Optakt: Espanyol – Real Madrid, LaLiga, 22. spillerunde

1 år 5 måneder siden #1 af Benzeron
Meget har for...

Logo Realmadrid 010101

Meget har for Real Madrid handlet om Champions League i denne uge, hvor man spillede sidste kamp i ligaformatet og efterfølgende fik en svær lodtrækning imod Manchester City, men i aften handler alt om nu’et og om LaLiga, når Real Madrid gæster Espanyol i Catalonien.

Real Madrid har været i resultatmæssig fin form på det seneste, hvilket har givet en fire-points føring i LaLiga, samtidig med, at man i de 12 af de 14 kampe siden 2-1-nederlaget til Athletic Club på San Memés har scoret tre mål eller flere. Det skyldes en flyvende Mbappé, Rodrygo, der har scoret 10 mål på de sidste 11 kampe, Vinícius, når han da ikke har karantæne, og Bellingham, der drypvist spæder til med scoringer.

Alle de fire kan Espanyol forvente at stå over for på én gang i aften, idét Vinícius er tilbage efter ni dages karantænepause og glider ind i startopstillingen i stedet for Brahim Díaz, der har været en fin vikar, men ellers ikke præsteret noget nævneværdigt. Til gengæld er Ceballos fantastisk spillende for tiden, og han ventes at glide ind på midtbanen ved siden af Valverde, mens Fran García tager sig af venstrebacken til trods for, at Mendy rent faktisk formåede at slå et indlæg imod Brest.

Derudover plejer spørgsmålet at være, om Asencio eller Tchouaméni får pladsen ved siden af Rüdiger, men efterhånden melder Alaba sig også ind i de overvejelser, selvom det nok er mere sandsynligt med en startplads til østrigeren i midtugens Copa del Rey-kamp mod Leganés. Og som Ancelotti beviser igen og igen, skal vi nok heller ikke forvente Asencio fra start, da Tchouaméni stik mod både hans egne og den unge spaniers præstationer på banen bliver ved med at få chancer.

Real Madrid er inde i en periode med kampe mod hold, der på papiret må og skal besejret, og aftenens modstander hører også under den kategori. Oprykkerne fra Espanyol ligger nummer 18 og derfor under nedrykningsstregen, hvilket betyder, at det for fjerde ligarunde i træk for Real Madrids vedkommende er en kamp mellem top og bund, men aftenens modstander virker trods alt alligevel til at være lidt bedre kørende end Valencia, Las Palmas og Real Valladolid. De har ikke tabt i de seneste tre kampe og blot én af de seneste seks, mens vi skal helt tilbage til oktober for at findes deres seneste hjemmebanenederlag.

Espanyol har også tidligere vist sig som en bananskrald, eksempelvis da de vandt med 2-1 hjemme mod Real Madrid i oktober 2021 i en kamp, der i høj grad kom til at puste liv i debatten om, hvorvidt Real Madrid stadig kan spille med både Kroos og Modric på samme tid. Espanyol vandt også en hjemmekamp mod Los Blancos i 2018, men ellers må man sige at Real Madrid har mere end almindeligt godt styr på aftenens modstander med i alt 19 sejre på de sidste 21 kampe.

Espanyols farligste mand er anføreren og topscoreren, Javi Puado, og derudover kan de bryste sig af at have en af ligaens statistikmæssigt bedste keepere i Joan García, der med 76 redninger i LaLiga ligger nummer to på listen. Man må forvente, at det tal skal stige betragteligt i aften, hvis Espanyol skal hente point i egen hule, når Real Madrids formstærke offensive kigger forbi, men det kræver naturligvis også, at Real Madrid dukker veloplagte og fokuserede op til kampen.

Både Barcelona og Atlético Madrid er også storfavoritter i deres respektive opgør i denne runde af LaLiga, så i aften handler det altså om at få overstået en af de kampe, der bør været en formssag. Om det lykkes, får vi at se, når kampen fløjtes i gang klokken 21 og vises på Tv2 Sport X og tv2 play.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Vázquez, Tchouaméni, Rüdiger, Fran García, Valverde, Ceballos, Bellingham, Rodrygo, Mbappé, Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 5 måneder siden #2 af Madrid777
Endnu engang starter Tchou og Lucas V i forsvaret. Kampen er ikke engang startet endnu og jeg sidder allerede og savner Asencio. Den der koldblodighed og kynisme som han er kommet ind med fra dag 1 er simpelthen fuldstændig uhørt. Fra at spille i 3. div i Spanien til nu at løbe rundt og save den ene verdensstjerne ned efter den anden, hvor er det fedt!!
Carlo må jo mene det alvorligt efterhånden, og det bekymrer mig en anelse mere end hvad godt er med en nært forstående kamp mod ATM og så 2x City. Rodrygo indtager endnu engang højrekanten. Selvom det ikke er her han er bedst håber jeg dog at han kan bygge videre på formen og få sat en kasse ind. Ceballos med på midten fra start. Det er virkelig en interessant historie med ham denne sæson. Han spiller sig tættere og tættere på en startplads i de vigtige kampe der kommer, især med tanke på at Carlo død og pine vil starte med Tchou på CB og Camavaingas skader og undervældende præstationer.

Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved Madrid777.

1 år 5 måneder siden #3 af -#7-
​Jeg vil næsten vove den påstand at Ceballos havde spillet sig ind i startopstillingen uanset om Tchouameni eller Camavinga havde været klar og i form. Bortset fra det faktum at det jo selvfølgelig er Ancelotti som sidder på bænken, og at han er blevet noget nær den mest stædige og konservative træner jeg længe har set. Den ene katastrofale præstation efter den anden kan ikke ændre hans syn på en spiller, når først han har forelsket sig i ham.

Men jeg ved at der er nogle herinde som virkelig ikke bryder sig om Ceballos, og han bliver jo heller aldrig for alvor en profil for klubben, men kigger man med lidt friske øjne på ham, så ligner han altså lige præcis den spiller vi har brug for netop nu. Jeg synes han er kommet ind og har lukket lidt af det hul som Kroos har efterladt, og han har været meget sikker i sine afleveringer, og har også fået ryddet lidt op i det enorme hul foran forsvaret som Tchouameni ikke var i stand til at lukke i starten af sæsonen.

Ceballos har stadig en tendens til at lave nogle ekstremt risikable driblinger på nogle dumme steder, og det er hans helt store svaghed som jeg ser det, for det kan og har kostet dyrt før, men lige nu synes jeg han bidrager med meget mere end han skader. 

DC19

1 år 5 måneder siden #4 af NickyMad
Suk. Jeg havde håbet det bare var rotation sidste kamp, men det giver ingen mening Asencio igen starter ude. Må fandeme være svært at forsvare Ancelottis beslutninger efterhånden

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #5 af 9eren
Det er altså ret nemt. Det er den opstilling der giver mest frem i banen offensivt. Lucas laver en del assist og tchouameni er også stærk som forsvar. Asencio skal nok få tid

1 år 5 måneder siden #6 af NickyMad
Ah kom nu lige. Jeg kan godt faktisk godt lide Tchouameni, så jeg har ikke et problem med han spiller. Men han har jo lige spillet så det havde da givet mening at give Asencio denne kamp, antaget man ikke tør spare Rudiger. For mig ligner det mere Ancelotti er ved at køre start 11 til City kampene i stilling.

Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved NickyMad.

1 år 5 måneder siden #7 af Madrid777
Nej nej nej nej det måtte bare ikke ske. Vor herre har tydeligvis ikke hørt mine bønner om Rudiger og undgå en skade til ham 
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved Madrid777.

1 år 5 måneder siden #8 af Dragam
Jeg synes en klar forskel på når vini og rodrygo er venstrekant er, at rodrygo er bedre til at sætte mbappe i scene.

1 år 5 måneder siden #9 af Cristiano7
Nooooo. Lad det ikke være en længere skadespause til Rudiger. Det skulle jo komme. Forhåbentlig er han frisk igen til City.

1 år 5 måneder siden #10 af NickyMad
Altså manden var tydeligvis ikke helt klar, hvorfor ikke bare spare ham fra starten. Vi skulle jo også nødig rotere, vi sparer først når de er skadet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 år 5 måneder siden #11 af Dragam

NickyMad post=182419 skrev: Altså manden var tydeligvis ikke helt klar, hvorfor ikke bare spare ham fra starten. Vi skulle jo også nødig rotere, vi sparer først når de er skadet.

​Carlo logik når den er bedst.

1 år 5 måneder siden #12 af NickyMad
Yup. Carlo logik, spillerne siger selv fra hvis de er trætte, ellers ingen pause.

Leveret af Kunena Forum