleste kampe han spiller.
Donde está la biblioteca?
Gad personligt godt se Ceballos, Valverde, Nacho og Asensio inde på samme tid fremover. Det er der noget bid over.
- Brylle
- Gæst
-
For nogle brugere er beslutningen allerede truffet uanset hvordan han spiller. Ens holdning til spilleren er vigtigere end det reelle billede. Så bliver det selvsagt spild af tid.Fondo_Sur post=157547 skrev: Nu har Ceballos gjort det ganske fint som indskifter i et års tid. Det er et valg, at man kun fokuserer på de sidste to kampe før Villarreal kampen.
- 9eren
- Gæst
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Dette basere jeg på Madridisimo, eller hvad man nu kalder det, for som med Nacho så ved man stort set altid hvad man får. Man får vilje og et rigtig arbejdsom spiller, som ofte laver småfejl der i blandt koster, men altid 110%.
I en klub som Villareal skulle han blive fast starter, også på en halvdårlig dag, for holdet er ikke bedre.
I kampen mod dem kom han ind sulten, Villareal spillerne var naturligvis ikke på 100%, og så viste han noget ingen andre end Camavinga havde, og det var vilje at vinde kampen om han så skulle løbe månen rundt.
Derfor var han med i alt, da han var den eneste der gad vinde kampen.
Jeg har dog rykket mig i min vurdering af ham, som en spiller vi ikke på nogen måde skal forlænge med, til en spiller vi bestemt skal forlænge med. OM han kan finde sig i sin rolle som backup, og en løn der er derefter.
Han er altså nu på samme liste som Asensio, en spiller der kan få fast spilletid i en lidt mindre klub, og tjene de samme penge, eller mere.
De er også spillere der skal holdes i gang, så de er klar når der er behov for dem, og dermed igen gør det svært for de unge.
Et dilemma, helt enkelt.
- 9eren
- Gæst
-
Hvilke mangler mener du han har ift teknik?
Han er 27 nu hvis ikke snart. Er det ikke en okay alder for en fodboldspiller, eller skal han være 37 som Modric.
Talentet, prøv at forklar hvad du mener han skal have for at være dygtig nok!
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Om vi ser bort fra sidste kamp, som jeg ikke avviser kan være sådan han spiller resten af livet, men jeg har dog mine tvivler...9eren post=157559 skrev: Teknikken, alderen eller talentet.
Hvilke mangler mener du han har ift teknik?
Han er 27 nu hvis ikke snart. Er det ikke en okay alder for en fodboldspiller, eller skal han være 37 som Modric.
Talentet, prøv at forklar hvad du mener han skal have for at være dygtig nok!
Vi er vel enige om at han ikke har afleveringer eller overblik som Kroos, han har ikke drive som Modric, kraft som Fede, eller fart som Vini. Han er offensivt lige så farlig som Nacho, aflevere som Mendy og taber flere bolde end Vini. Så hvad han mangler af teknik, så er svaret ALT.
Det han har som overnævnte mangler, det er viljen at vinde tilbage bolden når han har smidt den væk.
Han er dog "bare" 26 år, men OK og det er en rigtig fin alder for en spiller, men ikke en man skal give chance efter chance for måske bliver han til det helt store, og bliver han i klubben i de næste 8-10 år bliver den naturlige konsekvens at de helt unge talenter kommer endnu længere væk fra spilletid.
I mit Real Madrid, skal man som ung være en magtfaktor på banen, kamp efter kamp. Militao, Vini og Fede er 3 rigtig gode eksempler på unge spillere der dominere på banen.
Derefter har vi talenterne i Rodrigo, Camawinga, Tchouaméni eller Endric for den del. Unge spillere der stadig skal satses på, som skal have spilletid, ellers må man leje dem ud eller sælge dem. Leje eller sælge til Arsenal og se hvad der sker, hvem der har talentet.
Kan man som 23 årig ikke tage en fast startplads i Arsenal, i den befatning de var i, ja så har man ikke meget talent der berettiger til en startplads i mit Real Madrid.
Jeg siger ikke at han ikke skal få flere chancer i år, jeg siger mest af alt at vi lige skal se flere gode præstationer inden der forlænges kontrakt med ham, og det samme gælder Modric, Kroos, Benzema og Asensio.
- 9eren
- Gæst
-
Vi er vel enige om at han ikke har afleveringer eller overblik som Kroos, han har ikke drive som Modric, kraft som Fede, eller fart som Vini. Han er offensivt lige så farlig som Nacho, aflevere som Mendy og taber flere bolde end Vini. Så hvad han mangler af teknik, så er svaret ALT.
Det han har som overnævnte mangler, det er viljen at vinde tilbage bolden når han har smidt den væk. ”
Det forklarer ikke hvor hans tekniske mangler er, eller hvad der er hans force. Men jeg tænker ikke at jeg rykker dig nogle vegne på det alligevel.
“Han er dog "bare" 26 år, men OK og det er en rigtig fin alder for en spiller, men ikke en man skal give chance efter chance for måske bliver han til det helt store, og bliver han i klubben i de næste 8-10 år bliver den naturlige konsekvens at de helt unge talenter kommer endnu længere væk fra spilletid.”
Du har stort set lige skrevet et indlæg om, at det bekymrede dig minus, at Real Madrid ikke har Spaniere i start opstillingen og i princippet ville se de bedste i verden. Hvorfor så bekymrer sig om de unge ift Ceballos? De kommer vel næppe til fadet, hvis man henter flere top spillere til sommer!
Har du nogensinde tænkt over, hvorfor Arsenal kan bruge Ødegaard og Real Madrid ikke?
Eller for den sags skyld, at man som spiller kan spille forskelligt under diverse trænere både niveau mæssigt og mentalt. Ceballos ville ikke være i Zidanes tanker, men han er det hos Carlo Ancelotti. Er det i øvrigt ikke sjovt at Theo Hernandez spiller for sygt i Milan, og der bliver snakket om at man skal hente ham tilbage.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Beklager om jeg har været uklar, men om vi forlænger eller ikke med Caballos har intet at gøre med om vi skal hente Bellingham, eller andre superstjerner/talenter.
Ceballos er som bedst breddespiller, og så længe han er i klubben er der 1 extra spiller der står før i listen end de unge.
Jeg har ikke set en Arsenal kamp siden jeg var dreng, så det skal jeg ikke gøre mig klog på :)
Naturligvis betyder træneren en masse for spillerne, den tillid de får, det taktiske oplæg for den enkelte spiller. Vi så det tydeligt med Vini, der fik spille på hans styrker under Ancelotti og blomstrede.
Men nu snaker vi ikke om en 19 årig der skal bære hele offensiven, men en 26 årig der har spillet 30 gode minutter i hele sit liv. (Overdrivelse fremmer forståelse)
- 9eren
- Gæst
-
“Nej, jeg rykker mig ikke. Ikke før jeg ser flere kampe som hans sidste”Thomaskjensen post=157572 skrev: Nej, jeg rykker mig ikke. Ikke før jeg ser flere kampe som hans sidste :)
Beklager om jeg har været uklar, men om vi forlænger eller ikke med Caballos har intet at gøre med om vi skal hente Bellingham, eller andre superstjerner/talenter.
Ceballos er som bedst breddespiller, og så længe han er i klubben er der 1 extra spiller der står før i listen end de unge.
Jeg har ikke set en Arsenal kamp siden jeg var dreng, så det skal jeg ikke gøre mig klog på :)
Naturligvis betyder træneren en masse for spillerne, den tillid de får, det taktiske oplæg for den enkelte spiller. Vi så det tydeligt med Vini, der fik spille på hans styrker under Ancelotti og blomstrede.
Men nu snaker vi ikke om en 19 årig der skal bære hele offensiven, men en 26 årig der har spillet 30 gode minutter i hele sit liv. (Overdrivelse fremmer forståelse)
Jeg forstår på det du siger, at du mener han har tekniske mangler, men du ikke kan forklarer ift hvorpå hans tekniske mangler er. Du drager en masse paraleller til andre spillere og mener ud fra deres tekniske kunnen, at det kan Ceballos ikke. Det er jo det rene nonsens. De fleste fodboldspillere har aldrig kunne sparke halvt så godt som Cristiano, men det forklarer ikke deres niveau af færdigheder og sparke tekniske kunnen. Det er det jeg mener du ikke kan rykke dig på ift en ordentlig forklaring. Det handler ikke om hvor mange kampe du ser med ham fremadrettet, det skulle du jo kunne forklarer allerede nu.
Ja Ceballos er en spiller der bliver prioriteret før de unge også ved en potentiel forlængelse. Men forstår slet ikke du vil ned af den sti der. Du har jo en højere interesse i at sikrer top klasse spillere uanset hvor de kommer fra.