Optakt: Real Madrid - Manchester City, CL-semifinale, 1. kamp
Man er efterhånden vant til at se Carvajal spille forfærdeligt i flere måneder for så at være der når det gælder og virkelig steppe op
i de store kampe. Jeg syntes ham og Alaba sammen med Vinicius var vores klart bedste, ligesom Camavinga også spillede fremragende. Den situation hvor Alaba kommer ned og blokerer Haalands afslutning i feltet er helt eminent godt forsvarsspil, og man kunne også fornemme at det antændte stadion. Haalands far blev i øvrigt smidt ud af Bernabeu under kampen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Camawinga er vel blandt verdens bedste venstre backs pt? - og han er ikke engang venstre back. Det siger noget om knægten. Hold kæft han er vild.
Rudiger.. Wow. Efter 80 minutter sagde jeg til min kammerat - vi har helt glemt Militao. Mesterlig præstation.
En anden man glemte som kampen skred frem var Haaland. Sikke et choke. 2 fesne afslutninger og ikke involveret i noget som helst. Sjovt at sammenligne hans indsat med Benzemas, hvor Benzema også havde 2 afslutninger, dog kun én på rammen, men var på anden vis langt mere involveret, i hvert fald i 2. halvleg. Og i sidste sæson havde han jo headet den bold ind, som vel nærmest var kampen største chance utroligt nok.
Helt lige kamp. Kommer til at blive afgjort af individuel klasse. 50/50 igår, 50/50 på onsdag.
Jeg er stolt af holdet og håber langt størstedelen af fodboldverdenen derude der havde forventet City ville tage til Bernabeu og "smadre" Real Madrid i en ChL semifinale skamfuldt sidder med lange næser i dag og holder sig fra mikrofoner og tastaturer indtil de vil sige det samme i næste uge.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Av av av, Ramos4, mvh. onsdagstræneren ;-) God dag derude ;-)Ramos4 post=161973 skrev:
Det er selvfølgelig en faktor.Lars1991 post=161972 skrev:
Ramos4 post=161970 skrev: Ikke for at tæve en død hest, men så alligevel:
De 8 mål vi scorede på Bernabéu sidste sæson i vores 3 comeback sejre, der var Kroos blevet udskiftet. Kroos var altså på banen til 0 af de 8 mål.
Statistik er en lumsk størrelse, men i mine øjne viser det hvad forskellen er på en statisk og en dynamisk midtbane.
Men det har jo også noget at gøre med at de dynamiske kræfter blev skiftet ind sent i kampen, hvor de fra start af havde et fysisk overtag overfor modstanderen. Ville det have været det samme hvis de startede kampene? Det kan man jo kun gisne om, men man kan da nemt forestille sig at det ikke ville have været ligeså effektivt.
Jeg synes helt sikkert både Kroos og Modric har niveau til at spille fra start i sådanne nogle kampe - jeg er dog også imod at det skal være på samme tid.
Jeg forstår bare ikke hvad Kroos bringer. Det kan godt være han slår 10/10 lange bolde, hvor en Tchouameni måske kun ville ramme 8-9/10, men til gengæld får man så meget mere. En spiller der kan bryde presset med bolden på fødderne. En der kan tackle. Ja tænk en gang, en 6'er der kan tackle :D
Holdet holdte City fra at blive virkelig farlige i gennem hele kampen. Den der total-dominans og ekstreme chance-skaben de er kendt for i Premier League, så vi ikke tilnærmelsesvis. Foruden målet, havde de et farligt skud uden for boksen. Forsvaret var ufatteligt velorganiseret, med store præsentationer af hele bagkæden, og godt hjulpet på vej af Modric og specielt Kroos. Offensivt syntes jeg ligeledes, at holdet skabte fine muligheder i overtagsperioden, trods City pakkede sig sammen.
Omvendt vidste Man City virkelig, at de er blevet mere voksne. De virkede mere komfortable end jeg havde forestillet mig ved, at overlade boldbesiddelsen til Real - Omend det høje pres vi, specielt i 2. halvleg udsatte dem for, fremprovokerede nogle fejlafleveringer etc. Men netop det at de har den ro, som de tidligere har manglet i Chl, gør dem endnu mere skræmmende forud for næste opgør.
Jeg sidder med indtrykket af, at City har et gear mere. De må om ikke andet lige gå mere offensivt til værks i returen, hvor det er nødvendigt at Real igen kan stå dybt og kompakt og afværge, og så sætte sin lid til Vini og Rodrygo på kontra.
I min bog er favoritværdigheden til at gå i finalen 60/40 i Citys favør.
I gå-tempo kan Kroos sagtens være med :)Administrationen post=162076 skrev:
Av av av, Ramos4, mvh. onsdagstræneren ;-) God dag derude ;-)Ramos4 post=161973 skrev:
Det er selvfølgelig en faktor.Lars1991 post=161972 skrev:
Ramos4 post=161970 skrev: Ikke for at tæve en død hest, men så alligevel:
De 8 mål vi scorede på Bernabéu sidste sæson i vores 3 comeback sejre, der var Kroos blevet udskiftet. Kroos var altså på banen til 0 af de 8 mål.
Statistik er en lumsk størrelse, men i mine øjne viser det hvad forskellen er på en statisk og en dynamisk midtbane.
Men det har jo også noget at gøre med at de dynamiske kræfter blev skiftet ind sent i kampen, hvor de fra start af havde et fysisk overtag overfor modstanderen. Ville det have været det samme hvis de startede kampene? Det kan man jo kun gisne om, men man kan da nemt forestille sig at det ikke ville have været ligeså effektivt.
Jeg synes helt sikkert både Kroos og Modric har niveau til at spille fra start i sådanne nogle kampe - jeg er dog også imod at det skal være på samme tid.
Jeg forstår bare ikke hvad Kroos bringer. Det kan godt være han slår 10/10 lange bolde, hvor en Tchouameni måske kun ville ramme 8-9/10, men til gengæld får man så meget mere. En spiller der kan bryde presset med bolden på fødderne. En der kan tackle. Ja tænk en gang, en 6'er der kan tackle :D
Ej han spillede en god kamp.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Er det godt?9eren post=162070 skrev: Næste gang har vi Militao med os.
Jeg tror desværre Carlo starter ham i returen fordi han anser ham som fast mand.
Det er jo bare skørt, når Rüdiger og Alaba spillede så godt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Som Militao spiller for tiden vil jeg sidde og være bange for han laver en fejl. Og nu har Rudiger prøvet at stå overfor Haaland og klaret det fænomenalt, så hvorfor ikke fortsætte. Men jeg tror også, som du siger, han starter med Militao i stedet.Ramos4 post=162081 skrev:
Er det godt?9eren post=162070 skrev: Næste gang har vi Militao med os.
Jeg tror desværre Carlo starter ham i returen fordi han anser ham som fast mand.
Det er jo bare skørt, når Rüdiger og Alaba spillede så godt.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
:-DRamos4 post=162085 skrev: Ser ud til vi skal møde Inter i finalen.