Optakt: Mallorca – Real Madrid, LaLiga, 20. spillerunde

3 år 5 måneder siden #121 af Vinícius
Man må have en klam smag i munden over at vinde på den her måde. Mallorca møder op for at spille destruktiv fodbold. De vinder nu, men på den lange bane er de med til at ødelægge La Ligas omdømme, og det er blandt pga denne "lilleklub mentalitet", at LaLigas brand står så svagt. La Liga burde sætte ind over for dette, hvis de vil gøre sig forhåbninger om at konkurrere med Premier League. De skal straffe spillere hårdt, når de med vilje spiller destruktivt, og sparker spillere ned ikke for at gå efter bolden, men for at ødelægge spillet. Der skal gult op når man med vilje sparker bolden væk og prøver at gemme den væk - reglerne fra håndbold kunne lånes. Lad bolden ligge når der er fløjtet, ellers er det gult/2min. Og så filmer spillerne og falder som fluer. Forsvarsspillere, der filmer, burde også kunne straffes med gult. Det er så ynkeligt. Der er en grund til, at La Liga ikke kan tiltrække de største spillere, og det er sq ikke kun pengene. Det er lige så meget udsigten til at spille mod lus og klamme hunde.

Mallorca bygger en hadsk stemning op allerede inden kampen, som ingen er tjent med, udover dem selv. Deres lilleklub mentalitet er så klam, så ødelæggende for fodbold, at selv Barca fans må sidde og tænke, hold da kæft efter sådan en kamp. De møder det selv, og må efter sådan en kamp her give os ret. Som det er nu, kan La Liga ikke rumme mere end 12-14 gode hold, ligesom den danske superliga. Så lavt er niveauet efterhånden blevet. Jeg har set La Liga fodbold i over 30 år nu, og det giver mig minder om de sorte gamle dage.

Jeg kan ikke huske Ancelotti reagere som i dag. Det viser også, hvor absurd det efterhånden er blevet. Lysten til at se La Liga er simpelthen på et så lavt niveau efterhånden. Jeg glæder mig til Champions League, hvor vi kan møde fodboldhold, frem for en flok boldmongoler, der kan sparke modspillerne ned.

/rantover

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Fondo_Sur, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #122 af Vinícius

-#7- post=158189 skrev: ​Real Madrid er så nemme at bringe ud af fatning, lav et par frispark og små svinestreger, og så lav et mål på en dødbold. Man kan undres over at alle hold i ligaen ikke bruger den taktik.

Nogle hold har faktisk selvrespekt ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 år 5 måneder siden #123 af Thomaskjensen
@Kratmus, tommefinger op!

Det skal aldrig tillades at lave 29 frispark i en kamp som i dag, hver 3 burde automatisk give gult kort. Tidstræk i alle former skal give gult, at samle sig rundt dommeren gult til dem alle.

Vi kommer hurtigt at vende os ved det, bare se under VM hvor det var normalt med 8-10 minutters extratid, netop for at straffe skodholdene.

3 år 5 måneder siden #124 af Lars1991

Kratmus post=158260 skrev: Man må have en klam smag i munden over at vinde på den her måde. Mallorca møder op for at spille destruktiv fodbold. De vinder nu, men på den lange bane er de med til at ødelægge La Ligas omdømme, og det er blandt pga denne "lilleklub mentalitet", at LaLigas brand står så svagt. La Liga burde sætte ind over for dette, hvis de vil gøre sig forhåbninger om at konkurrere med Premier League. De skal straffe spillere hårdt, når de med vilje spiller destruktivt, og sparker spillere ned ikke for at gå efter bolden, men for at ødelægge spillet. Der skal gult op når man med vilje sparker bolden væk og prøver at gemme den væk - reglerne fra håndbold kunne lånes. Lad bolden ligge når der er fløjtet, ellers er det gult/2min. Og så filmer spillerne og falder som fluer. Forsvarsspillere, der filmer, burde også kunne straffes med gult. Det er så ynkeligt. Der er en grund til, at La Liga ikke kan tiltrække de største spillere, og det er sq ikke kun pengene. Det er lige så meget udsigten til at spille mod lus og klamme hunde.

Mallorca bygger en hadsk stemning op allerede inden kampen, som ingen er tjent med, udover dem selv. Deres lilleklub mentalitet er så klam, så ødelæggende for fodbold, at selv Barca fans må sidde og tænke, hold da kæft efter sådan en kamp. De møder det selv, og må efter sådan en kamp her give os ret. Som det er nu, kan La Liga ikke rumme mere end 12-14 gode hold, ligesom den danske superliga. Så lavt er niveauet efterhånden blevet. Jeg har set La Liga fodbold i over 30 år nu, og det giver mig minder om de sorte gamle dage.

Jeg kan ikke huske Ancelotti reagere som i dag. Det viser også, hvor absurd det efterhånden er blevet. Lysten til at se La Liga er simpelthen på et så lavt niveau efterhånden. Jeg glæder mig til Champions League, hvor vi kan møde fodboldhold, frem for en flok boldmongoler, der kan sparke modspillerne ned.

/rantover

Men det er jo også lidt hønen eller ægget... langt de fleste La Liga hold har næsten ingen penge haft i rigtig mange år efterhånden.. siden finanskrisen basically. Og så bliver spiller kvaliteten jo også værre og værre, og det synes jeg også man har set. Det hele går på at kunne lave talenter selv, eller finde nogle ekstremt billige spillere. Der er også flere hold der holder detr holder sig kørende ved bare at leje et halvt hold, fordi de ikke har råd til at eje dem.

Altså bare det at give 10 millioner euro for en spiller, er der vel kun 4-5 hold i La Liga der tør inklusiv Real og Barcelona.

Sevilla fik jo solgt ud i år. De solgte Kounde og Carlos for 81 millioner euro til sammen. Så henter de erstatningerne Nianzou og Marcao for 28 millioner euro til sammen..

Sociedad fik lavede et par køb over 10 millioner euro, men også kun fordi de fik solgt Isak til 70. De fik stadig 20 millioner euro mere ind end de kom af med.

Det bare et par eksempler på sub-top klubber. Det fåtal af klubber i Spanien der har brugt mere end 10 millioner euro på en spiller.. og generelt bruger de ikke mere end de får ind. Og hvis de gør er det max 10-15 millioner euro de går i minus.

Og det jo helt modsat Premier League. Bournemouth har hentet spillere for 83 millioner euro uden at sælge nogen.. Aston Villa er 40 millioner i minus. Brentford har brugt 50 millioner euro og kun fået 3 tilbage. Crystal Palace det samme. Det kan La Liga klubberne altså bare ikke konkurrere med og har ikke kunne det længe.. La Liga har stadig været stærkere i mange år, men det begynder så småt at vise sig. Money talks. Desværre.

edit: Der var også en bruger herinde der sagde det meget godt på et tidspunkt. PL har jo bare nogle "fake" topklubber. City og Chelsea har jo normalt bare været midterklubber, der så blev købt og pustet penge ind i indtil de var topklubber. Tænk hvis det var gjort i La Liga i stedet. Tænk hvis Almeria og Celta Vigo pludselig var ligeså gode som City og Chelsea. Så havde La Liga set meget anderledes ud. Og det var basically det der skete i PL.
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Lars1991.

3 år 5 måneder siden #125 af Fondo_Sur
@Kratmus

Helt enig, det er jo ikke værd at se. Kampen mindede mig om kampen mod Rayo. Ingen, som absolut ingen, sportsmanship. Hadet kunne mærkes helt hen til sofaen.

18 hold i ligaen, hvis ikke færre, er at foretrække.

3 år 5 måneder siden #126 af Ramos4

Kratmus post=158260 skrev: Man må have en klam smag i munden over at vinde på den her måde. Mallorca møder op for at spille destruktiv fodbold. De vinder nu, men på den lange bane er de med til at ødelægge La Ligas omdømme, og det er blandt pga denne "lilleklub mentalitet", at LaLigas brand står så svagt. La Liga burde sætte ind over for dette, hvis de vil gøre sig forhåbninger om at konkurrere med Premier League. De skal straffe spillere hårdt, når de med vilje spiller destruktivt, og sparker spillere ned ikke for at gå efter bolden, men for at ødelægge spillet. Der skal gult op når man med vilje sparker bolden væk og prøver at gemme den væk - reglerne fra håndbold kunne lånes. Lad bolden ligge når der er fløjtet, ellers er det gult/2min. Og så filmer spillerne og falder som fluer. Forsvarsspillere, der filmer, burde også kunne straffes med gult. Det er så ynkeligt. Der er en grund til, at La Liga ikke kan tiltrække de største spillere, og det er sq ikke kun pengene. Det er lige så meget udsigten til at spille mod lus og klamme hunde.

/rantover

​Til dels enig. La Liga er dog selv til dels skyld i udviklingen af flere og flere hold med en "smålig" identitet, da Real og Barca scorer alle pengene og de resterende klubber må slås om krummerne.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 5 måneder siden #127 af elle44
La liga er blevet en opvækstliga for Premier league. Den liga er simpelthen så ringe markedsført. Engelske bund- og midterklubber går jo rundt i la liga som var det en discount butik og tager lige præcis de varer de vil. Det er til grin.

Simpelthen ufatteligt at man har den bedste liga i 10’erne og det ikke har udløst en langt større indkomst til ligaen, det burde have givet anledning til kæmpe vækst hvis man havde skudt nogle seriøse penge i markedsførelsen og skabt en ordentligt tv aftale.
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved elle44.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #128 af 9eren

elle44 post=158269 skrev: La liga er blevet en opvækstliga for Premier league. Den liga er simpelthen så ringe markedsført. Engelske bund- og midterklubber går jo rundt i la liga som var det en discount butik og tager lige præcis de varer de vil. Det er til grin.

Simpelthen ufatteligt at man har den bedste liga i 10’erne og det ikke har udløst en langt større indkomst til ligaen, det burde have givet anledning til kæmpe vækst hvis man havde skudt nogle seriøse penge i markedsførelsen og skabt en ordentligt tv aftale.

​altså Chelsea har postet 611 millioner euro i andre klubber. Det er helt sindsygt, men de ligger stadig nummer 10 og har ikke succes. Det siger også lidt hvor meget penge i virkeligheden hjælper. 

Den spanske liga kan sagtens klarer sig for mindre. Hvis man køber klogt

3 år 5 måneder siden #129 af elle44

9eren post=158273 skrev:

elle44 post=158269 skrev: La liga er blevet en opvækstliga for Premier league. Den liga er simpelthen så ringe markedsført. Engelske bund- og midterklubber går jo rundt i la liga som var det en discount butik og tager lige præcis de varer de vil. Det er til grin.

​altså Chelsea har postet 611 millioner euro i andre klubber. Det er helt sindsygt, men de ligger stadig nummer 10 og har ikke succes. Det siger også lidt hvor meget penge i virkeligheden hjælper. 

Den spanske liga kan sagtens klarer sig for mindre. Hvis man køber klogt

​Det jo lige meget om man køber klogt når de kloge køb bliver købt for fantasibeløb inden de når deres fulde potentiale. Så ender man i en situation hvor alle de spillere der burde løfte ligaen, render rundt i en ligegyldig klub i premier league. Det er sgu ikke meget anderledes end andre mindre ligaer. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #130 af 9eren
Jeg ser ikke at Madrid køber spillere for fantasi beløb. Så er det jo ikke et klogt køb og du har misforstået min pointe.

Vi har købt Valverde for 5 millioner euro. Det kalder jeg et klogt køb og vi har lige købt vores back tilbage for samme. Hvis Valverde giver os CL og Enzo Fernandez ikke engang kommer i CL næste sæson med Chelsea. Hvorfor så græde snot over han har kostet 150 millioner euro.

Ja PL er gået helt ustyrligt amok i transfer penge. Men de lægger altså de mange penge i andre klubber og køber spillere for en overpris. City gjorde det allerede i 2006 med Robinho. Overpris på sindsyg mange spillere for at få den ene til grin sæson i CL efter den anden. Og de gør det stadig. Jeg ved godt de har nået en finale, men de har altså brugt 15 milliarder danske kroner på det. Og nu gør Chelsea det samme.

Vi skal bare investere i spillerne klogt og det har vi også gjort. Men vores forbereddelse til denne sæson har været for naiv. Vi manglede noget offensivt i form af en 9er og måske kigge lidt mere ned i ungdomstækkerne. Der er intet bedre end et sultent talent!

​Og det er de spanske klubber rigtig gode til. De behøver i princippet ikke de der giga køb. KUN de store klubber i Spanien burde poste penge i en stjerne i ny og næ.
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved 9eren.

3 år 5 måneder siden #131 af elle44

9eren post=158277 skrev: Jeg ser ikke at Madrid køber spillere for fantasi beløb. Så er det jo ikke et klogt køb og du har misforstået min pointe.

Vi har købt Valverde for 5 millioner euro. Det kalder jeg et klogt køb og vi har lige købt vores back tilbage for samme. Hvis Valverde giver os CL og Enzo Fernandez ikke engang kommer i CL næste sæson med Chelsea. Hvorfor så græde snot over han har kostet 150 millioner euro.

Ja PL er gået helt ustyrligt amok i transfer penge. Men de lægger altså de mange penge i andre klubber og køber spillere for en overpris. City gjorde det allerede i 2006 med Robinho. Overpris på sindsyg mange spillere for at få den ene til grin sæson i CL efter den anden. Og de gør det stadig. Jeg ved godt de har nået en finale, men de har altså brugt 15 milliarder danske kroner på det. Og nu gør Chelsea det samme.

Vi skal bare investere i spillerne klogt og det har vi også gjort. Men vores forbereddelse til denne sæson har været for naiv. Vi manglede noget offensivt i form af en 9er og måske kigge lidt mere ned i ungdomstækkerne. Der er intet bedre end et sultent talent!

​Og det er de spanske klubber rigtig gode til. De behøver i princippet ikke de der giga køb. KUN de store klubber i Spanien burde poste penge i en stjerne i ny og næ.

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at de kloge køb som la liga klubberne laver bliver senere købt af fantasibeløb af de engelske klubber. 

​Jeg er ikke bekymret for Real eller Barca.

Hvis Sevilla, Betis. Valencia osv. havde købt Valverde for 5 millioner, så havde han spillet i Premier League den dag idag, og så kunne den givne klub ellers begynde forfra med de kloge talentkøb. De spillere når aldrig at give deres fulde potentiale til ligaen inden de ryger videre til Premier League. Valverde ville nok blive solgt for 100 mio euro og så kan den spanske klub der har solgt ham eller bruge 80 mio på at lukke hullerne i budgettet og derefter bruge de resterende 20 på et "klogt køb". Vi har efterhånden kun middelmådige spillere der har nået deres topniveau eller unge talenter der ikke har peaket. Spillere som David Villa og David Silva nåede jo mange år som verdensklasse spillere i Valencia inden de blev skippet videre, hvis de to spillere havde været i ligaen idag havde de jo ikke spillet i Valencia så lang tid. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

3 år 5 måneder siden #132 af Vinícius
Når Xavi offentligt beskytter en Real Madrid spiller, så er der noget om snakken.

www.goal.com/en/news/barcelona-boss-xavi.../bltc60192f6ea1e04da

Egentlig også derfor, vi ikke skal have Mourinho tilbage, hvis Ancelotti fyres. Der skal spilles fodbold, ikke parkeres busser. 
Hvis man ikke kan hive de største stjerner hjem, så man må jo profilere sig på anden vis. Ved fx at spillerne ikke bare får lov til at udøve WWE. Og ved at have nogle interessante kampe mellem RM/Barca og de andre hold. De er bare ikke gode længere, fordi 70% af holdene forsøger at ødelægge kampen ved destruktiv fodbold.

Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Ramos4

Leveret af Kunena Forum