Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, LaLiga, 6. spillerunde
2 år 11 måneder siden #193
af Kasillas
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Besvaret af Kasillas på emne Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, LaLiga, 6. spillerunde
Meget interessant pointe. Du har helt ret i at Liverpools midtbane var absolut uden pasningsspillere indtil Alcantaras ankomst, men grunden til at det måske kunne lade sig gøre skyldtes at både Salah, Firmino og Mane alle sammen havde høje pasningsevner som angribere på niveau med Benzema og Kane, og derfor kunne det lade sig gøre.
Jeg tænker, at hverken Vinicius eller Rodrygo endsige Joselu har høje pasningsevner, men det kan godt ændre sig for de to førstnævnte.
OBS: I fifa har Salah, Mane og Firmino sammen med Benzema og Kane omkring 80 i passning, mens for Vini og Rodry er tallet 74 for begge.
Jeg tænker, at hverken Vinicius eller Rodrygo endsige Joselu har høje pasningsevner, men det kan godt ændre sig for de to førstnævnte.
OBS: I fifa har Salah, Mane og Firmino sammen med Benzema og Kane omkring 80 i passning, mens for Vini og Rodry er tallet 74 for begge.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Kasillas.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
2 år 11 måneder siden #194
af Madrid1998
Hvis vi kun regner topklubber, så har han været træner for Juventus i 2 år (0 titler, udover intertoto cup),
Ac Milan i 8 år! ( 2 Chl, 1 supercup, 1 Copa Italia, 2 uefa super cup og enkelt klub Vm, men kun én ligatitel)
Chelsea i 2 år ( 1 Ligatitel, 1 Fa cup og en community shield)
Psg i 2 år ( 1 ligatitel)
Bayern i 1 år ( 1 ligatitel og 2 supercups)
Real Madrid i 4 år (2 Chl, 2 Copa del reys, 2 eu supercups, 2 klub vm, 1 spansk supercup og enkelt ligatitel)
Som man kan se i sine 19 år i topklubber, så har han samlet vundet 5 ligatitler, hvoraf den ene er en tysk ligatitel, og en fransk ligatitel som ikke rigtig tæller for noget, og hvor han i øvrigt bottlede titlen i Frankrig i 11-12 til selveste Montpellier.
Desuden var ligatitlen for os på en virkelig billig baggrund mod et historisk dårligt Barca hold.
Det er selvfølgelig flot med en del Chl titler, men hvor meget kan det egentlig tilskrives ham.
Han er ikke en dygtig taktisk træner, men er særdelses god til at håndtere store stjerner, og skabe en god kultur og en stærk kemi i truppen.
Derfor han har haft en stor succes i de forskellige cup turneringer, hvor det er vigtigere at sætte spillerne rigtig op. Jeg tror også han vil passe meget bedre til landsholdsfodbold.
I 13-14 overtog han jo et rigtig godt sammenspillet Real Madrid hold, som Mourinho havde opbygget og virkelig indpisket en sult og vindermentalitet i.
Det er det samme hold stortset, der har vundet chl under Zidane også.
Pragende var det jo hellere ikke under franskmanden, udover 16-17 sæsonen i stunder.
Ancelotti skal have mange tak for sin loyalitet og sit arbejde, men det er tid til en taktisk dygtig træner, der virkelig udnytte det store potentiale i truppen, og få os til at spille flot angrebsfodbold.
Besvaret af Madrid1998 på emne Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, LaLiga, 6. spillerunde
Ancelotti har været manager i over 20 år, og formået at vinde hele 5 ligatitler.-#7- post=167916 skrev:
Jeg har det godt nok svært med sådan noget her. Jo vi taber igår, og det var ikke kønt bevares, men alle hold kan tabe på udebane mod Atletico. Men skulle vi nu ikke lige lade være med at diskreditere Ancelotti og hans meritter fuldstændig.Madrid1998 post=167915 skrev: Jeg har skrevet det flere gange. Ancelotti er uddateret. Denne sæson kan kun gå for hurtigt. 13-14 Chl er min optik mourinhos, og den sidste var ikke andet end held og Benzema.
Hvis vi kun regner topklubber, så har han været træner for Juventus i 2 år (0 titler, udover intertoto cup),
Ac Milan i 8 år! ( 2 Chl, 1 supercup, 1 Copa Italia, 2 uefa super cup og enkelt klub Vm, men kun én ligatitel)
Chelsea i 2 år ( 1 Ligatitel, 1 Fa cup og en community shield)
Psg i 2 år ( 1 ligatitel)
Bayern i 1 år ( 1 ligatitel og 2 supercups)
Real Madrid i 4 år (2 Chl, 2 Copa del reys, 2 eu supercups, 2 klub vm, 1 spansk supercup og enkelt ligatitel)
Som man kan se i sine 19 år i topklubber, så har han samlet vundet 5 ligatitler, hvoraf den ene er en tysk ligatitel, og en fransk ligatitel som ikke rigtig tæller for noget, og hvor han i øvrigt bottlede titlen i Frankrig i 11-12 til selveste Montpellier.
Desuden var ligatitlen for os på en virkelig billig baggrund mod et historisk dårligt Barca hold.
Det er selvfølgelig flot med en del Chl titler, men hvor meget kan det egentlig tilskrives ham.
Han er ikke en dygtig taktisk træner, men er særdelses god til at håndtere store stjerner, og skabe en god kultur og en stærk kemi i truppen.
Derfor han har haft en stor succes i de forskellige cup turneringer, hvor det er vigtigere at sætte spillerne rigtig op. Jeg tror også han vil passe meget bedre til landsholdsfodbold.
I 13-14 overtog han jo et rigtig godt sammenspillet Real Madrid hold, som Mourinho havde opbygget og virkelig indpisket en sult og vindermentalitet i.
Det er det samme hold stortset, der har vundet chl under Zidane også.
Pragende var det jo hellere ikke under franskmanden, udover 16-17 sæsonen i stunder.
Ancelotti skal have mange tak for sin loyalitet og sit arbejde, men det er tid til en taktisk dygtig træner, der virkelig udnytte det store potentiale i truppen, og få os til at spille flot angrebsfodbold.
2 år 11 måneder siden #195
af -#7-
DC19
Besvaret af -#7- på emne Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, LaLiga, 6. spillerunde
Jeg tror du misforstår mig lidt. Jeg synes det er fuldstændig fair at diskutere (og kritisere) Ancelotti. Og som du selv er inde på har han ikke været god nok til at vinde ligatitler.
Men der hvor jeg synes det bliver dybt useriøst er når man begynder at kritisere ham for titler han rent faktisk har vundet. Han overtog et godt hold fra Mourinho, bestemt, men om du vil det eller ej så var det altså Ancelotti som stod på sidelinjen dengang, og ikke Mourinho som iøvrigt ikke formåede at forløse potentialet til fulde, i 3 omgange, modsat Ancelotti.
Og så knuste Real Madrid jo forresten Guardiolas Bayern München hold sammenlagt 5-0, i en taktisk masterclass, på vejen til La Decima i 2014.
Så igen, jeg synes det er useriøst at sige at man ikke kan tilskrive Ancelotti ret meget for de titler han har vundet, selvom jeg også selv synes at han taktisk kunne være bedre, men det er altså stadigvæk en af de mest vindende Real Madrid trænere nogensinde vi snakker om, det kommer man ikke sovende til.
Og med det sagt så jeg også gerne en ny træner i sædet næste år ;-)
Men der hvor jeg synes det bliver dybt useriøst er når man begynder at kritisere ham for titler han rent faktisk har vundet. Han overtog et godt hold fra Mourinho, bestemt, men om du vil det eller ej så var det altså Ancelotti som stod på sidelinjen dengang, og ikke Mourinho som iøvrigt ikke formåede at forløse potentialet til fulde, i 3 omgange, modsat Ancelotti.
Og så knuste Real Madrid jo forresten Guardiolas Bayern München hold sammenlagt 5-0, i en taktisk masterclass, på vejen til La Decima i 2014.
Så igen, jeg synes det er useriøst at sige at man ikke kan tilskrive Ancelotti ret meget for de titler han har vundet, selvom jeg også selv synes at han taktisk kunne være bedre, men det er altså stadigvæk en af de mest vindende Real Madrid trænere nogensinde vi snakker om, det kommer man ikke sovende til.
Og med det sagt så jeg også gerne en ny træner i sædet næste år ;-)
DC19
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
2 år 11 måneder siden #196
af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, LaLiga, 6. spillerunde
Slet
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved JesperThomsen. Begrundelse: Forkert debat