Optakt: Real Madrid - Manchester City, CL-semifinale, 1. kamp

3 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
Vi er nået til semifinalerne i Champions League, hvor den...

Vi er nået til semifinalerne i Champions League, hvor den i aften byder på braget mellem Real Madrid og Manchester City på Estadio Santiago Bernabéu.

Det er egentlig en moralsk finale, for der er tale om to af de mest stabile hold i Europa, som i de seneste tre sæsoner har nået semifinalen og mange regner da også med, at den samlede vinder af dette opgør, også bliver dette års Champions League-vinder.

Inden der kan løftes et CL-trofæ, skal der dog spilles minimum 270 minutter og de første 90 af dem spilles i aften i den spanske hovedstad, hvor et Real Madrid-mandskab med en frisk Copa del Rey-triumf i erindring tager mod de engelske mesterskabsfavoritter fra Manchester City, som har vundet de seneste 10 kampe i Premier League og dermed er inde i en rigtig stærk periode.

Begge hold er svækket i defensiven, idet Real Madrid må undvære karantæneramte Eder Militao og selv om brasilianeren har spillet svagt i den seneste tid, så er det samlede billede af ham, at han har været med afstand den bedste Real Madrid-forsvarer i denne sæson, men heldigvis viste David Alaba i weekenden at han er klar igen. For Manchester City er det Nathan Aké, som er ude af spillet med en skade og Manchester Citys bagkæde forventes at blive Akanji, Stones, Días og Kyle Walker.

De kommer til at stå over for Real Madrids nye Tridente Rodrygo, Vinícius og Benzema, som fungerer rigtig godt sammen og det bliver naturligvis vitalt for Real Madrids samlede muligheder, at offensiven står knivskarpt.

Det gør den nemlig i banens anden ende, hvor Erling Haaland har sat nye standarder for den engelske Premier League og han er den største trussel hos englænderne, om end man naturligvis ikke skal glemme folk som Gündogan og De Bruyne heller. Her skal Real Madrid være særligt opmærksomme på at få ødelagt forsyningsvejen mellem de to midtbanefolk og nordmanden og det menes, at Fede Valverde får en særlig opgave her.

Det er dog ikke blot inde på banen, at der venter et stort opgør. Også på trænerbænkene er der tale om to giganter i europæisk fodbold. Carlo Ancelotti udligner således i aften Alex Ferguson i antal kampe i CL, nemlig 190 og af dem har han vundet de 107. Over for sig har han tænkeren – og ind i mellem overtænkeren – Pep Guardiola, som har været træner i 158 CL-kampe, hvoraf de 99 er vundet. Indbyrdes har de to trænere stået over for hinanden fire gange, hvor Ancelotti har vundet tre gange.

Dette opgør har alt, hvad man kan forvente af en CL-semifinale og derfor er det med at være klar foran skærmen kl. 21.00, hvor 3+ blænder op for opgøret. Hvis man da ikke er på Estadio Santiago Bernabéu, hvor Madridista.dk er repræsenteret og de seneste to gange, vi har været det, har Karim Benzema scoret hattrick. Spændende om der ændres på den statistik, når Real Madrid-trøjen er skiftet ud med nystrøget skjorte i aften. God kamp til alle.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Alaba, Rüdiger, Camavinga, Kroos, Modric, Fede Valverde, Rodrygo, Vinícius, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #2 af Mas
Åh jeg er spændt!

Men også nervøs for at det netop bliver Kroos, Modric, Fede Valverde på midtbanen. For jeg tror at dén midtbane opsætning vil blive udstillet overfor Manchester City.

Jeg håber at de tager enten Toni Kroos eller Luka Modric ud og i stedet bruger Aurélien Tchouaméni.
Han kan løbe og kæmpe mere på midtbanen.

Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Mas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Nada mas

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 2 måneder siden #3 af Madridista02
Jeg er også ret nervøs for i aften, især med Kroos og Modric på banen, på samme tid. Men vi må sætte vores lid til Ancelotti. Han kender trods alt sit hold bedre end vi gør.
Tænker I andre herinde, at han har gemt noget "firepower" som han kan skifte ind senere i kampen? Kan være han tænker Tchouameni som en der skal komme ind i 2. Halveg og vinde en masse dueller.

Edit: 
Det er egentlig ikke ret meget kvalitet han har at skifte ind med pt.; Asensio, Vazquez, Nacho, Tchouameni og Ceballos. Vazquez og Ceballos kan diskuteres.
Spændende. 
Hala Madrid!

Jeg savner Pepe :(
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Madridista02.

3 år 2 måneder siden #4 af NadaMás
Er Modric klar til at starte? Jeg tror, at Carlo starter med ham ude, og sætter ham ind efter 60-70 minutter, hvis der skal skabes noget eller holdes på bolden.

Tænker det bliver samme formation som mod Osasuna, udover at Rüdiger selvfølgelig starter i stedet for Militao.

Det bliver noget af en prøve for Camavinga på VB. Han har haft fuldstændig styr på Raphinha fra positionen, og var også god mod Chelsea, hvor han dog havde momentvise udfordringer. Bernardo/Mahrez er af en ny størrelse. 

3 år 2 måneder siden #5 af Matamoro
Håber på en midtbane med Camavinga, Valverde og Kroos. Nacho må tage 3’eren

3 år 2 måneder siden #6 af El Siete
Vi starter uden tvivl med Modric, Kroos og Valverde centralt, Camavinga på LB og Rodryge på HW

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 år 2 måneder siden #7 af Kasillas
​Jeg tror desværre, det er mest sandsynligt, at vi sammenlagt over 2 kampe ryger ud.

... og det har jeg det helt fint med i betragtning af sæsonen forinden og den nuværende.

Ingen havde forestillet sig, at Ancelotti skulle vinde CL og LaLiga på samme tid sidste sæson. Og tilbage i begyndelse af januar var der heller intet, der tydede på, at Ancelotti skulle vinde Copa Del Rey og nå semifinalen i CL.

Taber vi sammenlagt mod oliebiksen fra Manchester, så har vi i det mindste tabt til en stærk sportwashing klub og oven i købet vundet alt siden Ancelottis genkomst.

Vinder vi sammenlagt, så bliver det fantastisk og Real Madrids storhed vil bare blive understreget endnu mere.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

3 år 2 måneder siden #8 af Ramos4

Madridista02 post=161964 skrev: Jeg er også ret nervøs for i aften, især med Kroos og Modric på banen, på samme tid. Men vi må sætte vores lid til Ancelotti. Han kender trods alt sit hold bedre end vi gør.
Tænker I andre herinde, at han har gemt noget "firepower" som han kan skifte ind senere i kampen? Kan være han tænker Tchouameni som en der skal komme ind i 2. Halveg og vinde en masse dueller.

Edit: 
Det er egentlig ikke ret meget kvalitet han har at skifte ind med pt.; Asensio, Vazquez, Nacho, Tchouameni og Ceballos. Vazquez og Ceballos kan diskuteres.
Spændende. 
Hala Madrid!

​Ceballos er skadet. Han er blot i truppen for moralsk support.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 2 måneder siden #9 af Ramos4
Ikke for at tæve en død hest, men så alligevel:

De 8 mål vi scorede på Bernabéu sidste sæson i vores 3 comeback sejre, der var Kroos blevet udskiftet. Kroos var altså på banen til 0 af de 8 mål.

Statistik er en lumsk størrelse, men i mine øjne viser det hvad forskellen er på en statisk og en dynamisk midtbane.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 år 2 måneder siden #10 af Lars1991

Ramos4 post=161970 skrev: Ikke for at tæve en død hest, men så alligevel:

De 8 mål vi scorede på Bernabéu sidste sæson i vores 3 comeback sejre, der var Kroos blevet udskiftet. Kroos var altså på banen til 0 af de 8 mål.

Statistik er en lumsk størrelse, men i mine øjne viser det hvad forskellen er på en statisk og en dynamisk midtbane.

Men det har jo også noget at gøre med at de dynamiske kræfter blev skiftet ind sent i kampen, hvor de fra start af havde et fysisk overtag overfor modstanderen. Ville det have været det samme hvis de startede kampene? Det kan man jo kun gisne om, men man kan da nemt forestille sig at det ikke ville have været ligeså effektivt.

Jeg synes helt sikkert både Kroos og Modric har niveau til at spille fra start i sådanne nogle kampe - jeg er dog også imod at det skal være på samme tid.

3 år 2 måneder siden #11 af Ramos4

Lars1991 post=161972 skrev:

Ramos4 post=161970 skrev: Ikke for at tæve en død hest, men så alligevel:

Men det har jo også noget at gøre med at de dynamiske kræfter blev skiftet ind sent i kampen, hvor de fra start af havde et fysisk overtag overfor modstanderen. Ville det have været det samme hvis de startede kampene? Det kan man jo kun gisne om, men man kan da nemt forestille sig at det ikke ville have været ligeså effektivt.

Jeg synes helt sikkert både Kroos og Modric har niveau til at spille fra start i sådanne nogle kampe - jeg er dog også imod at det skal være på samme tid.

​Det er selvfølgelig en faktor.
Jeg forstår bare ikke hvad Kroos bringer. Det kan godt være han slår 10/10 lange bolde, hvor en Tchouameni måske kun ville ramme 8-9/10, men til gengæld får man så meget mere. En spiller der kan bryde presset med bolden på fødderne. En der kan tackle. Ja tænk en gang, en 6'er der kan tackle :D

3 år 2 måneder siden #12 af DeLaRed
En lidt satset start opstilling, men viser naturligvis at man vil frem i banen.

Jeg havde uden tvivl byttet Rodrygo ud med Nacho, og smidt Nacho paa backen, Cama paa 6eren og Fede som en hybrid Kant/Midtbane fra kampens start, det vil der saa altid vaere mulighed for at lave om paa i 2. halvej. Men isaer med Alaba's mildest talt svage niveau i 2023, saa ville jeg til hver en tid vaelge Nacho som support i bagkaeden naar man er oppe imod en angriber som Haaland.

Chancen for at Real kommer baggud i 1. halvej er paent stor med denne opstilling....men det plejer jo faktisk at vaere en god ting for Madrid ;-)

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum