Optakt: Mallorca – Real Madrid, LaLiga, 20. spillerunde
Efter dagens kamp taenker jeg en bytte handel imellem Mariano og Haaland godt kunne friste Guardiola :DJesperThomsen post=158246 skrev: vi kan vel efterhånden også blive enige om at Real Madrid skal finde en ny 9’er som starter, og ikke som back-up. Af med plastret, ny angriber der ikke er 35+ og konstant skadet.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det handler ikke om at give nogen skylden. Hvert fald ikke for mit vedkommende. Synes bare ikke Vini er noget for mig. Eller værd at bygge vores fremtid på.Lars1991 post=158242 skrev: Der bliver begået 10 frispark på Vini i dag. Forstår ikke hvorfor han skal have skylden for noget som helst, hvad skal han gøre? :D Han får endda et straffespark der burde have vendt kampen. Selvfølgelig tager han ikke altid de rigtige beslutninger og spiller perfekt, men der er jo ingen konsekvenser ved at begå frispark på ham gang på gang på gang.
Men det er Asensio, Rodrygo, Carvajal, Mariano, Rüdiger, Lucas, Mendy etc. heller ikke.
Alle spillede ringe i dag.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=158248 skrev:
Det handler ikke om at give nogen skylden. Hvert fald ikke for mit vedkommende. Synes bare ikke Vini er noget for mig. Eller værd at bygge vores fremtid på.Lars1991 post=158242 skrev: Der bliver begået 10 frispark på Vini i dag. Forstår ikke hvorfor han skal have skylden for noget som helst, hvad skal han gøre? :D Han får endda et straffespark der burde have vendt kampen. Selvfølgelig tager han ikke altid de rigtige beslutninger og spiller perfekt, men der er jo ingen konsekvenser ved at begå frispark på ham gang på gang på gang.
Men det er Asensio, Rodrygo, Carvajal, Mariano, Rüdiger, Lucas, Mendy etc. heller ikke. Alle spillede ringe i dag.
Jeg må bare sige, at jeg slet ikke kan sætte mig ind i det. Hvem i Europa kan sætte en mand som Vini kan? Stort set ingen. Det altså en meget sjælden ting i moderne fodbold, at kunne det som Vini kan. Og han er kun 22 år. Selvfølgelig er han fremtiden. Han er en unik spiller med et kæmpe potentiale.
Det har ikke været en sæson, der kan måle sig med den sidste. Men han har også meget svære betingelser, hvor det åbenbart er blevet helt okay at svine ham til i medierne, komme med racistiske udtalelser og udråb, plus der bliver begået flere frispark på ham end nogensinde. Og jeg gentager lige igen.. manden er 22 år. Prøv lige at sætte dig i hans situation et øjeblik. Det ikke okay hvad der foregår i Spanien må jeg bare sige. Men fordi han danser og appellerer til dommeren, så det også hans egen skyld....
Jeg snakker ikke racisme eller noget andet. Jeg forholder mig udelukkende til hans attitude på banen, hans beslutninger og hans slutprodukt.Lars1991 post=158249 skrev:
Men det er Asensio, Rodrygo, Carvajal, Mariano, Rüdiger, Lucas, Mendy etc. heller ikke. Alle spillede ringe i dag.
Jeg må bare sige, at jeg slet ikke kan sætte mig ind i det. Hvem i Europa kan sætte en mand som Vini kan? Stort set ingen. Det altså en meget sjælden ting i moderne fodbold, at kunne det som Vini kan. Og han er kun 22 år. Selvfølgelig er han fremtiden. Han er en unik spiller med et kæmpe potentiale.
Det har ikke været en sæson, der kan måle sig med den sidste. Men han har også meget svære betingelser, hvor det åbenbart er blevet helt okay at svine ham til i medierne, komme med racistiske udtalelser og udråb, plus der bliver begået flere frispark på ham end nogensinde. Og jeg gentager lige igen.. manden er 22 år. Prøv lige at sætte dig i hans situation et øjeblik. Det ikke okay hvad der foregår i Spanien må jeg bare sige. Men fordi han danser og appellerer til dommeren, så det også hans egen skyld....
Alle troede også Neymar var fremtiden, da han slog igennem i Barca. Se ham nu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg tror simpelthen ikke Vini-Endrick-Rodrygo kan føre os ind i en ny storhedstid.
Ramos4 post=158250 skrev:
Jeg snakker ikke racisme eller noget andet. Jeg forholder mig udelukkende til hans attitude på banen, hans beslutninger og hans slutprodukt.Lars1991 post=158249 skrev:
Alle troede også Neymar var fremtiden, da han slog igennem i Barca. Se ham nu.
Men det hele hænger jo sammen. Men ja, Vini er ikke perfekt, men han er stadig kampafgørende gang på gang og ville også være det i dag, hvis Rodrygo havde taget straffesparket.
Og ved ikke hvad du mener med Neymar.. han er da stadig en verdensklasse fodboldspiller, der desværre har været hårdt ramt af skader de sidste år. Måske på grund af de mange frispark i løbet af årene, who knows.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Så 30 på 1 kamp tillader jeg mig at kalde en strategi, og at 10 af dem er mod Vini er også en strategi.
RM snitter med 10 frispark per kamp, som det laveste i LaLiga.
Samme kor af Vini her og Vini er dårlig der, Vini taber for mange bolde, Vini smider sig for meget. Vini er ikke god nok til RM.
Og samme svar herfra, ja han laver fejl da han altid har 3-4 spillere rundt sig. Hvilket burde være klart for de fleste burde give lidt mere plads til de andre angribere?
Når Vini så endeligt lykkedes med 1 af 6 driblinger og kommer fri af 4-5 mand burde der vel være masser af spillere med masser af plads i feltet?
Når Benzema så endelig er i form så er det helt anderledes end i dag, da Vini har en at lege med, tænk sig om der var bare lidt kvalitet på den anden kant, men der kommer intet fra de andre.
At en dommer tillader 30 frispark, det er mig en gåde, og ja Vini skal beskyttes. Glæder mig næsten til næste kamp uden Vini, for hvor skal det kreative komme fra.
Nej, derfor gik man jo også mere eller mindre helhjertet efter Mbappe og Haaland.Ramos4 post=158251 skrev: Jeg har intet imod Vini Jr. Han er en rigtig fin spiller. Han spiller jo bare fodbold. Men som fodboldhold synes jeg vi bør gå op i helikopteren og kigge på vores "talent-projekt".
Jeg tror simpelthen ikke Vini-Endrick-Rodrygo kan føre os ind i en ny storhedstid.
Lidt ked af at sige det, men en Mbappe ville pynte på dette hold.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- 9eren
- Gæst
-
Det kan faktisk godt lade sig gøre at vinde mere end 1 liga af gangen ;) Men jeg er med på hvad du siger. Det vilde er at Perez aldrig har vundet back-to-back mesterskaber. Og det er jo tydeligt hvorfor. Hviler på laurbærerne.Kiwes post=158255 skrev: Man kan ikke vinde hvert år og det har jeg sådan set indfundet mig med nu. Det jeg kræver nu er, at ledelsen indser deres fejl og får os styrket til sommer. Perez er mere skyldig i hvor vi er end Ancelotti hvis du spørger mig. Vi har brug for 2-3 kvalitetsspillere og særligt folk der kan noget offensivt. Money talks...bar se hvad der er sket med Barca. Man valgte at gamble med Benzema alene på 9eren - det har nu vist sig at være en fejl. Ligaen er tabt og sådan et det. Nu må Ancelotti samle os op og få spillet til at funke, for vi har stadig en cup og et CL at spille med om.
Det er dog ikke kun Benzema de har gamblet med. Vi har ingen naturlig backup til Mendy, medmindre man vil tage Alaba derud. Alaba er bare bedst i midten og vores styrmand derinde. Man har også sovet på Carvajal og Lucas i årevis. Ledelsen så sig blinde på en overnaturligt god præstation sidste år.