Optakt: Celta - Real Madrid, LaLiga EA Sports, 3. spillerunde
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Okay fair nok - jeg ville gerne tror jeg. Kunne være en spændende oplevelse!Siempre Madrid post=166587 skrev:
Jeg ville ikke tage et hvilket som helst arbejde for det 6-dobbelte i løn. Ikke under nogen omstændigheder.Madridista02 post=166585 skrev:
Men du er også fan af fodbold og har følelser og passion for det smukke fodbold. Men for spilleren er det et arbejde. Spilleren behøver ikke være fan af fodbold, og det tror jeg er rigtig vigtigt at minde os selv om, i denne debat. Jeg tror vi skal sammenligne det med vores egen arbejdsplads. Ville vi selv skifte arbejde hvis vi fik 6 gange mere i løn?Siempre Madrid post=166582 skrev:
Hvis jeg skal sætte mig i en fodboldspillers sted, så vil jeg have den tankegang, at jeg har en karriere, som strækker sig 10-15 år og der vil jeg få mest ud af det spillemæssigt og karrieremæssigt. Det vil til enhver tid vægte mere end en løncheck.Madridista02 post=166581 skrev:
VI fodbold fans af europæisk topfodbold, synes det er træls. Men har I prøvet at sætte jer i fodboldspilleres sted? Alle mennesker vil have mere i løn, og jeg nægter at tro på, at I vil sige nej til at få 6-12 dobbelt jeres løn. Det er simpelthen noget fis. Derfor kan jeg ikke tage det seriøst når fodbold fans og "eksperter" sidder her i Europa og nærmest direkte sviner spillere til, der vælger mere i løn. Nu er Saudi Arabien ovenikøbet ved at udvikle sig til en ret kompetent liga, hvis det her fortsætter, så er det jo bare dobbelt op på en god beslutning, for de spillere der tager der til. De spillere der før i tiden tog til Real og alle de andre store klubber, gjorde det, selvfølgelig også for prestige og projekter, men mindst lige så meget fordi de fik meget mere i løn end hvor de kom fra.Siempre Madrid post=166576 skrev:
Det bliver talenterne ikke mindre idioter af.Madridista02 post=166575 skrev: "helt idiotisk". . . Dejlig objektiv journalistik :)
Saudi Arabien er på vej frem, endnu flere talenter vil tage afsted, og det har europæerne ondt i røven over, fordi de tror de har patent på fodboldens bedste spillere. I kan lige så godt vænne jeg til tanken om at det bliver sådan for fremtiden.
Det handler i øvrigt slet ikke om Saudi Arabien. Det handler om, at et talent tager et sted hen (det være sig Saudi Arabien, Danmark eller Island), hvor hans talent berettiger til MEGET mere. Hvorfor begynde at tænke i pengepung, når man er 21 år gammel? Gabri Veiga have tilbud fra Napoli, flere klubber i Premier League og vist en overgang også fra Real Madrid............hvordan kan han overhovedet begynde at tænke på Saudi Arabien. Skingende vanvittige idiot!
jeg synes også det er træls og ærgerligt at se spillere smutte til SA i stedet for europæiske topklub er, men derfor er Veiga da ikke en idiot.
Så jeg forstår ikke, at Veiga vælger Saudi Arabien.
Og jeg forstår ikke, at Odriozola vælger at sidde og fise husleje af på Real Madrids bænk, når han "med lethed" kunne vælge en anden spansk klub og igen blive et emne til det spanske landshold.
Der er blevet for mange agenter, som kun har øje for spillerens økonomiske muligheder, fordi det også gavner dem selv.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Det første du skriver, er en fin pointe. Det hele er fiktive situationer, som vi nok aldrig kommer til at havne i.elle44 post=166588 skrev:
Du siger jo selv det er noget fis at takke nej til 6 dobbelt løn, det er vel ligeså meget en påstand som det jeg siger. Og når det så samtidig er til klubber der er statsejede og derfor konkurrenceforvridende Og ødelæggende for sporten. Og lægger man så yderligere på, at kvinders rettigheder er en ting der ikke eksistere, ja så begynder det sgu at blive grumt. Og selvfølgelig er Europa ikke perfekt, men vi sidder i det mindste og er pisse forargede lige nu over Rubiales, fordi vi tror på lighed mellem mænd og kvinder, men vi synes det er ok at land, uden selvsamme værdier, kommer ind med deres sportswashing? Folk der allerede er skide rige og får i hovede og røv, de har et ansvar for at sige fra.Madridista02 post=166586 skrev:
Ja det siger du nu - men ville du være dét hvis det rent faktisk var tilfældet? Det finder vi aldrig ud af, men det ville klæde debatten, hvis folk kiggede på det fra flere forskellige perspektiver, i stedet for udelukkende at udtale sig ud fra deres subjektive holdninger.elle44 post=166584 skrev: Jeg ville ikke sige nej til at få 6 gange mere end min nuværende løn. Men hvis jeg var fodboldspiller og allerede får mere i løb end jeg nogensinde kommer til at bruge, så ville jeg være pænt ligeglad.
konkurrenceforvridende - hmm. Chelseas ejer forvrider ikke konkurrencen? Betaler han fornuftige priser for spillere med en helt normalt niveau?
Kvindeundertrykkende i SA? Ja. Men mange lande i Vesten er ikke bedre. I Usa er det ulovligt at få en abort. I Polen er det ulovligt at være homoseksuel. Jeg giver dig fuldstændig ret i, at SA ikke har ret gode morale og etik, men det har vi bare heller ikke alle steder i vesten. Men når folk skifter til SA, så bliver de haglet ned. Skifter de til USA, så er det mega fedt og dejligt for dem, At de får den mulighed. Det er hykleri.
Jeg prøver bare at sætte nogle flere nuancer på situationen , og så synes jeg det er voldsomt at kalde fodboldspillere for idioter, fordi de vælger et job med bedre løn et andet sted.
Vi er fans af fodbold, det er spillerne ikke nødvendigvis. Tror jeg er vigtigt vi husker hinanden på.
Hentyder du til højesteretsdommen fra forrige år (mener det var 2022, ret mig hvis 21) må du lige sætte dig ind i hvad den betyder - Og hvordan det retslige- og lovbestemmende system fungerer i USA.
I det hele taget en skør diskussion.
Homoforfølgelse er bestemt en ting i Polen (samt Ungarn etc.) men igen - Ret mig hvis jeg er forkert på den - Så er det ikke en ulovlighed.
At sidestille tingene, for at ‘nuancere’ debatten, virker søgt.
SA har betydeligt større udfordringer ift. menneskerettigheder end nogen europæiske- eller amerikanske lande.
En forskel, der alligevel er godt i gang med at blive stærkt formindsket. I dag er der stærkt konkurrence mellem toppen af Saudi-fodbold.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
I USA er det op til den enkelte stat, at vurdere om der er abortforbud eller ej, og der er flere stater, hvor der er forbud.NadaMás post=166597 skrev: Bro, det er ikke ulovligt at få abort i USA.
Hentyder du til højesteretsdommen fra forrige år (mener det var 2022, ret mig hvis 21) må du lige sætte dig ind i hvad den betyder - Og hvordan det retslige- og lovbestemmende system fungerer i USA.
I det hele taget en skør diskussion.
Homoforfølgelse er bestemt en ting i Polen (samt Ungarn etc.) men igen - Ret mig hvis jeg er forkert på den - Så er det ikke en ulovlighed.
At sidestille tingene, for at ‘nuancere’ debatten, virker søgt.
SA har betydeligt større udfordringer ift. menneskerettigheder end nogen europæiske- eller amerikanske lande.
I Polen er det ikke tilladt at blive gift for homoseksuelle.
Det var eksempler jeg gav for at sætter andre perspektiver på sagen og for at vise, at vesten ikke er meget bedre end SA.
Hvorfor virker det søgt at komme med andre perspektiver på sagen?
Ja, SA har større problemer hvad angår menneskerettigheder, end vesten har, det kan vi godt blive enige om. Men hele vesten og selv Danmark, handler med SA. Så det giver mere mening at fordømme dem der sidder på magten, i stedet for at svine de fodboldspillere til, der bare følger det system der nu er lagt.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
Koncurrencen stiger i SA, så lige pludselig er det ikke kun penge der lokker. Lige pludselig er forskellen på det fodboldmæssigt niveau ikke så stort.NadaMás post=166598 skrev: Men jeg er bestemt enig i, at det er forståeligt at spillere vælger pengene i SA, fremfor det højere sportslige niveau i Europa.
En forskel, der alligevel er godt i gang med at blive stærkt formindsket. I dag er der stærkt konkurrence mellem toppen af Saudi-fodbold.
en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Demo...cracy_Index_2022.svg
Det kan man se på side 5 her for en uddybning: pages.eiu.com/rs/753-RIQ-438/images/DI-final-version-report.pdf
Men hey. Jeg er et offer for ’vestlige arrogance’. ;-)
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Folk skifter hele tiden job fordi de får tilbudt lidt mere i løn et andet sted.
Denne mulighed for at tjene absurd mange penge på kort tid kommer ikke hele tiden.
Vi har set i RM, at hverken Mariano, Bale eller Hazard gad at skride pga. af lønnen.
Så du bruger en vestlige kilde som et argument i en debat, hvor en bruger netop pointere at man skal se tingene fra en anden vinkel? Ja, god idé ;-)Kasillas post=166605 skrev: Nyhedsmagasinet, The Economist, plejer at lave deres årlige demokrati-indeks-undersøgelse, og i 2022 var resultatet dette:
en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Demo...cracy_Index_2022.svg
Det kan man se på side 5 her for en uddybning: pages.eiu.com/rs/753-RIQ-438/images/DI-final-version-report.pdf
Men hey. Jeg er et offer for ’vestlige arrogance’. ;-)
I øvrigt tankevækkende at et land som Israel, der er en besættelsesmagt, har begået og begår krigsforbrydelser næsten dagligt og er det land i verdenen med flest FN resolutioner mod sig, altså Mellemøstens svar på Rusland, er nr. 29 og foran lande som Italien, Belgien osv. Fede liste...
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
Folk kan fandeme lige vove på at tage til et land, der har en anden ideologi, end vi selv har. Det er kraftedeme ikke i orden!! Medmindre de selvfølgelig tager til Usa der udfører ulovlige krige, voldtager og dræber for at få fat i olie og penge, men maskerer det under "masseødelæggelsesvåben" eller under "kommunisme er farligt for os". Krige vi i øvrigt selv deltog i.madrid2000 post=166607 skrev: Jeg forstår ikke forargelsen over, at Veiga skifter til Saudi Arabien. Han får måske 10-20 gang så meget i løn som i Celta eller Napoli. Hele familien er økonomisk sikret bare han spiller 2-3 sæsoner i Saudi Arabien. Han kan komme tilbage som 23-24 årige og stadigvæk får 10 år i Europa.
Folk skifter hele tiden job fordi de får tilbudt lidt mere i løn et andet sted.
Denne mulighed for at tjene absurd mange penge på kort tid kommer ikke hele tiden.
Vi har set i RM, at hverken Mariano, Bale eller Hazard gad at skride pga. af lønnen.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
"As bad as the Saudi's money-washing of football feels, this is how things work and have always worked. Money talks.
How do you think European football gradually became better and more popular than South American football?
European clubs paid more money than what the South American clubs could afford to bring in star players from Brazil and Argentina. Premier League fans are mad about money washing while they beg the Saudi Sheikhs to buy their club and pour their money into the club.
Money brought about the decline of Serie A and rise of EPL. Money has always been the driving factor. In any case, I hope this is not just a short term money-washing but a long term development project as well to help football grow in Asia. "
Jeg ved godt det ikke er så firkantet og jeg er heller ikke enig med alt hvad der står, men synes alligevel det er en interessant pointe der er værd at tænke over.