Optakt: Real Madrid - Las Palmas, LaLiga, 20. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #61 af 9eren
Og lavede Rüdiger lige et skuespil ved det annulleret mål med en ACL skade. Flere af spillerne stormede hen til ham og grinte bagefter
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #62 af -#7-
​Offerkomplekset kan sgu også blive lige rigeligt stor herinde synes jeg, at sidde og kritisere dommeren efter en 4-1, det synes jeg personligt virker lidt søgt. 

DC19

1 år 4 måneder siden #63 af Lars1991

-#7- post=181991 skrev: ​Offerkomplekset kan sgu også blive lige rigeligt stor herinde synes jeg, at sidde og kritisere dommeren efter en 4-1, det synes jeg personligt virker lidt søgt. 

Det har jo ikke noget med at spille offer at gøre. Der var jo bare to tydelig fejl i dag der koster mål, men heldigvis kommer det ikke til at betyde noget. Jeg synes ikke man skal se igennem fingre med det bare fordi vi vinder klart alligevel, især på grund af den dommerkultur der er i Spanien i øjeblikket. Simeone har jo også lige været ude at sige at Real Madrid får dommerhjælp og sådan har det altid været. Laporta og Xavi er og var heller ikke blege for at smide vilde beskyldninger afsted regelmæssigt. Hele Spanien var helt oppe og køre i sidste sæson i en hjemmekamp, som jeg ikke lige kan huske hvem var imod, men vi fik 2-3 VAR-kendelser med os, og så gik det hele amok.

Samtidig går de her kendelser konsekvent under radaren, fordi vi jo bare tit vinder alligevel. Der var også noget med en fejlagtig offside på Mbappe for nogle kampe siden... Det snakker man heller ikke så meget om. Så jeg synes det værd at nævne.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #64 af 9eren
Lad os forlænge med Dani Ceballos

1 år 4 måneder siden #65 af mat_hattrick
DeLaRed, synes du også Ceballos spillede godt i dag?

1 år 4 måneder siden #66 af Real HWL
​Generelt var der jo bare sindssygt mange gode præstationer idag, det var en fornøjelse at se på.

1 år 4 måneder siden #67 af -#7-
​Omvendt er der jo heller ikke snak om de utallige gange Real Madrid har været på den “heldige” side af et dommerskøn, og dem har der sandt for dyden også været mange af i de snart 25-30 år jeg har holdt med klubben. Det er i mine øjne et unægteligt faktum, og det er et unægteligt faktum for nærmest alle storklubber, uanset om de hedder Real Madrid eller Barcelona. 

Jeg kan ikke forstå den her konspiratoriske, forfølgelsesvanvittige tankegang som efterhånden gennemsyder samtlige kamptråde her på forummet. Hvis det er den perfekte dommerpræstation man er på udkig efter i hver eneste kamp, så har man for alvor sat sig selv op til en skuffelse.

Nu skal det heller ikke lyde som om at jeg er fuldstændigt ukritisk fan af de spanske dommere, for det er jeg godt nok langt fra, men jeg vil alligevel vove at påstå at Real Madrid ikke nu eller før i tiden, har været ofre for en forfordeling i forhold til dommerskøn. 

Jeg tror bare at jeg savner noget nuance i den her debat, istedet for det her “jamen det er også fordi hele Spanien hader Real Madrid og det er på grund af Negreira”, hver evig eneste gang der er en situation som måske er lidt på vippen. Det nægter jeg pure at tro på er sandheden. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #68 af 9eren
Okay.

Den nuance er svær at få med i nutidens debat. For vi kan da godt blive enige om at mellem 2000-2004 at Real Madrid sikkert har fået en del ting. Men efter 2004 har du altså korruption i spansk fodbold betalt af Barcelona.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #69 af 9eren
Og nuance du søger er jo også svær at diskutere med dig, hvis du helt kigger bort fra at VAR manipulere med frames og jeg ved ikke hvad. Kom nu

1 år 4 måneder siden #70 af Lars1991
​Det jo min påstand, at der netop _er_ snak om det hver gang Real Madrid har en dommerkendelse med sig, sjovt nok især efter at Barcelonas penge under bordet blev opdaget. Simeone har lige været ude og snakke om Celta kampen, jeg nævner også en kamp fra sidste år, hvor det var i alle sportsaviser.

Jeg er ikke ude efter en perfekt dommerpræstation, men det et mål og et straffespark der er tale om. Det alligevel ret store kampbegivenheder.

Jeg tror personligt heller ikke på at der er noget bestikkelse indblandet mere eller forfølgelse eller noget. Jeg tror det er dommere der er under kæmpe pres, især siden retssagen og mediebevågenheden over dem siden da. Den samtidig indførelsen af VAR og hvordan man skal bruge det har også kompliceret tingene (især med hands).  Det meget individuelt hvordan hver af dem takler det, men der har godt nok været mange mærkelig beslutninger, og jeg synes faktisk at de seneste sæsoner har dommerne været meget efter os. I vores tilfælde er dommerens arbejde blevet yderligere kompliceret af Vinicius Jr og hele racisme aspektet, og hvordan så mange modspillere provokerer ham hele tiden. Jeg kan godt se det er en meget svær opgave, men de har altså heller ikke løst det særlig godt for det meste. Det er der rigtige mange eksempler på.

1 år 4 måneder siden #71 af DeLaRed

mat_hattrick post=181995 skrev: DeLaRed, synes du også Ceballos spillede godt i dag?

​Tak for spørgsmålet ;-)

Ja, efter vores førings mål til 2-1 synes jeg han spiller en rigtig god kamp (han var en af dem der startede kampen dårligt). Jeg synes de fleste af spillerne spillede en flot kamp idag (ikke dem alle sammen) og her var Ceballos i blandt de bedre som kampen skred frem, især efter pausen, hvor jeg synes vi så betydeligt mere fight fra ham end vi ellers har set i denne season, dog spillede vores modstander også utrolig langsomt fremaf, så tacklinger og interceptions var nemme at samle på og så var han stadig mand for et par piv skæve afleveringer, men spillede generelt over niveau idag. Når det er sagt, er det også vigtigt at kigge på vores modstander idag, et hold der ligger 3 point fra nedrykning og spillede som et klassisk bundhold i Spanien, ud over at de score en hurtigt mål og har en smule overtag i kampens første 10min, så var det en af de dårligste modstandere vi har mødt denne season, den kamp Las Palmas spillede mindede mig utrolig meget om Sevilla’s første halvej mod os, som imo var den nemmeste halvej vi har spillet i seasonen indtil videre. Så med det i mente, så er jeg ikke videre imponeret over nogen af vores spillere idag, de (inkl. Ceballos) levede op til det minimums niveau vi burde kunne forvente mod den slags modstandere. Og så er jeg stadig dybt uenig i holdningen om at Ceballos har spillet en flot season, og at han fortjener en forlængelse, der har været nok at beviser for at han ikke har niveauet til Real (især når modstanderen ikke er et bundhold), det ændre 1-2 gode kampe mod bundhold ikke på…de folk der mener det, har et grundlæggende problem med hukommelsen…jeg henviser til min kommentar i chatten under seneste Barca kamp…det er samme cyklus vi kører hver gang!

Donde está la biblioteca?

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #72 af 9eren
Lars1991
Det er et hav af episoder i dag, men ja to meget kamp afgørende.

Leveret af Kunena Forum