Optakt: Real Madrid – Sevilla, LaLiga, 26. spillerunde
NadaMás post=172916 skrev: Jeg syntes det der:
”Hvilken forskel kunne Mbappé gøre i den her kamp”-arguement er noget så søgt. Den kom også herinde på Vallecano-tråden.
Hvad han ville gøre? Vel angribe deres felt? Scorer et pr. basser?
At en angriber skal være en høj og stærk targetman mod den dybe blok vi typisk møder er et meget endimensionelt “argument”.
Angribe deres felt... når de parkerer bussen? Så må det vel betyde, at han holder sig udenfor feltet, og vi dermed ikke har nogen til at optage forsvarene, og tage imod indlæg, akurat som når Rodrygo spiller "9er". Ikke at vi ville have en at slå indlæg ind på selv hvis Mbappe stillede sig derind, da han kun er marginalt større end Rodrygo, og ville tabe stortset samtlige dueller.
Vi har brug for en angriber med Joselu's karaktaristika, men som bare er bedre... med andre ord en Haaland, eller evt en Højlund.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dragam post=172931 skrev:
”Hvilken forskel kunne Mbappé gøre i den her kamp”-arguement er noget så søgt. Den kom også herinde på Vallecano-tråden.
At en angriber skal være en høj og stærk targetman mod den dybe blok vi typisk møder er et meget endimensionelt “argument”.
Angribe deres felt... når de parkerer bussen? Så må det vel betyde, at han holder sig udenfor feltet, og vi dermed ikke har nogen til at optage forsvarene, og tage imod indlæg, akurat som når Rodrygo spiller "9er". Ikke at vi ville have en at slå indlæg ind på selv hvis Mbappe stillede sig derind, da han kun er marginalt større end Rodrygo, og ville tabe stortset samtlige dueller.
Vi har brug for en angriber med Joselu's karaktaristika, men som bare er bedre... med andre ord en Haaland, eller evt en Højlund.
Du tænker fodbold alt for firkantet. Du brokkede dig også over vi ikke hentede Antony for 100 millioner euro, fordi han var et lyn og det var det man skulle bruge som fløjspiller. Det er altså ikke så enkelt. Man behøver ikke en stor, stærk angriber for at score mål.. måske i PL i 90'erne, men ikke mere. Man kan godt bryde igennem på andre måder. Mbappe skal nok blive en langt større success, end Højlund nogensinde ville blive i Real Madrid.
Det lyder tværtimod som at du ser forenklet på hvad jeg siger.Lars1991 post=172933 skrev:
Dragam post=172931 skrev:
Du tænker fodbold alt for firkantet. Du brokkede dig også over vi ikke hentede Antony for 100 millioner euro, fordi han var et lyn og det var det man skulle bruge som fløjspiller. Det er altså ikke så enkelt. Man behøver ikke en stor, stærk angriber for at score mål.. måske i PL i 90'erne, men ikke mere. Man kan godt bryde igennem på andre måder. Mbappe skal nok blive en langt større success, end Højlund nogensinde ville blive i Real Madrid.
Det handler primært om, at man har en angriber der kan optage forsvarene, hvilket giver plads til at de andre spillere kan tage løb - det er nøjagtig det vi ser når joselu spiller, og hvorfor vi ofte spiller bedre når han er på banen, til trods for at at han ikke spiller specielt godt. Nøjagtig det samme ses iøvrigt med Haaland og også Højlund (tiltrods for at hans holdkammerater spiller med blinders på).
Men derudover er det alt andet lige en kæmpe hæmsko, hvis man har en lille 9er, hvor bolden SKAL spilles på jorden.
Hvis du iøvrigt mener at Højlund ikke kunne blive en succes for RM, så har du ikke set særlig mange united kampe, eller rettere sagt nogen overhovedet.
Nu du hænger dig i enkelte sætninger, og bygger dit oplæg udfra din egen fortolkning af udtrykket, så .. Jaer, ok.
Med “Angribe feltet”, tænkte jeg en angriber med en central tilstedeværelse, og uforudsigelig trussel, på kryds og tværs. Men over alt, vel en som centerforsvarerne konstant skal være opmærksomme på.
Jeg kan fornemme at du udelukkende tolkede
det som løb ind i feltet. Eller et eller andet.
Fordi man kan ikke angribe feltet, fra feltet .. Idk.
Han kommer ikke til at stå derinde hele kampen, nej - Mbappé er typen der også vil deltage i spillet. Men han kræver så meget opmærksomhed fra forsvarerne, og når Jude tager løb i feltet, og med Vini som konstant trussel. Et dynamisk angrebsspil i mine øjne. Alle kan skabe noget, alle kan true feltet på kryds og tværs af hinanden.
Er da enig i at Haaland sagtens kunne bruges i Real .. Men skal vi lige lade Højlund over Mbappé stå lidt.
Lad os vende den igen til jul. Så giver vi angrebsspillet fire måneder, til at se om det er forbedret med Mbappé.
Vi kan jo alle sidde og snakke en masse, men vi kommer sgu ingen vejene.
Så med andre ord præcis samme problemstilling som når Rodrygo er "9er", og så vil det ene og alene hænge på Jude at skabe truslen i feltet...NadaMás post=172935 skrev: @Dragam
Nu du hænger dig i enkelte sætninger, og bygger dit oplæg udfra din egen fortolkning af udtrykket, så .. Jaer, ok.
Med “Angribe feltet”, tænkte jeg en angriber med en central tilstedeværelse, og uforudsigelig trussel, på kryds og tværs. Men over alt, vel en som centerforsvarerne konstant skal være opmærksomme på.
Han kommer ikke til at stå derinde hele kampen, nej - Mbappé er typen der også vil deltage i spillet. Men han kræver så meget opmærksomhed fra forsvarerne, og når Jude tager løb i feltet, og med Vini som konstant trussel. Et dynamisk angrebsspil i mine øjne. Alle kan skabe noget, alle kan true feltet på kryds og tværs af hinanden.
Er da enig i at Haaland sagtens kunne bruges i Real .. Men skal vi lige lade Højlund over Mbappé stå lidt.
Lad os vende den igen til jul. Så giver vi angrebsspillet fire måneder, til at se om det er forbedret med Mbappé.
Højlund over mbappe... som 9'er ? 100%. Jeg ser ikke Mbappe som 9'er. Men jeg så ham gerne på vores venstrekant.
- Brylle
- Gæst
-
Overhovedet ikke. Se nogle kampe med Mbappe hvis du tror det er en spiller der kun kan løbe ligeud. Det lyder som om du tror, at en trussel i feltet kun kan være via hovedet. Rodrygos forsøg i går er faktisk noget af det, som Mbappe er rigtig god til: At blive retvendt, udfordre, skyde uventet og kombinere med medspillerne. Forskellen er bare, at hvor Rodrygo ikke kom igennem, så har Mbappe lige 1-2 niveauer ekstra.Dragam post=172936 skrev:
Så med andre ord præcis samme problemstilling som når Rodrygo er "9er", og så vil det ene og alene hænge på Jude at skabe truslen i feltet...NadaMás post=172935 skrev: @Dragam
Højlund over mbappe... som 9'er ? 100%. Jeg ser ikke Mbappe som 9'er. Men jeg så ham gerne på vores venstrekant.
Højlund over Mbappe lader vi vel bare stå til offentlig skue. Efter den rædderlige præstation i går, kan det blive et lyspunkt.
I betragtning af at Real Madrid har investeret massivt i og har løbestærke box-til-box-spillere som Fede, Tchouameni, Camavinga og Bellingham (som dog har vist sig at have gode pasningsever), tror jeg derfor at Mbappe passer bedre end Haaland i den form fodbold som Real Madrid spiller pt.
Apropos kampen i går med dommerkendelser:
Det er tydeligt, at Nacho begik et frispark, så annulleringen af Real Madrids første mål er helt godkendt.
Selvom Rudiger var offside ved Real Madrids mål, var han ikke impliceret i opspillet til målet og gik tilbage, og derfor er målet helt legalt. Det er sket en hel del gange før både for Real Madrid og andre klubber.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂