Optakt: Real Madrid - Las Palmas, LaLiga, 20. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #73 af 9eren
Og forresten er det jo de samme dommere der er i la liga som under korruptionsskandalen. Dommere der er hyret af CTA som Laporta har betalt. Selvfølgelig er der stadig dommer skandale i spanien. Det er for naivt at tro alt er ok nu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #74 af -#7-
@9eren

Lad mig sige det sådan her, når jeg siger at jeg leder efter en mere nuanceret debat, så kan du være sikker på at du ikke er målgruppen. 

@Lars

Når jeg skriver at der ikke er meget fokus på dommerkendelserne vores vej, så var det egentligt mere med udgangspunkt i vores egne fans. Personligt rager det mig hvad Simeone og andre rivaler har at sige om Real Madrid. Men jeg er stor fan af selvindsigt. 

Situationen omkring det straffespark du synes vi bliver snydt for idag er et virkelig godt eksempel på det jeg snakker om. Jeg vil gerne medgive at den kan dømmes, men jeg vil jo så også mene at den havde været ekstremt pedantisk. Forestil dig et øjeblik at den var blevet dømt nede i den anden ende, kan du så med hånden på hjertet sige at du ikke havde lavet det præcis samme indlæg, bare med omvendt fortegn? For mig virker det altså som om nogle folk herinde også partout vil se spøgelser. 

Vi er dog enige i at der har været mærkelige beslutninger, Gil Manzanos hjerneblødning på Mestalla stikker klart ud her, men jeg er træt af at (igen, nogle) så med det samme fuldkommen ukritisk sætter lighedstegn mellem inkompetence og korruption, når de ting sker. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Madrid777, JesperThomsen, NickyMad

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #75 af 9eren
Hvis den skal være nuanceret dog, så kræver det også en erkendelses process. Ellers bliver den aldrig nuanceret uanset hvem du tager den med!

1 år 4 måneder siden #76 af -#7-
​“VAR manipulerer med frames og jeg ved ikke hvad”. Et vanvittigt citat. Direkte citat endda. Og så snakker du om en erkendelsesprocess? Hvad vil du gerne have at jeg erkender helt nøjagtig?

Du er umulig at have en rationel diskussion med 9eren, og har alle dage været det, helt tilbage til det gamle madridista.dk, og den eneste som ikke kan se det, er desværre dig selv. Der var folk herinde som simpelthen begræd at du var retur fra dit velfortjente ban, et ban som jeg kan garantere dig mange herinde glæder sig til træder i kraft igen. 

Og det mest sørgelige er at jeg faktisk synes du har noget at byde på, især hvad angår ungdomsafdelingen. Men det drukner i alt det andet som følger med din tilstedeværelse herinde. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Madrid777, JesperThomsen, NickyMad

1 år 4 måneder siden #77 af Lars1991

-#7- post=182004 skrev: @9eren

Lad mig sige det sådan her, når jeg siger at jeg leder efter en mere nuanceret debat, så kan du være sikker på at du ikke er målgruppen. 

@Lars

Når jeg skriver at der ikke er meget fokus på dommerkendelserne vores vej, så var det egentligt mere med udgangspunkt i vores egne fans. Personligt rager det mig hvad Simeone og andre rivaler har at sige om Real Madrid. Men jeg er stor fan af selvindsigt. 

Situationen omkring det straffespark du synes vi bliver snydt for idag er et virkelig godt eksempel på det jeg snakker om. Jeg vil gerne medgive at den kan dømmes, men jeg vil jo så også mene at den havde været ekstremt pedantisk. Forestil dig et øjeblik at den var blevet dømt nede i den anden ende, kan du så med hånden på hjertet sige at du ikke havde lavet det præcis samme indlæg, bare med omvendt fortegn? For mig virker det altså som om nogle folk herinde også partout vil se spøgelser. 

Vi er dog enige i at der har været mærkelige beslutninger, Gil Manzanos hjerneblødning på Mestalla stikker klart ud her, men jeg er træt af at (igen, nogle) så med det samme fuldkommen ukritisk sætter lighedstegn mellem inkompetence og korruption, når de ting sker. 

Jeg ved ikke om det er den samme situation du snakker om, men jeg har netop ikke været den samme mht dommerene siden situationen på Mestella for snart to år siden, der var det dog Bengoetxea der var dommer. Jeg har aldrig set noget lignende og det var ikke en enkeltstående situation, men mere en kulmination på en sæson, hvor man sad og tænkte på om dommerne dog virkelig havde styr på hvad der skete omkring Vini, både på og udenfor banen. Alt min tillid omkring dommere som nogenlunde objektive aktører på banen røg der.

Men det en lille smule off-topic. Kan se at vi har en lidt en forskellig tilgang, hvor du tager meget udgangspunkt i det her forum i sig selv. Jeg er ikke ligeglad med hvad der foregår nede i Spanien omkring dommerne, hvordan medierne takler det og hvordan prominente personer som Laporta, Simeone, Tebas osv osv udtaler sig. For de har jo faktisk tilsammen en indflydelse på tingene. Så hvordan jeg snakker om specifikke ting, især dommerne, er helt klart i denne kontekst.

Jeg håber og tror jeg ville have følt det samme mht Rodrygo situationen, hvis det havde været i den anden ende. Han har armen omkring Rodrygo, som simpelthen ikke kan lave sit skarpe træk tilbage i banen, da han bliver trukket med den vej de løber. Synes jeg husker at Mbappe for nyligt fik straffespark i en lignende situation.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #78 af 9eren

-#7- post=182007 skrev: ​“VAR manipulerer med frames og jeg ved ikke hvad”. Et vanvittigt citat. Direkte citat endda. Og så snakker du om en erkendelsesprocess? Hvad vil du gerne have at jeg erkender helt nøjagtig?

Du er umulig at have en rationel diskussion med 9eren, og har alle dage været det, helt tilbage til det gamle madridista.dk, og den eneste som ikke kan se det, er desværre dig selv. Der var folk herinde som simpelthen begræd at du var retur fra dit velfortjente ban, et ban som jeg kan garantere dig mange herinde glæder sig til træder i kraft igen. 

Og det mest sørgelige er at jeg faktisk synes du har noget at byde på, især hvad angår ungdomsafdelingen. Men det drukner i alt det andet som følger med din tilstedeværelse herinde. 

​det er jo lige derfor den aldrig kan blive nuanceret med dig. Ja VAR manipulere med frames, det er jo sket utallige gange og det RM tv påpeger i flere situationer og har dokumentation for. I dag var Mbappes første offside mål taget efter Rüdiger havde sparket til bolden. Det kaldes da manipulation. Og det er ikke første gang. Også Asensios mål mod Barcelona til 1-2 for nogle år siden sker det samme. Mod Valencia i år sker det samme og ofte ser man ikke en gengivelse af tingene. Du skal igennem en erkendelses proces, der hedder at barcelona har betalt nummer 2 i dommer kumiteeen igennem 17 år og der er bevist at hans søn har haft direkte kontakt til dommerne op til kampene. At der har været proppet  penge fra Barcelona direkte ind på Negreira kones konto. Og at Negreira har været en mørk side af spansk fodbold siden start 90erne hvor han har haft afgørende inflydelse på kampene. Og så skal du også forstå at det korrupte dommer system han har haft, har haft inflydelse på alle klubber inklusiv op og nedrykning. De dommer som makkede ret overfor Negreira fik kampe i europæisk fodbold.

Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved 9eren.

1 år 4 måneder siden #79 af -#7-
@Lars

Jeg tænkte faktisk på situationen omkring Bellinghams mål, hvor Gil Manzano fløjtede af midt i det hele. Det var måske den mest underlige beslutning jeg nogensinde har set en dommer lave, i hvert fald i nyere tid. Så kan jeg jo konstatere at på Mestalla udligner tingene ikke sig selv, men det synes jeg nu heller ikke er noget nyt, der har Real Madrid det bare altid svært, uanset dommerens navn og Valencias generelle niveau. 

Men ja, vi har måske nok lidt forskellige udgangspunkter for den her diskussion, og enige bliver vi jo ikke, og fair nok, jeg synes at jeg fik min nuancerede debat, som jeg jo vidste jeg ville få med dig. 

@9eren

Det eneste som jeg skal forstå, er at det føles som at træde på en verbal landmine at indgå i en diskussion med dig. Jeg forsøger ofte at undgå det af indlysende årsager, den her gang fik jeg så trådt forkert, desværre. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Siempre fiel

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #80 af 9eren
Jeg har ikke et problem med du synes du ikke når nogle vegne med mig. Men det nytter ikke at du kun er kommet til den del med at Real Madrid også engang i mellem får et dumt straffe eller Celta ikke fik straffe mod os i pokalen. Det hele stikker langt dybere og det kræver et enormt stort engangement i sagen for at forstå hvad fanden der er sket i Negreira delen og hvad der stadig foregår

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #81 af 9eren
www.facebook.com/share/v/14XmxKBGfm/?mibextid=wwXIfr

Her er sagen fra i dag om at der er manipuleret med frames. One out of many

Det er lige nok til at dømme Mbappe offside med en cm

1 år 4 måneder siden #82 af -#7-
​“Det hele stikker dybere” såmænd. Og så må vi andre jo forstå at det kræver et ENORMT stort engagement, simpelthen, i den sag for at forstå noget som helst. Jeg tror du skal slukke for RMTV. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, JesperThomsen

1 år 4 måneder siden #83 af Hamid8210
Lad os tale om hvor brandvarm Bappen ser ud pt. Ringe modstander dog- men en Mbappe for 2-3 måneder siden havde ikke lykkes med noget. Han bliver vigtig!
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #84 af 9eren

-#7- post=182015 skrev: ​“Det hele stikker dybere” såmænd. Og så må vi andre jo forstå at det kræver et ENORMT stort engagement, simpelthen, i den sag for at forstå noget som helst. Jeg tror du skal slukke for RMTV. 

​Det er jo ikke RMtv der har fulgt Negreira sagen. Det er denne ligegyldighed der gør, at jeg synes at dommer debatten er svær. Hvis man ikke går igennem en erkendelses process, så kan man heller ikke komme frem til en nuanceret debat.

Leveret af Kunena Forum