Optakt: Celta - Real Madrid, LaLiga EA Sports, 3. spillerunde
ElMadrid post=166608 skrev:
Så du bruger en vestlige kilde som et argument i en debat, hvor en bruger netop pointere at man skal se tingene fra en anden vinkel? Ja, god idé ;-)Kasillas post=166605 skrev: Nyhedsmagasinet, The Economist, plejer at lave deres årlige demokrati-indeks-undersøgelse, og i 2022 var resultatet dette:
en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Demo...cracy_Index_2022.svg
Det kan man se på side 5 her for en uddybning: pages.eiu.com/rs/753-RIQ-438/images/DI-final-version-report.pdf
Men hey. Jeg er et offer for ’vestlige arrogance’. ;-)
I øvrigt tankevækkende at et land som Israel, der er en besættelsesmagt, har begået og begår krigsforbrydelser næsten dagligt og er det land i verdenen med flest FN resolutioner mod sig, altså Mellemøstens svar på Rusland, er nr. 29 og foran lande som Italien, Belgien osv. Fede liste...
Så du mener at undersøgelsen fra nyhedsmagasinet, The Economist, der viser, at Saudi Arabien slet ikke er demokratisk i styret i lighed med USA, Danmark og Polen på nogen måder, er misvisende? – Ganske interessant pointe.😉
Vestbredden var ment skulle have været en palæstinensisk stat, men en række krige og afviste fredsforslag er endt med at Israel har overtaget militærkontrollen i Vestbredden, som ikke er en del af Israel. Det svarer til at sige at USA og Danmark ophørte med at være demokratier, da de besatte Irak eller Afghanistan. Sidst jeg tjekkede var der demokratisk valg i Israel, hvor den siddende statsminister kunne væltes via frit valg med fri presse i modsætning til Egypten, Jordan, eller de palæstinensiske selvstyreområde og Gaza. Det falder under definitionen ”demokrati”.😊'
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil ikke sige jeg er forarget over det - nok mere skuffet. Ligesom jeg havde det med Bale eller Bendtner for den sags skyld. Den ene valgte bænken og den anden fjumrede sit talent væk. Når man har trænet hele livet for at blive prof. fodboldspiller og endelig lever drengedrømmen - en drøm som mange af os har haft og/eller har - så forstår jeg ikke, at man ikke prøver at leve det liv til fulde rent sportsligt.
Men vi er alle sammen forskellige og det kan være, de økonomiske ambitioner er større end de sportslige hos nogle spillere. Eller drømmen om et liv i rampelyset. Men ja, jeg kan godt blive skuffet, når folk der er sluppet ignenem nåleøjet og kan leve af at spille fodbold, så ikke viser sig at have større kærlighed til fodbold.
Det bliver i øvrigt spændende om man nogensinde kan få spillerne tilbage fra Saudi Arabien. Klubberne er jo statsejede, så penge er intet problem. Man må vel vente til deres kontrakter løber ud. Spændende om vi får Veiga at se i Europa igen. Og hvordan er hans niveau efter at have spillet i en segunda-liga i flere sæsoner?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Vi starter med Kepa på kassen. Ellers er det samme hold som første kamp. Ingen Kroos eller Modric. Der havde ellers været spekuleret i at Modric skulle have en start. Spændende at Carlo kører med den unge midtbane igen. Han er måske kun halvt dinosaur.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Han er Don Carlo 😎Ramos4 post=166614 skrev: Back on topic.
Vi starter med Kepa på kassen. Ellers er det samme hold som første kamp. Ingen Kroos eller Modric. Der havde ellers været spekuleret i at Modric skulle have en start. Spændende at Carlo kører med den unge midtbane igen. Han er måske kun halvt dinosaur.
Spændt på at se Kepa i morgen. Lidt nervøs ved ham, men omvendt har jeg heller ikke troen på Lunin til at være 1. Mand.
Glæder mig til at se vores to backs, midtbanen og angrebet igen. Det har set rigtig spændende ud de to første kampe. Glæder mig faktisk til at se alle.
Vamos!!!
Jeg savner Pepe :(
Kan man ikke bare opsummere det med:
Det dumt at tage til SA og spille fodbold. Det handler kun om pengene og man kommer indirekte til at promovere værdier vi alle kan blive enige om (herinde) er til skade for det enkelte menneske.
Vi i vesten har også mange flere problemer med menneskerettigheder og krigsforbrydelser, end den gennemsnitlige person går rundt og tror. Derfor skal man også passe på med ikke at snakke alt for overlegent. For så kommer det bare til at lyde hyklerisk. Men derfor det stadig et skridt i den forkerte retning, at gå hen imod SA og normalisere de ting der foregår der.
Anywayyyyy
Kommer Modric til at lave en Pique og stoppe midt i sæsonen?
Tro mig, PSG, City, Newcastle, Chelsea osv, er ikke en skid bedre i min bog, jeg synes det vanvittigt synd for fansene at de lige pludselig står i en situation hvor man simpelthen ser sin klub være ekstremt uetisk, men man kan jo ikke bare stoppe med at være fan, det er simpelthen umuligt. Dét er sportswashing af den absolut værste skuffe.Madridista02 post=166595 skrev:
Det første du skriver, er en fin pointe. Det hele er fiktive situationer, som vi nok aldrig kommer til at havne i.elle44 post=166588 skrev:
Du siger jo selv det er noget fis at takke nej til 6 dobbelt løn, det er vel ligeså meget en påstand som det jeg siger. Og når det så samtidig er til klubber der er statsejede og derfor konkurrenceforvridende Og ødelæggende for sporten. Og lægger man så yderligere på, at kvinders rettigheder er en ting der ikke eksistere, ja så begynder det sgu at blive grumt. Og selvfølgelig er Europa ikke perfekt, men vi sidder i det mindste og er pisse forargede lige nu over Rubiales, fordi vi tror på lighed mellem mænd og kvinder, men vi synes det er ok at land, uden selvsamme værdier, kommer ind med deres sportswashing? Folk der allerede er skide rige og får i hovede og røv, de har et ansvar for at sige fra.Madridista02 post=166586 skrev:
Ja det siger du nu - men ville du være dét hvis det rent faktisk var tilfældet? Det finder vi aldrig ud af, men det ville klæde debatten, hvis folk kiggede på det fra flere forskellige perspektiver, i stedet for udelukkende at udtale sig ud fra deres subjektive holdninger.elle44 post=166584 skrev: Jeg ville ikke sige nej til at få 6 gange mere end min nuværende løn. Men hvis jeg var fodboldspiller og allerede får mere i løb end jeg nogensinde kommer til at bruge, så ville jeg være pænt ligeglad.
konkurrenceforvridende - hmm. Chelseas ejer forvrider ikke konkurrencen? Betaler han fornuftige priser for spillere med en helt normalt niveau?
Kvindeundertrykkende i SA? Ja. Men mange lande i Vesten er ikke bedre. I Usa er det ulovligt at få en abort. I Polen er det ulovligt at være homoseksuel. Jeg giver dig fuldstændig ret i, at SA ikke har ret gode morale og etik, men det har vi bare heller ikke alle steder i vesten. Men når folk skifter til SA, så bliver de haglet ned. Skifter de til USA, så er det mega fedt og dejligt for dem, At de får den mulighed. Det er hykleri.
Jeg prøver bare at sætte nogle flere nuancer på situationen , og så synes jeg det er voldsomt at kalde fodboldspillere for idioter, fordi de vælger et job med bedre løn et andet sted.
Vi er fans af fodbold, det er spillerne ikke nødvendigvis. Tror jeg er vigtigt vi husker hinanden på.
Og som jeg sagde, vesten er bestemt ikke perfekt, men at sammenligne kvinderettigheder i SA med kvinderettigheder i USA og steder i Europa, er bare for useriøst. Vi snakker et land hvor kvinder har haft stemmeret i under 10 år og kun må køre bil hvis der er en mand til stede, de skal have tilladelse fra mænd til at arbejde, gifte sig osv. de har ingen rettigheder!
- Brylle
- Gæst
-