Optakt: Real Madrid - Union Berlin, CL-gruppespil, 1. kamp

2 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid
Champions League-bolden ruller igen på Estadio Santiago Bernabéu i de...

Champions League-bolden ruller igen på Estadio Santiago Bernabéu i de tidlige aftentimer, når debutanterne fra Union Berlin kommer på besøg hos Kongerne af Europa.

Den fornemme titel lægger måske op til, at Real Madrid har favoritværdigheden til at vinde denne sæsons Champions League-titel, men selv om man aldrig skal sige aldrig med Real Madrid, så kan det blive en stor udfordring i denne sæson, hvor Courtois og Militao er ude, mens spillere som Vinícius og Carvajal allerede døjer med skader.

Aftenens kamp bør dog ikke blive en udfordring, selv om man absolut skal tage en af sidste sæsons store åbenbaringer i Bundesligaen seriøst, for Union Berlin er trådt ind på den internationale scene med ambitioner og hentede før sæsonen italienske Bonucci til forsvaret, som sammen med stærke Diogo Leite skal forhindre Real Madrid-scoringer mod danske Rønnow i Berlin-målet.

Hos Real Madrid er det blevet tid til ”Los Lukas” som Marca titulerer det. Lucas Vázquez får tjansen på højre back i stedet for skadede Carvajal og så har Ancelotti lovet en startplads til legendariske Luka Modric og han skal ind og svinge taktstokken sammen med Jude Bellingham på et hold, som endnu kæmper lidt med at finde sig selv, såvel offensivt som defensivt.

Defensivt er præcis prædikatet på Union Berlins schweiziske træner, Urs Fischer, som har været i klubben i de seneste fem år, hvor kurven kun er gået en vej for tyskerne og det er direkte op. I sin første sæson sikrede han oprykning til Bundesligaen. I sin anden sæson kvalificerede han holdet til Conference League. Tredje sæson bød på Europa League og i denne sæson er holdet så klar til Champions League. Uden for kridtstregerne er Union Berlin gået fra i 2018 at have indtægter for 1,8 millioner € til i dag at have et budget på 100 millioner og mere end 50.000 medlemmer.

Ganske imponerende for en klub, som i 1968 vandt sin eneste titel, nemlig pokalturneringen i det daværende DDR.

Tilbage til Urs Fischer, som har været med på hele rejsen fra 2018. Han var kort forinden blevet fyret i Basel, som han vandt mesterskabet med, men holdet spillede ifølge ledelsen for kedeligt og for defensivt og så røg han ud.

Det er præcis de samme dyder, han har indarbejdet i Union Berlin, som i sine fire år i Bundesligaen ikke er kommet over 51 scorede mål på en sæson, men holdet lukker heller ikke mange mål ind og det kan gøre det til en svær kamp for Real Madrid i aften, for man har det svært mod godt organiserede hold, hvor spillerne til mindste detalje kender deres funktion.

Men for Union Berlin er det også netop den ultimative drøm, som man igangsatte for fem år siden, nemlig at debutere i verdens fornemmeste turnering mod verdens fornemmeste hold på verdens fornemmeste stadion. Estadio Santiago Bernabéu med ”Los Reyes de Europa” og ”Noches inolvidables”.

Om Union Berlin kan modstå benovelsen kan man se på TV3 Max i aften fra kl. 18.40.

Real Madrids forventede hold: Kepa, Lucas Vázquez, Alaba, Rüdiger, Fran García, Tchouaméni, Camavinga, Modric, Bellingham, Rodrygo, Joselu.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #2 af Evden
Jeg kan se I skriver at TV3 Max viser kampen, men det er min kanal ikke enig i. Hvor ser I andre kampen?
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Evden. Begrundelse: Manglende ord

2 år 10 måneder siden #3 af Cristiano7
Er kampens tempo tilpasset til Modric? ;-)

Ej - en sløv omgang CL fodbold…

Kom så!

2 år 10 måneder siden #4 af Cristiano7

Evden post=167560 skrev: Jeg kan se I skriver at TV3 Max viser kampen, men det er min kanal ikke enig i. Hvor ser I andre kampen?

​TV3 Sport

2 år 10 måneder siden #5 af Hamid8210

2 år 10 måneder siden #6 af Dragam
Båtnakkerne der står for vanding af banen har da godt nok givet den gas... RM spillerne skøjter rundt...

2 år 10 måneder siden #7 af Cristiano7
Det kan være at vi skal først komme bagud for at tage sammen og spille bedre..

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 10 måneder siden #8 af Madridista02

Dragam post=167564 skrev: Båtnakkerne der står for vanding af banen har da godt nok givet den gas... RM spillerne skøjter rundt...

​Desværre som de plejer. Synes det er ret ofte, at Real spillerne skøjterne rundt. Også sidste sæson.

Camavinga har i øvrigt brug for at blive skiftet ud i pausen. Det kører ikke for ham idag.

Jeg savner Pepe :(

2 år 10 måneder siden #9 af Hamid8210
Hold kæft hvor er det sølle indsats

2 år 10 måneder siden #10 af Kiwes
​Vi skal have Tchou ud og Valverde ind. Han har ikke sat en fod rigtig.

2 år 10 måneder siden #11 af Hamid8210
Hvordan kan man vi
Være så dårlige på hjørne?! Vi har rudiger, alaba, tchomani, Joselu, bellingham. Men vi rammer dem Aldrig

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 10 måneder siden #12 af Madridista02

Kiwes post=167568 skrev: ​Vi skal have Tchou ud og Valverde ind. Han har ikke sat en fod rigtig.

​Flere fødder rigtigt en Camavinga der vel har lavet 5-6 fejlafleveringer i uprovokeret situationer.
Rüdiger er tilgengæld bundsolid. Vinder alle dueller. Ingen nonsens.

Jeg savner Pepe :(

Leveret af Kunena Forum